Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rood en warm oor *update*
Moderator: moderatorteam
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Rood en warm oor *update*
En het is nogal een flap!
Vedette heeft 1 rood oor en voelt warm. Ontdekt na het wandelen op een andere plek als anders. Voor de zekerheid schoongemaakt met Otoclean, maar haar oor was gewoon schoon. De hele lange flap is ook rood, niet alleen bij de gehoorgang. Moet ik toch denken aan een oorontsteking? Het oor ruikt niet anders als anders, ze lijkt er geen last van te hebben, maar toch vind ik het zorgwekkend... Of zou het ook een allergische reactie kunnen zijn door contact met iets in een vreemde omgeving? Of iets totaal anders? Iets dat in het oor kan zijn gekomen dat op het eerste oog niet te zien is...
Ik ben van plan om morgen even langs de DA te wandelen om te vragen of zij nog ideeën hebben wat er aan te doen is en anders toch een afspraak te maken...
In de tussentijd dus hier ook even neerleggen of jullie weten wat het zou kunnen zijn
Vedette heeft 1 rood oor en voelt warm. Ontdekt na het wandelen op een andere plek als anders. Voor de zekerheid schoongemaakt met Otoclean, maar haar oor was gewoon schoon. De hele lange flap is ook rood, niet alleen bij de gehoorgang. Moet ik toch denken aan een oorontsteking? Het oor ruikt niet anders als anders, ze lijkt er geen last van te hebben, maar toch vind ik het zorgwekkend... Of zou het ook een allergische reactie kunnen zijn door contact met iets in een vreemde omgeving? Of iets totaal anders? Iets dat in het oor kan zijn gekomen dat op het eerste oog niet te zien is...
Ik ben van plan om morgen even langs de DA te wandelen om te vragen of zij nog ideeën hebben wat er aan te doen is en anders toch een afspraak te maken...
In de tussentijd dus hier ook even neerleggen of jullie weten wat het zou kunnen zijn
Laatst gewijzigd door lijn op 24 jan 2013 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- Aantal honden: 2
Re: Rood en warm oor
Als Bo het heeft is het een reactie op voer.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- lijn
- Zeer actief
Ze heeft geen ander eten gehad als anders... Is het bij Bo ook maar 1 oor dan?Sanne&Bo schreef:Als Bo het heeft is het een reactie op voer.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Heeft ze geen bloedoor? Nergens verdikkingen erin ofzo?
Iig even goed in de gaten houden en voorkomen dat het oor flappert door hoofdschudden.
Iig even goed in de gaten houden en voorkomen dat het oor flappert door hoofdschudden.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Bij Tenzin ook alleen een rode flapper maar wel een oorontsteking volgens de da. Ben al 8 dagen aan het druppelen maar het is nog steeds rood.
Ik merk verder niets, hij krabt niet aan zijn oor, schudt niet met zijn kop en houdt zijn kop ook niet scheef.
Als het over een paar dagen nog rood is zou ik het even na laten kijken.
Ik merk verder niets, hij krabt niet aan zijn oor, schudt niet met zijn kop en houdt zijn kop ook niet scheef.

- lijn
- Zeer actief
Ooh wat gek! Dat lijkt inderdaad het zelfde! Het is nu sinds zondag avond dat we het hebben ontdekt. Gek dat het met de druppels ook niet beter wordt! Wanneer zou het over moeten zijn? Is het bij Pemba ook een schoon oor zonder stank en dergelijke dat wijst op ontsteking?Pemba schreef:Bij Tenzin ook alleen een rode flapper maar wel een oorontsteking volgens de da. Ben al 8 dagen aan het druppelen maar het is nog steeds rood.
Det ligt nu te slapen dus ik kan als ze wakker is checken op verdikkingen. Maar denk het niet, het is egaal rood zeg maar...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Het oor van Tenzin was wel een klein beetje vies maar de rode flapper valt meer op. Het zou na 8 dagen druppelen over moeten zijn.
Ik ga nog even door met druppelen en dan maar weer naar de da als het rood blijft.
Ik ga nog even door met druppelen en dan maar weer naar de da als het rood blijft.

- lijn
- Zeer actief
Geen verdikkingen te voelen en geen geflapper van oren...YvetteJ schreef:Heeft ze geen bloedoor? Nergens verdikkingen erin ofzo?
- lijn
- Zeer actief
Re: Rood en warm oor *update*
Haar oor is minder rood en warm!!!
Ik dacht vanmorgen in bed dat het toch nog wel warm en rood was, maar net op schoot op de bank leek het toch minder. Ik voelde alleen wel ineens een bultje aan de buitenkant! Bleek een wondje, maar wel een verse... Net had ze met de kat gespeeld, dus waarschijnlijk met een nageltje aan haar oor gehangen... We houden het in de gaten en we gaan nog maar niet bij de dierenarts binnen
Toch en ik nog wel benieuwd wat het dan is (geweest)
Ik dacht vanmorgen in bed dat het toch nog wel warm en rood was, maar net op schoot op de bank leek het toch minder. Ik voelde alleen wel ineens een bultje aan de buitenkant! Bleek een wondje, maar wel een verse... Net had ze met de kat gespeeld, dus waarschijnlijk met een nageltje aan haar oor gehangen... We houden het in de gaten en we gaan nog maar niet bij de dierenarts binnen
Toch en ik nog wel benieuwd wat het dan is (geweest)
- lijn
- Zeer actief
Re: Rood en warm oor *update*
Het is toch nog niet helemaal over met die flapper van Vedette...
Het oor is nog steeds rood, alhoewel wel minder dan eerste, niet warmer dan het andere oor...
Maar nu lijken er toch wat bultjes op te ontstaan... Het is nu bijna 2 weken geleden dat we het ontdekten.. Dus vriendlief gaat morgen middag naar de DA
De gehoorgang is schoon, maar lijkt wel smoezelig of zo... En de bultjes zijn bultjes als brandnetel of zo... allergie achtig denk ik... Arm beest, hopelijk morgen goed nieuws!
Het oor is nog steeds rood, alhoewel wel minder dan eerste, niet warmer dan het andere oor...
Maar nu lijken er toch wat bultjes op te ontstaan... Het is nu bijna 2 weken geleden dat we het ontdekten.. Dus vriendlief gaat morgen middag naar de DA