Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

druivesuiker voor Guinnie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

druivesuiker voor Guinnie?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Even over Guinnie... onze dame gaat zoetjesaan verder achteruit.
Ze heeft niet veel kracht meer, maar kan zich thuis redelijk redden. Ze kan niet opstaan van gladde tegels maar wel vanaf de vloerkleden die we hebben.

Nou ja... daar hoef ik an sich geen raad over; we houden haar in de gaten en waken ervoor dat het hondwaardig blijft.

En ja, daar zijn we verdrietig over maar we moeten ook reeel blijven.

Goed, dat is eigenlijk de vraag niet maar de inleiding.

Ze krijgt (natuurlijk!) pijnmedicatie en een regimentje aan supplementen. Dat maakt dat ze nog zo is, zoals ze is; het kan wellicht nog marginaal verbeteren maar .. nou ja..

Ik ben nu kastjes aan het opruimen en vind.. druivesuiker. Zou ik dat door haar eten kunnen doen, zodanig dat ze NET nog wat meer kracht zou kunnen krijgen. Het is niet bedoeld om haar nu weer op de been te helpen zodat ze weer fluitend 1/2 uur mee kan lopen, dat is stomweg niet aan de orde. Maar, als ze net ietsje meer kracht heeft kan dat fijn zijn.

Eigenlijk bedoel ik meer te vragen of er zwaarwegende bezwaren zijn haar dat dagelijks te geven en hoeveel zou ik dan geven? Een theelepeltje per maaltijd? Twee theelepeltjes?

Op dit moment ben ik niet (meer) bang om dingen te geven die "op den duur" schade aan het een of ander kunnen geven: ze haalt "op den duur" namelijk niet meer. Maar, als iets op korte termijn kwaad kan dan lijkt het me niet handig om te doen.

Hm... zo teruglezend kom ik vrij koel over geloof ik... dat zijn we niet hoor, we hebben er best op voorhand al verdriet van en ik kan sterk misselijk worden bij het idee dat het einde nadert... maar... hoe dan ook mag zij niet lijden en moet eea voor haar "Guinnie-waardig" blijven. Als druivensuiker dan net nog ff iets kan doen... dan doe ik dat.

Suzanne

(voor diegene die haar niet kennen: op-3-weken-na-16 jarige Collie dame)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: druivesuiker voor Guinnie?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou het niet doen. Met druivensuiker is het zo dat de bloedsuikerspiegel ineens stijgt en je veel energie krijgt maar daarna daalt die weer net zo snel en komt lager uit dan die voorheen was :wink: Dan krijg je hypo verschijnselen inclusief rillen, hijgen, duizelig worden, spierzwakte etc. Ik heb zelf altijd druivensuiker bij me omdat m'n bloedsuikerspiegel uit zichzelf wel eens daalt maar dat is dan echt een noodgeval om het op dat moment weer op peil te krijgen. Gelijk daarna zorg ik dat ik iets eet met langzame suikers om de snelle daling daarvan weer te voorkomen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Helder!
Dank jullie wel!

Suzanne
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sterkte met je meissie.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Sterkte hoor met je lieve ouwetje!!!
En je komt helemaal niet vrij koel over, juist bezorgd en lief en je wilt graag dat Guinnie zo prettig mogelijk haar laatste tijd bij je doorbrengt...:knuffel:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Knuf weet een beetje hoe je je voelt denk ik. Zou het ook niet doen. Druivensuiker is toch wat een oppepper en dan kunnen ze ineens een opleving hebben die juist niet goed voor ze is. Beter om te zien hoe het gaat met de pijnstilling en eigen krachten. Dan geef je ze ook de kans om je het te laten weten als het klaar is.
:J:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Wat ik wel deed voor mijn oude dame is vreselijk verwennen qua lekker eten.
Voordat ze bij mij kwam heeft ze blikvoer gegeten, en deed daar letterlijk altijd een moord voor.
Daar deed ik niet moeilijk over, ze kreeg dus blikvoer, ik bakte visjes voor haar enz.

Net als Ginnie was ze ook bijna 16, en ik liet haar bepalen wat ze deed en wilde.
Ze had het altijd snel koud, dus hing er boven de bench ( waar een donzen dekbed in lag voor madameke) nog een warmtelamp voor haar. :wink:

Het is niet makkelijk om je geliefde hond zo oud te zien, maar geniet van elk moment!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”