Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Exit EGCN.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Exit EGCN.

Ongelezen bericht door Es »

Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Exit EGCN.

Ongelezen bericht door sirene »

hoe is het eigenlijk met de CS&O ? die ver voor alle rg V rassen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Speciaal voor Tara:

Exit EGCN.
Heeft u het gelezen op de website van de EGCN? U weet wel, die rasvereniging voor alle rassen (35!)
van rasgroep 9. Met een groepje megalomane keurmeesters in het bestuur en als kernlid. Die de
woorden “democratie”, “integriteit” en “transparantie” zo min mogelijk gebruiken.
Nee? Niet kunnen vinden? Wat merkwaardig. Dan vertel ik het u maar.
Nadat hun aanvraag om lid te worden van de vereniging Raad van Beheer in eerste instantie was
goed gekeurd door het bestuur van de RvB, gaat het feest nu toch niet door. Vier rasverenigingen
hebben nl. met succes bezwaar aangetekend. De aanvraag is alsnog afgewezen.
Als je (EGCN) geen enkele informatie wenst te verschaffen over statuten en reglementen roep je de
problemen over jezelf af. Als je bovendien een belanghebbende die informatie opvraagt in de kou
laat staan, met de volgende profetische woorden:
“ Ook moet ik wel een beetje glimlachen (?) bij je verzoek, want het is ongeveer hetzelfde als:
"geef me even zo veel mogelijk munitie aan, want we gaan proberen op je te schieten."
Het is verbazend naïef dat je ervan uitgaat dat wij hieraan zouden willen meewerken.”
staat dat gelijk aan vragen om een extra grondig onderzoek van die belanghebbende.
Goed gedaan, Hansemans!
Wat blijkt, de in eerste instantie goedgekeurde aanvraag rammelt aan alle kanten en had niet
goedgekeurd mogen worden. Waarom dit toch is gebeurd, zal nog onderzocht worden.
Het gaat nl. om hele duidelijke, niet te missen punten.
Eén van die punten: de steunleden.
Steunleden hebben geen lidmaatschapskaart (moet apart gekocht worden) en om die reden geen
stemrecht. Welnu, steunleden zonder stemrecht tellen niet mee als lid. De EGCN heeft dus te weinig
leden om lid van de RvB te kunnen worden. Dit gegeven heeft het bestuur van de RvB aangegrepen
om de aanvraag alsnog af te keuren.
Het is natuurlijk heel merkwaardig dat de verantwoordelijke bij de RvB die nota bene heeft
vergaderd (!!) met het bestuur van de EGCN om alles in kannen en kruiken te krijgen, dit over het
hoofd heeft gezien.
Zo zijn er meer niet te missen, zwaarwegende punten aangedragen door de vier bezwaar makende
rasverenigingen. Daar is het bestuur van de RvB, laten we zeggen gemakshalve, verder maar niet op
ingegaan.
Is deze zaak hier mee af gedaan? Waarschijnlijk niet. Voor de kernleden kan het nog een vervelend
staartje hebben.
Wordt vervolgd.
René Woudman – www.kynologie-op-de-korrel.nl
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier kan ik dus geen touw aan vastknopen met alleen maar al die letters. Is het misschien ook mogelijk om woorden/namen voluit te schrijven, zodat anderen ook weten waar het over gaat?
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

de egcn zou de nieuwe rasvereniging worden voor alle honden uit rasgroep 9. Dat wil zeggen alle gezelschapshonden. Nu heb ik er daarvan ook een en ben lid van de Pekingees en dwergspanielclub. Deze rasvereniging bestaat uit zeer veel rassen.

Ik mag wel zeggen dat ik blij ben dat dit niet door gaat. Heb er ook binnen de cotons een leuk staaltje van gezien. :schrik:
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”