Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zou het...? *upd: terug naar z'n baasje*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: zou het...? *foto toegevoegd*

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:Vind je het heel erg als ik er niet zo van onder de indruk ben?
Een pup die heeft wel wat tijd nodig om A: gesetteld te raken, en B: opgevoed te kunnen worden.
Een week op proef is naar mijn bescheiden mening nauwelijks een kans geven. Een pup heeft gewoon meer tijd nodig.
Dat hij katten heeft gezien en twee commando's bij heeft geleerd is enig, maar vertrouwen?
Om vertrouwen in elkaar te krijgen heb je wel even wat meer tijd nodig dan een weekje op proef.

Uiteraard. Maar Lor kan hem dan wel leuk vinden, de hond is niet van háár. Zij kan er zoals ik het lees toch ook niks aan doen dat de hond (hoe leuk zij hem ook vindt) weg moet :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:Daar zeg ik ook niets van, ik zeg alleen maar dat ik vind dat het diertje geen echte kans heeft gekregen.
Nee dat heeft ie ook niet :ugh: Wat dat betreft heb je ook 100% gelijk en is het gewoon zielig voor zo'n puppeding :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

smoekie schreef:
Tara schreef:Vind je het heel erg als ik er niet zo van onder de indruk ben?
Een pup die heeft wel wat tijd nodig om A: gesetteld te raken, en B: opgevoed te kunnen worden.
Een week op proef is naar mijn bescheiden mening nauwelijks een kans geven. Een pup heeft gewoon meer tijd nodig.
Dat hij katten heeft gezien en twee commando's bij heeft geleerd is enig, maar vertrouwen?
Om vertrouwen in elkaar te krijgen heb je wel even wat meer tijd nodig dan een weekje op proef.

Uiteraard. Maar Lor kan hem dan wel leuk vinden, de hond is niet van háár. Zij kan er zoals ik het lees toch ook niks aan doen dat de hond (hoe leuk zij hem ook vindt) weg moet :19:
Dit dus, en om ongevraagd een puppy in huis te nemen zonder met je ouders te hebben overlegd ìs ook wel heel erg niet zo verstandig.
Brigitte
Zeer actief

Re: zou het...? *upd: terug naar z'n baasje*

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ze heeft toch ook al eens een blauwe maandag een Shar Pei gehad?
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Aaah... helaas... had t wel enigszins verwacht en wellicht ook beter. Hoop wel dat de andere eigenaar toch veel meer tijd voor zn pupsel weet vrij te maken ;)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Ga je schamen over zo weinig initiatief. De ggd faciliteert pupopvang zeker niet.
Icecold81
Zeer actief

Wat heeft de ggd er mee te maken?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lor1_1984 schreef:Ik kan Linlin's reactie niet lezen, dus heb géén idee wat ze bedoeld, gok dat het weer een of andere kutopmerking aan mijn adres is.
Haar opmerking heeft 0,0 toegevoegde waarde. Lekker laten waaien.
Icecold81
Zeer actief

Nee de opmerking slaat kant noch wal, als een pik op een drumstel o.i.d. En idd lekker laten waaien dan maar ;)
Afbeelding
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Icecold81 schreef: als een pik op een drumstel o.i.d.
Hoewel ik dit wel eens zou willen meemaken!! :LOL:
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
smoekie
Zeer actief

lor1_1984 schreef:Ik kan Linlin's reactie niet lezen, dus heb géén idee wat ze bedoeld, gok dat het weer een of andere kutopmerking aan mijn adres is.
Zo beter :engel:
linlin schreef:Ga je schamen over zo weinig initiatief. De ggd faciliteert pupopvang zeker niet.
:F:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Célie schreef:
Kan je dan wel zien dat Linlin een rea heeft geplaatst ?
Ja.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Célie schreef:
Kan je dan wel zien dat Linlin een rea heeft geplaatst ?

jah. Je ziet dan de naam staan maar geen inhoud als je diegene geblokkeerd heb.
Staat dan iets van je kan de inhoud van deze reactie niet lezen ivm bla bla bla...

Maaruhh ik vind het wel jammer dat pupsel terug is naar zn baasje omdat die dan weer 24/7 alleen zit....
Kunnen ze niet beter een ander baasje voor hem zoeken ?
Geen nare reactie naar jouw kant hoor.. Jullie zouden in eerste instantie alleen een weekje oppassen.
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Er wordt nogal wat afgedweild met dieren, als ik het zo lees.
Denk toch na voor je iets doet! :gvd:
Afbeelding
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou nou, kom op, moet er nou meteen weer zo negatief geoordeeld worden? Ik snap impulsief gedrag eigenlijk wel, niemand hier zeker ooit last van gehad? Maar ik ben ook wel eens op mijn bek gegaan daardoor en dan leer je: voorbereiding is alles. Zeker met een pup. En dan nog kom je soms voor vervelende verrassingen te staan. Maar ik denk dat ik jou niks uit hoef te leggen over de bergen en dalen van het leven en de soms onverwachte strijd die je moet leveren. Ergens voor durven gaan is ook een goede kracht, die niet iedereen bezit. Altijd blijven twijfelen en angst hebben, is ook niks.

Bovendien hebben we het over je zus en die kennen we natuurlijk niet. Is het niet een idee dat zij zich ook aanmeldt hier trouwens? Een betere voorbereiding op het hebben van een pup, is er zowat niet, dan hier veel te lezen, ja toch? Je leert er meer dan uit de boekjes iig. En de feedback kan soms wel handig zijn, je zus is een impulsieve, vertel je, dus misschien wat nuchtere meningen zou niet slecht voor haar zijn. Moet je haar wel uitleggen hoe het hier gaat, haha.

Wel jammer van de pup, maar het is wel een les geweest inderdaad, weer wat geleerd. Hoe de pup verder terecht komt, heb je inderdaad geen controle over en zou ik loslaten, wat kun je anders doen? O, misschien wel nadenken over wat jullie gaan doen als puppemans toch weer niet zo welkom is en hij weer aan jullie vraagt of hij weer bij jullie mag komen wonen. Ik denk dat ik dat nee zou zeggen. Want ik ben geen kringloopwinkel en de pup geen ding die je steeds ergens anders neer kunt zetten als je daar zin in hebt. Dat is dan weer een les voor hem.

Ik weet niks van linlin verder (en je geschiedenis met haar) maar ik denk eigenlijk wel dat sommige sarcastische grapjes soms negatiever worden uitgelegd dan nodig. Ik kan me vergissen natuurlijk maar ik kan zelf ook wel lachen om sarcasme. Alleen doe ik dat meestal in prive kring met mensen die ik ken.
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Dat was niet zo slim van zuslief.

Mijn pa zou ook not amused zijn als ik met nog een hond aan kom zetten. Al is het maar tijdelijk.

Tja, wijze les voor iedereen denk ik.

Maar hoop dat de baas er het meest van leert en inderdaad zijn best gaat doen.
Hij heeft een aantal dagen de tijd gehad om na te denken, en hopelijk is hij nu van goede wil :)
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Beter dat de pup nu weggedaan is doordat mensen niet hebben nagedacht over het begrip 'pup' en het behandelen als een wegwerpartikel dat niet bevalt
dan dat hij dalijk wat groter/sterker was en ze er dan pas achterkwamen dat het toch wel echt tijd en moeite kost...

Nu vindt hij nog makkelijk een ander baasje..

Maar oke, je zus is niet de enige..
kijk maar naar de asiels in Nederland..

Hoop alleen niet dat ze over een aantal maanden nieuw hondje uitzoekt omdat ze dan op zichzelf woont en zich niet meer hoeft te verantwoorden aan ouders.

Jij kunt er misschien niks aan doen omdat het de actie van je zus was, maar vind het weer een triest verhaal! :ugh:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hoe kan je dan überhaupt denken dat die hond mag blijven als je zus die hond zomaar binnenhaald
Niet zo handig gezegd dus. Hoop dat het hondje een fijne toekomst tegemoet gaat.
Icecold81
Zeer actief

Fizgig schreef:.

Ik weet niks van linlin verder (en je geschiedenis met haar) maar ik denk eigenlijk wel dat sommige sarcastische grapjes soms negatiever worden uitgelegd dan nodig. Ik kan me vergissen natuurlijk maar ik kan zelf ook wel lachen om sarcasme. Alleen doe ik dat meestal in prive kring met mensen die ik ken.
In dit geval is het naar mijn idee toch echt gewoon een minne steek onder water. En totaal overbodig.
Vooral omdat zus de hond mee naar huis nam naar mams. Lor1 woont niet bij mams in, nog bij zus. Zij hoopte dat het hondje wellicht een succes werd zodat ze af en toe eens leuk een dagje kon oppassen. Zus heeft de pup een week in huis genomen op proef, Lor1 niet...
Daarnaast hebben zus en mams niets met ggd te maken. Enkel Lor1 en daar wordt door zo'n opmerking dus gewoon de draak mee gestoken toch?

Of ik moet het helemaal mis hebben... kan uiteraard...
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Op zich snap ik het wel als mensen anderen in de negeer zetten. Maar ik vind dat zelf geen goeie strategie. Linlin, kun je niet gewoon ophouden met al dan niet grappig bedoelde opmerkingen maken in Lori's topic want ze stoort zich er duidelijk aan. Ik vind dat je dan gewoon op kunt houden, zeker als je gedrag als pesten wordt ervaren. Ik kan je sarcastische humor soms wel waarderen maar je moet je realiseren dat je mensen kunt kwetsen ermee en dan ga je te ver. Waarom ga je daar mee door als iemand aangeeft dat je haar kwetst? Ik schat je intelligenter in dan dat. Vind ik niet kunnen, hou er alsjeblieft mee op want ik kan er echt niet tegen als mensen anderen het leven zuur maken hier. Dan krijg je met mij te maken en ik lijk wel erg aardig maar ik kan ook best vervelend zijn als ik wil. Dat leer ik hier op het forum, hoe je dat doet. Dus laat Lori gewoon met rust, alsjeblieft zeg.

Ik weet wel dat Lori geen bescherming nodig heeft en voor zichzelf op kan komen (sorry Lorraine dat ik me ermee bemoei), maar ik krijg er zelf een vieze msaak van in de mond dus bij deze. Grappen maken kan ik waarderen maar in Lori's topics worden jouw grappen duidelijk niet gewaardeerd en dan vind ik dat je er gewoon mee op moet houden. Vind het wel jammer, zo bloemrijk als jij taal kunt gebruiken, gebruik je die helaas om naar te doen. Zo ervaart men het iig, hoe je het ook bedoelt.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Fizgig schreef:Op zich snap ik het wel als mensen anderen in de negeer zetten. Maar ik vind dat zelf geen goeie strategie. Linlin, kun je niet gewoon ophouden met al dan niet grappig bedoelde opmerkingen maken in Lori's topic want ze stoort zich er duidelijk aan. Ik vind dat je dan gewoon op kunt houden, zeker als je gedrag als pesten wordt ervaren. Ik kan je sarcastische humor soms wel waarderen maar je moet je realiseren dat je mensen kunt kwetsen ermee en dan ga je te ver. Waarom ga je daar mee door als iemand aangeeft dat je haar kwetst? Ik schat je intelligenter in dan dat. Vind ik niet kunnen, hou er alsjeblieft mee op want ik kan er echt niet tegen als mensen anderen het leven zuur maken hier. Dan krijg je met mij te maken en ik lijk wel erg aardig maar ik kan ook best vervelend zijn als ik wil. Dat leer ik hier op het forum, hoe je dat doet. Dus laat Lori gewoon met rust, alsjeblieft zeg.

Ik weet wel dat Lori geen bescherming nodig heeft en voor zichzelf op kan komen (sorry Lorraine dat ik me ermee bemoei), maar ik krijg er zelf een vieze msaak van in de mond dus bij deze. Grappen maken kan ik waarderen maar in Lori's topics worden jouw grappen duidelijk niet gewaardeerd en dan vind ik dat je er gewoon mee op moet houden. Vind het wel jammer, zo bloemrijk als jij taal kunt gebruiken, gebruik je die helaas om naar te doen. Zo ervaart men het iig, hoe je het ook bedoelt.
het lijkt me toch heel logisch (ja spuit elf geeft ook water :wink: ) dat zoiets NIET GRAPPIG bedoeld kan zijn.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Fizgig schreef:Op zich snap ik het wel als mensen anderen in de negeer zetten. Maar ik vind dat zelf geen goeie strategie. Linlin, kun je niet gewoon ophouden met al dan niet grappig bedoelde opmerkingen maken in Lori's topic want ze stoort zich er duidelijk aan. Ik vind dat je dan gewoon op kunt houden, zeker als je gedrag als pesten wordt ervaren. Ik kan je sarcastische humor soms wel waarderen maar je moet je realiseren dat je mensen kunt kwetsen ermee en dan ga je te ver. Waarom ga je daar mee door als iemand aangeeft dat je haar kwetst? Ik schat je intelligenter in dan dat. Vind ik niet kunnen, hou er alsjeblieft mee op want ik kan er echt niet tegen als mensen anderen het leven zuur maken hier. Dan krijg je met mij te maken en ik lijk wel erg aardig maar ik kan ook best vervelend zijn als ik wil. Dat leer ik hier op het forum, hoe je dat doet. Dus laat Lori gewoon met rust, alsjeblieft zeg.

het lijkt me toch heel logisch (ja spuit elf geeft ook water :wink: ) dat zoiets NIET GRAPPIG bedoeld kan zijn.
linlin

lor1_1984 schreef: Geeft overigens een hoop rust. :ok:
Jij en je medestanders zijn er anders maar flink druk mee.
linlin

Fizgig schreef: Dan krijg je met mij te maken en ik lijk wel erg aardig maar ik kan ook best vervelend zijn als ik wil .
Is dit een dreigement? Nee toch! Dat zou niet zo netjes zijn.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Cleva schreef:
lor1_1984 schreef:me zo ongeveer de grond intrappen, kleineren en opjagen stel ik niet op prijs
Nee, dat kan ik me voorstellen.

Gelukkig gebeurt dat ook niet.

Of bedoel je misschien dat mensen je wijzen op uitspraken die ze bijzonder vinden?
Dat is namelijk niet helemaal hetzelfde.
Dit dus...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”