Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje van mijn vriendin
Moderator: moderatorteam
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Hondje van mijn vriendin
Ik was vandaag bij mijn vriendin. Zij heeft een hondje die heel erg beschermend is naar haar. En zij behandeld het hondje half als hond en half als klein kind enzo. De hond is een also lapso ofzo iets. Als daar mensen komen dat is dat hondje heel blafferig en wil ook wel eens bijten. Ik was daar vanmiddag voor het eerst. Ik ben totaal niet bang voor honden. Dus ik kom daar en negeer de hond tot zover het nodig is. Mijn vriendin helemaal het hondje corriceren enzo. Opgegeven moment was hondje redelijk rustig en zijn we lekker gaan thee drinken. Het hondje wist totaal niet wat hij moest met mij. De meeste mensen die daar komen zijn bang en schrikken van het blaffen van de hond. Ik reageerde er totaal niet op en was heel rustig en negeerde de hond. Toen de hond kwam snuffelen enzo liet ik haar gewoon haar gang gaan en niet poging gedaan om te aaien. Opgegeven moment kwam hondje zich aanbieden voor een aai. Maar ze wist nog steeds niet goed wat ze met me moest waardoor ik haar even heb geaaid en niet hoe veel mensen doen van oh lieve hondje enzo. Nee heb haar gewoon een paar aaien gegeven en haar weer genegeerd. Later gingen we een spel doen voor de pc. We gingen iets doen waar je moest bewegen. Ik deed een stap naar voren en daar reageerde de hond op en die vloog naar me toe en die beet in mijn been. Het deed niet zeer en reageerde er niet op. Baasje strafde de hond. Maar de hond wist weer niet wat hij met me moest. Ik voelde dat. Want normaal als hij bijt reageerd die gene die hij bijt heel raar. Ik ging gewoon door met wat ik deed. Na het warmeten zat ik in een stoel tv te kijken en mijn vriendin ruimte de tafel af. Ik zag de hond wachten op baasje. Ik dacht kijken wat ze doet als ik haar gewoon even reoep. Ze kwam naar me toe en liet zich aaien en ze ging er lekker buij zitten. Opgegeven moment gaf ze aan dat ik niet meer mocht aaien en ben ook gelijk gestopt. En ik ging weer tv kijken en hondje ging rustig naar me liggen. Mijn vriendin wist niet wat ze zag. Ik vind dit zo bijzonder. Ik heb gewoon gedaan wat ik van die hondenfluisteraar op tv heb gezien. De hond negeren. Toen we naar de bus halte gingen moest de hond poependus ze stak met de hond de weg over./ Opgegeven moment kwam de bus. Mijn vriendin wou weer de weg oversteken en hondje wou niet. Ik sprak dde hondje ven streng aan van hier komen. Wat ik heel maf vond en kan het nog niet echt begrijpen. Hondje luisteren de heel goed en kwam beetje trots meegelopen met mijn vriendin. Hondje gaf iets aan van laat me maar. Dus niet geaaid. Maar ze kwam we snufflene. Ik wou de bus in stappen en toen wou hondje even een aaitje. Vind het allemaal nog heel bijzonder.
Ik hoop dat het verhaal duidelijk is. Ik ben zelf op dit moment erg druk en chaotisch. Kan het verhaal niet terug lezen dus hoop dat het goed te begrijpen is.
Ik hoop dat het verhaal duidelijk is. Ik ben zelf op dit moment erg druk en chaotisch. Kan het verhaal niet terug lezen dus hoop dat het goed te begrijpen is.
-
Corneliana
- Zeer actief
Re: Hondje van mijn vriendin
grappig! en goed gedaan. ik was vandaag op bezoek bij mensen met een hele nerveuze hond die gelukkig niet bijt en dat soort honden negeer ik ook. ze werken mij op mn zenuwen anders mijn nadeel is dat ik dat gezenuw direct overneem. en vreemde ogen dwingen he? misschien kan je je vriendin wat uitleggen dat het voor bezoek wel erg rot is om gebeten te worden (ik kan het slecht hebben hoor, vind ik echt niet grappig) en dat ze er toch iets mee moet. straks krijgt zij helemaal geen bezoek meer of gaat het hondje haar bijten. het is vast een lief hondje maar wel een zenuwlijer zo te lezen. bezoek is vaak ook in de war, denkt dat de hond geaaid moet worden maar je komt bij de persoon op bezoek dus die groet je eerst. en dan mag de hond eventueel.
- deugenietje
- Zeer actief
Ik vind het erg dubbel. Mijn vriendin heeft ook zo haar beperkingen en is eleptisch. En ze hebben het hondje ergens weg gehaald. Ik heb het geprobeerd maar het antwoord wat ik kreeg is van. Ze is al 10 jaar daar gaan we niks meer aan doen. Als ze visitie krijgen gaat hondje in de garage. Ze vragen altijd als er bezioek komt ben je bang voor honden. Want ze zorgen er vaak al wel voor dat hondje in garage zit tenzij je niet bang bent en ze vertellen voor af hoe het hondje is. Ik begrijp dat ze er niks meer aan willen doen en hoe de situatie daar is. Hondje beschermt haar vanwege die ziekte.
En dat hondje mij beet. Weet je. Ik zag het al aan komen toen ik zelf gebeten werd. Eigenlijks deed ik het beetje bewust om te kijken hoe het hondje na 2 uur daar zijn nog reageerde. Dus ik was ook niet boos. Maar meer van, okee zo zit het dus
En dat hondje mij beet. Weet je. Ik zag het al aan komen toen ik zelf gebeten werd. Eigenlijks deed ik het beetje bewust om te kijken hoe het hondje na 2 uur daar zijn nog reageerde. Dus ik was ook niet boos. Maar meer van, okee zo zit het dus
-
Corneliana
- Zeer actief
ja dat snap ik en goed dat ze het hondje dan in de garage doen maar ik vind het voor het hondje zelf zielig. want dat ervaart wel stress. maar goed, dat is helemaal aan de eigenaar.deugenietje schreef:Ik vind het erg dubbel. Mijn vriendin heeft ook zo haar beperkingen en is eleptisch. En ze hebben het hondje ergens weg gehaald. Ik heb het geprobeerd maar het antwoord wat ik kreeg is van. Ze is al 10 jaar daar gaan we niks meer aan doen. Als ze visitie krijgen gaat hondje in de garage. Ze vragen altijd als er bezioek komt ben je bang voor honden. Want ze zorgen er vaak al wel voor dat hondje in garage zit tenzij je niet bang bent en ze vertellen voor af hoe het hondje is. Ik begrijp dat ze er niks meer aan willen doen en hoe de situatie daar is. Hondje beschermt haar vanwege die ziekte.
- deugenietje
- Zeer actief
Corneliana schreef:ja dat snap ik en goed dat ze het hondje dan in de garage doen maar ik vind het voor het hondje zelf zielig. want dat ervaart wel stress. maar goed, dat is helemaal aan de eigenaar.deugenietje schreef:Ik vind het erg dubbel. Mijn vriendin heeft ook zo haar beperkingen en is eleptisch. En ze hebben het hondje ergens weg gehaald. Ik heb het geprobeerd maar het antwoord wat ik kreeg is van. Ze is al 10 jaar daar gaan we niks meer aan doen. Als ze visitie krijgen gaat hondje in de garage. Ze vragen altijd als er bezioek komt ben je bang voor honden. Want ze zorgen er vaak al wel voor dat hondje in garage zit tenzij je niet bang bent en ze vertellen voor af hoe het hondje is. Ik begrijp dat ze er niks meer aan willen doen en hoe de situatie daar is. Hondje beschermt haar vanwege die ziekte.
Ik heb het nog aangekaart. Maar zo mega gestresst was het hondje ook niet. Maar lijkt me niet fijn voor hondje als steeds iemand komt om daar tegen te blaffen.
-
Corneliana
- Zeer actief
nee idd. aan de andere kant als het beestje 10 is vind het de garage misschien wel net zo lekker rustig. ik kende een hondje (helaas pas overleden) die lekker ver onder een tafeltje kroop als er bezoek was. was ook oud en had er helemaal geen zin in maar deed niet lelijk. Sky doet het ook wel behalve als er "hondenmensen" op bezoek zijn. dan gaat hij wel even pronken en aandacht halen. en als hij iemand bedreigend vind of grote mannen gaat hij op mijn voeten liggen. wel beschermend dus.deugenietje schreef:Corneliana schreef:ja dat snap ik en goed dat ze het hondje dan in de garage doen maar ik vind het voor het hondje zelf zielig. want dat ervaart wel stress. maar goed, dat is helemaal aan de eigenaar.deugenietje schreef:Ik vind het erg dubbel. Mijn vriendin heeft ook zo haar beperkingen en is eleptisch. En ze hebben het hondje ergens weg gehaald. Ik heb het geprobeerd maar het antwoord wat ik kreeg is van. Ze is al 10 jaar daar gaan we niks meer aan doen. Als ze visitie krijgen gaat hondje in de garage. Ze vragen altijd als er bezioek komt ben je bang voor honden. Want ze zorgen er vaak al wel voor dat hondje in garage zit tenzij je niet bang bent en ze vertellen voor af hoe het hondje is. Ik begrijp dat ze er niks meer aan willen doen en hoe de situatie daar is. Hondje beschermt haar vanwege die ziekte.
Ik heb het nog aangekaart. Maar zo mega gestresst was het hondje ook niet. Maar lijkt me niet fijn voor hondje als steeds iemand komt om daar tegen te blaffen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Wat een goeie actie van je, Deugenietje. Dat hondje wist niet wat ze meemaakte, haha. Ik weet niet of ik zo rustig was gebleven met een keffertje hangend aan mijn been, ze kunnen je aardig op de zenuwen werken.
Misschien is het een idee als je vriendin voor het hondje een benchje inricht (met het deurtje open en een deken eroverheen bijvoorbeeld), of een mand ofzo. Waar ze haar veilige plekje heeft. En als ze zich opwindt over de visite, dat ze het hondje daarnaar toe stuurt. Kan helpen soms bij dat soort hondjes. Maar doe mij maar grote honden, die zijn meestal veel rustiger!
Misschien is het een idee als je vriendin voor het hondje een benchje inricht (met het deurtje open en een deken eroverheen bijvoorbeeld), of een mand ofzo. Waar ze haar veilige plekje heeft. En als ze zich opwindt over de visite, dat ze het hondje daarnaar toe stuurt. Kan helpen soms bij dat soort hondjes. Maar doe mij maar grote honden, die zijn meestal veel rustiger!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Van mij had ze een schuiver gehad als ze in mijn kuiten had gehangen.
of even haar kuif beet gepakt er haar streng toegesproken. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Corneliana
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Van mij had ze een schuiver gehad als ze in mijn kuiten had gehangen.of even haar kuif beet gepakt er haar streng toegesproken.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Ook oude hondjes moeten zich gedragen en het lijkt me zo dat die vriendin niet echt weet hoe ze haar hondje moet opvoeden.
Op zich heb je het hartstikke goed gedaan Sabien door de hond te negeren toen je binnenkwam.
Op zich heb je het hartstikke goed gedaan Sabien door de hond te negeren toen je binnenkwam.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- deugenietje
- Zeer actief
Ik had ze al wel wat tips gegeven, maar ze wouden niks aan nemen. Zij vinden het nu best goed gaan hoe ze met de hond omgaan. Ik heb dan van. Nou laat dan maar. Als het nou een grotere hond was, dan was het anders geweest.
Ik had het hondje ook willen straffen. Maar ik ben zelf geestelijk ook nog niet 100 procent. Dus straffen vanuit mnijn oogpunt was niet verstandig.
bouvierpoedel schreef:Van mij had ze een schuiver gehad als ze in mijn kuiten had gehangen.of even haar kuif beet gepakt er haar streng toegesproken.
Ik had het hondje ook willen straffen. Maar ik ben zelf geestelijk ook nog niet 100 procent. Dus straffen vanuit mnijn oogpunt was niet verstandig.