Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit snap ik dus niet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Dit snap ik dus niet

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik was vandaag op weg naar het gemeentehuis, toen ik langs het huis van mijn vader af fietste. Vanuit mijn ooghoek zag ik een hondje blaffend op de stoep staan. Er was niemand in zicht, het beestje had geen halsband op en liep naast een drukke weg, dus besloot ik om te proberen het beestje te vangen. Het was een vlinderhondje, en ik herinnerde mij dat op die hoek mensen wonen die zulke hondjes hadden. Kan natuurlijk zijn dat het hondje op een of andere manier op een onbewaakt moment was gevlucht. Het hondje was niet bang, liep met staart en oren recht omhoog te blaffen, maar deinsde wel achteruit. Een paar keer bleef hij staan, kwispelend, maar toen ik mijn hand uit stak rende hij weer weg.
Er kwam een vrouw aan die vroeg of het mijn hondje was. Ik zei nee, hij loopt hier los zonder baasje. Ze haalde haar schouders op en zei: "Och, dat is zielig." en liep weg zonder verder nog iets te zeggen.

Ik zag het hondje weer terug een gang inrennen en zag toen hoe het weer terug over de schutting klom. Alhoewel, schutting...Ik ging kijken en het was niet meer dan een lullig plankje dat scheef tegen een half muurtje aangetimmerd was.

Ik weet dat de beestjes bijna altijd buiten zijn, heb regelmatig gehad dat ze al blaffend en grommend over de schutting hingen (die toen wat meer voorstelde) terwijl ik met Sonja door de gang liep. Maar ik kan niet begrijpen dat je als eigenaar weet dat je schutting er maar half bij hangt, dat je dan je honden zonder toezicht die tuin in laat.

Ik kon helaas niet aan de deur gaan, want ik was al laat voor mijn afspraak, maar ik was wel even pissig :gvd: .
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Dit snap ik dus niet

Ongelezen bericht door yodi »

Snap ik ook niet, en straks ligt het beestje onder een auto en is het huilen maar!!!! :cry:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”