Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooienvraag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: Vlooienvraag

Ongelezen bericht door kipo »

Heavy schreef:Mij is verteld dat die spray alleen werkt als je alles inspuit mand gordijnen plinten enz dan alles dichtdoen en weggaan en na een uur of 3 goed ventileren..en een paar dagen niet stofzuigen en dweilen...als vissen er al aan dood gaan zou ik het niet op een hond spuiten.

Gewoon hond druppelen en pilletjes geven die de eitjes doden en alles inspuiten gaat het snelste denk ik.......of alles oppakken en buiten zetten.......het vriest...... :wink:
Dat zegt niks, vissen hebben een heel andere anatomie/fysiologie dan zoogdieren. Bijna alle vlooienmiddelen zijn slecht voor vissen.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Cleva schreef:Waarom moet je de omgevingssprayspuitbus niet op de hond zelf zetten?
Omdat het hartstikke giftig is, en ik las ook dat je vogelkooien en aquariums heel goed moet afdekken of zelfs verwijderen uit de ruimte die je bespoten hebt.
Jij hebt toch ook vogels en vissen?
En zou het voldoende werken als je de mand/bench met dat spul inspuit en ze er dan 'snachts in laat slapen?

Vlooienbestrijding is niet eenvoudig. U moet de vlooien op het dier bestrijden, de vlooien in huis en de eitjes en larven in huis.
- Zodra vlooien worden geconstateerd, moet alle honden en katten in huis worden behandeld met een bestrijdingsmiddel. Vraag hierover raad aan de dierenarts.
- Was het kussen of deken van uw huisdier.
- Stofzuig het hele huis (vloeren, tapijten, gordijnen, kussens en de onder- en achterkant van meubels). Denk ook aan uw auto als uw hond daar regelmatig mee vervoerd wordt.
- Meestal zal het ook nodig zijn om een insecticide te gebruiken voor de vloerbedekking, kussens, in de mand, onder kasten, bedden en plinten, enz. Sla geen enkele ruimte in huis over (warme chauffage-kelder, vergeten zolderruimte...). Deze producten moeten op het voorwerp gespoten worden in niet in de lucht verstuifd. Bepaalde merken zijn zo ontworpen dat ze niet vlekken op kostbare tapijten of meubilair. Deze producten mogen niet op dieren gebruikt worden. Vissen en vogels zijn zeer gevoelig voor deze insecticiden en moeten tijdelijk uit de behandelde ruimte verdwijnen. Deze behandeling moet enkele keren herhaald worden (tijdspanne afhankelijk van het gebruikte product).
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monique1963 »

Martijn vergeet ook niet de stofzuigerzak weg te gooien.....of goedkope vlooienband stukje afknippen en dan weer in nieuwestofzuigerzak te doen !
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Jij woont toch in Duitsland Martijn?

Daar kun je ook dit kopen:

Protecto Insekten Vernebler

Protecto Fogger ist ein sich selbsttätig entleerender Sprühautomat gegen Flöhe in der Wohnung.
Der Protecto Fogger wirkt zweifach:
Ausgewachsene Flöhe werden abgetötet und die Entwicklung von Flohei und - larve wird durch den Entwicklungshemmer gestoppt. Der Protecto Fogger tötet auch Zecken, Läuse, Herbstgrasmilben usw.
Biozide sicher verwenden. Vor Gebrauch stets Kennzeichnung und Produktinformationen lesen.
Artikelnummer: 11036
Inhalt: 200 ml

bij:
http://beaphar.de/
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou de omgeving met omgevingsspray doen en dan indd luchten. Dus: gordijnen, plinten, banken e.d. Ook trapbekleidng en vergeet de auto niet!

De hond zelf moet je ook behandelen maar NIET met omgevingsspray natuurlijk maar met een vlooienmiddel wat geschikt is voor die hond(en).

Suzanne
Ariane
Erelid

Cleva schreef:
verkadej schreef:Jij woont toch in Duitsland Martijn?

Daar kun je ook dit kopen:

Protecto Insekten Vernebler
Wat voegt dat eigenlijk toe aan de gewone spuitbus?

ein sich selbsttätig entleerender Sprühautomat

Waarschijnlijk dat je dus niet hoeft te spuiten maar het automatisch wordt verneveld.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

dat is volgens mij zo'n soort van 'gasbommetje'. dan is het voordeel dus dat het direct overal in gaat zitten en je geen plekje mist, denk ik.
Ariane
Erelid

Skittles schreef:dat is volgens mij zo'n soort van 'gasbommetje'. dan is het voordeel dus dat het direct overal in gaat zitten en je geen plekje mist, denk ik.
Dat, en dat je niet met zo'n spuitbus je hele huis af hoeft te gaan omdat er een vertraagde afgifte is die automatisch gaat.

verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Cleva schreef:Een gasbom. In huis.
Kijk. Dat is grondig.
tja dat vond ik ook ;) maar euh wel eerst even de beesten uit huis halen die je graag wilt houden.

Mag in Duitsland wel, terwijl het niet op de Nederlandse website staat :cool2: ......

Ik zal voor de rest geen commentaar erop geven :neenee:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

ik heb in wanhoop ooit pilletjes gehaald voor de honden waarvan vlooien dood gingen als ze beten.
Dat was na 3 maanden terror vlooien die ik niet dood kreeg.
Wel in combi met omgevings spray. Uiteindelijk was dat de oplossing want pipet en shampoo was niet afdoende.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”