Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trouwen, honden bij huwelijksvoltrekking

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

snoeppie23
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herders en een bordeux dog

Trouwen, honden bij huwelijksvoltrekking

Ongelezen bericht door snoeppie23 »

Mijn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen. Nu willen wij graag onze honden betrekken bij de huwelijksvoltrekking.
De bedoeling is dat de honden onze trouwringen komen brengen. Een goede, lieve vriendin van ons zal die dag de honden verzorgen. Zij zal er ook voor zorgen dat de honden met de ringen bij ons komen tijdens de plechtigheid.

Nu heb ik een aantal vragen:
- Zijn er hier ook getrouwde stellen die hun hond(en) bij de plechtigheid?
- Hadden jullie honden ook iets van versiering aan/om?
- Hebben jullie tijdens het maken van foto's ook geposeerd met jullie honden? En alleen pose's of ook bv tijdens een wandeling?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Trouwen, honden bij huwelijksvoltrekking

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bij ons huwelijk kwam mijn vriendin met onze golden het stadhuis in met in haar rugzak onze ringen. was een verrassing van mijn man. heavy staat ook nog foto`s die gemaakt zijn in het stadhuis en voor het stadhuis.
ellen
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik wil ze er ook bij.

Alleen zijn hier nog geen trouwplannen :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
snoeppie23
Vaste gebruiker

Tara schreef:Oh nee, laat ze nou niet je ringen brengen. Dat is wel zo afgezaagd.
Afgezaagd? Heb het in onze familie en vriendenkring nog niemand zien doen :O:
Maar goed, als je een beter idee hebt?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Allereerst vast gefeliciteerd.

Ik vind de vragen eigenlijk nogal persoonlijk.

Het is de mooiste dag van jullie leven. En daar kan een ander niet echt iets over zeggen.
Het is logisch dat jullie de honden erbij willen betrekken. Maar in hoeverre dat is toch lastig om te zeggen.

Ik zou het juist niet willen doen zoals een ander het had gedaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
snoeppie23
Vaste gebruiker

Het is zeker de bedoeling om het te doen zoals wij het zelf graag willen.
Maar omdat dit voor ons nieuw is zijn we benieuwd naar ervaringen van anderen.
Nu hebben we opzich nog meer dan genoeg tijd om hierover na te denken, maar tips zijn altijd welkom :D
snoeppie23
Vaste gebruiker

tollerlover schreef:bij ons huwelijk kwam mijn vriendin met onze golden het stadhuis in met in haar rugzak onze ringen. was een verrassing van mijn man. heavy staat ook nog foto`s die gemaakt zijn in het stadhuis en voor het stadhuis.
ellen
Ohh wat gaaf! Zal een hele verrassing voor je geweest zijn.
snoeppie23
Vaste gebruiker

Tara schreef:
snoeppie23 schreef:
Tara schreef:Oh nee, laat ze nou niet je ringen brengen. Dat is wel zo afgezaagd.
Ach joh, bijna iedereen die zijn hond(en) op de bruiloft bij zich houdt bedenkt hetzelfde leuke en originele idee.
Zó schattig, de hond die de ringen komt brengennnn...
Ik heb heel bewust besloten om dat dus NIET te doen. :pffff:
Tja dat is dan jouw keuze :blah: . Wij willen onze honden er wel bij hebben. Ieder z'n ding :lekkerpuh:
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Twee vriendinnen van mij gingen ook trouwen en de golden moest daarbij zijn.
Alles ging goed totdat op deze warme dag de golden tussendoor even een duik moest nemen in een sloot.
Tja de trouwekapel mocht hij toen niet meer in. :mrgreen:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tara schreef:
snoeppie23 schreef:
Ach joh, bijna iedereen die zijn hond(en) op de bruiloft bij zich houdt bedenkt hetzelfde leuke en originele idee.
Zó schattig, de hond die de ringen komt brengennnn...
Ik heb heel bewust besloten om dat dus NIET te doen. :pffff:
Wij hadden toen nog geen honden, dus voor ons was het makkelijk :F:

Maar als we nu zouden trouwen, dan zou ik zeker de honden bij de fotosessie willen hebben. Hadden we vast ook spontanere foto's gehad dan nu. Maar bij de huwelijksvoltrekking en het feest... neuh, denk het niet. Ik denk niet dat ik mijn honden daar een plezier mee doe. En al helemaal niet met versierinkjes of strikjes ofzo.
Marion.

Tara schreef:Als je nou goed had gelezen, dan had je gezien dat onze honden de hele dag bij ons waren.
We hebben ze alleen niet de ringen laten brengen, aangezien iedereen dat al doet. :wink:
Ach ja. Maar bij ons heeft klein neefje (toen 8 ofzo) de ringen mogen brengen, dat is ook niet echt orgineel. Maar hij voelde zich anders wel reuze belangrijk met die ringen op dat kussentje (we hebben een video van de plechtigheid, en het fragment waar hij met zijn knuistjes dat kussentje vasthoudt en er maar naar blijft kijken, heb ik op foto laten afdrukken haha. Geweldig!)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Tara schreef:
Als je nou goed had gelezen, dan had je gezien dat onze honden de hele dag bij ons waren.
We hebben ze alleen niet de ringen laten brengen, aangezien iedereen dat al doet. :wink:
Als je iets leuk vindt ga je het toch niet laten omdat "iedereen" het al doet ?
Het is jouw dag. Gewoon lekker doen wat je leuk lijkt.
Onze honden waren er ook bij. Niet bij de plechtigheid zelf (die stelde ook niets voor) maar wel op de foto's en de dag uit. Zelfs s'avonds met alle honden in het restaurant.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Wat is er nou origineel aan trouwen ? :denken: Als iets ouderwets, afgezaagd en burgerlijk is, is het trouwen wel.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Chihuahua-paws
Zeer actief

sirene schreef:Wat is er nou origineel aan trouwen ? :denken: Als iets ouderwets, afgezaagd en burgerlijk is, is het trouwen wel.
Idd lol.

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
sirene schreef:Wat is er nou origineel aan trouwen ? :denken: Als iets ouderwets, afgezaagd en burgerlijk is, is het trouwen wel.
Ja, maar dan weer niet als je de honden er bij hebt. :pffff: :mrgreen:
Wellus :mrgreen: bijna iedereen die hier schrijft had ook een hond bij het trouwfestijn.
Wij waren wel origineel, wij hadden er 5 :pffff: Blote ook nog.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marion.

Tara schreef:
Oké, jij wil gewoon horen dat jouw trouwen geweldig origineel was. Nou bij deze dan :E:

Ons trouwen was helemaal niet origineel, maar wel een geweldige dag. Waar mijn Achterhoekse familie en onze Haagse vrienden het nog met regelmaat over hebben. Zestien jaar na dato :pffff:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Tara schreef:
sirene schreef:
Tara schreef:
Wellus :mrgreen: bijna iedereen die hier schrijft had ook een hond bij het trouwfestijn.
Mijn hond kotste houtskool in de bruidssuite! :pffff:
En nou jij weer! :mrgreen:
Was zeker een tent :mrgreen: :mrgreen:

Marion.

Tara schreef:Nee hoor, dat was een geheel binnen mijn lijfstijl passende groene bruidssuite.
Met na afloop een grote zwarte vlek op het eveneens groene tapijt. :wink:
En wij moesten op het laatste moment van narigheid in het Kurhaus slapen, omdat mijn familie in ons huis sliep. En ach, dat had ook wel wat, zo'n afsluiter. Wel jammer dat mijn ouders de volgende ochtend met onze creditcard naar het Kurhaus moesten komen, want we hadden inmiddels zat cash geld (zonder portemonnee op stap gegaan) maar 600 gulden betalen met dubbeltjes en stuivertjes uit de gekregen enveloppen is ook al zo'n armoe :mrgreen:

Ons eigen bed sliep trouwens heel veel lekkerder :pffff:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Zelf nooit getrouwd, maar ik weet van een stel dames die trouwden (beide hondentrainsters) dat hun newfoundlander de zaal inkwam met een satijnen kussentje aan een strik met daarop de ringen.

Ook weet ik van een heel aantal mensen die idd bij de huwelijksshoot hun hondje(s) erbij hadden en een vriendin van mij had daar speciale halsbandjes voor gemaakt. Ook heb ik wel trouwuitnodigingen gehad waar de honden opstonden ter aankondiging van "het grote gebeuren".
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

ik denk dat ik mijn honden plezier zou doen met het aansnijden van de taart. dat zou wel een taak zijn voor hen. :mrgreen:
Marion.

yuki schreef:Zelf nooit getrouwd, maar ik weet van een stel dames die trouwden (beide hondentrainsters) dat hun newfoundlander de zaal inkwam met een satijnen kussentje aan een strik met daarop de ringen.
Ja natuurlijk, maar dat is toch hetzelfde als met kleinste nichtje/neefje die aan komt dragen met het kussentje? Ook niet erg orgineel hoor. Net zo min orgineel trouwens als de ambtenaar met dat kussentje binnen komt lopen haha.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Marion. schreef:
yuki schreef:Zelf nooit getrouwd, maar ik weet van een stel dames die trouwden (beide hondentrainsters) dat hun newfoundlander de zaal inkwam met een satijnen kussentje aan een strik met daarop de ringen.
Ja natuurlijk, maar dat is toch hetzelfde als met kleinste nichtje/neefje die aan komt dragen met het kussentje? Ook niet erg orgineel hoor. Net zo min orgineel trouwens als de ambtenaar met dat kussentje binnen komt lopen haha.
mwah zo vaak heb ik het niet gezien, vind het een stuk leuker aanblik zo'n grote lobbes dan een kind of een ambtenaar :wink:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

sirene schreef:
Tara schreef:
ach joh ik was nog afgezaagder, ik had een foetus bij me. ook bloot! :wink:
Chihuahua-paws
Zeer actief

yuki schreef:
Marion. schreef:
mwah zo vaak heb ik het niet gezien, vind het een stuk leuker aanblik zo'n grote lobbes dan een kind of een ambtenaar :wink:

Een hond een leukere aanblik dan een kind ??
Uhm tja...

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik heb met de hond van een vriendin de ringen gebracht.
was een verrassing. Hond is doodsbang voor vanalles, mensen, dingen, alles.
Ze was ervan overtuigd dat hij het niet zou doen. we hebben haar zo wijs gelaten, nee, dat zou hij echt niet doen, jammer, maar helaas...
Ik heb hem een paar dagen van te voren opgehaald,(onder het mom van: dan heb jij in elk geval die puber niet met al die drukte) en allemaal enge dingen met hem gedaan, echt 24u pd bij hem geweest zodat hij mij in elk geval zou vertrouwen.
De dag van het het huwelijk zijn we 's ochtends al naar de plek waar het ging gebeuren gegaan, heb ik daar even met hem rond gelopen, gespeeld, en toen alles begon zijn we rustig in een kamer gaan zitten tot we " op moesten" Hij deed het geweldig, voor hij besefte dat er allemaal mensen zaten zag hij ook zijn baasje, dus dat was minder eng.
Toen de ringen "aangekomen waren" zijn we meteen weer naar buiten gegaan, lekker naar het bos geweest en toen lekker naar huis gegaan.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Het wordt pas écht origineel als je in plaats van je honden, de katten meeneemt. Met strik. En die het kussentje met de ringen laat dragen. :pffff:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Mijn vriendin heeft de trouwringen (ja in de trouwzaal van het gemeentehuis) laten brengen door haar pony 's:lekkerpuh: . De ringen waren al wat vroeg op de hoed van de pony gezet en een half uur voor tijd schudde de pony even zin hoofd en hebben ze een twingtig minuten moeten zoeken naar de ring. Leuke foto's en verhalen opgeleverd, maar ook een hoop stress. Het is in algemeenheid niet origineel om te trouwen en dus ook niet origineel om je ringen te laten brengen. Vermoed dat ik die ringen als ik ze door Kay zou laten brengen ook kwijt ben, want zodra die de zaal binnen komt zet hij natuurlijk de sprint erin en vliegen de ringen in het rond haha. :schrik: En ach wat maakt het uit. We willen wel origineel zijn, maar laat me weten dat zijn we niet. Zoveel mensen die hun hond bij de trouwerij hebben en ook bij fotoshoot. Nee echt niet origineel. Ja 1 van mijn zussen had de hond gedeeltelijk bij het feest (en nee niet de ringen laten brengen, maar niet omdat ze per se super origineel moest zijn ofzo)

Je hebt speciale halsbanden die een smokingboard moeten voorstellen. Voor een reu wel leuk op zich, ook niet te. Volgens mij had mijn zus haar Duitse Herder die ook om. Het is wel oppassen honden erbij met een witte jurk, zeker als je er een lomperik bij hebt. Geloof niet dat ik onze Norah op dit moment bij de trouwerij zou willen hebben :schrik: . Dan heb ik jurk met hondenpootjes. Idemdito voor Santos! Dan heb ik de poten tot achter me oren staan haha! Collier stuk , haar uit model. Nee dat moet maar niet.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Persoonlijk trekken mijn tenen altijd een beetje krom bij zulke dingen. Ik vind het net zoals een mop die helemaal doodslaat vanwege teveel aankondiging over hoe leuk hij is. Ik zit me dan al snel plaatsvervangend te beschamen.
Te bedacht. Het is niet mijn soort romantiek zakmaarzegge :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

lieke schreef:Het wordt pas écht origineel als je in plaats van je honden, de katten meeneemt. Met strik. En die het kussentje met de ringen laat dragen. :pffff:
Oh als ik maar roep : Baddertje!! Gaat me dat nog lukken ook :ok:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Anders de hond je trouwboeket laten opvangen :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie