Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weer eens een rare vraag
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: weer eens een rare vraag
Mila roep ik bij me als andere honden aangelijnd zijn en ze moet dan even naast volgen tot we er voorbij zijn.
Als Mila zelf aangelijnd is (omdat we aan het trainen zijn of omdat ze loops is) verwacht ik ook dat mensen hun hond bij zich houden, maar dat gebeurt lang niet altijd.
Pups vindt Mila lang niet altijd leuk, vooral als ze heel brutaal en opdringerig zijn. Die corrigeert zij ook. Ik houd haar dus bij me als we een pup tegenkomen en zeg meteen dat ze pups nogal snel corrigeert. Sommige baasjes vinden dat geen probleem, maar ik houd het wel altijd scherp in de gaten. Als het rustige, wat verlegen pups zijn, vindt Mila ze meestal wel leuk en wil ze wel spelen.
Als Mila zelf aangelijnd is (omdat we aan het trainen zijn of omdat ze loops is) verwacht ik ook dat mensen hun hond bij zich houden, maar dat gebeurt lang niet altijd.
Pups vindt Mila lang niet altijd leuk, vooral als ze heel brutaal en opdringerig zijn. Die corrigeert zij ook. Ik houd haar dus bij me als we een pup tegenkomen en zeg meteen dat ze pups nogal snel corrigeert. Sommige baasjes vinden dat geen probleem, maar ik houd het wel altijd scherp in de gaten. Als het rustige, wat verlegen pups zijn, vindt Mila ze meestal wel leuk en wil ze wel spelen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het erg vervelend als mensen het niet doen... afgelopen vrijdag liep ik hier na mijn werk even over de uitlaatplaats met Xena en Xito, even snel plassen even de druk eraf. Komt daar een vrouw aan met een enorme X-berghondachtig iets reu. Hond was wel 2 x zo groot als haar zelf als hij rechtop zou staan. Hond spot mijn honden, rukt zich los en rent naar Xito toe... Dat is erg onverstandig want Xito heeft al weinig met andere honden, lees: hij vind ze vervelend en lopen in de weg, hij wil lekker zich alleen of met Xena vermaken. De mijne zaten overigens nog aangelijnd want ik zag haar aankomen. Van ellende heb ik Xena maar losgelaten die nog niet loops is (dat duurt nog wel een maandje of wat) maar al wel een beetje ruikt (volgens de heren hier) als bliksemafleider.
En dat werkte uitstekend, alleen meneer bedacht dat hij dan wel even haar zou dekken waar mevrouw absoluut niet van gediend was en hem alle hoeken liet zien van het uitlaatgebied. Ondertussen die vrouw erachteraan vangend....
Op mijn vraag waarom ze dan niet even haar hond aanlijnde toen ze zag dat ik de mijne aangelijnd hield zegt ze: ja maar dit is losloopgebied en hier MOETEN ze loslopen. Naja ik heb maar verteld dat ze dan eerst maar MOET zorgen dat dat ding beter luistert. Ik heb geprobeerd heel netjes en rustig uit te leggen waarom honden aangelijnd kunnen lopen, blessure, gevaarlijk, ziek wat dan ook... en dat die redenen voor haar totaal niet belangrijk zijn misschien maar voor de anderen wel, maar volgens mij viel het kwartje niet echt... Want 'hij had nog niet zoveel gevochten' 
En dat werkte uitstekend, alleen meneer bedacht dat hij dan wel even haar zou dekken waar mevrouw absoluut niet van gediend was en hem alle hoeken liet zien van het uitlaatgebied. Ondertussen die vrouw erachteraan vangend....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
"Hij had nog niet zoveel gevochten.."
Nog niet zo veel?!?!
Ik vraag me dan toch echt af wat zij onder "vechten" verstaat.
Als ik weet dat een van mijn honden een andere hond wel eens zou kunnen grijpen, gaan ze aan de lijn. Simpel.
En als andere honden aan de lijn zitten al helemaal. Ben regelmatig met Rox aan het trainen aan de lijn, en dan komt er af en toe weer zo'n dwaas op dr afgestormd, dan ben k echt een kwartier bezig om haar aandacht weer terug te krijgen. Maarja, ik kan natuurlijk ook in de tuin trainen.
Vanmiddag liep ik de straat uit, en dan moet ik bij een t splitsing links of rechts. Rechts liepen twee mensen, op onder 40 meter van de splitsing. De hond liep midden op de splitsing. De hond zag mijn tweetal en stoof op ons af. ik riep even heel hard naar die mensen, gilt die vrouw dood leuk terug "oh rustig maar, hij doet niks!!"
Nog niet zo veel?!?!
Ik vraag me dan toch echt af wat zij onder "vechten" verstaat.
Als ik weet dat een van mijn honden een andere hond wel eens zou kunnen grijpen, gaan ze aan de lijn. Simpel.
En als andere honden aan de lijn zitten al helemaal. Ben regelmatig met Rox aan het trainen aan de lijn, en dan komt er af en toe weer zo'n dwaas op dr afgestormd, dan ben k echt een kwartier bezig om haar aandacht weer terug te krijgen. Maarja, ik kan natuurlijk ook in de tuin trainen.
Vanmiddag liep ik de straat uit, en dan moet ik bij een t splitsing links of rechts. Rechts liepen twee mensen, op onder 40 meter van de splitsing. De hond liep midden op de splitsing. De hond zag mijn tweetal en stoof op ons af. ik riep even heel hard naar die mensen, gilt die vrouw dood leuk terug "oh rustig maar, hij doet niks!!"
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
-
Corneliana
- Zeer actief
hm nog niet zoveel gevochtenmalinois schreef:Ik vind het erg vervelend als mensen het niet doen... afgelopen vrijdag liep ik hier na mijn werk even over de uitlaatplaats met Xena en Xito, even snel plassen even de druk eraf. Komt daar een vrouw aan met een enorme X-berghondachtig iets reu. Hond was wel 2 x zo groot als haar zelf als hij rechtop zou staan. Hond spot mijn honden, rukt zich los en rent naar Xito toe... Dat is erg onverstandig want Xito heeft al weinig met andere honden, lees: hij vind ze vervelend en lopen in de weg, hij wil lekker zich alleen of met Xena vermaken. De mijne zaten overigens nog aangelijnd want ik zag haar aankomen. Van ellende heb ik Xena maar losgelaten die nog niet loops is (dat duurt nog wel een maandje of wat) maar al wel een beetje ruikt (volgens de heren hier) als bliksemafleider.
En dat werkte uitstekend, alleen meneer bedacht dat hij dan wel even haar zou dekken waar mevrouw absoluut niet van gediend was en hem alle hoeken liet zien van het uitlaatgebied. Ondertussen die vrouw erachteraan vangend....Op mijn vraag waarom ze dan niet even haar hond aanlijnde toen ze zag dat ik de mijne aangelijnd hield zegt ze: ja maar dit is losloopgebied en hier MOETEN ze loslopen. Naja ik heb maar verteld dat ze dan eerst maar MOET zorgen dat dat ding beter luistert. Ik heb geprobeerd heel netjes en rustig uit te leggen waarom honden aangelijnd kunnen lopen, blessure, gevaarlijk, ziek wat dan ook... en dat die redenen voor haar totaal niet belangrijk zijn misschien maar voor de anderen wel, maar volgens mij viel het kwartje niet echt... Want 'hij had nog niet zoveel gevochten'
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vanmiddag file wandelen op de hei
Begin zo langzamerhand een aversie tegen labradors te ontwikkelen.....
Tegen me opspringen, om me heen blijven dansen.
Want ja, werpstok en bal bij me
Gelukkig laat het Suske zich steeds beter sturen maar het liefst
wil ze dat soort honden de hei overjagen
Want ja, werpstok en bal bij me
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
Pfff, dat zou Rox toch niet leuk vinden. Dat soort situaties mijd ik dan ook..Suske schreef:Vanmiddag file wandelen op de hei![]()
Want ja, werpstok en bal bij me![]()
Rox is nogal beschermend, en haar bal en werpstok zijn haar ook alles.
Knap van Suske dat ze dat zo "toelaat" !
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, toelaten..........., ze mag het niet regelenBruce-Roxy schreef:Pfff, dat zou Rox toch niet leuk vinden. Dat soort situaties mijd ik dan ook..Suske schreef:Vanmiddag file wandelen op de hei![]()
Knap van Suske dat ze dat zo "toelaat" !
We hebben er ongeveer vanaf dag 1 bovenop moeten zitten.
Want ook het Suske is een pittige dametje
-
Corneliana
- Zeer actief
oi... daar kan ik dus ook heel slecht tegen.Suske schreef:Vanmiddag file wandelen op de hei![]()
zelf als persoon.
-
Corneliana
- Zeer actief
nou en toch vind ik dat donders knap! dat je dat gelukt is.Suske schreef:Nou, toelaten..........., ze mag het niet regelenBruce-Roxy schreef:Pfff, dat zou Rox toch niet leuk vinden. Dat soort situaties mijd ik dan ook..Suske schreef:Vanmiddag file wandelen op de hei![]()
Knap van Suske dat ze dat zo "toelaat" !![]()
want je kan raden wat er kan gebeuren.
ten eerste ben ik 1.58 m en als een labrador tegen me opspringt val ik al bijna om.
ten tweede heb ik zo'n beschermende hond en als die al het idee heeft dat ik me loop te irriteren.... nou ja, je snapt het wel. maar daar werken we aan hoor.
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon een kwestie van een lange adem hebben.Corneliana schreef:nou en toch vind ik dat donders knap! dat je dat gelukt is.Suske schreef:Nou, toelaten..........., ze mag het niet regelenBruce-Roxy schreef:Pfff, dat zou Rox toch niet leuk vinden. Dat soort situaties mijd ik dan ook..Suske schreef:Vanmiddag file wandelen op de hei![]()
Knap van Suske dat ze dat zo "toelaat" !![]()
want je kan raden wat er kan gebeuren.
ten eerste ben ik 1.58 m en als een labrador tegen me opspringt val ik al bijna om.
ten tweede heb ik zo'n beschermende hond en als die al het idee heeft dat ik me loop te irriteren.... nou ja, je snapt het wel. maar daar werken we aan hoor.
En in Suske's geval bleek dat een behoorlijk lange adem te zijn
En vooral niet denken dat je er bent als het even goed gaat