Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pff wat is het toch duur die dierenarts
Moderator: moderatorteam
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
- Aantal honden: 2
Pff wat is het toch duur die dierenarts
Gister even naar de dierenarts geweest voor het enten van onze pup..81 euro moest ik afrekenen!
Tuurlijk heb ik het er voor over en weet je waar je aan begint maar toch moet ik vaak even slikken als ik mijn pinpas er doorheen haal. 80 euro voor zo'n klein humpie...en dat over 3 weken weer haha.
Zit er eigenlijk veel verschil in prijzen tussen dierenartsen?
Tuurlijk heb ik het er voor over en weet je waar je aan begint maar toch moet ik vaak even slikken als ik mijn pinpas er doorheen haal. 80 euro voor zo'n klein humpie...en dat over 3 weken weer haha.
Zit er eigenlijk veel verschil in prijzen tussen dierenartsen?
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Pff wat is het toch duur die dierenarts
Ja het is schreeuwend duur!
En ja het loont de moeite om even rond te bellen van tevoren.
We hebben hier voor de entingen en apk 50 euro per dier betaald en de d.a. komt ervoor aan huis...
Voor de sterilisatie van jr. heb ik 125.00 euro betaald terwijl het soms wel kan oplopen tot 165,00 euro.
We hebben hier voor de entingen en apk 50 euro per dier betaald en de d.a. komt ervoor aan huis...
Voor de sterilisatie van jr. heb ik 125.00 euro betaald terwijl het soms wel kan oplopen tot 165,00 euro.
-
lets have fun
Christus
ik betaal de helft........maar ik heb dan ook een simpele plattelands veearts en geen dure "huisdierendokter".
-
Safari
Ik laat altijd enten bij dr Woof. Kost 25 euro en je betaalt geen consult. Op de website je postcode invoeren en je weet meteen of en waar hij bij jou in de buurt komt enten.
-
Corneliana
- Zeer actief
wow! dat betaal ik al per konijn joh! ruim 100 euro. das een koopje!kooi schreef:Ja het is schreeuwend duur!
ik kom trouwens zo min mogelijk bij dierenartsen vanwege de stomme adviezen
ik heb eens een konijn af laten maken omdat het geen leven had. moest ik om de paar wkn naar de da om de tanden te laten afknippen/slijpen. dat was in mijn ogen geen konijnenleven. achteraf hoorde ik dat die tanden verwijderd hadden kunnen worden maar de da had liever de centjes van levenslang slijpen denk ik.
dus ik heb een konijn van een half jaar af laten maken en dat spijt me vreselijk.
ik kan nog ter plekke exploderen als ik eraan denk.
brrr... dokters en dierendokters....
- linda-bakker
- Zeer actief
Tjibbe heeft 1 novibac DHP-L gekregen en novibac KC ( kennelhoest neusenting)
Hoeft hij dan niet over 3 weken weer? Vinden jullie dat teveel? Twijfel zelf ook altijd wel hoor, heb mijn poes ook bij eerste enting gelaten maar Suus heeft alles wel gehad. Was al blij dat dierenarts vorige keer bij Suus vroeg of ze mee ging naar het buitenland en aangezien ik dat nog niet zeker weet heeft hij haar een enting bespaard. Ze gaat nu niet mee dus die enting is ook niet nodig. Ze gaan beide bij iemand in prive opvang dus voor pension is de enting niet nodig.
Hoeft hij dan niet over 3 weken weer? Vinden jullie dat teveel? Twijfel zelf ook altijd wel hoor, heb mijn poes ook bij eerste enting gelaten maar Suus heeft alles wel gehad. Was al blij dat dierenarts vorige keer bij Suus vroeg of ze mee ging naar het buitenland en aangezien ik dat nog niet zeker weet heeft hij haar een enting bespaard. Ze gaat nu niet mee dus die enting is ook niet nodig. Ze gaan beide bij iemand in prive opvang dus voor pension is de enting niet nodig.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik zou bij pup wel alle entingen geven, maar zou wel rondbellen voor die laatste enting of t ergens anders goedkoper kan.
Ik zou er daarna lekker mee ophouden, maar dat moet je zelf weten uiteraard...
Ik zou er daarna lekker mee ophouden, maar dat moet je zelf weten uiteraard...
-
Safari
Je hebt pb
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
37,50 voor pup enting en een chip zetten.
Zou toch eens buiten je eigen stad/dorp rondneuzen ,scheelt soms enorm.
Baal als een stekker binnen kort moet ik even mijn honden dumpen in pension enn moet ze dan ook na jaren laten enten .
Maar goed wta moet dat moet.
Zou toch eens buiten je eigen stad/dorp rondneuzen ,scheelt soms enorm.
Baal als een stekker binnen kort moet ik even mijn honden dumpen in pension enn moet ze dan ook na jaren laten enten .
Maar goed wta moet dat moet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- linda-bakker
- Zeer actief
Zo wat een verschillen allemaal zeg! Ga inderdaad ook eens kijken op de site van dr woof. Ik heb mijn eerdere honden alleen geent( wel alle pup entingen gekregen) als ze in pension moesten, en dat is 2 keer gebeurt. Poezen ook alleen de kitten enting. Ik ben heel benieuwd wat de beweegredenen zijn om Tjibbe de enting over 3 weken niet te geven. Hij is ook geent met 6 weken. Ik doe het liever niet maar wil dat wel kunnen onderbouwen en ik heb er echt te weinig verstand van.
-
Lillith
- Zeer actief
Hier ongeveer E45,-, 2 tegelijk wat korting.
Ik doe ze helemaal om de 3 jaar en tussen door de Lepto.
Lille's lepto inenting was verleden jaar even duur, raar toch!
Ik doe ze helemaal om de 3 jaar en tussen door de Lepto.
Lille's lepto inenting was verleden jaar even duur, raar toch!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Bij de Klomp zeker.?_Inge_ schreef:Voor cocktail en consult heb ik hier 36 euro betaald..

- linda-bakker
- Zeer actief
Zo heb even bij dr woef gekeken en inderdaad 25 euro, komt dan nog wel 25 euro bij voor enting tegen kennelhoest, of doen jullie die ook niet? Maar goed, als ze toch geent worden volgend jaar dan scheelt dat hoop geld, zit in plaatsje hiernaast dus ideaal. Bedankt voor de tip!
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik las gisteren hier op het forum dat mijn dierenarts meer dan het dubbele had gerekend, voor de zelfde behandeling die een pup van iemand hier op het forum had ondergaan. Een spuit om de hond te laten braken nadat die iets oneetbaars had gegeten. Die van mij had een stuk dekbed vulling naar binnen gewerkt, ik moest gelijk met hem bij de DA langs komen. Ik vond de meer dan 70 euro voor de spuit die mijn pihuahua (pincher/chihuahua) heeft gekregen om te braken wel heel duur, en moest even slikken toen ik hem betaalde. Natuurlijk ben ik blij dat de dekbed vulling er uit kwam en hiermee het gevaar geweken was. Maar wel vraag ik mij af waarom er zo veel verschil in de prijs voor een en de zelfde behandeling moet zitten. Ik zit er nu dan ook over te denken om een goedkopere DA te zoeken.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Das nie duur tog ,1 spuit waar het hondje en baasje van over hun nek gaan.Antonetta schreef:Ik las gisteren hier op het forum dat mijn dierenarts meer dan het dubbele had gerekend, voor de zelfde behandeling die een pup van iemand hier op het forum had ondergaan. Een spuit om de hond te laten braken nadat die iets oneetbaars had gegeten. Die van mij had een stuk dekbed vulling naar binnen gewerkt, ik moest gelijk met hem bij de DA langs komen. Ik vond de meer dan 70 euro voor de spuit die mijn pihuahua (pincher/chihuahua) heeft gekregen om te braken wel heel duur, en moest even slikken toen ik hem betaalde. Natuurlijk ben ik blij dat de dekbed vulling er uit kwam en hiermee het gevaar geweken was. Maar wel vraag ik mij af waarom er zo veel verschil in de prijs voor een en de zelfde behandeling moet zitten. Ik zit er nu dan ook over te denken om een goedkopere DA te zoeken.

- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Bij mijn dierenarts is de vaccinatie tegen weil even duur als de grote cocktail... €53,- bij puppen.
Tussen grote en kleine cocktail verschilt het €2,50 en is voor honden en katten even duur
Zit ook wel jaarlijkse gezondheidscontrole en consult bij in... Heb nog 1,5 maand om na te denken...
Tussen grote en kleine cocktail verschilt het €2,50 en is voor honden en katten even duur
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier vd week rabies laten enten & voor 80 kilo hond ontworming meegenomen voor 63 euro.....vond ik alles meevallen...
- dagmar88
- Zeer actief
Ik vind het hier ook nogal meevallen. Pjotr heeft voor €9 weer keurige nageltjes aan alle vier zijn poten.
Met inenten van Toontje was ik geloof rond de 40 euro kwijt.
Met inenten van Toontje was ik geloof rond de 40 euro kwijt.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Een kennelhoest neusenting bij puppen vind ik sowieso afzetterij
Die enting kan nogal wat bijwerkingen hebben en je hond is maar beschermt tegen één soort kennelhoest terwijl er letterlijk honderden zijn. Vergelijkbaar met de griepprik bij mensen.
Hoeveel wij voor de puppyentingen hebben betaald weet ik niet meer maar zeker niet zoveel! Overigens zou ik nu wel over 3 weken gaan want dan krijgt ze weer andere entingen dan ze nu heeft gehad. Als het goed is in ieder geval parvo en weil, die vind ik toch wel belangrijk. Maar daarna gewoon een driejaren schema en geen kennelhoest hoor!
Hoeveel wij voor de puppyentingen hebben betaald weet ik niet meer maar zeker niet zoveel! Overigens zou ik nu wel over 3 weken gaan want dan krijgt ze weer andere entingen dan ze nu heeft gehad. Als het goed is in ieder geval parvo en weil, die vind ik toch wel belangrijk. Maar daarna gewoon een driejaren schema en geen kennelhoest hoor!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Maeve schreef:Een kennelhoest neusenting bij puppen vind ik sowieso afzetterijDie enting kan nogal wat bijwerkingen hebben en je hond is maar beschermt tegen één soort kennelhoest terwijl er letterlijk honderden zijn. Vergelijkbaar met de griepprik bij mensen.
het is enkel voor de weil enting dat er na 3 weken herhaald moet worden, ze krijgen over 3 weken geen andere entstoffen dan nu....
- linda-bakker
- Zeer actief
Oke goed om te weten! Geen kennelhoest dus meer! En dan gaan wij ook voor de drie jaren schema, alleen indien ze in pension moeten dan kan het helaas niet anders, maar dat hoop ik niet meer. Kennelhoest enting was trouwens een vereiste van de hondenschool.
-
Lillith
- Zeer actief
Oh, ik vond dat zo raar Weil/lepto net zo duur...lijn schreef:Bij mijn dierenarts is de vaccinatie tegen weil even duur als de grote cocktail... €53,- bij puppen.
Tussen grote en kleine cocktail verschilt het €2,50 en is voor honden en katten even duurZit ook wel jaarlijkse gezondheidscontrole en consult bij in... Heb nog 1,5 maand om na te denken...
helaas hebben ze hier een afrekenen niet bij de DA dus kon het niet vragen direct.
Dit jaar ga ik eerst rondbellen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het even nagekeken bij m'n eigen honden en met 9 weken werd er geënt op HCC, lepto en parainfluenza. Met 12 weken was dat parvo, hondenziekte en nogmaals HCC, lepto en parainfluenza.crutz schreef:Maeve schreef:Een kennelhoest neusenting bij puppen vind ik sowieso afzetterijDie enting kan nogal wat bijwerkingen hebben en je hond is maar beschermt tegen één soort kennelhoest terwijl er letterlijk honderden zijn. Vergelijkbaar met de griepprik bij mensen.
het is enkel voor de weil enting dat er na 3 weken herhaald moet worden, ze krijgen over 3 weken geen andere entstoffen dan nu....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ent overigens niet met 9&12 weken, maar 12&15/16 weken, om de een of andere reden reageren ze op 9 weken naar mijn zin te heftig....& de pupenting is volgens mijn DA lang genoeg beschermendMaeve schreef:Ik heb het even nagekeken bij m'n eigen honden en met 9 weken werd er geënt op HCC, lepto en parainfluenza. Met 12 weken was dat parvo, hondenziekte en nogmaals HCC, lepto en parainfluenza.crutz schreef:Maeve schreef:Een kennelhoest neusenting bij puppen vind ik sowieso afzetterijDie enting kan nogal wat bijwerkingen hebben en je hond is maar beschermt tegen één soort kennelhoest terwijl er letterlijk honderden zijn. Vergelijkbaar met de griepprik bij mensen.
maar dan dus gewoon 2x de cocktail & dan 3 jaar niets,
want hierboven zegt iemand wel dat dat niet kan voor het pension, maar jawel hoor, als ze maar voor 3 jaar afgetekend zijn in het boekje, dan is dat echt geen probleem (zelf toch nooit last mee gehad)
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Nee, het ging niet om een weekend consult.Nanna schreef:Was dat geen weekendtarief? Dat is meteen belangrijk duurder...Antonetta schreef:Ik las gisteren hier op het forum dat mijn dierenarts meer dan het dubbele had gerekend, voor de zelfde behandeling die een pup van iemand hier op het forum had ondergaan.
- Antonetta
- Zeer actief
Hahahaha, ik moet maar even aan mijn dochter vragen hoe ik smilies plaats.bouvierpoedel schreef:Das nie duur tog ,1 spuit waar het hondje en baasje van over hun nek gaan.Antonetta schreef:Ik las gisteren hier op het forum dat mijn dierenarts meer dan het dubbele had gerekend, voor de zelfde behandeling die een pup van iemand hier op het forum had ondergaan. Een spuit om de hond te laten braken nadat die iets oneetbaars had gegeten. Die van mij had een stuk dekbed vulling naar binnen gewerkt, ik moest gelijk met hem bij de DA langs komen. Ik vond de meer dan 70 euro voor de spuit die mijn pihuahua (pincher/chihuahua) heeft gekregen om te braken wel heel duur, en moest even slikken toen ik hem betaalde. Natuurlijk ben ik blij dat de dekbed vulling er uit kwam en hiermee het gevaar geweken was. Maar wel vraag ik mij af waarom er zo veel verschil in de prijs voor een en de zelfde behandeling moet zitten. Ik zit er nu dan ook over te denken om een goedkopere DA te zoeken.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar kan ik me wel in vindencrutz schreef:ik ent overigens niet met 9&12 weken, maar 12&15/16 weken, om de een of andere reden reageren ze op 9 weken naar mijn zin te heftig....& de pupenting is volgens mijn DA lang genoeg beschermendMaeve schreef:Ik heb het even nagekeken bij m'n eigen honden en met 9 weken werd er geënt op HCC, lepto en parainfluenza. Met 12 weken was dat parvo, hondenziekte en nogmaals HCC, lepto en parainfluenza.crutz schreef:Maeve schreef:Een kennelhoest neusenting bij puppen vind ik sowieso afzetterijDie enting kan nogal wat bijwerkingen hebben en je hond is maar beschermt tegen één soort kennelhoest terwijl er letterlijk honderden zijn. Vergelijkbaar met de griepprik bij mensen.
maar dan dus gewoon 2x de cocktail & dan 3 jaar niets,
want hierboven zegt iemand wel dat dat niet kan voor het pension, maar jawel hoor, als ze maar voor 3 jaar afgetekend zijn in het boekje, dan is dat echt geen probleem (zelf toch nooit last mee gehad)
- Akira
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij gaan vanmiddag naar de dierenarts met Akira voor de grote cocktail. De dierenarts assistent vertelde me over de telefoon dat het € 46 gaat kosten. Ben ook verder niet aan het shoppen geweest naar een goedkopere dierenarts. Deze dierenarts is wel in een ander dorp, maar zij heeft altijd mijn poezen en mijn eerdere hond behandeld en ik vind haar heel fijn. Ze is heel lief voor de beestjes en dat heb ik wel eens anders meegemaakt...
Maar ze zal ook nog wel nagekeken worden e.d. dus ik ben benieuwd wat wij vanmiddag mogen pinnen.....
Maar ze zal ook nog wel nagekeken worden e.d. dus ik ben benieuwd wat wij vanmiddag mogen pinnen.....
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Bij ons is een consult 39,-, volgens mij is dat wel normaal?
Ben laatst nog een rekening van 77,- kwijtgeraakt, die moest dus nog naar de verzekering samen met de andere rekeningen. Best wel jammer.
Ben laatst nog een rekening van 77,- kwijtgeraakt, die moest dus nog naar de verzekering samen met de andere rekeningen. Best wel jammer.