Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vies oogje
Moderator: moderatorteam
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vies oogje
Hallo ,
Bonita heeft wel vaker last gehad van vieze oogjes en dit hield ik eerst goed schoon met gekoeld gekookt water. dit sloeg niet echt aan en ik kreeg toen druppels mee van de huisarts , daarmee was het best snel over. Zou ik dat spul gewoon weer kunnen halen zonder een afspraak te maken? Gewoon alleen die druppels kopen?
Bonita heeft wel vaker last gehad van vieze oogjes en dit hield ik eerst goed schoon met gekoeld gekookt water. dit sloeg niet echt aan en ik kreeg toen druppels mee van de huisarts , daarmee was het best snel over. Zou ik dat spul gewoon weer kunnen halen zonder een afspraak te maken? Gewoon alleen die druppels kopen?

-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Re: Vies oogje
Ik neem aan dat je toen Cavasan hebt gekregen iod? In dat geval zit er dan antibiotica in de zalf en meestal geven ze dat niet zomaar mee.

-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
-
Safari
Als ik zoiets heb bel ik gewoon even de DA en overleg. Meestal kan ik het dan zo ophalen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb standaard CAF-oogzalf in huis. Krijg ik gewoon van de assistente mee als het weer op is. Zelfde geldt voor hydrocortiderm (corticosteroïdenzalf) tegen hotspots.

-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Dan zijn ze daar makkelijker mee dan bij onze dierenarts zeg. Al kregen we dan wel zomaar (na telefonisch overleg) meer prednoral mee voor de kat. Dosering etc. mochten we zelf even bedenken, evenals afbouwen....

- CKS
- Zeer actief
als dit een terugkerend probleem is zou ik er toch eens beter naar laten kijken, misschien is er iets anders aan de hand.
Kees
Kees
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het schoon gemaakt met afgekoeld water en het lijkt weer minder te worden. Even goed in de gaten houden.