Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blegh Suus is loops...2e keer..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Aantal honden: 2

Blegh Suus is loops...2e keer..

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Ja hoor, zat er natuurlijk aan te komen want haar eerste loopsheid was in augustus. De eerste bloedruppel was de dag voordat we op vakantie gingen, ideaal want ze was de hele dag in het gras. Er kwamen gelukkig geen andere honden op af. Nu is ze sinds gister weer loops en drupt het bloed door de woonkamer. Ben dus continu aan het dweilen, grote handdoeken op de bank. Hoe doen jullie dat? Kan me van mijn ouders hond vroeger herinneren dat die zo vies broekje aan had met inlegkruisje. IK zie het Suus nog niet aanhebben haha. Volgende keer wordt het wat lastiger want dan is onze pup ( reu) half jaar oud, nu nog maar 10 weken...
Ik dacht gisteren al heeft ze sneeuw in haar oren want ze luisterde buiten voor geen meter en was elke grasspriet aan het besnuffelen. Mag van mij snel over zijn..Van Suus ook denk ik.. :D
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Blegh Suus is loops...2e keer..

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy krijgt wel een broekje met inlegkruisje aan, gewoon 2x per dag verschonen. Ik vind het viezer als ze op onze (stoffen) bank bloed en ongezellig om haar 3 weken van de bank te weren. En ik zou gek worden als ik 3 weken met een dweil achter haar aan zou moeten lopen, ze verliest nogal wat bloed.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik wees het mijn teven aan en dan ruimden ze het zelf op.
schoonhouden deden ze zichzelf ook.

vroeger thuis had mijn moeder een oranje :piew: broek gebreid voor onze dalmaat, compleet met gat voor de staart.
wat schaamde ik me dan toch altijd als puber als ik vriendjes of vriendinnetjes mee naar huis nam :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef: vroeger thuis had mijn moeder een oranje :piew: broek gebreid voor onze dalmaat, compleet met gat voor de staart.
wat schaamde ik me dan toch altijd als puber als ik vriendjes of vriendinnetjes mee naar huis nam :schrik:

:LOL:

Charlie vloeit te veel om zich schoon te kunnen houden, dus die draagt een pamper.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Moeder van een oude vriendin van mij die had voor mij 2 stoere boxershorts gemaakt.
En die kregen ze om met een inleg kruisje.
En die verschoonde ik gewoon om de paar uur
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

renee-uk schreef:ik wees het mijn teven aan en dan ruimden ze het zelf op.
schoonhouden deden ze zichzelf ook.

vroeger thuis had mijn moeder een oranje :piew: broek gebreid voor onze dalmaat, compleet met gat voor de staart.
:LOL: :LOL:
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier krijgen ze niks aan.
Ik leg gewoon allemaal plaids en hoeslakens op de stoelen en banken, en 9 van 10 keer ruimen ze het zelf op, of doet 1 van de andere honden dat voor ze.
Verder dweil ik 2x per dag, en de druppels die tussendoor vallen haal ik met een doekje of stukje keukenpapier weg.
De plaids en hoeslakens wissel ik dagelijks.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Macy draagt ook een broekje tijdens haar loopsheid, ik vindt het wel zo'n fris idee.
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Voor Saar hebben we ook een broekje met inlegkruisjes klaar liggen voor als ze voor het eerst loops wordt.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum vrat de inlegkruisjes op als we niet uitkeken dus die kon alleen onder streng toezicht een broekje aan :oeps:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik doe de meiden niks om en ga ook niet elke keer dweilen hoor, een minuut later ligt het er weer kan ik wel blijven dweilen, en kleden heb ik al op de bank en die was ik pas als ze erg smerig zijn.
En ik heb verder laminaat en novilon in huis, ook wel een karpet maar daar zie ik de druppels toch niet op en ga niet op mijn knieën kijken of er bloeddruppels op zitten.
Het is maar bloed hoor zo smerig vind ik dat niet, vind het viezer als ze op mijn karpet gaan zitten poepen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

gonnie schreef:Ik doe de meiden niks om en ga ook niet elke keer dweilen hoor, een minuut later ligt het er weer kan ik wel blijven dweilen, en kleden heb ik al op de bank en die was ik pas als ze erg smerig zijn.
En ik heb verder laminaat en novilon in huis, ook wel een karpet maar daar zie ik de druppels toch niet op en ga niet op mijn knieën kijken of er bloeddruppels op zitten.
Het is maar bloed hoor zo smerig vind ik dat niet, vind het viezer als ze op mijn karpet gaan zitten poepen.
tja, dat zou ik dus echt niet willen.
maar ik heb dan kinderen die over de vloer kruipen das missch anders.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Corneliana schreef:
gonnie schreef:Ik doe de meiden niks om en ga ook niet elke keer dweilen hoor, een minuut later ligt het er weer kan ik wel blijven dweilen, en kleden heb ik al op de bank en die was ik pas als ze erg smerig zijn.
tja, dat zou ik dus echt niet willen.
maar ik heb dan kinderen die over de vloer kruipen das missch anders.
Ik heb geen kinderen meer thuis die zijn ondertussen volwassen, als ik visite krijg wordt er extra gedweild en gaan de kleden natuurlijk van de bank. Vind het wel best het huis is er voor mij ik niet voor het huis. Heb toch echt geen zin om elke druppel bloed op te gaan dweilen, meestal likt een van de andere meiden trouwens de druppels weleens op.
Het is trouwens niet zo erg dat er hele plasjes bloed liggen.
Ik denk trouwens dat als mijn kinderen nog thuis waren ik ook niet constant met de dweil door het huis had gelopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik ben echt niet gauw ergens vies van hoor, maar loopse teven krijgen hier in huis toch echt een broek aan :P Ik heb namelijk geen zin om de hele dag met een dweil achter ze aan te gaan lopen en ze mogen ook op de bank en in de slaapkamer en dan vind ik het gewoon wel zo fris als ze niet liggen te lekken :LOL:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wij hebben 1 keer een broekje aangedaan, ver voor de loopsheid.
Gewoon om eens te proberen voor het moment dat het handig zou kunnen zijn.
Was binnen een minuut vakkundig van haar bevallige Belgische billen afgerukt :LOL:
Ze poetst zich suf, ook de vloer en anders helpt Belle haar wel een handje :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hier ook een broekje, anders blijf ik aan het schoonmaken en daar ben ik geen fan van. 's Nachts hoeft ze hem niet aan, dan ligt ze toch en loopt ze de boel niet onder te sputteren.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als zou mijn hele woonkamer van plastic zijn, dan nog zou ik dat niet willen. Dat vind ik echt vies. Maar goed, hier gaat gewoon een broekje aan. Ik heb ook vloerbedekking op de vloer, dat gaat dus echt niet zonder.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Mij zou het ook weinig uitmaken als het alleen de vloer was.
Maar Charlie smeert zich af aan muren en gordijnen en met kwispelen vliegen de druppels om je oren :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”