Vandaag heb ik dus maar het NILIF regime ingevoerd. Ze snapt er niks van, het arme kind
Ze ligt me met grote ogen aan te kijken.
Maar ze is wel héél braaf. Dat dan weer wel
Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:NILF![]()
Niggers I Like to Fuck?
Nou, vooruit dan maar.Pemba schreef:Nothing in life is freeNILIF
Ja, dat is waar. Voor de taalbeperkten en de wat langzamere mensen kan ik dat sowieso wel doen. Wel zo aardig, toch?Tara schreef:Zo i zo is het handig als je even toelichting geeft bij gebruikte afkortingen, voor de minder erudieten onder ons.
Ze mocht toch niet meer op de bank voorlopigMiranda schreef:Oh, hemeltjelief.
Ze ligt nu naast me héél hevig te dromen![]()
Volgens mij heeft ze het eea te verwerken.
Nee, ze lag naast me, onder het bureaublondie schreef:Ze mocht toch niet meer op de bank voorlopigMiranda schreef:Oh, hemeltjelief.
Volgens mij heeft ze het eea te verwerken.
goedzo!!! hier idem ditoMiranda schreef:Nee, ze lag naast me, onder het bureaublondie schreef:Ze mocht toch niet meer op de bank voorlopigMiranda schreef:Oh, hemeltjelief.
Volgens mij heeft ze het eea te verwerken.![]()
Nu is ze opgestaan en na lang aarzelend naar de bank kijken in de woonkamer gaan liggen. Zó dat ze het wel moet merken als ik naar buiten ga om te roken. Dat had ze net namelijk volledig gemist en ik had haar niet geroepen
Eerlijk? Als mijn hond zó respectloos naar mij was zou ik mezelf heel hard achter de oren gaan krabben welke steken ik had laten vallen. Dat zou ze nooit in haar kop halen, en het is een pittige dame, hoor. Ik kan hier gewoon mijn eten onbeheerd laten staan. Ze kijkt zelfs niet naar me als ik zit te eten. Netjes haar kop afgewend.Corneliana schreef:hij schooit de hele dag.
bijna het eten uit mijn hand!
oh ja, maar het is een herplaatser die ik nog niet zo lang heb dus ik heb wel wat geduld.Miranda schreef:Eerlijk? Als mijn hond zó respectloos naar mij was zou ik mezelf heel hard achter de oren gaan krabben welke steken ik had laten vallen. Dat zou ze nooit in haar kop halen, en het is een pittige dame, hoor. Ik kan hier gewoon mijn eten onbeheerd laten staan. Ze kijkt zelfs niet naar me als ik zit te eten. Netjes haar kop afgewend.Corneliana schreef:hij schooit de hele dag.
bijna het eten uit mijn hand!
Nee, ze had gisteren een dramaqueenfit in het bos. Hormoongeïnduceerd, zeker. Maar dan nog wil ik dat ze luistert. En vandaag had ze bedacht dat ze de commando's écht niet de eerste keer op hoefde te volgen. Ik weet exáct waar dat aan ligt.
We zijn net verhuisd, en rond de verhuizing (moe, gestressed) hebben we de touwtjes wat laten vieren. En dat kan niet met een hond als ik hebNormaal gaat dat blijkbaar nét goed, maar met de hormoongekte in haar kop (pal voor de loopsheid) blijkbaar nét niet. Dan ga ik weer puntjes op de i zetten. Beter nu, dan wanneer ze probleemgedrag gaat vertonen.
En nee, ik verwacht geen robothond. Ze mag zát rottigheid uithalen, en genoeg voor zichzelf beslissen. En we werken samen. Het is beslist niet dat ze voor me kruipt. Maar als ik appèl vráág, dan verwacht ik het te krijgen ook. Krijg ik dat niet, dan worden je privilege's je afgenomen.
En móét je wel samenwerken met me, anders krijg je geen eten.
En zo leert ze dat bepaalde zaken in het leven waarvan je dácht dat ze gratis waren (een gevulde voerbak, bijvoorbeeld), dat niet zijn. Dat ís nogal wat voor een hond om te verwerken. Pretty big deal.
Maar het werkt wel.
Oei, met dat advies zou ik wel mee oppassen, niet iedere hond is daar van onder de indruk en voor je het weet heb je dan een blafsnauw in je lip. Je kunt wel vertrouwen hebben in jezelf als je het zo doet, maar dat gaat niet voor iedereen op die denkt dat honden het grommen wel snappen van een mens.Miranda schreef:Ah, dat was even wat minder duidelijk.
Ik heb wel eens oppashonden die bedelen (en als ik érgens gruwelijk de pest aan heb....). Wat ze allemaal snappen is grommen. Zachtjes grommen, eventueel een beetje lip erbij, terwijl je je licht vooroverbuigt in de richting van de bedelende hond. 1 op de 10 snapt het niet (of doet alsof) en heeft een blafsnauw nodig. Kláár.
Ja, je hebt gelijk. Tot nu toe pikte elke hond dat van me, zelfs Dante, de eerste keer dat ik haar zag, maar elk ander had Dante opgevroten vermoedelijk.blondie schreef:Oei, met dat advies zou ik wel mee oppassen, niet iedere hond is daar van onder de indruk en voor je het weet heb je dan een blafsnauw in je lip. Je kunt wel vertrouwen hebben in jezelf als je het zo doet, maar dat gaat niet voor iedereen op die denkt dat honden het grommen wel snappen van een mens.Miranda schreef:Ah, dat was even wat minder duidelijk.
Ik heb wel eens oppashonden die bedelen (en als ik érgens gruwelijk de pest aan heb....). Wat ze allemaal snappen is grommen. Zachtjes grommen, eventueel een beetje lip erbij, terwijl je je licht vooroverbuigt in de richting van de bedelende hond. 1 op de 10 snapt het niet (of doet alsof) en heeft een blafsnauw nodig. Kláár.
blondie schreef:Oei, met dat advies zou ik wel mee oppassen, niet iedere hond is daar van onder de indruk en voor je het weet heb je dan een blafsnauw in je lip. Je kunt wel vertrouwen hebben in jezelf als je het zo doet, maar dat gaat niet voor iedereen op die denkt dat honden het grommen wel snappen van een mens.Miranda schreef:Ah, dat was even wat minder duidelijk.
Miranda schreef:Ja, je hebt gelijk. Tot nu toe pikte elke hond dat van me, zelfs Dante, de eerste keer dat ik haar zag, maar elk ander had Dante opgevroten vermoedelijk.blondie schreef:Oei, met dat advies zou ik wel mee oppassen, niet iedere hond is daar van onder de indruk en voor je het weet heb je dan een blafsnauw in je lip. Je kunt wel vertrouwen hebben in jezelf als je het zo doet, maar dat gaat niet voor iedereen op die denkt dat honden het grommen wel snappen van een mens.Miranda schreef:Ah, dat was even wat minder duidelijk.
Doe maar niet grommen, nee. Sorry. Verkeerd advies. Ik ga het ook aanpassen nu.
*proest*Dee schreef:Maar Miranda kan de oergrom, dat kan niet iedereen.
Nou dan gebeurt je vast niets, want grote volwassen honden krenken puppies met geen haarDee schreef:Ik oefen nog steeds, blijf als een welpje klinken
Haha nee mij gebeurt niets.blondie schreef:Nou dan gebeurt je vast niets, want grote volwassen honden krenken puppies met geen haarDee schreef:Ik oefen nog steeds, blijf als een welpje klinken![]()