Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou ze het weten..?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Zou ze het weten..?

Ongelezen bericht door annemick »

.......dat het binnenkort weer lekker koud gaat worden en misschien zelfs sneeuwen!
Vanochtend huppelde Mickey als een jonge hond door het bos alsof er al een pak sneeuw ligt :lol1:

Nieuwe vorstperiode! Van onze weerman
SOEST - Een heuse nieuwe vorstperiode lijkt aangebroken. Afgelopen nacht is in grote delen van ons land de temperatuur onder het vriespunt gezakt met uitschieters tot min 5 graden in het zuidoosten.

De komende dagen en de rest van volgende week lijkt de vorst stevig in het zadel te zitten. De meeste nachten gaat het 4 tot 8 graden vriezen, afhankelijk van bewolking en opklaringen. Enige dissonant vormt waarschijnlijk dinsdag als een storing met sneeuwval over Nederland zou kunnen trekken. Gebeurt dat dan komt er een isolerende laag te liggen op het pas gevormde natuurijs. Anderzijds kan de vorst zich juist dan boven het sneeuwdek weer gaan verscherpen.

De winterkou is vannacht over ons land uitgestroomd. Vanuit het noordoosten zijn ook wolkenvelden aangevoerd waardoor de afkoeling in de noordelijke provincies bijvoorbeeld weer tegenviel. Op heldere plekken daarentegen zakte het kwik meteen enkele graden onder nul. Vandaag zijn er zonnige perioden en is er ook bewolking. Het blijft overwegend droog. Mogelijk valt er in het Waddengebied een vlokje sneeuw. Komende nacht koelt het flink af. Het kan lokaal 5 of 6 graden gaan vriezen in opklaringsgebieden.

Morgen wordt een koude dag. De wind trekt aan uit het oosten en maakt het voor het gevoel snerpend koud. Dat heeft alles te maken met de nadering van een sneeuwstoring die in het weekeinde over België naar het oosten trekt. Die storing kan het zuiden van ons land schampen en daar kan dan wat sneeuw vallen. Morgen komt het kwik op de meeste plaatsen al niet meer boven nul. Vanaf zondag zijn er voorlopig eigenlijk alleen maar ijsdagen te noteren. Overdag is het meestal tussen nul en min 2 graden, in de nacht vriest het licht tot matig, daar waar sneeuw valt mogelijk lokaal streng.

De vorst lijkt tot in het volgende weekeinde sowieso aan te houden. Wel wordt de spreiding in de modellen wat groter. Opdringende zachtere lucht komt later in botsing met het dan inmiddels flinke winterbastion. Naar verwachting kan er over enkele dagen op ondergelopen weilanden en op slootjes worden geschaatst. Grote tochten zitten er de eerste dagen niet in. Verdere ijsaangroei is sterk afhankelijk van opklaringen. Zijn die er een aantal nachten dan vriest het ook flink.
Afbeelding
Zeer actief

Re: Zou ze het weten..?

Ongelezen bericht door Corneliana »

ja, als ik het al kan ruiken dan een hond zeker!
annemick
Zeer actief

Corneliana schreef:ja, als ik het al kan ruiken dan een hond zeker!
:lol1: Ik heb een verstopte neus dus ik moest het van de hond en het krabben van de autoruiten hebben.
Afbeelding
Zeer actief

annemick schreef:
Corneliana schreef:ja, als ik het al kan ruiken dan een hond zeker!
:lol1: Ik heb een verstopte neus dus ik moest het van de hond en het krabben van de autoruiten hebben.
:wink: vorst en sneeuw heeft echt een bepaalde geur. en de ganzen vlogen in een grote V zondag. ach ik heb dan weer geen auto.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat grappig dat je hond het lijkt te weten... :D
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Dan mag Mo-yi wel stoppen met verharen..
annemick
Zeer actief

Wolf77 schreef:Dan mag Mo-yi wel stoppen met verharen..
Dat wordt haartjes terugplakken want het wordt koud :LOL:
alinelaila schreef: Jup, hier ook! 3 miezerige vlokjes sneeuw en Sem was alweer zo'n gek als een deur aan het rondsprinten :piew:

Mag van mij wel komen die kou, heerlijk vind ik het.
Leuk is dat hè, als ze het er zo van in hun bol krijgen :lol1:
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief

annemick schreef:
dat denk ik soms ook wel eens :LOL:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

haha ik vroeg me hetzelfde af net! Bonnie is helemaal happy en blij!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
annemick
Zeer actief

Princess schreef:haha ik vroeg me hetzelfde af net! Bonnie is helemaal happy en blij!
En het blijft zo de hele week. Ik wil natuurlijk ook echte sneeuw die blijft liggen, dan gaan ze helemaal los :cheer:
Afbeelding
Zeer actief

Wolf77 schreef:
annemick schreef:
:wink: ik zeg weleens: ik kan Sky net zo goed helemaal in de stofzuiger stoppen ipv met plukjes...
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

takkii die de al zeker een jaar niet meer is "ontsnapt' als de voordeur open gaat had ook de kriebels vanmorgen geloof ik. Normaal is hij vooral smorgen niet zo fanatiek en moet hij heeeeeeel lang wakker worden enz. Vandaag werd mijn dochter opgehaald en die mensen dachten natuurlijk niet aan de de deur........en takkii vliegt de kamer door, de gang door, de deur door en de vrijheid tegemoed.....oren op "uit" en racen.
Voordat ik een jas had gegrist en mijn fiets te pakken had hij al lekker kunnen racen en gelukkig kon ik hem bij ons in de straat toch nog terug roepen.......

zou het aan het weer liggen dat hij zo vroeg al zo wakker was haha
Corneliana
Zeer actief

dretje schreef:takkii die de al zeker een jaar niet meer is "ontsnapt' als de voordeur open gaat had ook de kriebels vanmorgen geloof ik. Normaal is hij vooral smorgen niet zo fanatiek en moet hij heeeeeeel lang wakker worden enz. Vandaag werd mijn dochter opgehaald en die mensen dachten natuurlijk niet aan de de deur........en takkii vliegt de kamer door, de gang door, de deur door en de vrijheid tegemoed.....oren op "uit" en racen.
Voordat ik een jas had gegrist en mijn fiets te pakken had hij al lekker kunnen racen en gelukkig kon ik hem bij ons in de straat toch nog terug roepen.......

zou het aan het weer liggen dat hij zo vroeg al zo wakker was haha
das iets voor teckels he? weglopen... ;)
Wolf77
Zeer actief

Corneliana schreef:
Wolf77 schreef:
annemick schreef:
:wink: ik zeg weleens: ik kan Sky net zo goed helemaal in de stofzuiger stoppen ipv met plukjes...
:goeie:

Ik ben van begin af aan Mo-yi aan het "leren omgaan met de stofzuiger". Bij senior Wolf was me dat ook gelukt en die vondt t zelfs zo leuk dat ik HEM kon stofzuigen. Voorzichtig dan wel he, en meer spel als dat t echt helpt..maar toch :pffff:
Als Mo als pupke dat zag ging ze maf doen, want dat vondt ze wel heul erg raar. Nu gaat ze soms ook stiekum in de weg liggen als ik stofzuig en kan ik haar ook af en toe even stofzuigen.
alle beetjes..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”