Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buik Luna (foto's toegevoegd)
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Buik Luna (foto's toegevoegd)
Luna heeft over haar liezen en onderbuik een soort zwarte 'aanslag' zitten (bij gebrek aan een beter woord) en ook wat kleine rode vlekjes.
Ze heeft er geen jeuk aan of last van, maar het is wel klam en verspreid een zurige, weeïge lucht. Erg onaangenaam.
Ze heeft dat vorig jaar ook een keer gehad, ook nergens last van. Ik heb haar toen helemaal gewassen, wat droog gehouden met talkpoeder en na ongeveer 1,5-2 maanden was het over.
Het wassen heb ik nu ook al gedaan en talkpoeder en dat hielp een beetje (qua geur) voor een week of 2, maar inmiddels is het weer helemaal terug.
Dat zwarte krijg je er uiteraard ook niet af gewassen.
Iemand enig idee?? Het lijkt iets hormonaals? Of iets wat te maken heeft met rui/seizoenswisseling?
En waar komt die zweterige geur vandaan?
Ze heeft er geen jeuk aan of last van, maar het is wel klam en verspreid een zurige, weeïge lucht. Erg onaangenaam.
Ze heeft dat vorig jaar ook een keer gehad, ook nergens last van. Ik heb haar toen helemaal gewassen, wat droog gehouden met talkpoeder en na ongeveer 1,5-2 maanden was het over.
Het wassen heb ik nu ook al gedaan en talkpoeder en dat hielp een beetje (qua geur) voor een week of 2, maar inmiddels is het weer helemaal terug.
Dat zwarte krijg je er uiteraard ook niet af gewassen.
Iemand enig idee?? Het lijkt iets hormonaals? Of iets wat te maken heeft met rui/seizoenswisseling?
En waar komt die zweterige geur vandaan?
Laatst gewijzigd door Irisz op 26 jan 2013 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Buik Luna
Dank jullie wel. Heeft een van jullie een linkje naar een schimmel/gist infectie die de zwarte uitslag veroorzaakt? Als ik namelijk google op schimmelinfectie o.i.d. krijg ik vooral symptomen als korstjes, jeuk, schilfers, kaalheid, etc.
Buiten dat ze op die plekken altijd al kaal is, heeft ze geen van die symptomen.
Anders toch even langs de dierenarts van de week, alleen bij Luna ga ik alleen als het echt nodig is, want die heeft de bibbers van de DA.
Buiten dat ze op die plekken altijd al kaal is, heeft ze geen van die symptomen.
Anders toch even langs de dierenarts van de week, alleen bij Luna ga ik alleen als het echt nodig is, want die heeft de bibbers van de DA.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vond net dit topic:
viewtopic.php?f=6&t=210472
Die foto lijkt er verdacht veel op. Alleen ontbreken de wazige roze vlekjes er onder.
En uiteraard heeft Luna geen nest gehad. Maar misschien toch iets hormonaals??
viewtopic.php?f=6&t=210472
Die foto lijkt er verdacht veel op. Alleen ontbreken de wazige roze vlekjes er onder.
En uiteraard heeft Luna geen nest gehad. Maar misschien toch iets hormonaals??
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij Eva is dat hormonaal. Die krijgt een donkere keukerige huid na elke loopsheid. Dan krabt ze veel en daarom krijgt ze dus ook rode vlekjes. Is ze gecastreerd?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ze is gecastreerd. Ze krabt er niet aan, kan ze trouwens ook nooit bij.laeken schreef:Bij Eva is dat hormonaal. Die krijgt een donkere keukerige huid na elke loopsheid. Dan krabt ze veel en daarom krijgt ze dus ook rode vlekjes. Is ze gecastreerd?
Het aparte is dat de huid wel echt zwart is, maar niet dik of hard ofzo. Geen olifantshuid. Het is gewoon soepel en zelfs klam.
Zal zo even een fotootje regelen.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik denk aan een gistinfectie, lijfje heeft dit ook gekregen na haar castratie, het kan hormonaal zijn. lijf heeft er ook een meelmijt allergie bij. ze moet elke 5 dagen gewassen worden met malaseb shampoo en ze staat op de prednison.

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Kreeg ze dat meteen na haar castratie? Luna is nu namelijk bijna 5 en gecastreerd toen ze bijna 2 was.Hutsje schreef:ik denk aan een gistinfectie, lijfje heeft dit ook gekregen na haar castratie, het kan hormonaal zijn. lijf heeft er ook een meelmijt allergie bij. ze moet elke 5 dagen gewassen worden met malaseb shampoo en ze staat op de prednison.
De rest van de vacht is echt in topconditie, ook oren schoon, etc.
- kipo
- Zeer actief
Die lucht maakt dat ik ook denk aan een gistinfectie, malaseb is daar heel goede shampoo voor.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer: