Inge O schreef:
waarom stond hij hier zo dan?
ik vind niet dat de hoeking veel verschilt tussen de twee foto's - de stand wel.
ik vind hem op de tweede foto prachtig staan.
dit vind ik dus de ideale hoeking, alles wat meer is is compleet onnatuurlijk.
Ff de foto's er tussenuit gehaald
Maar de eerste foto was genomen op het moment dat hij aanstalten maakt om naar voren te lopen. Het verschil in hoeking is niet groot maar kan wel zo lijken als je niet beseft dat dit geen natuurlijke houding is. Bij de tweede foto staat hij in stand en dat laat ik hem zelf doen, zonder poten verzetten of té getraind. Gewoon een pas naar voren doen en staan en dat is dan zijn natuurlijke houding.
Voor een Retriever vind ik dit ook goed gehoekt, al is iets minder ook prima. Maar goed, het verschilt wel per ras en per rasgroep natuurlijk. Een jachthond moet een efficient gangwerk hebben, goede stuwing en als het even kan zonder overreaching vind ik. Maarja, bepaalde verhoudingen en hoekingen zijn ontstaan vanuit de oorspronkelijke taak van een ras en ik vind het lastig om voor andere rassen te bepalen wat goed is. Ik weet wat ik graag zie bij een jachthond en waar het goed voor is, dat inzicht heb ik niet zo in Boxers eerlijk gezegd

Vind het wel jammer dat extreme hoekingen zo'n enorme trend zijn, het kan ook te veel van het goede zijn.