Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hesjes/ dekjes met opdruk?
Moderator: moderatorteam
- Marcel.s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
hesjes/ dekjes met opdruk?
Weet iemand waar je die zou kunnen bestellen?
Ik wil graag een dekje voor de hond waar op staat dat ie in training is, niet aankijken, niet aaien, bedankt!
En dan met click to calm verder trainen.
Ik heb o.a een herplaats Aussie en een Spaanse podenco mix, die beide mensen wel interessant vinden maar ook iets te spannend.
Dus ze willen wel gaan snuffelen maar niet meteen een aai over de kop (wat mensen toch vaak willen doen)
En ik hoop met zo'n hesje wat rustiger te kunnen lopen, zodat ik niet mensen snel moet weg sturen of mijn honden steeds moet terug roepen , waardoor ze mensen alleen maar spannender gaan vinden.
Maar ik weet zo even niet waar ik zo'n hesje zou moeten zoeken.
Ik wil graag een dekje voor de hond waar op staat dat ie in training is, niet aankijken, niet aaien, bedankt!
En dan met click to calm verder trainen.
Ik heb o.a een herplaats Aussie en een Spaanse podenco mix, die beide mensen wel interessant vinden maar ook iets te spannend.
Dus ze willen wel gaan snuffelen maar niet meteen een aai over de kop (wat mensen toch vaak willen doen)
En ik hoop met zo'n hesje wat rustiger te kunnen lopen, zodat ik niet mensen snel moet weg sturen of mijn honden steeds moet terug roepen , waardoor ze mensen alleen maar spannender gaan vinden.
Maar ik weet zo even niet waar ik zo'n hesje zou moeten zoeken.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Re: hesjes/ dekjes met opdruk?
Ik lees even mee..
Kan je wel alvast vertellen dat de opdruk op het tuig van Flynn (K9-tuig, met "Training" of "Niet Aaien" labels) niet werkt
Dat valt blijkbaar niet goed genoeg op..
Kan je wel alvast vertellen dat de opdruk op het tuig van Flynn (K9-tuig, met "Training" of "Niet Aaien" labels) niet werkt
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
En die werken hier dan weer wel.
Zal zeker ook aan t ras liggen hoor.
Of je nu een Duitse herder met zo'n tuigje ziet of n Border collie
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ow zoiets zoek ik ook, maar dat bedekt het hele lijf van Sadiejaninca2002 schreef:http://www.kar-o-sel.net/dekjes.html

- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
-
Corneliana
- Zeer actief
- Marcel.s
- Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
- Contacteer:
Dat wel maar dan kijken ze weer op een verkeerde manier naar ze .........................Corneliana schreef:ik zou die pas op ik bijt doen dan laten ze het wel
- Marcel.s
- Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
- Contacteer:
Ben bang dat dat toch niet zichtbaar genoeg is, zeker als ze los lopen en dat dan aan de halsband zit, de Aussie heeft nogal een kraag, zie z'n halsband ook niet.Rahne schreef:http://www.aaieneerstvragen.nl/webshop/
Die dekjes zien er goed uit, zal eens meten of ze groot genoeg zijn, denk het wel, bedankt!
- gyanty
- Zeer actief
Of de dekjes je gaan helpen dat denk ik niet. Kay heeft hier een geel dekje op van het aaihonden projecten, maar zelfs hulphonden worden nogal eens flink geknuffeld als ze aan het werk zijn, dus ook mijn gele dekje wekt verschillende reacties op. Het gele dekje is overigens een gewoon dekje wat in veel dierenwinkels te verkrijgen is, maar wat ergens bedrukt is (dat kan je gewoon bij hema of fotozaak bijvoorbeeld laten doen). Het is dit dekje: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... sten/27053Veel mensen denken nu dat het een hulphond is (dat was nou ook weer niet de bedoeling)
Maar even inhaken op je probleem. Als mensen niet mogen aaien, maar je vind wel dat jou honden aan die mensen mogen snuffelen? Ik vind dit nogal wat eisen van je omgeving en voor je honden ook niet echt rechtlijnig. Santos wil ook niet geaaid worden door vreemden, dus mag hij ook niet snuffelen aan vreemde voorbijgangers. Dat heet risicomanagement
. Dan heb je ook helemaal geen hesje nodig. Ook Kay heb ik altijd weg gehouden bij vreemden (door afleiding van de bal), want hij wilde juist iedereen al springend begroeten. Dus niks helemaal geen snuffelen en nee daar werden mijn honden (die toch ook een behoorlijke mate van zenuwachtigheid hebben) niet meer gefixeerd op vreemden op, maar op mij. Snap niet zo goed je doel met click to calm op dit gebied. Wil je dat ze zich uiteindelijk wel laten aaien?
Denken dat alle voorbijgangers begroet moeten worden, maar wel calm (want vermoed dat de aussie meer gaat koppelen dan alleen kalmte
)
Maar even inhaken op je probleem. Als mensen niet mogen aaien, maar je vind wel dat jou honden aan die mensen mogen snuffelen? Ik vind dit nogal wat eisen van je omgeving en voor je honden ook niet echt rechtlijnig. Santos wil ook niet geaaid worden door vreemden, dus mag hij ook niet snuffelen aan vreemde voorbijgangers. Dat heet risicomanagement

- Marcel.s
- Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
- Contacteer:
De Aussie is niet het grootste probleem, die is goed af te leiden.
Ik ga eerst aan het werk met de Spaanse dame, die is niet af te leiden met een spelletje, balletjes e.d houdt ze niet van.
Maar met wat lekkers gaat het wel maar dan moet ik wel op tijd zijn.
Ik vind ook niet dat ze naar mensen toe moet gaan maar dat doet ze wel en is dan lastig terug te roepen, dan denkt ze dat ze nog interessanter zijn...............
Dus ik wil dat ze de link gaat leggen, spannende mensen (ze zijn niet allemaal spannend......) naar de baas, veilig en lekker koekje halen.
Het vervelende is dat de Aussie haar ook wil "helpen" al heb ik dat er aardig uit.
Dan ook aan de lijn.
Ik woon vlakbij het strand en loop daar ook wel eens heen en de opgang kan best druk zijn, ook dan willen mensen de honden wel even aaien onderweg, sturen soms zelfs hun kinderen
(tja niet alle honden zijn kindvriendelijk hoor...)
Dus dan loop ik niet helemaal ontspannen en dat helpt ook niet echt......
Ik heb nu ook grote poedelmix die het allemaal wel best vind, dus die gebruik ik dan ook, zij mag het goede voorbeeld geven
En ze zullen heus niet meteen gaan bijten (ze gaan aanblaffen, uiteraard voorkom ik dat maar ontspannen zijn ze niet altijd) maar gewoon lekker ontspannen de honden mee kunnen nemen zou wel erg prettig zijn.
Jammer dat mensen zelfs hulphonden willen aaien, dan helpt geen enkel dekje maar in elk geval heb je het dan wel geprobeerd
Ik ga eerst aan het werk met de Spaanse dame, die is niet af te leiden met een spelletje, balletjes e.d houdt ze niet van.
Ik vind ook niet dat ze naar mensen toe moet gaan maar dat doet ze wel en is dan lastig terug te roepen, dan denkt ze dat ze nog interessanter zijn...............
Dus ik wil dat ze de link gaat leggen, spannende mensen (ze zijn niet allemaal spannend......) naar de baas, veilig en lekker koekje halen.
Het vervelende is dat de Aussie haar ook wil "helpen" al heb ik dat er aardig uit.
Dan ook aan de lijn.
Ik woon vlakbij het strand en loop daar ook wel eens heen en de opgang kan best druk zijn, ook dan willen mensen de honden wel even aaien onderweg, sturen soms zelfs hun kinderen
Ik heb nu ook grote poedelmix die het allemaal wel best vind, dus die gebruik ik dan ook, zij mag het goede voorbeeld geven
En ze zullen heus niet meteen gaan bijten (ze gaan aanblaffen, uiteraard voorkom ik dat maar ontspannen zijn ze niet altijd) maar gewoon lekker ontspannen de honden mee kunnen nemen zou wel erg prettig zijn.
Jammer dat mensen zelfs hulphonden willen aaien, dan helpt geen enkel dekje maar in elk geval heb je het dan wel geprobeerd
- gyanty
- Zeer actief
Trainen op dit soort zaken moet je ook nog niet doen met 2 honden als je nog geen succes hebt bij training alleen. Twee versterken elkaar en dan is het gewoon bijna helemaal onbegonnen werk. Echt ik weet waar ik het over hebben, mijn huidige duo moet ook nog flink getraind worden en dus moeten veel wandelingen dan ook apart van elkaar en als Santos er is, is dat even helemaal schipperen. Met 3 honden ga ik al helemaal niet een druk strand op: oh jawel als het windkracht 8 is en ook nog lekker regent en op een rustige strandovergangMarcel.s schreef:De Aussie is niet het grootste probleem, die is goed af te leiden.
Dan ook aan de lijn.
Ik woon vlakbij het strand en loop daar ook wel eens heen en de opgang kan best druk zijn, ook dan willen mensen de honden wel even aaien onderweg, sturen soms zelfs hun kinderen(tja niet alle honden zijn kindvriendelijk hoor...)
Ik heb nu ook grote poedelmix die het allemaal wel best vind, dus die gebruik ik dan ook, zij mag het goede voorbeeld geven![]()
Wil je niet wat te snel van alles denk ik zo? En levert dat niet onnodig frustratie bij jou mee, waardoor click to calm eigenlijk ook een beetje bijna uitegesloten is? Misschien redeneer ik te veel vanuit mijn eigen situatie hoor, maar an sich klinkt het wel herkenbaar.

- Marcel.s
- Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
- Contacteer:
Maar soms loop je op die strandopgang en dan blijkt het toch best druk te zijn.........................
Dat weet je nooit zeker van te voren.
En ik kan daar prima met alle 5 lopen, soms zelfs beter, het is gelukkig ook geen groot probleem maar het kan beter en daar gaan we aan werken
Dide de poedelmix, blijkt nu al een goede hulp te zijn, Fonzie onze Aus is nu meer met haar bezig en samen met de (rufwear) frisbee.
Daarnaast vind ie alleen de vogels nog superleuk, kun je lekker jagen....
Maar mensen en andere honden zijn niet meer belangrijk.
Dat weet je nooit zeker van te voren.
En ik kan daar prima met alle 5 lopen, soms zelfs beter, het is gelukkig ook geen groot probleem maar het kan beter en daar gaan we aan werken
Dide de poedelmix, blijkt nu al een goede hulp te zijn, Fonzie onze Aus is nu meer met haar bezig en samen met de (rufwear) frisbee.
Daarnaast vind ie alleen de vogels nog superleuk, kun je lekker jagen....
Maar mensen en andere honden zijn niet meer belangrijk.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik heb ook op mijn K9 tuig staan "niet aaien ik bijt" maar dat word volgens mij niet zo serieus genomen 

- Ayronna
- Zeer actief
Klopt** Angela ** schreef:En die werken hier dan weer wel.
-
Corneliana
- Zeer actief
even tussendoor:
ik snap niet dat mensen niet gewoon hun tengeltjes thuis kunnen houden.
vandaag ook weer zo'n leukerd en dan zeggen: je moet hem nog wel opvoeden he?
ik ga Sky niet afleren dat als mensen zomaar hun handen naar hem uitsteken dat hij tegen ze opspringt.
dat geldt dan voor volwassenen natuurlijk en de vele verst gehandicapte mensen die hier in de buurt wonen daar houdt ik hem wel in.
maar een mens wat geacht wordt verstandig te zijn ja sorry, ben ik zat van.
vandaag ook weer zo'n leukerd en dan zeggen: je moet hem nog wel opvoeden he?
ik ga Sky niet afleren dat als mensen zomaar hun handen naar hem uitsteken dat hij tegen ze opspringt.
dat geldt dan voor volwassenen natuurlijk en de vele verst gehandicapte mensen die hier in de buurt wonen daar houdt ik hem wel in.
- gyanty
- Zeer actief
Rustig adem blijven halen hoorCorneliana schreef:even tussendoor:
vandaag ook weer zo'n leukerd en dan zeggen: je moet hem nog wel opvoeden he?![]()
![]()
Het moet geen kinderachtig spelletje worden, als jij dit niet doet, doe ik dat niet. Zo werkt het niet. Klinkt als twee kleuters in de speeltuin: als jij dat nu niet doet, mag je niet op mijn feestje komen

-
Neeltje
Ik ben ook op zo'n naar zo'n hesje voor mijn volgende pup, maar met 30 cm, zie je volgens mij straks geen pup meer..... daar kan ze helemaal onder kruipen. Ik wil het dus inderdaad gebruiken, zodat ze er niet aan gaat wennen dat iedereen aait en ze gaat opspringen. Maar ik ben van plan omdat gewoon heel assertief
te gaan zeggen, aub niet aaien. En anders