Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te dun?
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Te dun?
Vindt het wel bijzonder dat je DA wel zegt als er wat bij moet, maar het afvallen van je andere honden blijkbaar niet aankaart. Ik vind haar er prima uitzien.
- dagmar88
- Zeer actief
Apple schreef:Vindt het wel bijzonder dat je DA wel zegt als er wat bij moet, maar het afvallen van je andere honden blijkbaar niet aankaart. Ik vind haar er prima uitzien.
De hond die ik heb herplaatst was in mijn ogen te dik, maar volgens hun DA perfect op gewicht.
-
Corneliana
- Zeer actief
dat ze het snel koud heeft vind ik wel een btje gek. misschien toch iets meer verwennen (gewoon wat lekkers erin stoppen of is dat heel slecht?) of iets meer laten rusten? het stilstaan voor een foto, is ze zo enorm druk dat dat niet lukt? als ze dat continu is zou ik zelf gewoon wat rust afdwingen. gewoon voor tien minuten om te beginnen dat ze in mand ofzo blijft. enne mijn botten steken her en der ook uit, maar das gewoon de structuur van het skelet.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vind het trouwens helemaal niet zo gemakkelijk om kilo's er makkelijk af te krijgen. Ook niet bij mijn teef. De reu wel. Daar moet ik opletten dat hij niet te slank wordt, wat ik eerder zei, hij oogt niet slank of mager, maar is het wel. Bluf was een aantal maanden geleden te dik. Kreeg op een club opmerkingen erover. Iemand nam het op voor me want die weet ook wel dat ze genoeg actie heeft, maar zei ook dat ze toch wat vadsig wasInge O schreef:dat zou best kunnen hoor maar zonder fatsoenlijke foto's is dat van hieruit echt niet te beoordelen.Ellen. schreef:Ik zou wel iets bijvoeren. Ik houd ook van schraal, maar ik houd niet van (té) dun. En dat vind ik Amy wel. Geef eerst een halve kg meer, het is het snel genoeg weer af als ze teveel aankomt hoor
Blijf zeggen, te dun is niet leuk, te dik ook niet. Als jij zelf vindt dat ze ok is het lekker zo laten, als je merkt dat ze het te koud heeft in de kennel dan toch wat vet erop zetten. En vorige week was de temperatuur goed, vandaag en dit weekend wordt het toch weer kouder.
En jouw da's die dat opmerkten hebben haar ook gewogen? Blijf nog wat lachen toen de da van mij zei op het oog te zeggen dat er wat kilo's afmoesten. En ik kwam wat in protest.
Toen ze voelde zei ze al oh
Het oog is soms bedriegelijk.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Flink wat stro in kennel...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Inge O schreef:maar dat snap ik dan weer niet - je moet toch al véél vaker over je andere honden opmerkingen gekregen hebben dat ze te dik waren? en dat kan je wel van je af laten glijden?Demi schreef:Dat is het ook, ik trek het mij aan als dierenartsen zeggen dat ze te mager is, of als ik op straat weer eens wordt aangesproken dat ze zo dun is.massam schreef: ze is niet te dun, volgens mij heb jij er meer last van dan zij. dus voer haar meer of laat het erbij
Ja eigenlijk trek mij daar weinig van aan, omdat ik weet dat het aan mij ligt (en de prednison) dat ze te dik zijn
Alleen met Amy is het lastig, want wat ik haar ook voer ze komt niet aan. Ze is van de week weer een kilo afgevallen. Nou heb ik wel veel stress (stresskip
Als ik van bovenaf kijk zie ik bot (rug) en dat vind ik echt wel dun.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Als ze dan s'nachts en de ochtenden binnen in een verwarmde huiskamer ligt, dus alleen s'middags buiten is kan ik me wel een beetje voorstellen dat ze rilt, ik heb eigenlijk nooit geen moeite gehad met op het oog voeren en ik hou niet van te dikke honden, liever wat schraal.Demi schreef:Ze is 60 cm.Inge O schreef:maar dan spreken die da's zichzelf al tegen want jij schreef dat ze vonden dat er wel een 2 kg bij mocht - nou, als je een hond écht te dun vindt dan gaat het niet over een kilootje of wat maar over ettelijke kiloooo's te weinig.Demi schreef: Het is alleen dat er 2 dierenartsen, van verschillende praktijken haar echt te dun vonden,
hoe hoog is ze eigenlijk?
Net met uitlaten nog eens goed op haar gelet, ja ze is dun, maar ik vind haar niet te mager. Als ze nou de hele winter buiten had gezeten in haar kennel, dan had er wel een kilo of iets bij gemogen. Maar ze is overdag buiten en de avonden en ochtenden binnen.
Ik geef haar 's avonds gewoon wat extra lam, maar let er wel op dat ze niet aansluit in het rijtje te dikke honden hier
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is echt lastig om haar stilstaand op de foto te zetten. Zal het in het weekend even samen proberen met een plak worst voor haar neusInge O schreef:dat zou best kunnen hoor maar zonder fatsoenlijke foto's is dat van hieruit echt niet te beoordelen.Ellen. schreef:Ik zou wel iets bijvoeren. Ik houd ook van schraal, maar ik houd niet van (té) dun. En dat vind ik Amy wel. Geef eerst een halve kg meer, het is het snel genoeg weer af als ze teveel aankomt hoor
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Cujo was te zwaar en een zwaar gebouwde Rottweiler. Amy is echt het tegenovergestelde, slank druk, stemmen in haar hoofdmassam schreef:daarbij is het niet moeilijk om bij een rottie de opmerking te krijgen dat ze te dun is aangezien de meeste rotties zo enorm fors/dik zijn...
en je andere honden zijn natuurlijk ook niet maatje 34 dus valt zij wat meer op.. nou ja...
Cujo heeft ong 10 jaar achter mij aan gesloft ( ook toen ze 10 kilo lichter was) en Amy wil maar een ding; snel.
Cujo viel qua gewicht nog mee er lopen hier Rottweilers (en ook andere honden) die zo zwaar zijn dat ze amper kunnen lopen.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Reageer morgen even verder, krijg een lamme arm van de ipad 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Je geeft haar toch trouwens kalmerende middelen (diazepam?)
Zijn daar geen bijwerkingen van?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Die krijgt ze echt heel af en toe. Ze heeft met een strip van 10 pillen bijna 2 maanden gedaan. Bijwerkingen zijn in het begin mn misselijkheid, braken, duizelig zo even uit mijn hoofd en daar heeft ze geen last van.Apple schreef:Je geeft haar toch trouwens kalmerende middelen (diazepam?)
Het enige wat ik zie als ze 1 pil op heeft is dat ze iets rustiger wordt. Ze speelt nog wel buiten (en hardhandig met Ken en Iz) maar het vlakt haar agressieve gedrag iets af.
Het is dus niet zo dat ze het dagelijks krijgt
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ik snap niet dat je nog twijfelt.... iedereen zegt: Liever wat dunner dan te dik, te dikke honden is ook niks, blablabla.
En tóch blijf je erop hameren dat ze wel érg dun is.
Ze nu nog meer is afgevallen, en je al haar botten ziet.
Niet zo moeilijk doen dan, want je weet het zelf het beste, meer voeren, al moet het 2/3 kg per dag zijn.
Niet zo moeilijk doen dan, want je weet het zelf het beste, meer voeren, al moet het 2/3 kg per dag zijn.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als Tapas en Nozem net geplukt zijn zie je bij hen ook hun ruggengraat lopen hoor. 
- dagmar88
- Zeer actief
LongFields schreef:Als Tapas en Nozem net geplukt zijn zie je bij hen ook hun ruggengraat lopen hoor.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als je zelf vindt dat ze te dun is dan voer je vetter. Hoef je niet eens meer te voeren maar anders.
Eindelijk vind ik zelf Bluf weer een beetje op gewicht. Maar bewust haar eigenlijk meer pens gevoerd en wat minder vettig vlees compleet en Finn gaf ik compleet vlees, iets meer dan anders. Hij is nu ook weer aan het aankomen.
Bij traktaties gaf ik Finn het grotere stukje en Bluf een wat kleiner stukje. Van die kleine dingetjes die het verschil maken.
Graat bij Bluf zie en voel je overigens ook, zelfs als ze wat aan de maat is. Bij haar moet ik juist meer letten op de ribbenkast en bij de middel. Daar zie ik aan haar snel of ze wat te dik is of niet.
Bij Finn is het niet écht te zien, maar dat heb ik ook al eerder gezegd. Daar voel ik echt bij dat hij te schraal is. En soms bij bepaalde bewegingen en bij een bepaalde lichtval zie ik dat hij te mager werd.
Maar zoals anderen zeggen, afhankelijk van hoe bepaalde dierenartsen er tegenaan kijken. Hier een da die juicht bij het zien van een goed slanke hond, die goed in de vacht zit.
Eindelijk vind ik zelf Bluf weer een beetje op gewicht. Maar bewust haar eigenlijk meer pens gevoerd en wat minder vettig vlees compleet en Finn gaf ik compleet vlees, iets meer dan anders. Hij is nu ook weer aan het aankomen.
Bij traktaties gaf ik Finn het grotere stukje en Bluf een wat kleiner stukje. Van die kleine dingetjes die het verschil maken.
Graat bij Bluf zie en voel je overigens ook, zelfs als ze wat aan de maat is. Bij haar moet ik juist meer letten op de ribbenkast en bij de middel. Daar zie ik aan haar snel of ze wat te dik is of niet.
Bij Finn is het niet écht te zien, maar dat heb ik ook al eerder gezegd. Daar voel ik echt bij dat hij te schraal is. En soms bij bepaalde bewegingen en bij een bepaalde lichtval zie ik dat hij te mager werd.
Maar zoals anderen zeggen, afhankelijk van hoe bepaalde dierenartsen er tegenaan kijken. Hier een da die juicht bij het zien van een goed slanke hond, die goed in de vacht zit.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Precies. Als het je stoort voer je toch gewoon meer? Of ga je op zoek naar ander voer waarvan ze meer aanzet. Ze zal echt niet binnen een paar weken van te dun naar moddervet gaanEllen. schreef:Ik snap niet dat je nog twijfelt.... iedereen zegt: Liever wat dunner dan te dik, te dikke honden is ook niks, blablabla.