Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen met asiel hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: ervaringen met asiel hond?

Ongelezen bericht door iones »

Kinderen zijn niet schuldig, maar honden óók niet. Ouders vinden echter van wel.... Zij zelf zijn natuurlijk nooit schuld. dat snap je wel.

Vraagje aan Dagmar: hoe reageerden jouw ouders eigenlijk?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:Kinderen zijn niet schuldig, maar honden óók niet. Ouders vinden echter van wel.... Zij zelf zijn natuurlijk nooit schuld. dat snap je wel.

:tongue: In beiden gevallen na de eerste schrik nog een draai om m'n oren na gekregen.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:
iones schreef:Kinderen zijn niet schuldig, maar honden óók niet. Ouders vinden echter van wel.... Zij zelf zijn natuurlijk nooit schuld. dat snap je wel.

:tongue: In beiden gevallen na de eerste schrik nog een draai om m'n oren na gekregen.
Kijk, dat zijn nou eerlijke mensen! Mijn moeder deed dat ook hoor, als ik de hond zat te jennen. Dan kreeg ik unne wats voor m'n oren!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Roo
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roo »

Misschien eens uitkijken naar een pup in het asiel? Als je dierenasiels.com in de gaten houdt, komt er regelmatig wel iets leuks voorbij.
Een volwassen asielhond bij kinderen kan ook, als je maar goed zoekt. Dit asiel heeft vaak leuke en jonge honden. Die komen oorspronkelijk uit het buitenland, maar zijn opgevangen door dit asiel in Nederland. http://dierenopvangkoningen.vpweb.nl/Honden.html
Roo
Zeer actief

Zoiets bijvoorbeeld?

Bianca; een prachtige dame van ruim 1 jaar jong. Bianca is echt een spetter met haar schitterend glimmende vacht en haar sprekende ogen. Bianca komt uit Turkije, waar zij is gevonden, samen met haar pupjes. Zij was al heel jong moeder geworden en heeft dit geweldig gedaan. Zij heeft haar pupjes groot gebracht en zij hebben allemaal een fijn thuis gevonden. En nu is het tijd dat Bianca een fijn thuis gaat krijgen! Bianca is een hele zachte hond, een lieverd die graag aandacht krijgt, die geniet van heel veel dingen in het leven en die heel erg slim is. Zij heeft overleefd met haar pupjes en dat maakt dat zij heel veel overlevingsdrang heeft, dat zij heel dapper is en het niet erg heeft gevonden om deze route af te leggen. Zij past zich geweldig aan, steeds weer en nog blijft zij zo vreselijk lief! Bianca kan uitstekend met andere honden opschieten en kent de hondentaal heel goed, zij negeert katten en zij is heel lief voor kinderen. Alsof zij in de gaten heeft dat kinderen klein zijn en dat deze kwetsbaar zijn. Zij gaat rustig voor ze op de grond liggen en laat haar buikje kriebelen. Natuurlijk moet Bianca ook nog veel leren, maar dat wil zij heel graag. Een training zou voor haar ontzettend leuk zijn. Maar vooral heeft zij liefde en aandacht nodig, een stabiele basis en rust voor haarzelf. Zij past zich opnieuw aan, dat weten wij zeker en wij denken dat zij een familie heel erg gelukkig kan maken! Komt u gauw eens in levende lijve kennis maken met deze bijzondere dame? Zij wil graag een lekkere wandeling met u maken!!

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

iones schreef: Kijk, dat zijn nou eerlijke mensen! Mijn moeder deed dat ook hoor, als ik de hond zat te jennen. Dan kreeg ik unne wats voor m'n oren!

:wink: Er had in de eerste plaats natuurlijk gewoon opgelet moeten worden.
En tja, zo ging dat toen :F:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

toots schreef:
dagmar88 schreef:
Dog-out schreef:
dagmar88 schreef:
:LOL: Jij hebt er geloof ik minder dan de vorige die ik heb gelezen. Het zijn ondertussen wel 24 verschillende rassen.
Die van mij is de Franse versie van het verhaal, X Rotties zijn hier verboden en echte moeten gemuilkorfd. Ik vind het in principe wel een goed verhaal om duidelijk te maken dat je honden en kinderen niet alleen kunt laten, broodje aap of niet....

:mann: Daar heb ik geen broodje aap verhaal voor nodig; ben zelf als klein alleen gelaten met de hond en vond het grappig hem een papieren zak op z'n kop te zetten.
Hij na een tijdje niet meer en heeft me in m'n gezicht gebeten.
:oeps: Eerder al een keer in de kat geknipt om m'n nieuwe schaartje uit te testen.

:19: Kinderen en dieren alleen laten is gewoon oerstom.

Eens met Dagmar.
Ook ik ben als kind zijnde in mijn gezicht gebeten door een hond. Als 4 jarig kind werd ik alleen gelaten in de woonkamer met een kruising Herder X Pitbull. En ik vond het nodig hem te treiteren met een mensen koekje, door die heel smakelijk te gaan eten en hem lokken. Maar in plaats van hem dat koekje te geven stak ik hem in mijn mond en begon krijsend te lachen. De hond vond dit niet zo grappig en hapte goed in mijn gezicht. Mijn wang hing los.
Mijn moeder was nergens verantwoordelijk in dus ook niet met de hond.
Ik kan zeggen dat de hond deed wat hij natuurlijk zou doen. Een volwassen persoon zou dat nooit doen bij een hond. Maar kinderen zijn onberekenbaar. En krijsen makkelijk. En kijken soms boos naar een hond of hangen over een hond heen. Wat voor een hond heel bedreigend over kan komen.Kinder zijn niet schuldig dat zijn kinderen en weten niet eens hoe ze zich moeten gedragen. En honden die volgen hun instinct. Dat gaat samen tot op zekere hoogte maar Alleen laten samen is gevaarlijk.
niet vervelend bedoeld maar dat zou mijn hond niet doen. echt niet gewoon.
ik denk dat vroeger honden ook anders opgevoed werden.
dagmar88
Zeer actief

Corneliana schreef: niet vervelend bedoeld maar dat zou mijn hond niet doen. echt niet gewoon.

Hoe anders?
Corneliana
Zeer actief

dagmar88 schreef:
iones schreef: Kijk, dat zijn nou eerlijke mensen! Mijn moeder deed dat ook hoor, als ik de hond zat te jennen. Dan kreeg ik unne wats voor m'n oren!

:wink: toen wel
nu de mensheid een stuk wijzer is zou pa of moe een knal verdienen.
ik leg het liever gewoon uit. krijg ik ook geen zere handen :wink:
Corneliana
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Corneliana schreef: niet vervelend bedoeld maar dat zou mijn hond niet doen. echt niet gewoon.

Hoe anders?
minder denk ik.
harder en lomper? waardoor ze zelf ook aggressiever waren misschien.
ik ga het niet uitproberen maar ik denk niet dat hond zou bijten.
waarom zou ie?

dat wil trouwens niet zeggen dat ik ze samen alleen laat.
en dat ligt niet aan de hond :wink:
dagmar88
Zeer actief

Corneliana schreef:
dagmar88 schreef:

Hoe anders?
minder denk ik.
waarom zou ie?

Nonsens. Beest was niets agressief; vrijwel iedere hond bijt wanneer je ze maar genoeg in het nauw drijft.
Ook die van jou :19:
Gelukkig is ze beschermen zodat ze dat niet zelf hoeven te doen heel simpel.
Corneliana
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Corneliana schreef:
dagmar88 schreef:

Hoe anders?
minder denk ik.
waarom zou ie?

Nonsens. Beest was niets agressief; vrijwel iedere hond bijt wanneer je ze maar genoeg in het nauw drijft.
Ook die van jou :19:
Gelukkig is ze beschermen zodat ze dat niet zelf hoeven te doen heel simpel.
inderdaad.
misschien (denk ik hoor) bijt hij niet zo snel omdat hij weet dat ik hem bescherm?
of schat ik hem dan te hoog in?
natuurlijk gebeurt hier ook wel eens iets maar omdat ik er bij ben kan ik direct reageren.
Roo
Zeer actief

Corneliana schreef:
toots schreef:
dagmar88 schreef:
Dog-out schreef: Die van mij is de Franse versie van het verhaal, X Rotties zijn hier verboden en echte moeten gemuilkorfd. Ik vind het in principe wel een goed verhaal om duidelijk te maken dat je honden en kinderen niet alleen kunt laten, broodje aap of niet....

:mann: Daar heb ik geen broodje aap verhaal voor nodig; ben zelf als klein alleen gelaten met de hond en vond het grappig hem een papieren zak op z'n kop te zetten.
:oeps: Eerder al een keer in de kat geknipt om m'n nieuwe schaartje uit te testen.

Eens met Dagmar.
Ook ik ben als kind zijnde in mijn gezicht gebeten door een hond. Als 4 jarig kind werd ik alleen gelaten in de woonkamer met een kruising Herder X Pitbull. En ik vond het nodig hem te treiteren met een mensen koekje, door die heel smakelijk te gaan eten en hem lokken. Maar in plaats van hem dat koekje te geven stak ik hem in mijn mond en begon krijsend te lachen. De hond vond dit niet zo grappig en hapte goed in mijn gezicht. Mijn wang hing los.
Ik kan zeggen dat de hond deed wat hij natuurlijk zou doen. Een volwassen persoon zou dat nooit doen bij een hond. Maar kinderen zijn onberekenbaar. En krijsen makkelijk. En kijken soms boos naar een hond of hangen over een hond heen. Wat voor een hond heel bedreigend over kan komen.Kinder zijn niet schuldig dat zijn kinderen en weten niet eens hoe ze zich moeten gedragen. En honden die volgen hun instinct. Dat gaat samen tot op zekere hoogte maar Alleen laten samen is gevaarlijk.
Ik denk dat het verschil meer zit in verwachtingen die mensen van hun hond hebben dan met opvoeding.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Corneliana schreef:
toots schreef:
dagmar88 schreef:
Dog-out schreef: Die van mij is de Franse versie van het verhaal, X Rotties zijn hier verboden en echte moeten gemuilkorfd. Ik vind het in principe wel een goed verhaal om duidelijk te maken dat je honden en kinderen niet alleen kunt laten, broodje aap of niet....

Eens met Dagmar.
Nou ik kom hier regelmatig honden tegen die toch ook echt niet opgevoed zijn.
Buiten het feit dat honden wel of niet opgevoed worden hebben ze ook nog hun instinct.
Het gaat meer om het opvoeden van een kind. En gewoon je kind in de gaten houden. Want een ongeluk zit in een klein hoekje.
En Ik denk dat elke hond als die goed getreiterd word zou kunnen bijten. Ook al is het nog zo´n lieve hond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Corneliana
Zeer actief

Roo schreef:
Corneliana schreef:
toots schreef:
dagmar88 schreef:

Eens met Dagmar.
Ik denk dat verschil meer zit in verwachtingen die mensen van hun hond hebben dan met opvoeding.
misschien.
bedoel je dan meer of minder?
ik vind zelf dat ik niet veeleisend ben. als het hier te dol en te druk wordt is er een veilige rustplek beschikbaar waar ik alleen zo nu en dan dreumesje vandaan moet plukken maar die zie ik altijd al gaan. volgens mij werden honden vroeger aggressiever opgevoed net als kinderen. met slaan en schoppen. dat is wel wat ik vanuit mijn jeugd en omgeving toendertijd heb meegekregen.
Corneliana
Zeer actief

toots schreef:
Corneliana schreef:
toots schreef:
dagmar88 schreef:

Eens met Dagmar.
Nou ik kom hier regelmatig honden tegen die toch ook echt niet opgevoed zijn.
Buiten het feit dat honden wel of niet opgevoed worden hebben ze ook nog hun instinct.
Het gaat meer om het opvoeden van een kind. En gewoon je kind in de gaten houden. Want een ongeluk zit in een klein hoekje.
En Ik denk dat elke hond als die goed getreiterd word zou kunnen bijten. Ook al is het nog zo´n lieve hond.
ja logisch.
ik bedoel ook hond opvoeden in de zin van: vluchtwegen aanbieden en leren
en desnoods hond zachtjes wegleiden.
als dreumes loopt te klieren en ik moet snel zijn heeft het meer nut om pssssssssssss te roepen en de hond aan de kant te laten lopen dan dat ik dreumes moet roepen die is echt wat dat betreft te klein. wat dat aangaat vertrouw ik de hond wel. hij loopt weg omdat ik ingrijp voor het gevaar. en dat is denk ik ook een soort opvoeden, leren de vluchtweg te kiezen en dat te belonen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

natuurlijk bijt elke hond op een gegeven moment, alleen zal de tolerantiegrens per hond verschillen.
je hebt honden met korte lontjes, honden met lange lontjes en dan nog een paar met heeeeeeeeeeele lange lontjes maar als je ze maar lang genoeg tergt bijten ze allemaal een keer.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Roo
Zeer actief

Ik denk dat het vroeger 'logischer' was dat je niet met vreemde honden moest klooien, en deed je dat wel en werd je gebeten, dan was dat een 'logisch gevolg'. Ik denk dat er wat makkelijker over gedaan werd. Tegenwoordig wil iedereen allerlei (extreme) rassen, maar die moeten dan wel met kinderen, buurkinderen, vreemden, katten, vreemde katten, vreemde honden enz. kunnen omgaan. Ik denk dat je dan soms wat teveel van je hond vraagt
Ik zou het niet leuk vinden als een vreemde mijn gezicht vastpakt en me uitgebreid gaat kussen en knuffelen, waarom zou mijn hond dat wel leuk vinden? Dan heb je geluk als je een hond hebt die dat negeert of wegloopt, maar sommige honden pikken dat nu eenmaal niet. In principe is bijten natuurlijk verkeerd, maar dan moet je eerder proberen te zorgen dat je een hond niet in die situatie brengt.
Laatst gewijzigd door Roo op 15 jan 2013 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Corneliana
Zeer actief

Roo schreef:Ik denk dat het vroeger 'logischer' was dat je niet met vreemde honden moest klooien, en deed je dat wel en werd je gebeten, dan was dat een 'logisch gevolg'. Ik denk dat er wat makkelijker over gedaan werd. Tegenwoordig wil iedereen allerlei (extreme) rassen, maar die moeten die wel met kinderen, buurkinderen, vreemden, katten, vreemde katten, vreemde honden enz. kunnen omgaan. Ik denk dat je dan soms wat teveel van je hond vraagt
Ik zou het niet leuk vinden als een vreemde mijn gezicht vastpakt en me uitgebreid gaat kussen en knuffelen, waarom zou mijn hond dat wel leuk vinden? Dan heb je geluk als je een hond hebt die dat negeert of wegloopt, maar sommige honden pikken dan nu eenmaal niet. In principe is bijten natuurlijk verkeerd, maar dan moet je eerder proberen te zorgen dat je een hond niet in die situatie brengt.
dat hoeft mijn hond idd ook nooit te ondergaan.
de kinderen zijn in zoverre gewend dat het nieuwtje eraf is en ze niet zoveel meer aan hem sjorren alleen nog regelmatig een balletje met hem gooien wat ook voor allebei leuk is. komen er vreemde kinderen? mag hij in de bench ze rustig bestuderen, als de kinderen de hond reuze interessant vinden leidt ik ze af (das ook niet moeilijk) en kan hij heel sneaky komen snuffelen en dan kunnen ze kijken en mogen ze een hand uitsteken. en dat breekt meestal het ijs al een heel eind. en als het de kinderen niet interesseert kijkt hij even en dan zie je hem denken: dat wordt me te gezellig en dan gaat hij lekker in zn bench liggen waar een mega-picto aanhangt: niet aan de hond komen in de bench. het leven is zo simpel met kleine dingen om op te letten.
Roo
Zeer actief

Ieder zijn eigen ding I suppose. Ik zou persoonlijk niet zo'n zin hebben de hond ergens op te bergen of echt te begeleiden als er visite komt. Of dat nou volwassenen, kinderen of honden zijn. Even aaien is prima, maar laat hem verder lekker met rust en zijn eigen ding doen. Ligt er net aan hoezeer je er op wil letten.
Corneliana
Zeer actief

Roo schreef:Ieder zijn eigen ding I suppose. Ik zou persoonlijk niet zo'n zin hebben de hond ergens op te bergen of echt te begeleiden als er visite komt. Of dat nou volwassenen, kinderen of honden zijn. Even aaien is prima, maar laat hem verder lekker met rust en zijn eigen ding doen. Ligt er net aan hoezeer je er op wil letten.
dat ligt ook aan je hond natuurlijk.
mijn hond springt luid blaffend tegen bezoek op want dat dringt binnen.
en ja dat kan je vast afleren maar dat lukt nu nog niet.
hij mag van mij ook wel waken.
dus als de bel gaat, gaat hij even in de bench. daar blaft hij en als hij rustig gaat liggen gaat het deurtje open. als de ouders erbij zijn hoef ik de kinderen niet te begeleiden, anders wel.
elk kind dat onder mijn toezicht komt, ben ik verantwoordelijk voor.
daarom dus. anderzijds is hij er heel graag bij. vind ie gezellig :wink:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

hoi!
ik heb ook altijd asielhonden gehad. heb er nu 3 uit het buitenland.
Wat voor jullie ideaal zou zijn is een hond die al in een opvanggezin zit.
ik heb verschillende opvanggezinnen onder mijn hoede (gehad) en die kunnen na een week
al heel veel vertellen over de hond en hij is dan ook vaak zindelijk, ze leren hem aan de riem lopen
en alleen te blijven. dus als je een hond uit het buitenland wil, zou ik in jouw situatie gaan voor
een hond die al in nederland verblijft. je kan ze vaak vinden onder "honden in nederland" op de site
van de stichting.
ik heb een hond als pup in huis genomen uit spanje, die kon ik nog helemaal opvoeden en is een geweldig leuk hondje geworden. dan is er manou die getraumatiseerd was en ook bij ons woont maar dat was een bewuste keuze. ze zal nooit helemaal socialiseren maar dat vind ik niet erg. en dan hebben we oudje Ginger die ik zelf in het asiel in spanje zag liggen in een hoekje, die had het opgegeven en geniet nu weer.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Onze eerste hond kwam uit het asiel, een poedeltje, een cadeautje voor mijn broers en mij. We zijn woensdagmiddag bij de pup gaan kijken, en mochten toen we hem hadden bewonderd een ander hondje uitzoeken om uit te laten. In die tijd gingen meer kinderen na schooltijd met de honden uit het asiel wandelen. Het hondje was ongeveer een jaar, hij leek net een mini herder, en was een schatje. We zijn toen omdat onze pup nog te klein was om bij de moeder weg te kunnen, regelmatig met deze hond gaan wandelen. Uiteindelijk is er van de pup afgezien en hebben we het hondje mee naar huis genomen. Hij is ruim 15 jaar bij ons geweest, hij was een bijzonder hondje erg lief maar ook onafhankelijk. Een toppertje uit het asiel, we hebben het met hem getroffen. Het kan altijd mis gaan, of de hond een pup is of al wat ouder, uit het asiel komt of niet.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Was andere tijd. Vijvers werden ook niet gedempt, geen traphekjes geplaatst, geen autostoeltje achterin, geen rubberen matten onder de wipwap en de schommel etc........
Toen konden ouders nog relativeren en kinderen nog kinderen zijn.

Ik vind Bianca ook een ontzettend leuke hond zeg! Als ik er nou een zocht wist ik het wel!
Corneliana
Zeer actief

iones schreef:
dagmar88 schreef:

Was andere tijd. Vijvers werden ook niet gedempt, geen traphekjes geplaatst, geen autostoeltje achterin, geen rubberen matten onder de wipwap en de schommel etc........
Toen konden ouders nog relativeren en kinderen nog kinderen zijn.

Ik vind Bianca ook een ontzettend leuke hond zeg! Als ik er nou een zocht wist ik het wel!
sorry hoor maar die autostoeltjes zijn verplicht vanwege dodelijke ongelukken.
traphekjes idem dito rubberen matten en vijvers ook hoevaak hoor je het nog dat een peuter verzuipt. is relativeren in deze: we maken wel een nieuw kind? dat is er echt niet voor nop
iones
Zeer actief

Corneliana schreef:
traphekjes idem dito rubberen matten en vijvers ook hoevaak hoor je het nog dat een peuter verzuipt. is relativeren in deze: we maken wel een nieuw kind? dat is er echt niet voor nop
Kinderen mogen tegenwoordig nog niet eens meer vallen tijdens het spelen. Er wordt meteen iemand ter verantwoording geroepen.
Nee, men kan tegenwoordig echt niet meer relativeren.
Corneliana
Zeer actief

iones schreef:
Corneliana schreef:
Kinderen mogen tegenwoordig nog niet eens meer vallen tijdens het spelen. Er wordt meteen iemand ter verantwoording geroepen.
Nee, men kan tegenwoordig echt niet meer relativeren.
ha dat is weer van een heel ander nivo dan autostoeltjes.
mijn kinderen ( en de kinderen die ik ken) mogen best vallen
leren ze van.
maar dat achteloze van vroeger en erop meppen als iets je niet aanstaat als ouder zijn we gelukkig vanaf. ik zie ze hier ook wel hoor, 2jarigen los in de speeltuin. dan heeft moe er geen zin in. het verkeer is tegenwoordig ook veel drukker dat speelt ook mee. maar je kan ook doorslaan en ze vast blijven houden idd, ook niet goed. nu het overdreven ge-opvoed nog eruit (want achter je rug om doen ze het dan wel) en dan zijn kinderen eindelijk weer gewoon kinderen.
iones
Zeer actief

Dus nu doen ze het veel beter dan vroeger zou je zeggen.
Alleen strookt dat niet met het huidige resultaat......
Corneliana
Zeer actief

iones schreef:Dus nu doen ze het veel beter dan vroeger zou je zeggen.
Alleen strookt dat niet met het huidige resultaat......
LOL ik heb het niet over "ze"
(dit is trouwens heel erg ontopic)
dat overdreven overal opletten gebeurt nu veel meer en ik weet niet wat er erger is: kind hele dag laten lopen of nonstop op de nek zitten.
ik ken trouwens heel erg veel leuke en vriendelijke empathische kinderen en jongeren. het zal allemaal wel loslopen. natuurlijk komen alleen de slechte dingen in het nieuws.
iones
Zeer actief

Corneliana schreef: het zal allemaal wel loslopen. natuurlijk komen alleen de slechte dingen in het nieuws.
Ik denk van niet. Want er is nu eenmaal de tendens dat mensen harder en onverschilliger worden. Individualistischer.

maar goed, back on topic.
Van een hond is veel te maken. En of je een volwassen hond of ene pup neemt, de hond zal moeten meedraaien in jouw huishouden. Daarom zal de hond in je situatie moeten passen, en jij zal er ook energie in moeten steken.
Maar ik vind de gemiddelde pup lang niet altijd gemakkelijker of ongecompliceerder dan de gemiddelde asielhond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”