Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pfff.... dat was niet leuk :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2

Re: Pfff.... dat was niet leuk :(

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

dagmar88 schreef:
Inge O schreef: hoezo, jammer? lees jij dan ergens dat fenella's of mijn honden zelf op andere honden aflopen om vervelend te doen?

:mrgreen: Nee, niet jullie. Bruce-Roxy.
Die van mij zit daar dus ook op te wachten. Uit zichzelf ontloopt ze alles zolang ze los en bezig is.
Maar één die haar even af komt snauwen is nog niet jarig.
Mijn hond zal ook zeker niet zomaar naar een andere hond toelopen om iets te doen hoor! Ze blaft alleen van zich af als ze ergens niet van gediend is. Verder niets.
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bruce-Roxy schreef:
dagmar88 schreef:
Inge O schreef: hoezo, jammer? lees jij dan ergens dat fenella's of mijn honden zelf op andere honden aflopen om vervelend te doen?

:mrgreen: Nee, niet jullie. Bruce-Roxy.
Die van mij zit daar dus ook op te wachten. Uit zichzelf ontloopt ze alles zolang ze los en bezig is.
Maar één die haar even af komt snauwen is nog niet jarig.
Mijn hond zal ook zeker niet zomaar naar een andere hond toelopen om iets te doen hoor! Ze blaft alleen van zich af als ze ergens niet van gediend is. Verder niets.
Uitvallen en uit je pannetje gaan vind ik nou niet 'niets' eigenlijk....
Kijk jij vind t niks maar veel honden niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bruce-Roxy
Zeer actief

Ik ken mijn hond, laat heus geen gespannen situaties ontstaan. Zoals ik al zei, ze gaat aan de lijn als ik een klein hondje of een aangelijnde hond zie. ALs er een hond heel druk op haar af komt rennen roep ik haar bij me en af. Dan is er niets aan de hand. Als ze tijdens het lopen een hond tegenkomt snuffelt ze rustig, maar ze is vrij dominant, dus het duurt vaak even voordat de andere hond mag snuffelen. Ik zorg altijd dat ik haar in de gaten hou. Ik ben regelmatig met haar bij een gedrags therapeute te vinden, en het gaat alleen maar beter. Het enige wat ze doet is blaffen in de richting van de hond. Ook dit is natuurlijk geen gewenst bedrag, en word direct gecorrigeerd, maar verder dan hard blaffen gaat ze niet.
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Misschien lees ik het anders dan jullie, maar ik haal uit haar teksten niet dat de hond van Bruce-Roxy als een dolle tekeer gaat tegen andere honden? Ik heb ook een hond die graag regelt wat een andere hond wel en niet mag, ik laat haar daarom nooit zomaar met elke hond spelen en al helemaal niet op aangelijnde honden aflopen of rennen. Maar ik kan ook niet altijd voorkomen dat ze aan het spelen zijn en zij ineens vindt dat de ander te ver gaat. Ze grijpt ze dan heus niet meteen, maar maakt wel even haar punt. Dat gebeurt nu eenmaal wanneer honden met elkaar spelen. En net zo goed als dat ik mijn hond bij me houd als ik vermoed dat een andere hond daar niet van gediend gaat zijn (en dat kan ik intussen redelijk goed inschatten) verwacht ik eigenlijk ook wel een beetje dat anderen hun hond bij zich houden wanneer je als baas weet dat zijn/haar hond de grenzen van andere honden niet zo makkelijk accepteert. Of ben ik nu naïef?
Bruce-Roxy
Zeer actief

SimoneV schreef:Misschien lees ik het anders dan jullie, maar ik haal uit haar teksten niet dat de hond van Bruce-Roxy als een dolle tekeer gaat tegen andere honden? Ik heb ook een hond die graag regelt wat een andere hond wel en niet mag, ik laat haar daarom nooit zomaar met elke hond spelen en al helemaal niet op aangelijnde honden aflopen of rennen. Maar ik kan ook niet altijd voorkomen dat ze aan het spelen zijn en zij ineens vindt dat de ander te ver gaat. Ze grijpt ze dan heus niet meteen, maar maakt wel even haar punt. Dat gebeurt nu eenmaal wanneer honden met elkaar spelen. En net zo goed als dat ik mijn hond bij me houd als ik vermoed dat een andere hond daar niet van gediend gaat zijn (en dat kan ik intussen redelijk goed inschatten) verwacht ik eigenlijk ook wel een beetje dat anderen hun hond bij zich houden wanneer je als baas weet dat zijn/haar hond de grenzen van andere honden niet zo makkelijk accepteert. Of ben ik nu naïef?
Hier herken ik echt mijn hond in! En mezelf ook, hihi! Als ik het zelf niet vertrouw lijn ik haar aan, en ik zie ook vaak dat als mensen mijn grote enge heddur zien, zij zelf hun hond aanlijnen. Ze heeft haar grenzen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef: want zij mogen niet (wat al heulll oneerlijk is :boos: ) maar als de tegenpartij begint kunnen ze het niet helpen hè :engel: .
Idd. dat mogen ze ook niet... maar ik laat dat dus ook niet toe, maar als ik het niet verwacht kan het maar zo gebeuren... Ik ga er vanuit dat iemand toch niet een hond met een dergelijk gedrag dit laat vertonen bij een andere hond.

Vanochtend ook zoiets, eerst ging ik met Xavi fietsen, ik was 5 meter van huis stond er een heel vrolijk kwispelende onderdanige goldenreu voor Xavi te springen op een afstandje van een meter of 3...., blaffen, hoge kefjes... spelbuigingen... Xavi zat me aan te kijken van.. :piew: vrouwtje, wat moeten we hiermee... dus voor baas er was was meneer golden al bij Xavi aan het snuffelen, niks aan de hand (ook al was Xavi aan de lijn en dan hou ik er eigenlijk niet van). Baas neemt hem mee.. ik kom terug na 10 km fietsen (gelukkig denk ik maar uiteindelijk) kom ik een vrouw met 2 (denk ik ) bearded collies tegen. Allebei los, en ik sta, wederom met een aangelijnde Xavi) met fiets een beetje naast het pad te wachten tot ze voorbij zijn... Als je dan voorbij loopt met die honden los, ga ik er vanuit dat ze zich normaal gedragen, nou niet dus. Op het moment dat ze er naast en voorbij zijn vliegt de een van achter op hem af en de ander van de zijkant. Niet bijten maar absoluut ongewenst agressief gedag, grommend en happend). Xavi mag dus niet reageren van mij (als de honden echt geprobeerd hadden hem te grijpen hadden ze kennis gemaakt met mij), maar als ik hem zijn gang zou laten gaan, dan zou hij daar resoluut een eind aan gemaakt hebben. Bij beide honden. En dat snap ik dan niet he... dan begrijp je toch het hele spelletje niet....
hier mogen ze in dit soort situatie rustig hun zegje doen, het zijn geen robotjes en dat wil ik er ook niet van maken.
uiteraard laat ik ze dan niet echt vechten en gaten maken ze dan ook niet - maar gelukkig gebeurt dit soort dingen hier sowieso zelden.
Die van mij mogen ook niet reageren, het gebeurd regelmatig dat zeker wat kleinere honden in hysterie op ze afkomen. Als ze reageren dan heb ik het vaak gedaan, want dan is het een hoop gegil maar weinig aan de hand, maar het merendeel van de mensen zien dan alleen 2 duitse herders en horen een gillende hond. Dus dat doen we maar niet.
Bij grotere honden die los komen om écht bonje te maken kan ik soms niet anders dan 1 wat meer lijn geven om zich te verdedigen. Laatste keer was een duitse herder die uit de handen van een baas schoot en Bluf had hem direct in zijn nek en eigenlijk vrij rap was de andere reu onder de indruk. Die baas was ook niet verbolgen of zo en de hond had ook niets. De ander was een beauceron die Finn van achteren greep. Toen heb ik Finn ook wat meer lijn moeten geven, en ook hij pakte de hond vast in de nek. Maar goed, dit wil ik niet laten gebeuren als een hond door de houding van mijn honden en mijn houding op afstand blijft, dan, hoe vervelend ik het ook vind, ga ik niet meer lijn geven om de druktemaker "een lesje te leren". Ga het wel waarderen als een eigenaar een tweede of derde keer zelf even zijn maatregelen neemt om het te voorkomen. Want bij keer 7 of 8 begin ik het uiteraard spuugzat te worden.
Ik ben ze nu net (dus om 0.10 uur) voor de 3e keer tegengekomen, nu met baas ipv bazin en ben er nu echt helemaal klaar mee... zowel met het gedrag van die kuthonden als van hun bazen. Het lijkt wel of zowel die vent als zij compleet onder de valium zitten, er komt gewoon 0.0 reactie... niks noppes nada. Ze staan je gewoon als idioten aan te kijken zonder een woord te zeggen...En die reactie krijg je dus ook 's ochtends vroeg, 's middags en nu dus ook 's nachts.... En die honden gewoon uitvallen met ontblote tanden maar zorgen er net voor dat ze buiten bereik van mij en honden blijven.
Ik kan dan wel helemaal uit mn stekker gaan maar dat is olie op het vuur voor Xavi en dat wil ik nu net weer voorkomen, hij is heel sociaal en dat wil ik graag zo houden. Op de terugweg kwam ik hem weer tegen en riep vanaf een meter of 10 dat ie op moest donderen met die honden (normaal ging ik dus netjes aan de kant van het pad in het gras staan, ben nu dus midden op het pad blijven staan) en hij keek me dus weer zo idioot aan, dat duurde een sec. of 10 toen draaide ie om en liep een zijpad in. Echt 0.0 reactie....helemaal niks...gewoon als een debiel je aan staan kijken, sorry is dan toch het minste wat ik zou zeggen als het mij per ongeluk een keer zou gebeuren...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
blondie schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef: Idd. dat mogen ze ook niet... maar ik laat dat dus ook niet toe, maar als ik het niet verwacht kan het maar zo gebeuren... Ik ga er vanuit dat iemand toch niet een hond met een dergelijk gedrag dit laat vertonen bij een andere hond.

Vanochtend ook zoiets, eerst ging ik met Xavi fietsen, ik was 5 meter van huis stond er een heel vrolijk kwispelende onderdanige goldenreu voor Xavi te springen op een afstandje van een meter of 3...., blaffen, hoge kefjes... spelbuigingen... Xavi zat me aan te kijken van.. :piew: vrouwtje, wat moeten we hiermee... dus voor baas er was was meneer golden al bij Xavi aan het snuffelen, niks aan de hand (ook al was Xavi aan de lijn en dan hou ik er eigenlijk niet van). Baas neemt hem mee.. ik kom terug na 10 km fietsen (gelukkig denk ik maar uiteindelijk) kom ik een vrouw met 2 (denk ik ) bearded collies tegen. Allebei los, en ik sta, wederom met een aangelijnde Xavi) met fiets een beetje naast het pad te wachten tot ze voorbij zijn... Als je dan voorbij loopt met die honden los, ga ik er vanuit dat ze zich normaal gedragen, nou niet dus. Op het moment dat ze er naast en voorbij zijn vliegt de een van achter op hem af en de ander van de zijkant. Niet bijten maar absoluut ongewenst agressief gedag, grommend en happend). Xavi mag dus niet reageren van mij (als de honden echt geprobeerd hadden hem te grijpen hadden ze kennis gemaakt met mij), maar als ik hem zijn gang zou laten gaan, dan zou hij daar resoluut een eind aan gemaakt hebben. Bij beide honden. En dat snap ik dan niet he... dan begrijp je toch het hele spelletje niet....
hier mogen ze in dit soort situatie rustig hun zegje doen, het zijn geen robotjes en dat wil ik er ook niet van maken.
uiteraard laat ik ze dan niet echt vechten en gaten maken ze dan ook niet - maar gelukkig gebeurt dit soort dingen hier sowieso zelden.
Die van mij mogen ook niet reageren, het gebeurd regelmatig dat zeker wat kleinere honden in hysterie op ze afkomen. Als ze reageren dan heb ik het vaak gedaan, want dan is het een hoop gegil maar weinig aan de hand, maar het merendeel van de mensen zien dan alleen 2 duitse herders en horen een gillende hond. Dus dat doen we maar niet.
Bij grotere honden die los komen om écht bonje te maken kan ik soms niet anders dan 1 wat meer lijn geven om zich te verdedigen. Laatste keer was een duitse herder die uit de handen van een baas schoot en Bluf had hem direct in zijn nek en eigenlijk vrij rap was de andere reu onder de indruk. Die baas was ook niet verbolgen of zo en de hond had ook niets. De ander was een beauceron die Finn van achteren greep. Toen heb ik Finn ook wat meer lijn moeten geven, en ook hij pakte de hond vast in de nek. Maar goed, dit wil ik niet laten gebeuren als een hond door de houding van mijn honden en mijn houding op afstand blijft, dan, hoe vervelend ik het ook vind, ga ik niet meer lijn geven om de druktemaker "een lesje te leren". Ga het wel waarderen als een eigenaar een tweede of derde keer zelf even zijn maatregelen neemt om het te voorkomen. Want bij keer 7 of 8 begin ik het uiteraard spuugzat te worden.
Ik ben ze nu net (dus om 0.10 uur) voor de 3e keer tegengekomen, nu met baas ipv bazin en ben er nu echt helemaal klaar mee... zowel met het gedrag van die kuthonden als van hun bazen. Het lijkt wel of zowel die vent als zij compleet onder de valium zitten, er komt gewoon 0.0 reactie... niks noppes nada. Ze staan je gewoon als idioten aan te kijken zonder een woord te zeggen...En die reactie krijg je dus ook 's ochtends vroeg, 's middags en nu dus ook 's nachts.... En die honden gewoon uitvallen met ontblote tanden maar zorgen er net voor dat ze buiten bereik van mij en honden blijven.
Ik kan dan wel helemaal uit mn stekker gaan maar dat is olie op het vuur voor Xavi en dat wil ik nu net weer voorkomen, hij is heel sociaal en dat wil ik graag zo houden. Op de terugweg kwam ik hem weer tegen en riep vanaf een meter of 10 dat ie op moest donderen met die honden (normaal ging ik dus netjes aan de kant van het pad in het gras staan, ben nu dus midden op het pad blijven staan) en hij keek me dus weer zo idioot aan, dat duurde een sec. of 10 toen draaide ie om en liep een zijpad in. Echt 0.0 reactie....helemaal niks...gewoon als een debiel je aan staan kijken, sorry is dan toch het minste wat ik zou zeggen als het mij per ongeluk een keer zou gebeuren...
Tsja Mal, mij is vaak gezegd en gevraagd, gebeurd dat nu alleen maar jou? Met name mijn vader vroeg zich dit af. Je gaat je soms ook echt afvragen of het aan jezelf en de honden ligt, eerlijk gezegd.
Vanmorgen wilde ik lekker hobbelen maar kwam de parg die zichzelf uit mag laten soms ineens weer voor de dag. Ik zit daar echt niet op te wachten. Denk dat ik als ik hem morgen tref ik hem gewoon vang en naar het asiel breng. Ben het een beetje zat aan het worden honden zonder baasjes die achter iedere hond aansjesen. En ik braaf de hondjes aan de lijn houden want stel je voor.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
malinois schreef:
blondie schreef:
Inge O schreef: hier mogen ze in dit soort situatie rustig hun zegje doen, het zijn geen robotjes en dat wil ik er ook niet van maken.
Tsja Mal, mij is vaak gezegd en gevraagd, gebeurd dat nu alleen maar jou? Met name mijn vader vroeg zich dit af. Je gaat je soms ook echt afvragen of het aan jezelf en de honden ligt, eerlijk gezegd.
Vanmorgen wilde ik lekker hobbelen maar kwam de parg die zichzelf uit mag laten soms ineens weer voor de dag. Ik zit daar echt niet op te wachten. Denk dat ik als ik hem morgen tref ik hem gewoon vang en naar het asiel breng. Ben het een beetje zat aan het worden honden zonder baasjes die achter iedere hond aansjesen. En ik braaf de hondjes aan de lijn houden want stel je voor.
Ik weet dat ze het bij andere honden ook doen, puur toeval omdat ik het vorige week ook zag gebeuren toen ik er met de auto langs reed, maar dat zou je je idd. af gaan vragen... ik kan daar enorm slecht tegen in ieder geval... :roll:
Afbeelding
Teun
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Teun »

Waarschijnlijk erg off-topic, maar zat ff te grasduinen in het forum en mijn oog viel op het onderschrift van Bruce Roxy...
He, een mechelaar, ongeveer even oud als mijn teefje Teun, nee, precies even oud, tot op de dag aan toe zelfs...
Kortom: hier een nestzesje van Roxy en Numa: Rosan's Harlow Hiske.
Leuk om te lezen dat onze honden in sommige opzichten op elkaar lijken!
Dat borstelen heeft Teun ook, altijd al gedaan en bij elke hond. Gelukkig valt Teun niet uit naar andere honden en gedraagt zich ook verder goed naar honden en mensen toe.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Teun schreef:Waarschijnlijk erg off-topic, maar zat ff te grasduinen in het forum en mijn oog viel op het onderschrift van Bruce Roxy...
He, een mechelaar, ongeveer even oud als mijn teefje Teun, nee, precies even oud, tot op de dag aan toe zelfs...
Kortom: hier een nestzesje van Roxy en Numa: Rosan's Harlow Hiske.
Leuk om te lezen dat onze honden in sommige opzichten op elkaar lijken!
Dat borstelen heeft Teun ook, altijd al gedaan en bij elke hond. Gelukkig valt Teun niet uit naar andere honden en gedraagt zich ook verder goed naar honden en mensen toe.
Hahahah wat leuk!
Numa was het reutje met het zwarte bandje in het nest (ik had 1e keus dus hij was ook als eerste weg uit het nest).
Dat borstelen is dus wel typisch, zowel Numa als 2 zusjes doen het al van kleins af aan bij andere honden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Bruce-Roxy
Zeer actief

Wat leuk!!
Als Teun het hondje op de "avatar" is dan lijkt ze onwijs veel op roxy!
Roxy had het paarse bandje!
Met Roxy haar gedrag gaat het vele malen beter, ben druk met haar bezig en zorg dat ik haar mentaal bezig hou. Dit is voor haar de goede insteek. De kam blijft, dit zal wel een familie trekje zijn! :lol1:
blondie schreef: Tsja Mal, mij is vaak gezegd en gevraagd, gebeurd dat nu alleen maar jou? Met name mijn vader vroeg zich dit af. Je gaat je soms ook echt afvragen of het aan jezelf en de honden ligt, eerlijk gezegd.
Wij hebben hier ook zo'n hondje.. een klein wit keffertje (niks tegen keffers, heb er zelf ook een..) die helemaal uit zn dak gaat tegen mijn honden. Baas is dan in de schuur bezig en laat de deur openstaan. Heel vervelend als je dan je hond goed onder apèl hebt en er komt zon gefrustreerd apparaat uit de schuur op je honden afrennen. En ik heb altijd mn honden aan de lijn in het dorp, en loop dan ook gewoon door..
Gelukkig staat Roxy me 9 van de 10 x aan te kijken met een blik van "vrouwtje, wat doet die hond achterlijk? :piew: "
Maar wel heel vervelend!!
Teun
geregistreerd lid

Laatste keer off-topic:
Teun was het teefje met het oranje bandje.
Ook met Teun moet ik actief bezig zijn en dat doe ik dan ook met veel plezier (KNPV zoekhonden) anders gaat zij zichzelf vermaken (veel blaffen naar vogels en katten in de tuin, behang van de muur in de gang trekken, open haardhout kapot kauwen, in de houten trap bijten).
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Teun schreef:Laatste keer off-topic:
Teun was het teefje met het oranje bandje.
Ook met Teun moet ik actief bezig zijn en dat doe ik dan ook met veel plezier (KNPV zoekhonden) anders gaat zij zichzelf vermaken (veel blaffen naar vogels en katten in de tuin, behang van de muur in de gang trekken, open haardhout kapot kauwen, in de houten trap bijten).
Nog een keer off topic.... op mijn site staan nog foto's van het nest, ik weet niet of jij en Anne die ook hebben?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Bruce-Roxy
Zeer actief

Ik heb er nog wel een aantal van de site van Roel&Sandra. Heb vooral eenoooooorrrrmm veel foto's van Rox "buiten" het nest :engel:
Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

Ik MOET hier dus op reageren. Ik schaam mij voor een deel. Het is natuurlijk geen toeval meer dat 3 honden uit 1 nest dit gedrag vertonen. "Gelukkig" kan deze combinatie ook niet meer gefokt worden.
Echter ben ik ook van mening dat opvoeding voor een groot deel mee telt. Op voorhand had ik al voorspeld dat dit een lastige combinatie ging worden; pups met een heel sterk karakter. Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat ik normaliter zeer sociale honden fok. De meeste mensen zijn ook overtuigt als ze bij mij thuis zijn geweest.
Ook zeer ervaren africhters met meer dan 20 jaar ervaring bekennen dat de honden uit deze combinatie geen makkelijke honden zijn.

Vader is inmiddels naar het buitenland vertrokken.
De moeder van dit nest heeft in totaal 3 nestjes gehad. De nakomelingen uit de andere 2 nesten zijn (gelukkig) sociaal in niet zo lastig. Het is dus de combinatie geweest van vader en moeder samen.
Moeder is met pensioen en ligt bij een vriendin van mij waar ze huishond mag zijn en samenleeft met een kat. Ze gaat regelmatig mee naar het paard met haar baasje. Overigens heeft haar baasje een dwarslaesie. Het is heel bijzonder om te zien hoe de hond zich aanpast aan haar baas, zo lief!
Groetjes Sandra
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

vind dat ook netjes dat je dit meld Sandra.
En ook dat je zegt dat je geen herhalingsnest zou doen (als dit mogelijk was).
Bruce-Roxy
Zeer actief

Ik neem jullie ook helemaal niet kwalijk of wat dan ook hoor Sandra, Rox is naar mensen toe de liefste hond die ik ken, en ik zou haar voor geen goud willen ruilen!! :-)
Naar honden toe is het een ettertje zo nu en dan, maar in Rox haar geval gaat dit niet te ver.
Ik ben erg druk met haar bezig, en sinds haar, helaas niet geplande, sterilisatie is ze ook al een stuk rustiger.
We gaan regelmatig naar een gedragsdeskundige en beide honden gaan, als wij alle 2 niet thuis zijn, naar een gezin die honden in huis opvangt.
Die mensen hebben zelf 4 honden, en op drukke dagen ook 10 opvang honden.
De honden leven hier in een roedel en vooral buiten op het veld, maar wel allemaal samen. Rox heeft hier ook nog nooit voor problemen gezorgd, terwijl andere honden dit soms wel doen.
Echt, ik zou haar voor geen goud willen missen, en als ik volgende x een mechel koop, kom ik zeker weer bij jullie kijken! (dit is hopelijk pas over 15 jaar :P) Geen twijfel over mogelijk! Ik was meteen enthousiast over Sox, en je andere honden, en ben dit ook altijd gebleven!
Dus niet meer dan lof voor jullie vanaf mijn kant. :flower:

(ik heb trouwens geleerd dat een kam niet erg is? dat honden daardoor denken dat ze groter zijn?)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bruce-Roxy schreef:Ik neem jullie ook helemaal niet kwalijk of wat dan ook hoor Sandra, Rox is naar mensen toe de liefste hond die ik ken, en ik zou haar voor geen goud willen ruilen!! :-)
Naar honden toe is het een ettertje zo nu en dan, maar in Rox haar geval gaat dit niet te ver.
Ik ben erg druk met haar bezig, en sinds haar, helaas niet geplande, sterilisatie is ze ook al een stuk rustiger.
We gaan regelmatig naar een gedragsdeskundige en beide honden gaan, als wij alle 2 niet thuis zijn, naar een gezin die honden in huis opvangt.
Die mensen hebben zelf 4 honden, en op drukke dagen ook 10 opvang honden.
De honden leven hier in een roedel en vooral buiten op het veld, maar wel allemaal samen. Rox heeft hier ook nog nooit voor problemen gezorgd, terwijl andere honden dit soms wel doen.
Echt, ik zou haar voor geen goud willen missen, en als ik volgende x een mechel koop, kom ik zeker weer bij jullie kijken! (dit is hopelijk pas over 15 jaar :P) Geen twijfel over mogelijk! Ik was meteen enthousiast over Sox, en je andere honden, en ben dit ook altijd gebleven!
Dus niet meer dan lof voor jullie vanaf mijn kant. :flower:

(ik heb trouwens geleerd dat een kam niet erg is? dat honden daardoor denken dat ze groter zijn?)
Onzekerheid over het algemeen... en vandaar uit kan ik het ongewenste verdrag dan ook wel verklaren.
Ik lees trouwens niks dramatisch waarvan ik zou schrikken, maar goed ik sta er anders in als een 'gewoon' gezin. Het is natuurlijk belangrijk hoe ze dan ook aangeboden en verkocht zijn, zijn ze puur als werkhond verkocht of ook als leuke gezinshond. Want dan snap ik de uitsluiting van deze combi prima. Maar wat ik van Inge lees zijn ze imo prima geschikt als werkhond en met goede begeleiding is er ook geen probleem denk ik, mits de onzekerheid niet doorwerkt in bijv. de beet en het gedrag.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Rosan's Sandra schreef:Ik MOET hier dus op reageren. Ik schaam mij voor een deel. Het is natuurlijk geen toeval meer dat 3 honden uit 1 nest dit gedrag vertonen. "Gelukkig" kan deze combinatie ook niet meer gefokt worden.
Echter ben ik ook van mening dat opvoeding voor een groot deel mee telt. Op voorhand had ik al voorspeld dat dit een lastige combinatie ging worden; pups met een heel sterk karakter. Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat ik normaliter zeer sociale honden fok. De meeste mensen zijn ook overtuigt als ze bij mij thuis zijn geweest.
Ook zeer ervaren africhters met meer dan 20 jaar ervaring bekennen dat de honden uit deze combinatie geen makkelijke honden zijn.

Vader is inmiddels naar het buitenland vertrokken.
De moeder van dit nest heeft in totaal 3 nestjes gehad. De nakomelingen uit de andere 2 nesten zijn (gelukkig) sociaal in niet zo lastig. Het is dus de combinatie geweest van vader en moeder samen.
Moeder is met pensioen en ligt bij een vriendin van mij waar ze huishond mag zijn en samenleeft met een kat. Ze gaat regelmatig mee naar het paard met haar baasje. Overigens heeft haar baasje een dwarslaesie. Het is heel bijzonder om te zien hoe de hond zich aanpast aan haar baas, zo lief!
Ik neem je niks kwalijk hoor Sandra. Ik wist waar ik aan begon (daarom heb ik ook zoveel tijd gestoken in de socialisatie, ik wilde niet dat hij extreem eenkennig zou worden) en voor mij is Numa een tophond. Tja, hij heeft zijn lastige trekjes (dat heb je ook zelf kunnen zien op de oefendag), maar door wat aanpassingen te doen heb ik er verder geen "last" van. Ik ontwijk andere mensen met honden gewoon en als ik twijfel of ik alleen ben blijft hij tegenwoordig gewoon aan de lijn.
Er zijn een aantal personen op de club die mij prima kunnen helpen en dat accepteert hij ook gewoon (nou ja... hij durft weleens te protesteren, wat ie bij mij niet doet, ook niet als ik hem hard moet aanpakken, maar dat is alles).
En ik zie ook dagelijks dat hij wel heel sociaal kán zijn naar een andere hond, met Biène wordt dagelijks gestoeid en gespeeld, dat gaat prima en dan reageert hij ook heel goed op haar lichaamstaal. Andersom ook trouwens... heel soms gaat ie patsen naar Biène en die zie je dan kalmerende signalen uitzenden en dan houdt ie ook gewoon weer op hahah)

En ja, jij hebt hele sociale honden. Ik heb me bij jou er ook over verbaasd dat al die reuen gewoon door elkaar liepen, dat ze zonder problemen accepteerden dat ik binnenkwam, was echt super.
Nou ja.... dat zit er bij mij niet in hahaha, maar ach, dat is verder ook geen probleem, als ik visite krijg gaat meneer gewoon naar zijn kennel.
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef: Maar wat ik van Inge lees zijn ze imo prima geschikt als werkhond en met goede begeleiding is er ook geen probleem denk ik, mits de onzekerheid niet doorwerkt in bijv. de beet en het gedrag.
Numa is wel gevoelig als hij niet "in drift" is, dat is iets waar ik rekening mee moet houden. Zo heeft een verkeerd getimede correctie bij het voedsel weigeren bv. nog zijn naweeën, maar daar trainen we wel weer doorheen.
In zijn beet is niets van onzekerheid te bespeuren, hij heeft een harde volle duwbeet aldus de pakwerkers. Hij doet zeer :engel:
Groetjes Inge
Afbeelding

Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Inge schreef:
malinois schreef: Maar wat ik van Inge lees zijn ze imo prima geschikt als werkhond en met goede begeleiding is er ook geen probleem denk ik, mits de onzekerheid niet doorwerkt in bijv. de beet en het gedrag.
Numa is wel gevoelig als hij niet "in drift" is, dat is iets waar ik rekening mee moet houden. Zo heeft een verkeerd getimede correctie bij het voedsel weigeren bv. nog zijn naweeën, maar daar trainen we wel weer doorheen.
In zijn beet is niets van onzekerheid te bespeuren, hij heeft een harde volle duwbeet aldus de pakwerkers. Hij doet zeer :engel:
poeh.. ben je nooit bang dat hij zelf gaat doen wat je hem op commando geleerd heb? ik heb weleens zo'n pakwerkershow gezien, gaat er best "eng" aan toe.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Corneliana schreef:
Inge schreef:
poeh.. ben je nooit bang dat hij zelf gaat doen wat je hem op commando geleerd heb? ik heb weleens zo'n pakwerkershow gezien, gaat er best "eng" aan toe.
Nee hoor, daar ben ik niet bang voor. Maar ik maak hem ook niet wijzer dan nodig en leer hem dus niet "burger bijten" (dus zonder pak), dat zou ik bij hem te link vinden. Hij bijt dus alleen op het volle pak (leer en jute),.
Groetjes Inge
Afbeelding

Corneliana
Zeer actief

Inge schreef:
Corneliana schreef:
Inge schreef:
Nee hoor, daar ben ik niet bang voor. Maar ik maak hem ook niet wijzer dan nodig en leer hem dus niet "burger bijten" (dus zonder pak), dat zou ik bij hem te link vinden. Hij bijt dus alleen op het volle pak (leer en jute),.
okee. gelukkig :wink:
dat ik niet toevallig langs jou kom en een hap uit mn arm heb opeens. al zou ik met sky ook niet te dicht langs je komen :wink: maar dat ligt meer aan zelf.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

idd het is een soort van spelletje voor de honden als je aan het trainen ben. ik leer ze ook geen burgerbijten, dat leren ze maar als ze naar de politie gaan.
Toch let ik altijd op en als ik een fietser tegen kom bijv. roep ik ze altijd bij me. je weet maar nooit natuurlijk. al kijken ze niet op of om van een fietser die voorbij komt. vind toch dat ik er rekening mee moet houden.

maar er gaat een knopje om op de club en weer terug als we naar huis gaan.
Bruce-Roxy
Zeer actief

Klopt hier ook. Roxy staat op de club ook perfect onder apél aan de riem, het moment dat ze het veld oploopt is het goed, en "thuis" moet ik vaak eerst even wat aandacht oefeningetjes doen voordat madame door heeft dat ze ook hier niet aan de riem mag trekken en gewoon moet volgen!
Wat de pakwerker betreft, Rox reageert hier alleen op als deze in de buurt en binnen "grijp-bereik" is. Van pup af aan heeft ze apél getraind op het veld naast het veld waar ze bezig waren met pakwerken. Ze heeft dus geleerd er buiten een bepaald bereik niets mee te doen.

Helaas staat het uitgebreide trainen nu even op een laag pitje vanwege persoonlijke gezondheid problemen, (doe nu even alleen G&G) maar ALS we weer even naar de club gaan waar een pakwerker rondloopt heeft ze nog steeds een prachtige beet word er altijd gezegd!
Hoop het over een tijdje weer op te kunnen pakken, en niet al te veel achterstand te hebben, maar dat zien we dan wel weer..

Rox is gewoon gek op Jute. We hebben thuis een grote bijtzak, en een kleine jute zak voor apporteren zo nu en dan in het park.
Zodra ze deze ziet word ze helemaal gek, net als bij een pakwerker. Het zal misschien de geur wel zijn?

Normaal is ze gek met kinderen, ze loopt er vaak rustig op af, legt haar bal neer voor de kinderen, of gaat zelf uitgebreid wijdbeens op haar rug zodat de kinderen haar even lekker kunnen aaien. Laatst waren er een paar kinderen aan het zaklopen (jep, in jute zakken) in het park, toen heb ik haar voor de zekerheid toch maar even aangelijnd :engel:
Ze reageerde er van een afstandje overigens niet op..
Teun
geregistreerd lid

Ho, ho,
Hier dreigt wellicht ten onrechte een beeld te ontstaan van een moeilijk en niet zo' n sociaal nest...
Dat geldt zeker niet voor Teun. Teun borstelt weliswaar altijd, maar dat is bij Teun onzekerheid denk ik.
Ik heb zelf weinig ervaring met mechelaars, maar Teun is een alleszins hanteerbaar hondje....
Bij Teun blijft het echt bij borstelen. Teun is niet vervelend naar andere honden en al helemaal niet naar mensen.
Wel is Teun overduidelijk een werkhond. En inderdaad: ook gek op jute en bijt- en trekspelletjes. Maar ze lost altijd en vliegt als ze naar haar eigen idee door een andere hond gestoord wordt zeker niet direct op de hond af. Ze snauwt dan wel, maar laat zich prima corrigeren.
Ook luistert ze prima. Het levert mij vele complimenten op als ze in een enigszins gespannen situatie zich prima door mij tot de orde laat roepen.
Kortom: teun is een fantastische hond, zelfs in handen van een onervaren mechelaar-vrouwtje.
Teun
geregistreerd lid

Ps: maar ook ik wist wat ik kocht.....
Corneliana
Zeer actief

ik vind het wel heel stoer zo'n "bijthond" maar dat is natuurlijk nooit een reden om er zelf eentje te nemen. ik denk ook niet dat ik de discipline voor mezelf zou hebben. en een hond die bijna slimmer is dan jezelf... schiet ook niet op haha.
Bruce-Roxy
Zeer actief

Haha, daar heb je wel een punt hoor. Het zijn zulke pientere honden. Bij mij weet ze dat ze geen kans maakt, maar bij mn vriend wil ze af en toe nog wel eens winnen hoor! (vaak na zn nachtdienst, en dat weet madameke natuurlijk donders goed!)
Dusja, ze weten goed hoe ze sommige mensen kunnen bespelen.. :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Teun schreef:Ho, ho,
Hier dreigt wellicht ten onrechte een beeld te ontstaan van een moeilijk en niet zo' n sociaal nest...
Dat geldt zeker niet voor Teun. Teun borstelt weliswaar altijd, maar dat is bij Teun onzekerheid denk ik.
Ik heb zelf weinig ervaring met mechelaars, maar Teun is een alleszins hanteerbaar hondje....
Bij Teun blijft het echt bij borstelen. Teun is niet vervelend naar andere honden en al helemaal niet naar mensen.
Wel is Teun overduidelijk een werkhond. En inderdaad: ook gek op jute en bijt- en trekspelletjes. Maar ze lost altijd en vliegt als ze naar haar eigen idee door een andere hond gestoord wordt zeker niet direct op de hond af. Ze snauwt dan wel, maar laat zich prima corrigeren.
Ook luistert ze prima. Het levert mij vele complimenten op als ze in een enigszins gespannen situatie zich prima door mij tot de orde laat roepen.
Kortom: teun is een fantastische hond, zelfs in handen van een onervaren mechelaar-vrouwtje.
Nou ja niet direct, maar Sandra zegt natuurlijk niet voor niks dat het moeilijke honden zijn over het algemeen. En dat is gewoon eerlijk en kan ik alleen maar toejuichen.
Wat dat betreft geloof ik dan toch meer de uitspraken van Sandra en van Inge, die wat meer kijk en ervaring met dit type honden hebben dus ook weten wat ze in hun handen heb. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat jij dit niet hebt hoor, maar dat het een lastig nest is dat geloof ik direct.
Ik heb zelf ook een hond gehad uit 2 hele sociale honden en juist daarom ook bewust uit die lijn een hond genomen... en toch was die alles behalve lief naar andere honden (net als de rest van het nest). Maar dat wil niet ook direct asociaal zeggen. Hij heeft in de bijna 7 jaar dat hij bij mij heeft gezeten nog nooit een vreemde hond maar een haartje gekrenkt en toch liep hij altijd los. En toch weet ik als geen ander welke bloedbaden hij kon aanrichten aangezien hij dit wel bij mijn honden heeft gedaan. Dat was ook de reden dat hij hier echt niet kon blijven.
Je kunt het op papier nog zo goed uitzoeken, maar dat stukje blijft toch het gokken bij het fokken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”