Oh jullie gaan weer veels te hard!
Maeve schreef:Inderdaad, clickertraining

Dat kost véél meer inspanning dan wandelen en loslopen, ik kan er alvast niet tegenop wandelen. Ik leg de nadruk dus ook op trainen en daarnaast een wandeling waarbij ze loslopen, niet andersom. En als ze echt moe zijn maakt zo'n voorbij wandelende kat ook niet meer uit. Coda zit de laatste tijd ook in zo'n fase dat ze overal op reageert maar als ze echt moe en voldaan is valt ze als een blok in slaap.
Wandelen vind ik zelf ook heerlijk, lekker een uur door het bos struinen. Het scheelt wel als ze met andere honden kan spelen. Daar wordt ze ook een stuk moeier van. En ze vindt het geweldig, dat is ook mooi meegenomen
Clickertraining vind ik ook leuk om te doen. Daar moeten we maar weer wat actiever mee aan de slag. Ik ben weer op zoek naar een hondenschool dus misschien kan ik dat wel combineren.
Ptje schreef:Hondenspelletjes verzinnen zodat ze geestelijk ook moe worden.
Hier op HF heb ik laatst een link aangeklikt maar natuurlijk weer niet opgeslagen
Misschien dat je het met de zoekfunctie vindt.
Ik heb linkjes opgeslagen. Daar staat genoeg tussen. Daar moet ik ook mee aan de slag, maar het ontbreekt mij soms wat aan energie, dat is het grootste probleem eigenlijk, voor zover er een echt probleem is dan
samantha! schreef:Inderdaad denkwerk!
Wat bij mijn honden erg goed werkt is als een groep gaan trainen.
Dus allemaal tegelijk opletten en daarna mag 1 die opdracht uitvoeren, terwijl ik het volgende apport alweer verstop of het volgende spoortje alweer aan het uitleggen ben.
Dus op elkaar letten, opletten op wie er mag, op mij letten.
Daarna is het
Maar als groepje trainen gaat natuurlijk erg lastig met 1 hond.
Nou dat wordt een hond erbij
Cleva schreef:Mijn aanwezigheid maakt ze heel erg moe.
Wij zijn altijd bij haar, dat zal het wel minder vermoeiend maken denk ik. Nou zijn wij ook heel saai natuurlijk
Shibby schreef:ik spaar de wcrolletjes, keukenrollen en eenling sokken op hier in huis, stop er koekjes in en verstop ze door t huis

Ik zal eens kijken of we zoiets kunnen doen. Dat is wel makkelijk natuurlijk
semmyboy schreef:Ik heb voor sem elke dag een andere oefening.
De ene keer doen we gehoorzaamheids oefeningen in de tuin.
De andere keer fietsen.
1 keer in de week ga ik met een wandelmaatje wandelen en neemt ze haar hond mee, en dan gaat hij de hele tijd spelen en rennen.
Ik doe zoek oefeningen. En elke dag loop ik totaal 4 uur met hem.
Ik maak de wandeling wel korter als we fietsen.
Sem is dus eigenlijk altijd wel moe, maar het is van zichzelf een hele rustige hond.
Fietsen wil ik nog wel gaan doen, maar daar zie ik een beetje tegenop. Ik weet niet hoeveel controle ik over haar zal hebben tijdens het fietsen. Maar daar kunnen we ook mee aan de slag. Wandelingen wissel ik ook af, dan weer naar het bos, dan een ander stuk bos, een keer in de week wandelen met mijn moeder en haar hondje. Vanmiddag ook gedaan. Nu is ze wel iets moeier dan normaal, maar ze begint al weer wakker te worden
Ze is ook niet een rustige hond. Ze is een hyperhoofd en een spring in het veld. Wel heel leuk hoor! Het is een heerlijk hondje waar ik elke dag van geniet.
Ze zeggen toch wel eens dat je de hond krijgt die je nodig hebt? Ik weet wel waarom ik Anthira heb gekregen hoor, een lekker actief hondje, die je met rust moet behandelen. Hoe drukker ik doe, hoe drukker zij wordt. Nou dat is soms best een opgave