Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Braken na drinken
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Braken na drinken
Dat doet Taran. Hij is niet ziek, heeft geen koorts, speelt, eet en rent gewoon. Maar bijna iedere keer als hij heeft gedronken dan braakt hij. Het komt ws door het gulzig drinken, maar hoe kan ik dat voorkomen?
Water wat reduceren gaan we nu proberen, maar Mika moet natuurlijk ook gewoon kunnen drinken.
Iemand nog ideeën of tips?
Water wat reduceren gaan we nu proberen, maar Mika moet natuurlijk ook gewoon kunnen drinken.
-
TomCee
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Braken na drinken
Water verminderen lijkt mij geen goede oplossing, Nanna's tip is de moeite van proberen waard.flamme schreef:Dat doet Taran. Hij is niet ziek, heeft geen koorts, speelt, eet en rent gewoon. Maar bijna iedere keer als hij heeft gedronken dan braakt hij. Het komt ws door het gulzig drinken, maar hoe kan ik dat voorkomen?
Geef je brokken? Probeer eens kvv, daar hoeven ze minder bij te drinken, en het bevat van zichzelf ook redelijk wat vocht.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Dit dus.Nanna schreef:Paar grote stenen in zijn waterbak zodat hij rustig moet drinken, met kleine slokjes
Cena heeft er ook een handje van, vooral net na een wandeling. dan sloebert ze haar bak leeg en kotst ze vervolgens de hele handel onder. Als ik merk dat ze aan het sloeberen is, zeg ik een yoghurtbakje op zn kop in haar bak. Dan moet ze wel rustiger aan doen.
RIP Cena
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Hij krijgt brokken en KVV. Met beiden gebeurd het, dus ook op de kvvdagen. Maar het gebeurd niet na het eten. Alleen na het drinken. Voedsel komt lang niet altijd mee.TomCee schreef:Water verminderen lijkt mij geen goede oplossing, Nanna's tip is de moeite van proberen waard.flamme schreef:Dat doet Taran. Hij is niet ziek, heeft geen koorts, speelt, eet en rent gewoon. Maar bijna iedere keer als hij heeft gedronken dan braakt hij. Het komt ws door het gulzig drinken, maar hoe kan ik dat voorkomen?
Geef je brokken? Probeer eens kvv, daar hoeven ze minder bij te drinken, en het bevat van zichzelf ook redelijk wat vocht.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik ga het in ieder geval proberen. Dat kan voor Mika in ieder geval ook geen kwaadSannePP schreef:Dit dus.Nanna schreef:Paar grote stenen in zijn waterbak zodat hij rustig moet drinken, met kleine slokjes
Cena heeft er ook een handje van, vooral net na een wandeling. dan sloebert ze haar bak leeg en kotst ze vervolgens de hele handel onder. Als ik merk dat ze aan het sloeberen is, zeg ik een yoghurtbakje op zn kop in haar bak. Dan moet ze wel rustiger aan doen.
-
TomCee
- Zeer actief
Ik denk alleen dat beperken van het drinkwater geen goede optie is, en mogelijk zelfs schadelijk.flamme schreef:Hij krijgt brokken en KVV. Met beiden gebeurd het, dus ook op de kvvdagen. Maar het gebeurd niet na het eten. Alleen na het drinken. Voedsel komt lang niet altijd mee.TomCee schreef:Water verminderen lijkt mij geen goede oplossing, Nanna's tip is de moeite van proberen waard.flamme schreef:Dat doet Taran. Hij is niet ziek, heeft geen koorts, speelt, eet en rent gewoon. Maar bijna iedere keer als hij heeft gedronken dan braakt hij. Het komt ws door het gulzig drinken, maar hoe kan ik dat voorkomen?
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Nee daar was ik zelf ook geen fan van. Ik bedoelde met gereduceerd ook niet zozeer minder, maar vaak kleine beetje. Maar met iets in zijn bak is dat niet nodig, dan kan hij ws alleen maar kleinere beetje tegelijk binnen krijgenTomCee schreef:Ik denk alleen dat beperken van het drinkwater geen goede optie is, en mogelijk zelfs schadelijk.flamme schreef:Hij krijgt brokken en KVV. Met beiden gebeurd het, dus ook op de kvvdagen. Maar het gebeurd niet na het eten. Alleen na het drinken. Voedsel komt lang niet altijd mee.TomCee schreef:Water verminderen lijkt mij geen goede oplossing, Nanna's tip is de moeite van proberen waard.flamme schreef:Dat doet Taran. Hij is niet ziek, heeft geen koorts, speelt, eet en rent gewoon. Maar bijna iedere keer als hij heeft gedronken dan braakt hij. Het komt ws door het gulzig drinken, maar hoe kan ik dat voorkomen?
-
TomCee
- Zeer actief
Ik hoop dat het werkt voor je!. 't zijn van die kleine zorgen die toch groot kunnen wordenflamme schreef:Nee daar was ik zelf ook geen fan van. Ik bedoelde met gereduceerd ook niet zozeer minder, maar vaak kleine beetje. Maar met iets in zijn bak is dat niet nodig, dan kan hij ws alleen maar kleinere beetje tegelijk binnen krijgenTomCee schreef:Ik denk alleen dat beperken van het drinkwater geen goede optie is, en mogelijk zelfs schadelijk.flamme schreef:Hij krijgt brokken en KVV. Met beiden gebeurd het, dus ook op de kvvdagen. Maar het gebeurd niet na het eten. Alleen na het drinken. Voedsel komt lang niet altijd mee.TomCee schreef: Water verminderen lijkt mij geen goede oplossing, Nanna's tip is de moeite van proberen waard.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Van kleine beetjes geven zal hij waarschijnlijk alleen maar gulziger worden en dat werkt waarschijnlijk averechts. Krijgt ie misschien veel lucht mee naar binnen? 
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Geen idee, hij boert niet. Het gebeurd ook niet iedere keer.Shima schreef:Van kleine beetjes geven zal hij waarschijnlijk alleen maar gulziger worden en dat werkt waarschijnlijk averechts. Krijgt ie misschien veel lucht mee naar binnen?
Ik ga gewoon proberen wat in de bak te leggen. Ik weet ook niet wat ik anders moet proberen
In ieder geval krijgt hij standaard met zijn KVV en brokken ook water. Dat doe ik altijd. Dan braakt hij niet.
-
Corneliana
- Zeer actief
je hebt van die bakken met stromend water. met zo'n pomp. staat een klein laagje water bovenop en circuleert. toch altijd water voorhanden en in een klein laagjeflamme schreef:Geen idee, hij boert niet. Het gebeurd ook niet iedere keer.Shima schreef:Van kleine beetjes geven zal hij waarschijnlijk alleen maar gulziger worden en dat werkt waarschijnlijk averechts. Krijgt ie misschien veel lucht mee naar binnen?
Ik ga gewoon proberen wat in de bak te leggen. Ik weet ook niet wat ik anders moet proberen![]()
In ieder geval krijgt hij standaard met zijn KVV en brokken ook water. Dat doe ik altijd. Dan braakt hij niet.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
En als je het water wat lauw maakt, maakt dat nog verschil ?
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Nee dat maakt niet uit.Nel schreef:En als je het water wat lauw maakt, maakt dat nog verschil ?
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik zat ook te denken aan zo'n kattendrinkbak.
Daar zit nooit een grote hoeveelheid tegelijk in en dan moet hij wachten tot het ding zichzelf vult.
Daar zit nooit een grote hoeveelheid tegelijk in en dan moet hij wachten tot het ding zichzelf vult.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi doet het soms ook na de wandeling. Zij warm, water koud, gulzig slobberen, en hop...daar sta ik weer met keukenrol te kutten
Ze mag nu na de wandeling een paar slokjes nemen, en dan moet ze even liggen. Na een minuut of wat gaat ze dan uit zichzelf weer drinken, maar een stuk rustiger, en dat gaat altijd goed.
Ze mag nu na de wandeling een paar slokjes nemen, en dan moet ze even liggen. Na een minuut of wat gaat ze dan uit zichzelf weer drinken, maar een stuk rustiger, en dat gaat altijd goed.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Nah, de oplossing bleek best simpel
ipv 1 bak water heb ik er nu 3 staan met een beetje water erin wat ik regelmatig bijvul.
Tjonge, wat kunnen sommige dingen lastig lijken en simpel op te lossen zijn
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
flamme schreef:Nah, de oplossing bleek best simpelipv 1 bak water heb ik er nu 3 staan met een beetje water erin wat ik regelmatig bijvul.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Ja, maar je moet er maar opkomen!!
Fijn dat het nu goed gaat...
Fijn dat het nu goed gaat...