Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet zo tevreden over smuldier
Moderator: moderatorteam
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Niet zo tevreden over smuldier
Het wordt volgens mij afgeraden om het door elkaar te mengen.(al was dat volgens mij ook alweer achterhaald)
Maar als je bijv 's morgens brok voert en dan 's avonds kvv kan dat geen kwaad hoor.
Maar als je bijv 's morgens brok voert en dan 's avonds kvv kan dat geen kwaad hoor.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat is al een hele tijd achterhaaldYblokdijk schreef:Ik zie hier een aantal keer staan dat jullie brok voeren naast KVV , ik heb altijd begrepen dat dat niet naast elkaar kan omdat een brok heel langzaam verteerd en vers vlees snel?! Daardoor kan de hond last krijgen van maag/darmen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Jinke schreef:Het wordt volgens mij afgeraden om het door elkaar te mengen.(al was dat volgens mij ook alweer achterhaald)
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Hier kijgen ze s'ochtends brok en s'avonds smuldier. Smaak word afgewisseld.
Soms heeft Figo brok met smuldier s'avonds. Dan was de brok nog over.
Heb gelezen dat dat problemen kan geven, maar hij heeft nergens last van.
Als hij zijn brokken s'ochtends niet opeet, haal ik ze nu weg i.v.m. het straathondje Nani die er op aast.
Krijgt hij ze s'middags nog een keer aangeboden.
Soms heeft Figo brok met smuldier s'avonds. Dan was de brok nog over.
Heb gelezen dat dat problemen kan geven, maar hij heeft nergens last van.
Als hij zijn brokken s'ochtends niet opeet, haal ik ze nu weg i.v.m. het straathondje Nani die er op aast.
Krijgt hij ze s'middags nog een keer aangeboden.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Toevallig kregen ze hier vorige week een keer smuldier en ik vond het opvallend dat het erg vet was. Het is altijd wat vettig, maar nu was het echt vies vet. Hier daarna ook gekotst door een aantal. (en gerecycled natuurlijk
)

- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Dat vette vind ik dan juist weer meevallen.
Als ik niet bij de jumbo mn boodschappen kan doen dan haal ik rodi of van de AH, ik vind dat wat droge meuk. De smuldier lijkt me smakelijker.
Als ik niet bij de jumbo mn boodschappen kan doen dan haal ik rodi of van de AH, ik vind dat wat droge meuk. De smuldier lijkt me smakelijker.
-
Mojuan
- Zeer actief
Nog geen problemen geconstateerd hier.
Ze krijgen meerdere keren per week Smuldier, de vlees compleet, en de pens/vlees compleet.
Ik vind het er ook niet anders uitzien ofzo, gewoon zoals het altijd al is.
Ze krijgen meerdere keren per week Smuldier, de vlees compleet, en de pens/vlees compleet.
Ik vind het er ook niet anders uitzien ofzo, gewoon zoals het altijd al is.

- alma.m
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.
Ik meng Alaska met smuldier pens of vlees completen hier ook nergens last van.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

6 Januari 1999 -1 Mei 2010

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik kom even terug op mijn eigen bericht. Goof heeft sinds een aantal dagen ook oprispingen. Dus misschien ligt het dan toch aan de smuldier.P-tt schreef:Hier ook smuldier (alle smaken behalve pens want dan ga ik bijna over m'n nek) en brok maar geen problemen oid.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Hier heb ik nergens last van. Ik voer niet alleen maar Smuldier, maar Penny eet het tegenwoordig regelmatig. Ik merk geen verschil met andere merken. Ook Chester krijgt het af en toe nu, want hij groeit dicht van de Lotgering, maar ook hij doet het er net zo goed op als op andere merken (ik hoop alleen dat hij weer een beetje afvalt nu).
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Mojuan
- Zeer actief
Helaas nu hier ook een andere smuldier dan voorheen!
Het is veel vetter en er zitten veel meer witte stukjes doorheen.. de kwaliteit is dus duidelijk achteruit gegaan.
Tot nu toe geen problemen bij de honden, maar misschien komt dat omdat ik er meteen wat brood of brokken bij ben gaan doen voor de zekerheid.
Ik vind het vies geworden.
Het is veel vetter en er zitten veel meer witte stukjes doorheen.. de kwaliteit is dus duidelijk achteruit gegaan.
Tot nu toe geen problemen bij de honden, maar misschien komt dat omdat ik er meteen wat brood of brokken bij ben gaan doen voor de zekerheid.
Ik vind het vies geworden.

-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
Hier ook geen last met smuldier
Trouwens vanmorgen nog een lading wezen halen bij de bas van der heijden
Trouwens vanmorgen nog een lading wezen halen bij de bas van der heijden
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
-
Mojuan
- Zeer actief
Hebben jullie honden ook last van diarree sinds de Smuldier vlees compleet vetter is geworden?
Ik baal hier echt enorm van...
Zowel Julia als Anders hadden heel erge last van plakkerige donkerbruine smurriepoep.
Heel erg persen, en hele kleine beetjes drek kwamen naar buiten.
Als ik er brood bij geef hebben ze daar geen last van, maar ik ben niet van plan om elke keer brood te ontdooien voor bij de kvv, een kvv moet gewoon goed zijn...
Toch maar Lotgering gaan proberen....
Ik baal hier echt enorm van...
Zowel Julia als Anders hadden heel erge last van plakkerige donkerbruine smurriepoep.
Heel erg persen, en hele kleine beetjes drek kwamen naar buiten.
Als ik er brood bij geef hebben ze daar geen last van, maar ik ben niet van plan om elke keer brood te ontdooien voor bij de kvv, een kvv moet gewoon goed zijn...
Toch maar Lotgering gaan proberen....

-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik heb het ook opgemerkt. Een paar weken terug bij 2 van de 6 honden dat ze het of er aan de voorkant onverteerd uit gooiden of aan de achterkant. In eerste instantie dacht ik dat ze gewoon niet lekker waren. Maar nu afgelopen woensdag 3 beroerde honden. Giga diarree en dat het liefst ook weer opeten. Het was ook erg licht van kleur en een geur die niet te harden is. Erg ranzig. Twee mensen die ik ken hebben exact hetzelfde gehad met de compleet versie bij hun honden.
Voor mij geen smuldier compleet meer. Ik gaf het zo nu en dan tussendoor maar dit vind ik niet prettig.
Voor mij geen smuldier compleet meer. Ik gaf het zo nu en dan tussendoor maar dit vind ik niet prettig.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik denk dat het een goed idee is als we allemaal een mail gaan sturen naar de fabrikant.
Mijn vermoeden is nml dat ze de kwaliteit niet meer waarborgen om de prijs laag te houden.
Persoonlijk heb ik liever dat de kwaliteit blijft zoals het was, en dat er een kleine prijsverhoging op komt.
Wat vinden jullie?
Mijn vermoeden is nml dat ze de kwaliteit niet meer waarborgen om de prijs laag te houden.
Persoonlijk heb ik liever dat de kwaliteit blijft zoals het was, en dat er een kleine prijsverhoging op komt.
Wat vinden jullie?

-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- Aantal honden: 1
Sluit me hierbij aan. Overigens merk ik geen verandering en heeft Canna nergens last van. Ze eet voornamelijk smuldier ( alle smaken, behalve kip ).Mojuan schreef:Ik denk dat het een goed idee is als we allemaal een mail gaan sturen naar de fabrikant.
Wat vinden jullie?
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Ik ben dus niet de enige. Wat mij opvalt bij Django is dat hij nu vaak tussen de middag ook vaak moet poepen en het laatste beetje is dan altijd heel dun. Voorheen hoefde hij alleen 's ochtends en/of 's avonds te poepen.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Buster lust het niet meer
Hij likt er wat aan en kijkt mij aan van mens mens wat doe je me aan
Soms pas na een uur begint hij eraan en dan met lange tanden dus ook maar op zoek naar en ander soort
Hij likt er wat aan en kijkt mij aan van mens mens wat doe je me aan
Soms pas na een uur begint hij eraan en dan met lange tanden dus ook maar op zoek naar en ander soort
Fenneke en Baloe

-
Mojuan
- Zeer actief
Omdat ik me afvroeg of de fabrikant wel weet dat er klachten zijn, heb ik net even gebeld.
Mijn vragen werden heel netjes beantwoord, en het werd zeer op prijs gesteld dat ik liet weten dat er iets mis is de laatste tijd, want zij zijn er niet van op de hoogte dat er klachten zijn.
Dus ik heb ook de link van dit topic even gemaild, ook daar zijn ze blij mee, zo kunnen ze rustig bekijken wat er mis is en ze willen er graag iets aan doen.
Erg netjes van ze!
Ik hoop dus dat ik binnenkort weer met gerust hart Smuldier vlees compleet kan gaan voeren, want het beviel tot nu toe altijd heel goed.
Mijn vragen werden heel netjes beantwoord, en het werd zeer op prijs gesteld dat ik liet weten dat er iets mis is de laatste tijd, want zij zijn er niet van op de hoogte dat er klachten zijn.
Dus ik heb ook de link van dit topic even gemaild, ook daar zijn ze blij mee, zo kunnen ze rustig bekijken wat er mis is en ze willen er graag iets aan doen.
Erg netjes van ze!
Ik hoop dus dat ik binnenkort weer met gerust hart Smuldier vlees compleet kan gaan voeren, want het beviel tot nu toe altijd heel goed.

-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Vreemd dat dit toch voorkomt bij meerderen. Ik zie geen verandering. Misschien moet toch de fabrikant gemaild worden, zou kunnen dat een bepaalde partij niet goed geweest is.fenneke schreef:Buster lust het niet meer![]()
Hij likt er wat aan en kijkt mij aan van mens mens wat doe je me aan![]()
Edit : zie dat er al gebeld is !
- dagmar88
- Zeer actief
Geen compleet versies, dus dat maar proberen...
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Mojuan schreef:Omdat ik me afvroeg of de fabrikant wel weet dat er klachten zijn, heb ik net even gebeld.
Erg netjes van ze!
Mooi zo.
ik voer het al jaren amos kreeg het al en nu dus problemen er mee
Buster krijgt alleen de vleescompleet trouwens
Fenneke en Baloe

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Kiyoshi at alleen maar smuldier. Tot mijn geluk lust hij ineens ook degomeat kvv dus heeft hij een tijd geen smuldier gehad. Na 1 dag smuldier heeft hij ineens weer zijn voet kapot gekauwd. Ik vind het een beetje te toevallig.. geen smuldier meer voor ons.
-
Angelique.
Hier zijn er dagen bij dat er 18 pakjes per dag doorheen gaan, nog niks raars gemerkt 
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook niks raars. Ze eten het nog steeds met plezier en hebben nette ontlasting.
Schrok vandaag alleen wel van de prijs, ik kon ineens 93 cnt per bakje afrekenen
Nog niet zo lang geleden was dit 65cnt... morgen eens kijken of alleen C1000 die grap heeft uitgehaald.
Schrok vandaag alleen wel van de prijs, ik kon ineens 93 cnt per bakje afrekenen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Lotte verdomd het tegenwoordig om smuldier te eten,Guus wel,maar die eet ook echt alles.

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
-
monique1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Hier heeft Jansen net zijn smuldier vleescompleet eruit gekost....vond het er ook wat vetterug uitzien !
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Heb er niet echt problemen mee en vonde het er niet anders uitzien dan anders maar Gizmo had vanmorgen wel diarree nadat hij gister de enkelvoudige vlees versie van smul gehad had. Max had kip en had nergens last van. Kan toeval zijn hoor....
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Sorry hoor Mal, maar dat is gelul van de bovenste plank. Feit is en blijft dat kvv anders verteerd wordt dan brokken, en om dan te zeggen dat je het best tegelijkertijd kan geven, ja het zal vast hoor, menig hond zal er geen last van hebben, maar men moet dan als het over het promoten van vers vlees niet meer aankomen dat het (kvv/vlees) béter verteerd wordt en al wat nog meer, want bij het "tegelijkertijd" geven van brok doe je dat "beter" verteren van het vlees ook direct weer teniet, en dat heeft niks met "achterhaald" te maken dat is gewoon een vaststaand feitmalinois schreef:dat is al een hele tijd achterhaaldYblokdijk schreef:Ik zie hier een aantal keer staan dat jullie brok voeren naast KVV , ik heb altijd begrepen dat dat niet naast elkaar kan omdat een brok heel langzaam verteerd en vers vlees snel?! Daardoor kan de hond last krijgen van maag/darmen.Je kunt het ook gewoon gelijktijdig geven.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.