Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelfs een bulldog is niet volslagen nutteloos

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rafael 75
Actief
Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog
Aantal honden: 1

Re: Zelfs een bulldog is niet volslagen nutteloos

Ongelezen bericht door Rafael 75 »

Ik zal dan maar niet zeggen wat Boef allemaal leuk vindt om te doen maar natuurlijk binnen alle grenzen!
Samen een boomstam(metje) mee slepen van een berg naar beneden voor in de openhaard..vindt hij super!
Ben benieuwd naar de reacties als ik daar een foto van plaats..hahaha
Afbeelding

Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
Rafael 75
Actief
Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog

Ongelezen bericht door Rafael 75 »

S@ndr@ schreef:Natuurlijk is een bulldoog hartstikke nuttig :pffff: zeker als het op domme kracht aan komt :I: geweldig dat hij het zo leuk vond.
Zo is dat!!!!
Afbeelding

Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rafael 75 schreef:Ik zal dan maar niet zeggen wat Boef allemaal leuk vindt om te doen maar natuurlijk binnen alle grenzen!
Samen een boomstam(metje) mee slepen van een berg naar beneden voor in de openhaard..vindt hij super!

Ze zijn niet van suikergoed. Charlie trekt zo'n 120 kilo, met gemak en plezier.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
Carmen schreef:. Hij liep telkens om Stpehans benen te dartelen omdat hij weer voor de slee wilde :I:
Aparte naam ;-)
Let er wel op dat honden officiëel niet als trekhond mogen fungeren, dat is strafbaar. Alleen voor een paar sledehondenrassen wordt daarin een uitzondering gemaakt.
Oh wij zetten fodor altijd voor de slee met dit weer. Nog nooit problemen mee gehad en ook politie heeft dat wel al eens gezien denk ik. We banjeren de hele stad door :mrgreen:

Nooit geweten ook trouwens.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

gonnie schreef:
Corneliana schreef:
gonnie schreef:
Corneliana schreef: :wink: het klinkt niet alsof je het erg vind.

Ach, het is nou eenmaal zo. Het trekken vind ik wel erg maar ik vind het makkelijker om de riem bij het handvat vast te houden dan heb ik ze toch beter vast als ze onderweg een kat of zo zien. Als ik de riem dubbel heb om ze kort te houden dan glippen ze eerder uit mijn hand en dat kan ik echt niet gebruiken met al die katten die hier lopen.

Waar weinig katten lopen daar houd ik ze wel kort want dan trekken ze een heel stuk minder.

En dat Jarah slecht luistert dat is nou eenmaal haar karakter, verder is ze wel de zachtmoedigste van het stel, je kan bij haar echt alles doen zonder dat ze bijt of pissig wordt en dat is toch wel erg fijn.

En perfecte honden bestaan niet, net zoals er geen perfecte mensen bestaan.
gelukkig niet het allersaaiste lijkt me wel een perfecte wandeling zonder uitschieters.
Nou, ik moet zeggen het is een jaar saai geweest en ik vond het wel lekker ontspannend.
Maar Tama is ineens weer de oude, lijkt wel of ze er een jaar over gedaan heeft om twee operaties te boven te komen.
Zaterdagochtend liep ik met iemand in het bos, zijn honden zagen een haas over het ijs lopen en een hond ging het ijs over die haas achterna, mijn honden stonden aan de kant van ja dag dat is water daar gaan we echt niet in, ik zei nog tegen die man van: zo die zijn dom die hebben helemaal niet in de gaten dat ze eroverheen kunnen, had beter mijn mond kunnen houden want op de terug weg liepen er ineens heel veel hazen op de weilanden, nou ging mooi een van mijn honden als eerste het ijs op, toen was het hek van de dam want in notime was ik alledrie de honden kwijt, nou ja, kwijt is een groot woord want kon ze makkelijk volgen. Die man zijn hond was in geen velden of wegen meer te zien, maar de mijne zag ik heen en weer rennen.

Was wel een beetje bang want de boeren waren weer aan het jagen en ik hoorde aardig wat geweerschoten.
We zijn maar doorgelopen want als ik blijf wachten blijven de meiden mooi weg, gelukkig waren die van mij binnen tien minuten weer terug. Blij toe want dat geschiet zat me niet lekker.
En toen we vlakbij de uitgang van het bos waren kwam de hond van die man ook weer terug.
Nou woont die man vlakbij het bos dus die had lekker naar huis toe gekund als zijn hond niet terug was gekomen.

Was ook een beetje bang voor Jarah die heeft een vernauwde aorta en kan toch bij heel erg veel inspanning de geest geven.

Heb wel de hele dag geen kind meer aan ze gehad. Ze slapen toch wel veel maar nu lagen ze helemaal voor pampus, al wilden ze s'middags toch wel weer naar het bos.
Maar zolang er ijs ligt ga ik dus niet meer richting Nieuwerkerk aan den IJssel lopen. Het is nu allemaal goed gegaan, maar voor hetzelfde geld zakken ze door het ijs.
pffff... ik zweet al bij de gedachte.
maar roep je ze dan niet trug met een fluitje ofzo of zijn ze zó eigenwijs? :wink:
Corneliana
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Rafael 75 schreef:Ik zal dan maar niet zeggen wat Boef allemaal leuk vindt om te doen maar natuurlijk binnen alle grenzen!

wow... en hoeveel kg is Charlie zelf?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Corneliana schreef:
dagmar88 schreef:

20

:wink: Maar da's niet veel hoor voor een hond van haar type.
Met weight pulling trekken die al snel 100 x hun eigen gewicht.
Corneliana
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Corneliana schreef:
dagmar88 schreef:

20

:wink: Maar da's niet veel hoor voor een hond van haar type.
Met weight pulling trekken die al snel 100 x hun eigen gewicht.
poeh, ik ben echt vet onder de indruk.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

[Sandra] schreef:
Corneliana schreef:ik begrijp trouwens best wel waarom je een hond niet als trekhond mag gebruiken omdat vroeger die arme beesten onder de kar van de scharesliep liepen enzo. afgebeuld en al. dus op zich is het wel goed om bij na te denken.
Dat is toch net de reden waarom we nu nog hondenbelasting betalen? ;)

Leuk dat Arie er zoveel schik in had, je kunt nog wel even vooruit ook met de weersverwachting :ok:
Nee, dat is niet de reden waarom we nu 'nog' hondenbelasting betalen, want vroeger betaalde je geen hondenbelasting. We betalen hondenbelasting omdat het gros van de hondeneigenaren het vertikken om de poep van hun honden op te rapen.

De wet is gekomen om te verbieden dat honden voor de kar werden gespannen dag in, dag uit.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Corneliana schreef:
gonnie schreef:
Corneliana schreef:
gonnie schreef:
Ach, het is nou eenmaal zo. Het trekken vind ik wel erg maar ik vind het makkelijker om de riem bij het handvat vast te houden dan heb ik ze toch beter vast als ze onderweg een kat of zo zien. Als ik de riem dubbel heb om ze kort te houden dan glippen ze eerder uit mijn hand en dat kan ik echt niet gebruiken met al die katten die hier lopen.

Waar weinig katten lopen daar houd ik ze wel kort want dan trekken ze een heel stuk minder.

En dat Jarah slecht luistert dat is nou eenmaal haar karakter, verder is ze wel de zachtmoedigste van het stel, je kan bij haar echt alles doen zonder dat ze bijt of pissig wordt en dat is toch wel erg fijn.

En perfecte honden bestaan niet, net zoals er geen perfecte mensen bestaan.
gelukkig niet het allersaaiste lijkt me wel een perfecte wandeling zonder uitschieters.
Nou, ik moet zeggen het is een jaar saai geweest en ik vond het wel lekker ontspannend.
Maar Tama is ineens weer de oude, lijkt wel of ze er een jaar over gedaan heeft om twee operaties te boven te komen.
Zaterdagochtend liep ik met iemand in het bos, zijn honden zagen een haas over het ijs lopen en een hond ging het ijs over die haas achterna, mijn honden stonden aan de kant van ja dag dat is water daar gaan we echt niet in, ik zei nog tegen die man van: zo die zijn dom die hebben helemaal niet in de gaten dat ze eroverheen kunnen, had beter mijn mond kunnen houden want op de terug weg liepen er ineens heel veel hazen op de weilanden, nou ging mooi een van mijn honden als eerste het ijs op, toen was het hek van de dam want in notime was ik alledrie de honden kwijt, nou ja, kwijt is een groot woord want kon ze makkelijk volgen. Die man zijn hond was in geen velden of wegen meer te zien, maar de mijne zag ik heen en weer rennen.

Was wel een beetje bang want de boeren waren weer aan het jagen en ik hoorde aardig wat geweerschoten.
We zijn maar doorgelopen want als ik blijf wachten blijven de meiden mooi weg, gelukkig waren die van mij binnen tien minuten weer terug. Blij toe want dat geschiet zat me niet lekker.
En toen we vlakbij de uitgang van het bos waren kwam de hond van die man ook weer terug.
Nou woont die man vlakbij het bos dus die had lekker naar huis toe gekund als zijn hond niet terug was gekomen.

Was ook een beetje bang voor Jarah die heeft een vernauwde aorta en kan toch bij heel erg veel inspanning de geest geven.

Heb wel de hele dag geen kind meer aan ze gehad. Ze slapen toch wel veel maar nu lagen ze helemaal voor pampus, al wilden ze s'middags toch wel weer naar het bos.
Maar zolang er ijs ligt ga ik dus niet meer richting Nieuwerkerk aan den IJssel lopen. Het is nu allemaal goed gegaan, maar voor hetzelfde geld zakken ze door het ijs.
maar roep je ze dan niet trug met een fluitje ofzo of zijn ze zó eigenwijs? :wink:
Kan fluiten wat ik wil, als ze de haas eenmaal zien kan ik het vergeten.
Pinschers zijn wel een beetje eigenwijs ja, ze staan bekend om hun zelfstandige karakter.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tara schreef:Ach, je mag volgens de wet ook niet met meer dan 1 hond tegelijk fietsen.
Volgens mij weet geen agent dat, dus ga er maar niet vanuit dat je op de bon geslingerd wordt als je hond een slee met een kind met een aparte naam trekt.
Dat 2 aan ee fiets artikel bestaat niet meer dus t mag wel..god ik heb me ongans gezocht omdat we dat hier op t forum bespraken, ik wist zeker dat het van het RVV niet mocht, maar het artikel is er uit gegooid.
Dus deze agent wist t wel, en de meeste van mijn tijd trouwens, werd gewoon in je kop gepropt toentertijd. Maar ik wist dus mooi niet dat het niet meer bestond. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Als het niet mag zijn veel agenten daar ook slecht van op de hoogte.
Onze vorige hond en onze huidige hond vinden het geweldig om voor de slee te lopen.
Onze huidige hond vindt het geweldig om onze kinderen voort te trekken maar nog geweldiger als ik in de slee plaats neem, dan kan hij effe voluit gaan.
We beulen hem niet af en hij heeft een goed tuig om en het lijdt tot vemakelijke taferelen.....ook voor politieagenten die ons laatst een tijdje hebben gadegeslagen.
Ze zagen heus wel dat onze hond geweldig veel plezier had en zo nog wel een paar rondjes wilde maken, geen onvertogen woord erover gevallen, vroegen zelfs of ik voor de zomer ook een karretje had ;-)

Hetzelfde als fietsen met twee honden.
Ik doe het niet, maar onze oude buurman (ver in de 70) fietst elke dag met twee windhonden.
Ook nog nooit op aangesproken.

Denk ook dat de meeste honden niet van suiker zijn en dat de meeste baasjes wel kunnen inschatten wat de hond aankan.
Vindt het minder erg dan een chi die in een duur prinsessejurkje overal mee naar toe wordt gesjouwd en amper hond mag wezen, maar ja dat is mijn mening.
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Budkes schreef:
Tara schreef:Ach, je mag volgens de wet ook niet met meer dan 1 hond tegelijk fietsen.
Volgens mij weet geen agent dat, dus ga er maar niet vanuit dat je op de bon geslingerd wordt als je hond een slee met een kind met een aparte naam trekt.
Dat 2 aan ee fiets artikel bestaat niet meer dus t mag wel..god ik heb me ongans gezocht omdat we dat hier op t forum bespraken, ik wist zeker dat het van het RVV niet mocht, maar het artikel is er uit gegooid.
Dus deze agent wist t wel, en de meeste van mijn tijd trouwens, werd gewoon in je kop gepropt toentertijd. Maar ik wist dus mooi niet dat het niet meer bestond. :F:
O dat wist ik dus niet. Laatst op de club zeiden ze dat het niet mocht....nou ja dat durf ik dus weer niet.
Heb ook maar een springer hahahaha
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bmamavan2 schreef:
Budkes schreef:
O dat wist ik dus niet. Laatst op de club zeiden ze dat het niet mocht....nou ja dat durf ik dus weer niet.
maar dan mag ie ook niet trekken want trekken is trekken :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Corneliana
Zeer actief

gonnie schreef:
Corneliana schreef:
gonnie schreef:
Corneliana schreef: gelukkig niet het allersaaiste lijkt me wel een perfecte wandeling zonder uitschieters.

Kan fluiten wat ik wil, als ze de haas eenmaal zien kan ik het vergeten.
Pinschers zijn wel een beetje eigenwijs ja, ze staan bekend om hun zelfstandige karakter.
aha laat ze maar niet in de buurt komen van mijn nijnen :wink:
die lijken op hazen maar rennen niet zo hard...
gonnie
Zeer actief

Ze zien echt het verschil wel tussen een haas en een hond.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Neeltje schreef:
[Sandra] schreef:
Corneliana schreef:ik begrijp trouwens best wel waarom je een hond niet als trekhond mag gebruiken omdat vroeger die arme beesten onder de kar van de scharesliep liepen enzo. afgebeuld en al. dus op zich is het wel goed om bij na te denken.
Dat is toch net de reden waarom we nu nog hondenbelasting betalen? ;)

Leuk dat Arie er zoveel schik in had, je kunt nog wel even vooruit ook met de weersverwachting :ok:
Nee, dat is niet de reden waarom we nu 'nog' hondenbelasting betalen, want vroeger betaalde je geen hondenbelasting. We betalen hondenbelasting omdat het gros van de hondeneigenaren het vertikken om de poep van hun honden op te rapen.

De wet is gekomen om te verbieden dat honden voor de kar werden gespannen dag in, dag uit.
Ik heb altijd begrepen dat het zo in elkaar zat:
Al sinds de middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van met name van zwerfhonden te beperken en om de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan.[1] Daarnaast zag de overheid er in de tijd dat de hondenkar als transportmiddel werd gebruikt, een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt er dikwijls van uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen, vanuit het beginsel "de vervuiler betaalt". Er bestaat echter geen direct verband tussen de heffing en de kosten die een gemeente maakt om overlast tegen te gaan, zie hieronder bij 'Tegenprestatie'.
Bron

We betalen géén hondenbelasting omdat 'we' het vertikken om de drollen van onze lieverdjes op te ruimen, maar omdat we honden houden en dat verschilt per gemeente. Waar ik nu woon wordt geen hondenbelasting geheven ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Corneliana
Zeer actief

gonnie schreef:Ze zien echt het verschil wel tussen een haas en een hond.
haha ook het verschil tussen haas en (ko)nijn :LOL:
gonnie
Zeer actief

Corneliana schreef:
gonnie schreef:Ze zien echt het verschil wel tussen een haas en een hond.
haha ook het verschil tussen haas en (ko)nijn :LOL:
Nee, dat is om het even.
Pinschers werden vroeger gefokt om schadelijk wild te verdelgen, dus het zal er nog wel in zitten dat jachtinstinct.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Bmamavan2
Zeer actief

malinois schreef:
Bmamavan2 schreef:
Budkes schreef:
maar dan mag ie ook niet trekken want trekken is trekken :neenee:
Hij loopt wel mee aan de fiets hoor, maar wel met een springer zodat ik iets meer controle heb.
Met twee honden zou ik dan weer niet durven fietsen, dan lig ik heel snel op mijn snufferd denk ik :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”