Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tja, marketing is alles, niet alleen bij hondenvoer, we trappen er vaak in want je wil toch het beste voor je beestje.
Ik geef toe dat ik er best gevoelig voor ben, ziet het er mooi uit, is het duurder dan zal het wel beter zijn enz. Stom want vaak is de verpakking anders maar wordt het produkt ook nog in dezelfde fabriek gemaakt.
Hier zou ik wel een foto van willen zien Remember how many people will turn up their nose at a Heinz-57 puppy straight from the pound.
Give that dog a good wash and a haircut, and proclaim it to be a Baravarian Trufflehund with a nice exotic just-invented history, however, and these same people will often shell out $1,200 a pup!
_________________________ Boxer Jane 25-07-2014 Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
In de hondenvoerwereld hebben ze nog nooit gehoord van transparantie, zoiets. Klopt als een bus. Ik wantrouw persoonlijk hondenbrokken waar dure ingredientjes in zitten, omdat ze dat erin doen om indruk te maken en dan haak ik al af. Biologisch of ecologisch verantwoord geproduceerd, wantrouw ik ook want ik weet dat ze daar altijd over liegen. Het klinkt gewoon goed maar ik kijk vaak naar keuringsdienst van waren en dan word je wel wat minder naief.
Ik snap niet helemaal wat hij tegen rauw vlees heeft eigenlijk, dat komt niet echt naar voren volgens mij. Beweert ie nou dat het sowieso allemaal wordt verhit, ook rauw vlees, nee toch?
Maar ik vraag me af of je in Nederland ook niet mag weten waar alles geproduceerd wordt ten behoeve van de nationale veiligheid, lijkt mij niet. Maar de hondenvoer industrie staat bol van de 'litte white lies' en de mooipraterij, dat wist ik allang. En daar doen ze allemaal aan mee, ook de brokken waar je een tientje of meer per kilo betaalt. Ik snap eigenlijk niemand die meer dan 5 euro per kilo voor brokken betaalt want voor dat geld kun je echt goed vlees in de supermarkt kopen. Dat is niet verwerkt en daar is niks aan toegevoegd dus dat kun je dan altijd nog beter geven dan die onwijs dure brokken.
Ik denk altijd dat Nederlanders wel gezond verstand hebben en nuchterder zijn dan andere Europeanen, maar ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk. Hier wordt men net zo graag bedonderd dan elders. En inderdaad, de eerste alinea heeft de grootste waarheid, het maakt niet zoveel uit wat je ze voert. Als je ze maar niet teveel geeft.