Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sjakie is ziek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Sjakie is ziek

Ongelezen bericht door freskin »

Fijn dat Sjakie zich weer wat beter voelt! :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

jou sjakie krijgt van mij een knuffel, en jijzelf krijgt van mijn sjakie een vette slikker!!
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Dank jullie wel hoor...en een lik van jouw Sjakie slaan we natuurlijk niet af!! :D

Heeft jouw Sjakie altijd zo geheten?
Mijn Sjaak kwam bij ons wonen toen hij 8 was en heette Mikey ( spreek uit: maikie), maar dat vond ik een veel te zoete naam voor die malle sjaak die hij was, dus is het Sjakie geworden.. :mrgreen: .
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Gelukkig geen echt nare dingen en ik duim dat het weer goed gaat komen.
Nel
Zeer actief

Vanmiddag weer naar de da geweest en urine nagekeken....eindelijk geen bloed meer in de urine :ok: ...hij heeft wel pijn,al laat hij er niks van merken ( bolle rug)en krijgt daar 1 tablet cortaphen forte voor, 's avonds , in de hoop dat het pijn wat weg haalt en het plassen en drinken wat hij nog steeds veel doet, wat te minderen en als dit niet goed gaat 2 tabletten per dag, de rest van zijn leven.Het vaak uitlaten overdag is geen probleem, gisterenavond zijn we ook 2 keer naar huis teruggeweest om hem te laten plassen, alleen die 2 a 3 keer 's nachts, daar word je toch wel moe van.
Hij eet verder goed hoor, is mooi op gewicht en geestelijkis hij nog helemaal het heertje.
Ik hoop zo dat ie nog een poosje meekan, maar als de pijn te erg wordt en hij er geen aardigheid meer in zijn leven heeft weet ik ook wel wat me te doen staat.

En hebben julie honden die lang pijnstillers geslikt hebben?

Hij slaapt altijd op mijn slaapkamer op een stoel met lekkere zachte dekentjes, en gisteren heeft mijn zoon een heel stuk van de poten afgezaagd, zodat hij er met een klein wipje op kan gaan liggen.
Zo probeer ik het goede te doen voor hem...
Nel
Zeer actief

Even omhoog voor Sanne

Sterkte met je hond hoor!!
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

Nel schreef:Dank jullie wel hoor...en een lik van jouw Sjakie slaan we natuurlijk niet af!! :D

Heeft jouw Sjakie altijd zo geheten?
Mijn Sjaak kwam bij ons wonen toen hij 8 was en heette Mikey ( spreek uit: maikie), maar dat vond ik een veel te zoete naam voor die malle sjaak die hij was, dus is het Sjakie geworden.. :mrgreen: .
sorry voor het late bericht, en nee sjakie is ook een herplaatser, alleen was hij pas een half jaar toen hij bij ons kwam, zijn 1e naam was dribbel. ik hou van hollandse namen dus gelijk hem sjakie genoemd. en hij luisterde er eigenlijk gelijk na.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nel schreef:Even omhoog voor Sanne

Sterkte met je hond hoor!!
Dank je Nel.

Staat Sjakie nu nog steeds op pijnstilling en hoe gaat het nu met hem?
Geef jij hem ook glucosamine ofzo bij?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Nel
Zeer actief

Hij krijgt nog steeds pijnstilling en het gaat erg op en neer....eind deze week bv liep hij heel moeilijk en had veel pijn, toen moest ie poepen en leek het net of er wat losschoot in zijn rug, en ging het ineens weer veel beter...maar ja, dat bot groeit ook alle kanten uit, het is geen nette brug maar een wirwar van botuitsteeksels bij zijn tussenwervelschijf.
Hard rennen achter de zwiepbal mag hij niet meer, spelen in huis met de bal maar weinig, dat gaat dan vooral om het kracht zetten bij de start en de slidings om de bal te pakken.
Hij heeft daarvoor in de plaats een enorm bot waar hij iedere dag een uur op mag kluiven ( 2 x een half uur) en dat vindt ie ook wel erg fijn om te doen.
En ipv een hondje vol energie is het nu een oud sukkelaartje geworden dat netjes meeloopt...behalve als er iets te eten op straat ligt, daar is hij nog als de kippen bij.
Maar hij kijkt nu wel weer helder en het staartje is ook weer omhoog,hoop dat dat weer even zo blijft.
Jij sterkte hoor, ik weet niet hoe oud jouw hond is?
Nel
Zeer actief

Nog even dit: Sjakie is ook incontinent, overdag gaat hij nu iedere 2 uur even in de tuin een plas doen en 'snachts ga ik er ook nog 1 of 2 keer uit.
's nachts heeft hij een trui aan, omdat hij kortgeleden kaalgeschoren is ( het deed té veel pijn om hem te plukken en door zijn ziekte was ik al erg laat er mee...het was een stuivende sneeuwbal!!) en het wordt te koud op mijn slaapkamer en ligt hij ook nog onder een fleecedekentje in de loop van de nacht.
Hij slaapt altijd op een stoel in mijn slaapkamer en mijn zoon heeft daar de 4 poten een heel eind ingekort, want springen ging niet meer zo goed.
Als er straks kou komt in Nederland, zou ik overwegen een warm, waterdicht jasje te kopen...
Sjakie krijgt geen glucosamine, daar weet ik te weinig van en ik weet ook niet of dat samen met zijn medicatie mag.
Sanne!!
Zeer actief

Zazoe is 7.

Ik had net een jas gekocht voor behendigheid dus die kan ik altijd nog gebruiken...

Overdag is hij niet incontinent. Alleen nachts en dan maakt het niet uit of ik er nachts uit ga om hem uit te laten..
Want daar heb ik geprobeerd maar nog plast hij dan.
Nel
Zeer actief

Canis Sapiens schreef:
Nel schreef:, omdat hij kortgeleden kaalgeschoren is ( het deed té veel pijn om hem te plukken en door zijn ziekte was ik al erg laat er mee...het was een stuivende sneeuwbal!!) en het wordt te koud op mijn slaapkamer en ligt hij ook nog onder een fleecedekentje in de loop van de nacht.
Oei, het ruwharige kereltje is kaalgeschoren?
Is hij wel eens eerder geschoren? Zo niet, let er aub op dat hij hier wel echt irritatie van kan krijgen.
Bij het scheren "knip" je als het ware de haren heel kort af, zodat het oude haar in het haarzakje blijft zitten, wat bij het plukken er uit zou gaan. Dat jeukt. En doordat er geen vacht meer op zit, is beschadigen dmv krabben heel snel gedaan. En dan kom je snel in de spiraal; jeuk, krabben, korstjes, meer jeuk, meer krabben, enz. Als je hier overheen ook een (synthetisch of wollig of ...) truitje gaat doen, én stel hij gaat op een fleeceplaid liggen (hmmmm lekker warm kroelen), dan kan het bijna niet anders of hij krijgt jeuk. Smeer hem anders lekker in met een lekkere zalf (ik heb een wondercreme die ik gebruik voor mezelf, hond, cavia's, alles :D ) die niet afsluit, dus alleen natuurlijk spul zonder parabenen of siliconen. Iets simpels met alleen jojoba olie, kamille extract, calendula, zoiets.

Daarbij wordt het nieuwgroeiende haar ook wolliger enzo, maar dat maakt natuurlijk niet veel uit ;)
Weet je , het was kiezen...de trimster heeft geprobeerd om te plukken, maar dat deed hem hartstikke zeer aan zijn rug. Had daarom met haar afgesproken om hem te scheren ( met een tondeuze) als plukken niet ging en dat heeft ze gedaan. Ja, het is niet ideaal, maar hij is al de jaren dat hij hier was netjes geplukt en nu hebben we het zo opgelost...
Hij heeft helemaal geen last van jeuk of rare plekjes wat jij noemt, en ik ben tevreden dat het zo gebeurd is deze keer...volgende keer zien we wel weer hoe het er voor staat...
Nel
Zeer actief

Sanne!! schreef:Zazoe is 7.

Ik had net een jas gekocht voor behendigheid dus die kan ik altijd nog gebruiken...

Overdag is hij niet incontinent. Alleen nachts en dan maakt het niet uit of ik er nachts uit ga om hem uit te laten..
Want daar heb ik geprobeerd maar nog plast hij dan.
Wat is Zazou nog jog joh!! Hoop echt dat de medicatie goed gaat helpen hoor!! :knuffel:
Nel
Zeer actief

Vandaag de da weer gebeld, Sjakie heeft te veel pijn met de cortaphen. De da stelde metacam voor en misschien krijgt hij rimadyl, net als Timo krijgt voor haar nekhernia..
Ik vind het maar moeilijk het verschil te zien tussen de verschillende soorten, wat zijn jullie ervaringen met nsaid"s?
Nel
Zeer actief

Sjakie krijgt voorlopig rimadyl, kijken of dat beter pijnstillend is...
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

He bah, ik weet wel van nsaid's dat ze heel slecht voor de maag zijn. Dus je zou er een maagbeschermer bij kunnen vragen misschien, ik geloof dat ze dat ook voor honden hebben. Ik kan ze niet nemen, ibuprofen enzo, vanwege mijn maag. Je hebt trouwens toch ook carprofen voor honden?

Sterkte met Sjakie, het zit je niet mee, kleine vent.
Nel
Zeer actief

Dank je wel....vanmorgen de eerste op...ik houd het in de gaten, want van de bijsluiter word je natuurlijk niet vrolijk, maar zo'n pijn hebben is ook niks. Ben benieuwd of dit beter gaat werken...
Sanne!!
Zeer actief

Ik heb ook wat verder gezocht natuurlijk en nog eens gevraagd maar voor spondylose werkt previcox beter. Werd ook al in mijn topic gezegd.

Edit: Vergeet ik een beterschapsknuffel voor Sjaakie.
Nel
Zeer actief

Oké, dank je wel, ga eerst dit proberen, want de uitwerking op verschillende honden is ook weer anders...

En dank je wel voor de knuffel... :ok:
Nel
Zeer actief

Nou, met Sjaak gaat het zienderogen achteruit.
Als het vandaag zo blijft llaat ik hem morgen inslapen...hij kan nu bijna niet meer lopen, zijn achterhand is nu ook al aangetast en dat wil ik mijn vrolijke tuinkabouter verder niet meer aandoen...alle levenslust is weg... :cry:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

:( ach die sjakie .. sterkte.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Heel veel sterkte Nel. :(
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Nel
Zeer actief

Sjakie is stervende...hij ligt heel rustig in de badkamer op de wollige badmat ( zelf opgezocht) en ik heb een handdoek over hem heengelegd en ga regelmatig bij hem kijken en hem een aai geven...
Tranen met tuiten hier...
Yeufke
Zeer actief

Wat moet dat moeilijk zijn om aan te zien. :(
Misschien toch nog even een arts laten komen als het te lang duurt zodat hij niet hoeft te lijden?
Het lijkt erop dat hij echt op is, en hij heeft ook best een mooie leeftijd, maar het is altijd te vroeg.
Sjakie jongen, rust zacht, ga maar snel over de brug, het is goed. :roos:
Afbeelding
slaap zacht lieve meid
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

ah jeetje lees t nu pas, wat vreselijk en wat naar zeg. Is het niet beter om de dierenarts even te laten komen? Sterkte in elk geval.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat verdrietig. Heel veel sterkte.
Afbeelding
Nel
Zeer actief

En toen stond ie ineens weer in de kamer en ligt nu in zijn lekkere mand...hij heeft geen pijn en is erg rustig....hij ligt al weer lekker te slapen...
Yeufke
Zeer actief

Fijn dat hij weer opgekrabbeld is maar ze kunnen soms zo hard zijn voor zichzelf.
Hou hem maar goed in de gaten. Maar dat doe je vast wel. :wink:
Liever iets te vroeg dan te laat voor hem beslissen wat er gaat gebeuren.
Sterkte ermee. Het is afzien wanneer je oudje er zo aan toe is. :roos:
Afbeelding
slaap zacht lieve meid
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wat een zorgen om Sjakie.
Moeilijk hoor. En ja, houd hem maar goed in de gaten. Als hij zich weer zo vreselijk naar gaat voelen, is het ook geen doen.
Afbeelding
Nel
Zeer actief

Nee, hij liep de kamer in omdat hij bij mij wil zijn...ligt nu voortdurend te slapen en heb hem al verwend met wat zachte lekkertjes. Als ik even weg moet, naar de wc bv, wordt hij onrustig dus ik blijf vandaag geplakt op mijn bureaustoel en kan hem dan lekker een aai geven zo nu en dan...

Maar jeetje, wat een tranen al...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”