Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben niet van de collies maar absoluut mooie honden.
Wat ik nog leuker vind is dat ze alle medische gegevens per hond vermelden wat ik zo zag .. en daarbij ook de coi's. Alleen jammer dat dat dan over wisselende generaties gemeten wordt.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Prachtig vind ik ze! Ik hou wel van het amerikaanse type Collie en Sheltie, wat meer onderkaak en bone. Heel mooi.
Maar..ik vind het wel van die honden waarvan ik denk: hoe zien die er uit als ze niet pas gewassen en getrimd zijn? Dan is het totaalbeeld al wat minder flashy helaas.
Maeve schreef:Prachtig vind ik ze! Ik hou wel van het amerikaanse type Collie en Sheltie, wat meer onderkaak en bone. Heel mooi.
Maar..ik vind het wel van die honden waarvan ik denk: hoe zien die er uit als ze niet pas gewassen en getrimd zijn? Dan is het totaalbeeld al wat minder flashy helaas.
Nou, dit is mijn castraat-collie van het Engelse type (effe niet letten op die doorgezakte rug, ze barst van de artrose overal). Ik heb haar drie dagen van te voren geborsteld en deze foto is in november genomen en zij was in eind juli in bad geweest:
Denk je niet dat een amerikaan met véél minder vacht er dan niet minstens even netjes uitziet? (Op de getrimde voetjes na, natuurlijk)
Marjoleine, wat bedoel me met het bekken niet mooi liggen? Ik zit die foto te bekijken en ik snap niet wat dat betekent.
Edit: Inge, ik vind juist die wat zwaardere hoofden véél mooier dan die poppekopjes van bijvoorbeeld mijn Lyndie. Die lijkt eerlijk gezegd meer op het hoofd van een keeshond (sorry Lyndie ).
Laatst gewijzigd door lieke op 26 jan 2013 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Maeve schreef:Prachtig vind ik ze! Ik hou wel van het amerikaanse type Collie en Sheltie, wat meer onderkaak en bone. Heel mooi.
Nou, dit is mijn castraat-collie van het Engelse type (effe niet letten op die doorgezakte rug, ze barst van de artrose overal). Ik heb haar drie dagen van te voren geborsteld en deze foto is in november genomen en zij was in eind juli in bad geweest:
Denk je niet dat een amerikaan met véél minder vacht er dan niet minstens even netjes uitziet? (Op de getrimde voetjes na, natuurlijk)
De vachtstructuur zelf is wel mooi hoor. Maar je kunt zien dat die honden op de foto's net zijn gewassen en geborsteld. Als je twee dagen verder bent ligt het allemaal glad aan en ziet het er natuurlijker uit maar oogt het wel minder indrukwekkend zeg maar
Maeve schreef:
De vachtstructuur zelf is wel mooi hoor. Maar je kunt zien dat die honden op de foto's net zijn gewassen en geborsteld. Als je twee dagen verder bent ligt het allemaal glad aan en ziet het er natuurlijker uit maar oogt het wel minder indrukwekkend zeg maar
Ik denk dat het er dan uitziet zoals het haar van Glenn op die foto. Die was en föhn ik namelijk helemaal nooit
Het lijkt wel alsof er minder vacht op zit dan Glenn hoor. Maar Glenn oogt ook niet zo breed als deze Collies vind ik. En dat brede vind ik wel erg mooi maar dat effect word wel wat versterkt met die vacht vrees ik
Tweede teef vind ik heel mooi, eerste wel té groffe kop voor een teef. Vind Amerikanen wel bloedmooi! Zijn die qua karakter ook hoe in het Schotse Collie topic werd beschreven?
Mila lijkt mij ook een perfecte Collie. Sportief, maar niet in uiterlijk té Amerikaans.
Ik vind de meeste, behalve die teef die Lieke plaatste, eigenlijk niet zo mooi. Heel zwaar hoofd, het komt op mij over als weer een overdrijving de andere kant op. Ik zie ook matige hoekingen, koehakken en pluizige vachten hier en daar (maar dat zal aan het föhnen liggen). Ik houd zelf wel van een sportieve en atletische collie, maar ik zie persoonlijk toch graag wat stop en een iets elegantere bouw. Voor mij zou een mix tussen een Amerikaanse en een Engelse collie ideaal zijn, maar dan wel met een uitkomst die het beste van de twee heeft natuurlijk
Ik (als niet collie-kenner) vind dit een mooi hoofd (en ja, ik weet dat de oren fout zijn en zijn tanden staan scheef )
Hij lijkt wel wat op Glenn! en hij staat nog ter adoptie ook
Laatst gewijzigd door samantha! op 26 jan 2013 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ik vind dit qua kleur trouwens mooier dan die met alleen gekleurde kop.
Bij deze teef staat trouwens dat ze verwaarloosd is dus misschien komt er nog wat vacht bij.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
_Leonie schreef:Tweede teef vind ik heel mooi, eerste wel té groffe kop voor een teef. Vind Amerikanen wel bloedmooi! Zijn die qua karakter ook hoe in het Schotse Collie topic werd beschreven?
Mila lijkt mij ook een perfecte Collie. Sportief, maar niet in uiterlijk té Amerikaans.
Moet natuurlijk altijd wel wat te zeiken zijn .
Vind het mooie honden over het algemeen genomen en mooier/functioneler dan de Engelse typjes.
En ja niets is perfect ,maar voor mij op de goede weg.
Geloof dat het joekel van een hoofd ook lijkt omdat ze voor de rest wit is.
Maar altijd nog beter dan zo'n klein barby koppie.