Heeft iemand ook ervaring met asiel honden? (uit binnen en buitenland)
Gevoelsmatig zou ik graag voor een asiel hond gaan omdat ik graag zo'n diertje nog
een tweede kans wil geven, maar aangezien wij 2 kleine kinderen hebben....
Vind ik dat nogal moeilijk omdat natuurlijk (bijna) nooit de gehele geschiedenis van zo'n hond
bekend is.
Kan het bv ook zo zijn dat in het asiel lijkt/blijkt dat de hond wel met kinderen kan, maar
dat later (als je hem eenmaal een poos hebt) blijkt dat dat toch niet helemaal klopt?
Of dat de hond bv door een bepaald geluid of beweging van het kind toch reageert?
Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.
Zoals ik al zei, ik wil dolgraag een asiel hond, maar de meesten die ik ken raadden het af (ook al hebben ze zelf er geen ervaring mee)
ivm de geschiedenis ervan.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes Gerda
re
Hallo Allemaal!!
Echt super bedankt voor jullie berichtjes!! Had niet verwacht zoveel reacties te krijgen
Maar wel heel erg bedankt, ben een stuk wijzer geworden!
En dat van de kinderen NOOIT alleen laten met een hond dat was ik ook niet van plan aangezien
kinderen ook nogal onvoorspelbaar kunnen zijn.
Ik zeg altijd zo: Een kind kun je (proberen) uitleggen waarom je dit of dat bij een hond niet mag doen
of waarom een hond op een bepaalde reactie reageert, andersom (zo goed als) niet.
En ik heb nu ook al van begin af aan mijn kinderen bv geleerd om Nooit zomaar op een hond af te stappen (bv op straat)
om die te aaien of zo.
Als ze dat willen moeten ze eerst de eigenaar vragen en als het mag dan moeten ze de hond naar zich toe laten komen
en niet andersom. En....ze mogen van mij ook nooit een hond boven op het hoofd aaien (onderdanig) maar wel bv onder de kin.
Toevallig heeft mijn zwager vanmiddag gebeld met de vraag of wij zijn hond wouden hebben.
Hij was inmiddels single geworden en omdat hij fulltime werkt en weinig thuis is vroeg hij of wij zijn hond
wouden hebben omdat hij het zielig vond dat hij haar bijna geen aandacht kon geven.
Dus gaan we dat nu proberen. Ze is een wat oudere witte herder dame van een jaar of 9.
Hopelijk gaat dat allemaal lukken, de kinderen vinden het geweldig want ze kennen haar al een beetje
en zijn stapel op haar omdat ze zo heerlijk relaxt is.