Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enge baas.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Enge baas.....

Ongelezen bericht door Ody »

Normaal gesproken moeten de honden in de auto wachten als ik de achterklep open doe, tot ik een seintje geef dat ze eruit mogen springen. Vanmorgen was ik lekker vroeg met de honden naar het Alblasserbos gegaan en zodra ik de klep een stuk open doe, duikt Ody er onderdoor, steekt zomaar de weg over en duikt het bos in.
Als ik haar terug roep kijkt ze nog even op met zo´n blik van: "Ja ff wachten hoor, ik heb hier een heel lekker luchtje ontdekt". Als ik vervolgens een enorme brul geef (en op haar af loop) dat ze nu toch echt als de sodemieter terug moet komen, heeft ze door dat het serieus is en sluipt langs me heen terug de auto in.
Terug bij de auto ligt Sira achterin de shaken van angst en drukt zich helemaal plat als ik kom aanlopen. Nou ja zeg, alsof ik haar dagelijks in elkaar schop....... :roll:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Enge baas.....

Ongelezen bericht door M@rleen »

Herkenbaar.. Hier soms met Elyna (dochter) en Boomer (hond). Elyna luistert niet, dus krijgt te horen dat ze NU moet gaan luisteren en Boomer sluipt weg..
Nooit geslagen of iets, maar toch. Je weet maar nooit ofzo misschien, want je doet toch vreemd in hun ogen.
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Gebeurt hier ook regelmatig, zodra we echt heel boos worden op onze labrador duikt ze in elkaar, ze heeft wel ooit op haar sodemieter gekregen, maar is nog nooit geslagen oid.. Watjes dat het soms zijn ;) Maar snap het wel, wij doen vreemd voor ze ;)

Maar goed dat het met de jouwe goed afgelopen is! :)
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Hier ook zo. Eén wat bozer woord of in een wat hardere toon tegen Yessie en Polly ligt te shaken. :(:
Polly hebben we pas vanaf 6 maanden en die heeft dat altijd gehad. Een heel gevoelige hond.
Was best moeilijk om Yessie, die we vanaf pup hebben, een beetje consequent op te voeden omdat Polly zich altijd aangesproken voelt. :-?
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Hier ook zo'n teer zieltje....

Kid is eigenlijk zelden stout.

Billy daarin tegen is dagelijks best wel stout.
Krijgt hij dus een standje, dan weet kid niet waar ze het zoeken moet.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

zijn die honden dan niet gewoon overgevoelig voor hard geluid?
ik brul zelden (omdat het niet nodig is en mn stem is zacht).
en naar mijn idee luistert hij echt beter als ik wat gewoon zeg of handgebaren maak en anders pak ik hem bij de halsband en dan zet ik hem hoe ik hem hebben wil.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

bij ons is het nog erger.

Hier kan de vogel af en toe eens hard irritant fluiten. Dan zeg ik JAAPIEEEE!!! En dan komt Zazoe van zijn mat naar mij toe van sorryyyyy.
En nu is het zo erg dat als Jaapie hard fluit dat Zazoe al naar mij komt zonder dat ik wat zeg....

Wel sneu.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Corneliana schreef:zijn die honden dan niet gewoon overgevoelig voor hard geluid?
en naar mijn idee luistert hij echt beter als ik wat gewoon zeg of handgebaren maak en anders pak ik hem bij de halsband en dan zet ik hem hoe ik hem hebben wil.
Hier niet, als ik normaal praat luisteren ze niet. Het blijven duitsers :pffff:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Het is niet per sé het geluid, maar meer de verstoorde rust denk ik. Salina kan ook heel bang doen als Pipra wat boze woorden heeft verdiend...
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

blondie schreef:
Corneliana schreef:zijn die honden dan niet gewoon overgevoelig voor hard geluid?
Hier niet, als ik normaal praat luisteren ze niet. Het blijven duitsers :pffff:
:denken: SETZEN SIE SICH! :wink:
Corneliana
Zeer actief

Plumeau schreef:Het is niet per sé het geluid, maar meer de verstoorde rust denk ik. Salina kan ook heel bang doen als Pipra wat boze woorden heeft verdiend...
okee dat zou idd kunnen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh dat is hier idem dito. Als ik een andere hond aanspreek, voelt Kay zich ook altijd aangesproken. Zowel als het iets leuks is of als het iets niet zo leuk is. Ben ik bezig met Norah, dat zij bijvoorbeeld wat commando's moet uitvoeren, zie ik Kay op afstandje vlekkeloos uitvoeren wat ik van Norah vraag. Als Norah iets doet wat niet mag, is Kay diep belegedigd en kan ook heel zielig doen. Het is zo erg dat ik zulk soort situaties ook echt wel probeer te voorkomen. Ofwel dat Kay in andere ruimte is of er helemaal niet bij is, want vind het echt zo zielig voor hem dan. Gewoon een uiterst teer zieltje wat dat betreft. Norah is tot nu toe door zenuwen in ieder geval niet zo'n teer zieltje, dus ik moet af en toe toch even duidelijk tegen haar zijn. Ze kent mijn regeltjes natuurlijk gewoon weg nog niet, maar komt vanzelf.

Situatie auto zou ik dan ook zo indelen dat dit eigenlijk niet zou kunnen gebeuren. Dus vast in de auto zodat ze er niet meteen uit kunnen springen (doe ik ook als ik meer als 1 hond in de auto heb eigenlijk)
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Ik had er hier erg last van toen ik jonge Timo en mijn vorige hond nog had. Die werd knaterdoof en je moest hard roepen wilde je hem bereiken...Timo vond dat vreselijk en dacht altijd dat die brul voor haar bestemd was...arme ziel...
Maar het verschil tussen : Timo niet doen en Sjakie niet doen, dat snapte ze echt wel weer goed
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”