Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie een zorgverzekering voor jullie hond?
Moderator: moderatorteam
- Daisylove
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
Hebben jullie een zorgverzekering voor jullie hond?
Zoja wat betaal je per maand aan premie? En zou je andere hondeneigenaren aanraden om hun hond ook te verzekeren?
*Daisy* 24-03-2011 - 02-03-2012
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: Hebben jullie een zorgverzekering voor jullie hond?
Ik heb voor Indy een verzekering, bij Petplan. Geloof van 190 per jaar.
Ik vind het dubbel. Kom met Indy weinig bij de da, dus of het echt rendabel is? Aan de andere kant is het weer wel een fijn idee dat moest er eens iets gebeuren dat geld kost ze wél verzekerd is.
Alleen valt dan alles er weer niet onder.
Een volgende hond wordt waarschijnlijk niet verzekerd.
Ik vind het dubbel. Kom met Indy weinig bij de da, dus of het echt rendabel is? Aan de andere kant is het weer wel een fijn idee dat moest er eens iets gebeuren dat geld kost ze wél verzekerd is.
Alleen valt dan alles er weer niet onder.
Een volgende hond wordt waarschijnlijk niet verzekerd.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Nee, geen zorgverzekering, ik heb wel gehoord dat de verzekeringen enorm uitgekleed zijn.

- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
- Aantal honden: 2
Ik heb Suus wel verzekerd, bij proteq, en dat heb ik gedaan omdat die rechtstreeks uitbetaalde aan de dierenarts, ideaal leek me. Helaas zijn ze daarmee gestopt. Ik betaal iets van 33 euro per maand, best veel maar ja een berner is natuurlijk een grote hond. Heb nu een tweede hond, een stabijtje en wil die ook verzekeren, vind wel fijn idee, kruidvat accepteert geen berners maar wel stabijtjes en daar betaal ik maar 13 per maand. Moet alleen nog even goed vergelijken. Lees hier even mee!
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- dekruijff-kynologie
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
- Contacteer:
Ik zit bij petplan,,, betaal 319 voor me teef per jaar en iets van 259 voor me reu per jaar. Veel erfelijk bekende aandoeningen worden niet vergoed, maar vind dat persoonlijk ook wel logisch...
Hier heeft mijn reu patella luxatie... in zijn eerste 1,5 jaar koste de hond ruim 4000 euro aan consults, foto's en operatie en over een jaar of 2 max is hij weer 2 a 3000 kwijt voor de intake, operatie en nacontrole... zonder problemen allemaal vergoed... ik heb dus voor een flink aantal jaar de kosten er wel uit..
Daarnaast zijn mijn beide honden verzekerd voor het geval ze tijdens de sport een poot breken of kruisbanden scheuren... de honden werken op gladde oppervlaktes en leveren best zwaar werk, ongeluk zit in een klein hoekje en wil me hond wel de zorg kunnen bieden mocht dit gebeuren...
vind het wel jammer dat inderdaad de verzekeringen zo uitgekleed raken, aan de andere kant is dat bij mensen net zo...
Hier heeft mijn reu patella luxatie... in zijn eerste 1,5 jaar koste de hond ruim 4000 euro aan consults, foto's en operatie en over een jaar of 2 max is hij weer 2 a 3000 kwijt voor de intake, operatie en nacontrole... zonder problemen allemaal vergoed... ik heb dus voor een flink aantal jaar de kosten er wel uit..
Daarnaast zijn mijn beide honden verzekerd voor het geval ze tijdens de sport een poot breken of kruisbanden scheuren... de honden werken op gladde oppervlaktes en leveren best zwaar werk, ongeluk zit in een klein hoekje en wil me hond wel de zorg kunnen bieden mocht dit gebeuren...
vind het wel jammer dat inderdaad de verzekeringen zo uitgekleed raken, aan de andere kant is dat bij mensen net zo...
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ja, wij hebben voor Flynn wel een verzekering. Van PetPlan volgens mij, en dan niet de goedkoopste. Geloof dat we 30 euro ofzo betalen per maand, houd het niet helemaal bij. Ik vind het een fijn idee om niet ineens voor een grote kostenpost te staan. Ik zou het geld zelf ook maandelijks kunnen sparen, maar dan nog duurt het wel een tijdje voor ik 1000 euro klaar zou hebben staan. Bovendien is het geld nu ineens weg, en kom ik ook niet in de verleiding het uit te geven.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Ik ben verzekerd bij de Hema. Betaal dacht ik €10.80 per maand.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
-
Neeltje
Hier zijn de honden wel verzekerd geweest, en zal mijn volgende puppy ook weer verzekerd worden. Ook weer bij de Hema. Ik betaalde voor de Tibetaanse Terrier zo'n € 10 per maand. Bij beide heb ik het er dik uitgehaald, zelfs al heeft Yentle maar 1,5 jaar geleefd. Ze heeft een pootje gebroken, gips en 2 operaties, maakte me bijna zo'n €1600 lichter, maar heb (doordat ik 2x gedeclareerd heb) zelf €90 betaald. Als ik had geweten dat er nog een operatie zou komen (om de metalen plaat er weer uit te halen), had ik 1x gedeclareerd en had het me maar € 45 gekost.
Ik had het wel zelf kunnen betalen, maar dit is me toch liever.
Ik had het wel zelf kunnen betalen, maar dit is me toch liever.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier zijn al tientallen topics over.
Mijn verhaal staat daar ook wel ergens tussen, meerdere keren zelfs.
Mijn verhaal staat daar ook wel ergens tussen, meerdere keren zelfs.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Ik heb mijn bullen niet verzekerd omdat bijna alles wat interessant zou kunnen zijn is uitgesloten. Bullen kunnen wel verzekerd worden, maar dan betaal je de hoofdprijs en is bijna alles uitgesloten. Ja, ik ben wel goed, maar niet gek. Dus kijk goed wat er is uitgesloten, voordat je een verzekering afsluit.
Ik spaar iedere maand een bedrag en tot op heden is dat gunstiger dan een verzekering.
Ik spaar iedere maand een bedrag en tot op heden is dat gunstiger dan een verzekering.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ja bij protec. 30 per maand per hond. Kan hier wel uit met de medicatie van de honden.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Eerst bij proteq die ging van 20 naar 38 euro toen overgestapt naar Petplan daar een jaar gezeten en nu ben ik ook weg daar en geen verzekeringen meer
als je hond iets heeft en hij is daar niet ziek van krijg je niets vergoed ............... Dierenarts is klaar met Petplan , wij zijn klaar met Petplan nu achteraf hebben ze alles betaald omdat ze de DA niet tegen zich in het harnas willen jagen.
Wij zijn er klaar mee en hebben het bedrag wat we anders aan Petplan moesten betalen (bijna 400 Euro) apart gelegd en sparen daar iedere maand nog iets bij
als je hond iets heeft en hij is daar niet ziek van krijg je niets vergoed ............... Dierenarts is klaar met Petplan , wij zijn klaar met Petplan nu achteraf hebben ze alles betaald omdat ze de DA niet tegen zich in het harnas willen jagen.
Wij zijn er klaar mee en hebben het bedrag wat we anders aan Petplan moesten betalen (bijna 400 Euro) apart gelegd en sparen daar iedere maand nog iets bij
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dit is bij ons ook ongeveer zo, iets van 30 per maand aan petplan. Van de 1400 euro kosten die we hebben gemaakt afgelopen jaar hebben we 400 zelf moeten betalen, dus dat kon wel uit voor nu.Ayronna schreef:Ja, wij hebben voor Flynn wel een verzekering. Van PetPlan volgens mij, en dan niet de goedkoopste. Geloof dat we 30 euro ofzo betalen per maand, houd het niet helemaal bij. Ik vind het een fijn idee om niet ineens voor een grote kostenpost te staan. Ik zou het geld zelf ook maandelijks kunnen sparen, maar dan nog duurt het wel een tijdje voor ik 1000 euro klaar zou hebben staan. Bovendien is het geld nu ineens weg, en kom ik ook niet in de verleiding het uit te geven.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Yep, sinds begin deze maand bij protec. Na Nelson is mijn spaarpotje behoorlijk leeg en vandaar dus toch nu een verzekering. Heb ik weer armslag en dus spaarcentjes kap ik er weer mee. Kosten Juno 25 euro basis en Kiki heb ik ook aanvullend verzekerd en zit op de 40 euro per maand. Niet goedkoop maar ik slaap er rustiger door. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Miles Genji
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier ook beide honden Proteq, met OCD operatie van Genji hadden we de kosten er al uit voordat hij een half jaar was. dus die worden bij ons niet opgezegd. Overigens is proteq de enige verzekering die aandoeningen aan heupen en ellebogen vergoedt...
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik had mijn honden verzekerd bij Proteq (katten bij Petplan). Het hondje van 7 kilo kostte al 270 euro per jaar.
Bij een dierenarts kwam ik nooit met haar. Ze werd dat jaar 8 jaar en vanaf dat moment zou de premie per jaar verhoogd worden met 14%. Kleine hondjes worden oud en als ze 16 jaar zou worden dan wordt de premie belachelijk hoog. Zeker als je meerdere dieren hebt. Ik betaalde toen al 1500 euro premie per jaar en dan had ik nog geen dierenarts gezien.
Ik heb toen alle honden- en kattenverzekeringen opgezegd.
Bij een dierenarts kwam ik nooit met haar. Ze werd dat jaar 8 jaar en vanaf dat moment zou de premie per jaar verhoogd worden met 14%. Kleine hondjes worden oud en als ze 16 jaar zou worden dan wordt de premie belachelijk hoog. Zeker als je meerdere dieren hebt. Ik betaalde toen al 1500 euro premie per jaar en dan had ik nog geen dierenarts gezien.
Ik heb toen alle honden- en kattenverzekeringen opgezegd.
Groetjes van Charlotte

- Akira
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Wij hebben er net nog een heel gesprek met de DA over gehad, zij heeft ons aangeraden toch op de een of andere manier zelf te sparen elke maand, maar aan de andere kant, stel dat er volgende maand iets gebeurt en het kost € 1000 voor een operatie.. Dan hang je... Weet zelf dus echt nog niet wat we gaan doen..
De katten heb ik overigens niet verzekerd, het zijn binnenkatten en ben al zeker 4,5 jaar niet meer met ze bij de DA geweest.
De katten heb ik overigens niet verzekerd, het zijn binnenkatten en ben al zeker 4,5 jaar niet meer met ze bij de DA geweest.