Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe lui is nog gezond?
Moderator: moderatorteam
-
Corneliana
- Zeer actief
Hoe lui is nog gezond?
Sky is lui.
na om 6.30 stevig gestuiterd te hebben en dus noodgedwongen een kort rondje en stoeien in de achtertuin is hij in zijn bench gekropen, helemaal achterin en gaan slapen. ik wilde hem niet wakker maken dus heb zachtjes het deurtje dichtgedaan toen ik de kinderen naar school bracht.
kom ik terug om 09.00 heeft hij dus al ff geslapen en mag hij even in de sneeuw spelen. ik heb ff meegedaan en na een uurtje had hij het bekeken. sindsdien ligt hij (hij ligt lekker trouwens hoor, niet zielig ofzo) in zn bench. vanmiddag heeft hij op de bank geslapen toen ik weg mag en nu ligt ie er nog.
is dat slecht of is het gewoon een lui dagje.
hij heeft wel vaker zo'n luie dag namelijk. ik houd er dan ook niet van om hem te storen of te dwingen, dat vind ik dan weer zielig.
na om 6.30 stevig gestuiterd te hebben en dus noodgedwongen een kort rondje en stoeien in de achtertuin is hij in zijn bench gekropen, helemaal achterin en gaan slapen. ik wilde hem niet wakker maken dus heb zachtjes het deurtje dichtgedaan toen ik de kinderen naar school bracht.
kom ik terug om 09.00 heeft hij dus al ff geslapen en mag hij even in de sneeuw spelen. ik heb ff meegedaan en na een uurtje had hij het bekeken. sindsdien ligt hij (hij ligt lekker trouwens hoor, niet zielig ofzo) in zn bench. vanmiddag heeft hij op de bank geslapen toen ik weg mag en nu ligt ie er nog.
is dat slecht of is het gewoon een lui dagje.
hij heeft wel vaker zo'n luie dag namelijk. ik houd er dan ook niet van om hem te storen of te dwingen, dat vind ik dan weer zielig.
-
Corneliana
- Zeer actief
Re: Hoe lui is nog gezond?
ja dat bedoel ik
komop zeg, hij is 2 jaar oud.
hij is de laan uitgestuurd omdat hij zo energiek is.
zou het heimwee kunnen zijn?
hij wou pas wel een look-a-like achterna van zijn vroegere huisgenoothond.
of zou het de vrijheid zijn die hij vermoeiend vind?
het extra dagdeel erbij? ( de ochtend begint om 6.30 ipv 12.00 uur)
uitrusten van het weekend (ml is op maandag vrij)?
dinsdagblue's?
komop zeg, hij is 2 jaar oud.
hij is de laan uitgestuurd omdat hij zo energiek is.
zou het heimwee kunnen zijn?
hij wou pas wel een look-a-like achterna van zijn vroegere huisgenoothond.
of zou het de vrijheid zijn die hij vermoeiend vind?
het extra dagdeel erbij? ( de ochtend begint om 6.30 ipv 12.00 uur)
uitrusten van het weekend (ml is op maandag vrij)?
dinsdagblue's?
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Van een Aussi verwacht je dit niet. Aan de andere kant, aanpassen, geestelijk actief zijn - bijvoorbeeld kijken naar nieuwe dingen, veel mensen over de vloer, naar de dierenarts kan heel vermoeiend zijn, zeker voor een jonge hond.
Als je het niet vertrouwt, en het trekt niet bij na een aantal dagen, kan je hem natuurlijk eens goed laten nakijken door de dierenarts. Dan weet je of je hem meer kan laten doen.
Als je het niet vertrouwt, en het trekt niet bij na een aantal dagen, kan je hem natuurlijk eens goed laten nakijken door de dierenarts. Dan weet je of je hem meer kan laten doen.
-
Corneliana
- Zeer actief
inderdaad.ZorroMax schreef:Van een Aussi verwacht je dit niet. Aan de andere kant, aanpassen, geestelijk actief zijn - bijvoorbeeld kijken naar nieuwe dingen, veel mensen over de vloer, naar de dierenarts kan heel vermoeiend zijn, zeker voor een jonge hond.
ik vermoed dat het slecht opgebouwde conditie is.
maar ik wil hem ook niet in uiterst goede conditie hebben dwz werkconditie hoeft niet. het mag wel en daar wil ik me op aanpassen indien nodig maar ik hoef niet perse een halve dag met hem bezig te zijn.
hij heeft gister een xtra lange wandeling gehad.
-
Corneliana
- Zeer actief
iem missch nog een optie waardoor een hond zo moe kan zijn? van de sneeuw? (heb ik wel altijd maar ik ben geen hond)
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Tja Mika is ook bij mij gekomen wegens te hyper en te weinig tijd. Ik vind het nu een luie donder in huis maar nu krijgt ze ook genoeg beweging.
Als je het niet vertrouwt zou je hem inderdaad even kunnen laten nakijken.
Als je het niet vertrouwt zou je hem inderdaad even kunnen laten nakijken.
-
Neeltje
Zou het kunnen, dat hij nu veel meer beweging krijgt dan voorheen en na een lange wandeling op een dag, een dagje nodig heeft om bij te komen? Of je hebt gewoon een luilak.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Mijn honden slapen denk ik ook 18 a 20 uur per dag hoor
Misschien niet diep en meer soezen, maar toch.
Misschien niet diep en meer soezen, maar toch.

-
Corneliana
- Zeer actief
ja neeltje en joera hij kreeg wel weinig beweging.
nou ja, we zien het mrgn wel
toen man thuiskwam "leefde" hij weer.
misschien miste hij die wel na het weekend
nou ja, we zien het mrgn wel
toen man thuiskwam "leefde" hij weer.
misschien miste hij die wel na het weekend
-
Corneliana
- Zeer actief
en weer een hele luie hond vandaag
ligt languit op zn zij in de bench en wanneer ik hem meeneem naar buiten gaat dat sloffend.
ik ben nuchter genoeg om hem lekker met rust te laten maar ik vind het wel gek.
in februari gaan we naar da dan toch maar eens vragen.
ligt languit op zn zij in de bench en wanneer ik hem meeneem naar buiten gaat dat sloffend.
ik ben nuchter genoeg om hem lekker met rust te laten maar ik vind het wel gek.
in februari gaan we naar da dan toch maar eens vragen.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
Nouja ik heb twee mechelaars uit werklijnen maar die zijn thuis ook super lui,maar als we iets gaan doen zijn ze dat zeker niet meer.
Ze gaan een keer per dag op lange wandeling/fietsen, en 1x per dag trainen thuis/op de club(naast de poep en plas rondjes).
De rest van de dag slapen ze, of liggen ze te luieren of op een botje te kauwen.Ze weten ook dat ik geen druk gedoe in huis wil, en ze zullen dus ook alleen op uitnodiging van mij binnen spelen.
Ik zou het dus wel raar vinden als jouw hond dat gedrag ook buitenshuis heeft. Al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen.
Ze gaan een keer per dag op lange wandeling/fietsen, en 1x per dag trainen thuis/op de club(naast de poep en plas rondjes).
De rest van de dag slapen ze, of liggen ze te luieren of op een botje te kauwen.Ze weten ook dat ik geen druk gedoe in huis wil, en ze zullen dus ook alleen op uitnodiging van mij binnen spelen.
Ik zou het dus wel raar vinden als jouw hond dat gedrag ook buitenshuis heeft. Al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen.

-
Corneliana
- Zeer actief
okee maar hij ligt plat met ogen open? (komt nu trouwens net in beweging door deurbel)macho-hayley schreef:Nouja ik heb twee mechelaars uit werklijnen maar die zijn thuis ook super lui,maar als we iets gaan doen zijn ze dat zeker niet meer.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
Ja dat doen ze hier ook, beetje chillen
Maar ik kan natuurlijk van hier niet inschatten wat normaal is of niet. Als je het niet vertrouwt zou ik hem na laten kijken.

- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Wow, dat klinkt niet erg actief..
Wat &hoeveel geef je hem te eten?
Misschien heeft hij door de kou meer nodig?
Sofie wordt sloom als ze honger heeft...

Sofie!

-
Corneliana
- Zeer actief
hm okee. mijn man lacht altijd heel hard als ik roep dat ik dan kijk of ie nog ademt... en dat doet ie keurig hoor.
-
Corneliana
- Zeer actief
hij heeft standaard eten in zn bak, gaan we nog veranderen en dan wil ik 2 of 3x daags eten geven.Florabel schreef:Wow, dat klinkt niet erg actief..
maar dit is ook niet elke dag hoor dat hij zo is. meestal op dinsdag.
ik kon hem vanmiddag helaas niet uitlaten omdat mn zoon ziek is en dan mag ie poep en plas in de tuin doen en spelen we maar er zat zo weinig energie in dat ik weinig gespeeld heb.
21
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Doen jullie niet gewoon veel meer of net iets anders op maandag? Als het vooral op dinsdag is dan zou ik daar aan denken. Fien heeft zo'n dag op maandag, omdat op zondag juist extra veel met haar ondernomen wordt. Al wil Fien wel altijd mee als we uit gaan, maar tussendoor ligt ze dan aardig te maffen.Corneliana schreef: maar dit is ook niet elke dag hoor dat hij zo is. meestal op dinsdag.

- dagmar88
- Zeer actief
Corneliana schreef:hij heeft standaard eten in zn bak, gaan we nog veranderen en dan wil ik 2 of 3x daags eten geven.Florabel schreef:Wow, dat klinkt niet erg actief..
ik kon hem vanmiddag helaas niet uitlaten omdat mn zoon ziek is en dan mag ie poep en plas in de tuin doen en spelen we maar er zat zo weinig energie in dat ik weinig gespeeld heb.
Niko raakte daar vreselijk ingekakt van; de hele dag door wat brokjes en hem met rust laten.
Dat 'lekker lui' is denk ik eerder een ingesleten patroon.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
ZaZa heeft luiheid uitgevonden.
Die kan rustig na een hele dag alleen zijn de hele avond verder pitten op de bank, om dan om 22 uur heel diep te gaan zuchten of wij niet weg kunnen gaan, want wij zijn alleen maar storend
Als ze een het een dag moet doen met alleen maar kleine rondjes boeit het haar ook helemaal niet.
Ik denk dat bij ZaZa de uitputting vooral geestelijk is. Die kan tijdens een wandeling van een half uur zoveel indrukken op doen, dat ze daar gewoon moe van is.
Dinsdag was ze mee naar een vergadering. Daar loopt ze wat rond, slijmt wat bij de mensen, schooit koekjes en daarna is ze dan kapot.
Die kan rustig na een hele dag alleen zijn de hele avond verder pitten op de bank, om dan om 22 uur heel diep te gaan zuchten of wij niet weg kunnen gaan, want wij zijn alleen maar storend
Als ze een het een dag moet doen met alleen maar kleine rondjes boeit het haar ook helemaal niet.
Ik denk dat bij ZaZa de uitputting vooral geestelijk is. Die kan tijdens een wandeling van een half uur zoveel indrukken op doen, dat ze daar gewoon moe van is.
Dinsdag was ze mee naar een vergadering. Daar loopt ze wat rond, slijmt wat bij de mensen, schooit koekjes en daarna is ze dan kapot.
-
Corneliana
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Corneliana schreef:hij heeft standaard eten in zn bak, gaan we nog veranderen en dan wil ik 2 of 3x daags eten geven.Florabel schreef:Wow, dat klinkt niet erg actief..
Als ik toch eens de hele dag zonder er iets voor hoeven te doen kon eten...
Niko raakte daar vreselijk ingekakt van; de hele dag door wat brokjes en hem met rust laten.
Dat 'lekker lui' is denk ik eerder een ingesleten patroon.
Aan de gang er mee dus.
Je moest eens zien hoe veel energie Niko nu heeft met uitdaging, eens per dag eten en een opgebouwde conditie.
ik zal hem vanmiddag eerst maar eens uit zn bench trekken.. of ie wil of niet. savonds dan wel hoor dan weet hij niet hoe snel hij heen en weer moet gaan dribbelen om te vragen of hij op de bank mag..
-
Corneliana
- Zeer actief
okee duidelijk.ZaZa schreef:ZaZa heeft luiheid uitgevonden.![]()
Die kan rustig na een hele dag alleen zijn de hele avond verder pitten op de bank, om dan om 22 uur heel diep te gaan zuchten of wij niet weg kunnen gaan, want wij zijn alleen maar storend![]()
-
Laniboekje
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Heb ook een hond die volgens velen hyperactief tegen de muur op moet springen (Border Collie) maar ze is ronduit lui in huis. Buiten is ze altijd wel actief, te porren voor een spel en met haar 14 maanden draait ze haar poot niet om voor een flinke wandeling van 1 a 1.5 uur. Ik denk dat zij op de dag toch zeker wel dik 2 uur buiten is. Wij wandelen, spelen en trainen buiten. Binnen ligt ze dan het liefst languit op haar deken en hoef je echt niet veel van haar te verwachten. Of ze ligt uren te knabbelen op haar bot, schijnt ook stimulerend te zijn.
Maar ik snap je twijfels ook hoor. Ik was op alles voorbereid toen ik een BC in huis haalde, maar niet op een luie BC! Heb ik even aan moeten wennen. Maar ze is helemaal gezond en wel, hihi.
Maar ik snap je twijfels ook hoor. Ik was op alles voorbereid toen ik een BC in huis haalde, maar niet op een luie BC! Heb ik even aan moeten wennen. Maar ze is helemaal gezond en wel, hihi.
-
Corneliana
- Zeer actief
dat bedoel ik.Laniboekje schreef:Heb ook een hond die volgens velen hyperactief tegen de muur op moet springen (Border Collie) maar ze is ronduit lui in huis. Buiten is ze altijd wel actief, te porren voor een spel en met haar 14 maanden draait ze haar poot niet om voor een flinke wandeling van 1 a 1.5 uur. Ik denk dat zij op de dag toch zeker wel dik 2 uur buiten is. Wij wandelen, spelen en trainen buiten. Binnen ligt ze dan het liefst languit op haar deken en hoef je echt niet veel van haar te verwachten. Of ze ligt uren te knabbelen op haar bot, schijnt ook stimulerend te zijn.
ik heb een autralian shepherd... maar geen echte werkerd.
tis hard om te zeggen maar echt het werkras waar ik voor gewaarschuwd werd.. mwah.. al kan ie best wel "vervelend" doen. hij heeft het touw van de slee doorgeknabbeld.. maar ja dan had ik op moeten letten.
-
Laniboekje
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nu heb ik geen echte werkerd in huis. Geen werklijn in ieder geval maar hoorde ook alleen maar van mensen om mij heen: 'Och jee, weet waar je aan begint. Zijn van die nerveuze rakkers.'Corneliana schreef:dat bedoel ik.Laniboekje schreef:Heb ook een hond die volgens velen hyperactief tegen de muur op moet springen (Border Collie) maar ze is ronduit lui in huis. Buiten is ze altijd wel actief, te porren voor een spel en met haar 14 maanden draait ze haar poot niet om voor een flinke wandeling van 1 a 1.5 uur. Ik denk dat zij op de dag toch zeker wel dik 2 uur buiten is. Wij wandelen, spelen en trainen buiten. Binnen ligt ze dan het liefst languit op haar deken en hoef je echt niet veel van haar te verwachten. Of ze ligt uren te knabbelen op haar bot, schijnt ook stimulerend te zijn.
ik heb een autralian shepherd... maar geen echte werkerd.![]()
tis hard om te zeggen maar echt het werkras waar ik voor gewaarschuwd werd.. mwah.. al kan ie best wel "vervelend" doen. hij heeft het touw van de slee doorgeknabbeld.. maar ja dan had ik op moeten letten.
Nou, nerveus kan ik er niet in terug vinden hoor... Oke, wij doen er wel ontzettend veel mee en ik merk wel dat als ze een dagje wat minder gedaan heeft, ze best kan springen aan de lijn maar ook dat valt te beteugelen.
Hier in de buurt loopt wel echt een 'werkerd', pfoe, daar hebben de mensen best veel mee te stellen.