Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overal je hond mee naar toe magda of magda niet ?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Overal je hond mee naar toe magda of magda niet ?
Het lijkt mij leuk om in de toekomst mijn toekomstige hond zoveel mogelijk mee te nemen tijdens mijn uitjes.
Nu heb ik geen idee of dat ze je overal wel graag zien komen.
Mag je bijvoorbeeld je hond meenemen op restaurant , schoppingscentra , trein ,bus , etc....
Wat zijn de do's en dont's.
Nu heb ik geen idee of dat ze je overal wel graag zien komen.
Mag je bijvoorbeeld je hond meenemen op restaurant , schoppingscentra , trein ,bus , etc....
Wat zijn de do's en dont's.
Re: Overal je hond mee naar toe magda of magda niet ?
Dat hangt ook van je hond af denk ik.
Restaurants mag soms, maar doe je je hond daar een plezier mee?
Shoppingcentra mag meestal niet, alleen tuincentra en dierenwinkels.
Treinen en bussen is prima te doen.
Maar waarom zou je hem per se overal mee naartoe willen slepen?
Restaurants mag soms, maar doe je je hond daar een plezier mee?
Shoppingcentra mag meestal niet, alleen tuincentra en dierenwinkels.
Treinen en bussen is prima te doen.
Maar waarom zou je hem per se overal mee naartoe willen slepen?
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Joy gaat veel mee, maar niet altijd.
Waar ze niet in mag gaat ze niet mee (winkels).
Naar familie en vrienden gaat ze altijd mee (ze is ook klein en makkelijk), en op vakantie ook.
Ze vindt het zelf ook leuk om met mij mee, ook in de auto wil ze altijd mee.
Je moet denk ik ook vooral naar je hond kijken, vindt die het allemaal wel leuk?!
Waar ze niet in mag gaat ze niet mee (winkels).
Naar familie en vrienden gaat ze altijd mee (ze is ook klein en makkelijk), en op vakantie ook.
Ze vindt het zelf ook leuk om met mij mee, ook in de auto wil ze altijd mee.
Je moet denk ik ook vooral naar je hond kijken, vindt die het allemaal wel leuk?!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou Magda niet meenemen als ik de hond mee nam. Da's alleen maar lastig. Die zeurt altijd aan je hoofd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
sirene schreef:Ik zou Magda niet meenemen als ik de hond mee nam. Da's alleen maar lastig. Die zeurt altijd aan je hoofd.

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Als je een kleine hond hebt mag meer dan als je een grote hebt. De knuffelbaarheidsfactor speelt daar ook bij mee. Kleine honden mogen vaak wel binnen in winkels zolang je die op de arm of in een tas draagt. In sommige winkels zoals de V&D neem ik de hond gerust aan de lijn mee. Heb daar nooit klachten over gehad en er staat ook niet nadrukkelijk een sticker op het raam dat het niet mag. In winkelcentra zou ik het ook zo doen tenzij het nadrukkelijk aangegeven staat. In supermarkten mag het soms als je ze op de arm neemt maar ik vraag het vaak van te voren even voor ik echt naar binnen ga.
Het is ook maar net wat je hond prettig vindt.
In de bus en trein is met een kleine hond gratis zolang die op schoot of in een tas kan. Nooit op de stoel zetten natuurlijk.
Restaurants mag soms wel, kun je vaak van te voren vragen door te bellen of op de website te kijken. Is wel een beetje saai voor de hond. Jerry begint altijd te zeuren dat hij ook wel wat te eten wilt.
Het is ook maar net wat je hond prettig vindt.
In de bus en trein is met een kleine hond gratis zolang die op schoot of in een tas kan. Nooit op de stoel zetten natuurlijk.
Restaurants mag soms wel, kun je vaak van te voren vragen door te bellen of op de website te kijken. Is wel een beetje saai voor de hond. Jerry begint altijd te zeuren dat hij ook wel wat te eten wilt.
-
- Vaste gebruiker
Ik zou hem niet meenemen naar winkels. Dat lijkt me helemaal niet fijn.
Maar stel je loopt door de stad en je kan door een winkelgalerij ofzo . Ik heb daar nooit bij stil gestaan . Maar als je een hond word het toch wel anders natuurlijk. En op restaurant bedoel ik in feite als je gaan wandelen bent en je wil nog ergens na de wandeling een snackje eten ofzo.
Een poepsjiek restaurant ja dat begrijp ik wel.
maar ik ga waarschijnlijk wel voor een middel tot grote hond gaan.
Maar stel je loopt door de stad en je kan door een winkelgalerij ofzo . Ik heb daar nooit bij stil gestaan . Maar als je een hond word het toch wel anders natuurlijk. En op restaurant bedoel ik in feite als je gaan wandelen bent en je wil nog ergens na de wandeling een snackje eten ofzo.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat uitgerekend jíj dat nou niet weetNanna schreef:Wat zijn schoppingscentra?

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Soms staat er een bord "verboden voor honden" in een stadscentrum. Dan mag de hond niet mee, ook niet aangelijnd.
Ik neem niet de honden overal mee naar toe, gewoon omdat het te onrustig is of omdat het voor hen niet geschikt is. Verder ben ik zoveel ik kan samen met mijn honden gewoon omdat ik ze daarvoor heb en het super gezellig is
Ik neem niet de honden overal mee naar toe, gewoon omdat het te onrustig is of omdat het voor hen niet geschikt is. Verder ben ik zoveel ik kan samen met mijn honden gewoon omdat ik ze daarvoor heb en het super gezellig is
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb best een grote hond en kan dat soort dingen allemaal. Ik loop gewoon door de galerij van een winkelcentrum (is een kortere route naar huis) en ben daar nog nooit op aangesproken. Gol kan ook prima mee naar een restaurant of kroeg, ze gaat braaf onder tafel liggen en bedelt niet. Ze heeft dan natuurlijk wel een lange wandeling achter de rug, ik neem haar niet zomaar mee. Mika kan ook mee maar veel korter dan Gol, die zou ik niet snel meenemen naar een restaurant want die is wat onrustiger.Worteltje schreef:Ik zou hem niet meenemen naar winkels. Dat lijkt me helemaal niet fijn.
Het hangt dus een beetje van de hond en vooral van de opvoeding af.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
sirene schreef:Ik zou Magda niet meenemen als ik de hond mee nam. Da's alleen maar lastig. Die zeurt altijd aan je hoofd.

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Mijn vorige hond ging altijd met ons mee.
Als hij in een winkel niet mee mocht, bleef er 1 buiten staan met hem.
Als hij niet in een restaurant mocht, gingen we naar een ander of bleef ie in de auto.
Als hij in een winkel niet mee mocht, bleef er 1 buiten staan met hem.
Als hij niet in een restaurant mocht, gingen we naar een ander of bleef ie in de auto.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
De shelties laten we niet graag in de warme caravan (of hete auto) achter, dus gaan we alleen shoppen waar we met hond en al naar toe mogen in de vakantie. In sommige winkels (zoals boekwinkels) tillen we ze even op, aangezien het voor een winkelier natuurlijk niet duidelijk is dat de meiden niet hun pootje op zullen tillen tegen hun spullen. Overgens zijn we niet van het uitgebreid winkelen in vakanties en de lange wandelingen maken die paar saaie momenten meer dan goed voor ze 

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik zou me niet zo van tevoren er mee bezig houden.
Je ziet het nl. vanzelf wel.
Soms staat er ergens een sticker, wacht je buiten of loop je om.
Restaurantjes en cafe's zat waar je hond mee naar binnen kan. Moet je je hond uiteraard wel opgevoed hebben, niet dat 'ie onder de tafel vandaan stuift en alles omver gooit...
Trein, bus .. dat soort dingen kan allemaal, in de trein moet je wel voor je hond ook betalen!
Je ziet het nl. vanzelf wel.
Soms staat er ergens een sticker, wacht je buiten of loop je om.
Restaurantjes en cafe's zat waar je hond mee naar binnen kan. Moet je je hond uiteraard wel opgevoed hebben, niet dat 'ie onder de tafel vandaan stuift en alles omver gooit...
Trein, bus .. dat soort dingen kan allemaal, in de trein moet je wel voor je hond ook betalen!
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Contacteer:
Ik neem mijn hond wel eens gewoon mee naar de stad. Uiteraard niet in kledingwinkels ivm de haren. Maar op terrasjes zitten, dierenwinkels bezoeken e.d. kan prima. Ik denk dat veel honden dat wel leuk vinden. Ligt er ook wel aan of hij/zij het gewend is 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
In sommige plaatsen is het gewoon verboden voor honden in het centrum.

- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Mo-yi houdt niet zo van druktes. Als pupke heb ik haar weleens meegenomen naar de markt, maar dan gingen we eerst verderop op een bankje zitten zodat ze even de afstand en de ruimte had om alles te observeren. Dan ging ze tegen mij aan zitten en alles zitten bekijken, als dat goed gaat dan even een stukje door een drukker straatje wandelen.
Ik woon hier zo achteraf dat ik af en toe echt even naar het dorp toe moet om daar met haar op een stoep te wandelen met auto's om dr heen en fietsers etc. Alles rustig aan en in zijn/haar tempo.
Ik woon hier zo achteraf dat ik af en toe echt even naar het dorp toe moet om daar met haar op een stoep te wandelen met auto's om dr heen en fietsers etc. Alles rustig aan en in zijn/haar tempo.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Vaak zit zo'n sticker er alleen om bij overlast in te kunnen grijpen. Ik stoor me er meestal niet aan (behalve bij slagers en zo), en ben er alleen nog maar bij de Gamma uitgezet.....
Die stelden blijkbaar geen prijs op mijn klandizie.
Die stelden blijkbaar geen prijs op mijn klandizie.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik moet voor 2 van mijn honden een kaartje kopen, en vind dat ze dan ook gerust op de bank mogen.Echo schreef:In de bus en trein is met een kleine hond gratis zolang die op schoot of in een tas kan. Nooit op de stoel zetten natuurlijk.

Wel op een kleedje, dat dan weer wel. Waarom zou ik moeten betalen om mijn hond op de grond te laten liggen?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wij hebben gisteren met een stuk of 10 honden, waarvan 3 Bouviers, een Mechel en een Tatra bij een restaurant gezeten.
We mogen waarschijnlijk niet meer terugkomen, maar dat heeft niets met de honden te maken hahaha.
We mogen waarschijnlijk niet meer terugkomen, maar dat heeft niets met de honden te maken hahaha.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, da's hier bijvoorbeeld. Alleen de overdekte delen trouwens, hoor.Tara schreef:Sucha schreef:Soms staat er een bord "verboden voor honden" in een stadscentrum. Dan mag de hond niet mee, ook niet aangelijnd.
Hoe dat bij Sucha is weet ik niet natuurlijk.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Omdat ze ruimte innemen, aldus de chagerijnige conducteurmoosje schreef:Ik moet voor 2 van mijn honden een kaartje kopen, en vind dat ze dan ook gerust op de bank mogen.Echo schreef:In de bus en trein is met een kleine hond gratis zolang die op schoot of in een tas kan. Nooit op de stoel zetten natuurlijk.![]()
Wel op een kleedje, dat dan weer wel. Waarom zou ik moeten betalen om mijn hond op de grond te laten liggen?

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben al een aantal keer met mijn hond(en) in de bus geweest, nog nooit hoeven betalen. In de trein wel, dan kost een hond die NIET op schoot kan, iets van €6,-. Ze moeten dan wel op de grond. Bullshit, als je het mij vraagt. Bagage die niet op mijn schoot past, kost toch ook niks extra's? :s
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de meeste busmaatschappijen is het tegenwoordig gratis.Yukusaki Akitas schreef:Ik ben al een aantal keer met mijn hond(en) in de bus geweest, nog nooit hoeven betalen. In de trein wel, dan kost een hond die NIET op schoot kan, iets van €6,-. Ze moeten dan wel op de grond. Bullshit, als je het mij vraagt. Bagage die niet op mijn schoot past, kost toch ook niks extra's? :s
Een treinkaartje voor de hond is 3 euro.

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeker weten? Volgens mij betaal ik altijd 6 euro. Nu begin ik te twijfelen.moosje schreef:Bij de meeste busmaatschappijen is het tegenwoordig gratis.Yukusaki Akitas schreef:Ik ben al een aantal keer met mijn hond(en) in de bus geweest, nog nooit hoeven betalen. In de trein wel, dan kost een hond die NIET op schoot kan, iets van €6,-. Ze moeten dan wel op de grond. Bullshit, als je het mij vraagt. Bagage die niet op mijn schoot past, kost toch ook niks extra's? :s
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik altijd 3 haha. Is de hele dag geldig. Ongeacht waar je heen gaat.Yukusaki Akitas schreef:Zeker weten? Volgens mij betaal ik altijd 6 euro. Nu begin ik te twijfelen.moosje schreef:Bij de meeste busmaatschappijen is het tegenwoordig gratis.Yukusaki Akitas schreef:Ik ben al een aantal keer met mijn hond(en) in de bus geweest, nog nooit hoeven betalen. In de trein wel, dan kost een hond die NIET op schoot kan, iets van €6,-. Ze moeten dan wel op de grond. Bullshit, als je het mij vraagt. Bagage die niet op mijn schoot past, kost toch ook niks extra's? :s

Nee hoor dat is niet waar. Het hele centum van Almere is verboden voor honden. Dus ook de markt bv.Marjoleine schreef:Ja, da's hier bijvoorbeeld. Alleen de overdekte delen trouwens, hoor.Tara schreef:Sucha schreef:Soms staat er een bord "verboden voor honden" in een stadscentrum. Dan mag de hond niet mee, ook niet aangelijnd.
Hoe dat bij Sucha is weet ik niet natuurlijk.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Geldt ook voor de Herestraat in Groningen inderdaad.
- Wolf77
- Zeer actief
moosje schreef:Wij hebben gisteren met een stuk of 10 honden, waarvan 3 Bouviers, een Mechel en een Tatra bij een restaurant gezeten.

owjee..wat heb je gedaan....

- Wolf77
- Zeer actief
dat heb ik met Mo in dr puppentijd niet gedaan..stom..had t wel willen doen eigenlijk.moosje schreef:Ik moet voor 2 van mijn honden een kaartje kopen, en vind dat ze dan ook gerust op de bank mogen.Echo schreef:In de bus en trein is met een kleine hond gratis zolang die op schoot of in een tas kan. Nooit op de stoel zetten natuurlijk.![]()
ik ben alleen zo'n suffe omdat alles over is gegaan naar ov chip en weet ik wat allemaal..en ik reis al jaren niet meer met trein of bus..