Mo-yi is helemaal fan van haar lange fleece trektouw, dan komt ze bij me staan met zo'n vragende blik, en als ik m dan vastpak en met mn bureaustoel naar de keuken rijd, dan trekt zij me weer de woonkamer in ( is ook maar 3 meter ong, maar toch ), dat is gegarandeerd dikke pret
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
favoriete spel van je hond..
Moderator: moderatorteam
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
- Aantal honden: 2
Wat is het favoriete spel van je hond?
Mo-yi is helemaal fan van haar lange fleece trektouw, dan komt ze bij me staan met zo'n vragende blik, en als ik m dan vastpak en met mn bureaustoel naar de keuken rijd, dan trekt zij me weer de woonkamer in ( is ook maar 3 meter ong, maar toch ), dat is gegarandeerd dikke pret
- dagmar88
- Zeer actief
Re: favoriete spel van je hond..
Speelgoed?
Voor Niko zijn foambal en Charlie haar planet dog bal.
- Vlindchi
- Zeer actief
Ze is nog jong dus eigenlijk alles wel wat ze hier in de speel bak heeft liggen.
- Wolf77
- Zeer actief
speelgoed of gewoon speldagmar88 schreef:Speelgoed?
- Wolf77
- Zeer actief
Nanna schreef:Een ouwe in elkaar geknoopte handdoek. Die grijp ik dan opeens beet en schud het ding furieus dood, al piepgeluidjes makend.
De meute wordt gèk.
Topsi wil die handdoek met groene ogen grijpen, Glenn trekt zich een versuffing aan dat ding, en Bakkie rent er gillend en gierend omheen.
Simone slaapt gewoon door
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Bal 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
moonsparkle
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
Ik heb hier n knuffel in de vorm van n bot. We gebruiken deze alleen voor zoekspelletjes in huis. deze ligt dan ook in de kast en als ik m tevoorschijn haal is hij heppie de peppie
rent hij vast naar de plek waar hij altijd al liggend moet wachten tot ik klaar ben met verstoppen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dumas vind alleen een bal leuk. De rest is stom 
Luca vind heel veel leuk. Die brengt geregeld een speeltje. Trekspelletjes vind hij het leukste.
Luca vind heel veel leuk. Die brengt geregeld een speeltje. Trekspelletjes vind hij het leukste.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Favo speelgoed is De! Bal!
Favo spel is 'voor je bek trappen'.
Dan krijs ik "Mot ik je voor je bék trappen?" en dan wordt ze helemaal blij. Ik duw haar hoofd weg met mijn voeten, en zij mag in mijn sloffen bijten. Dat doet ze ook, en ze doet me nooit pijn. Ze pakt ook echt alleen het gedeelte van de voet waar de slof zit. Precies zó hard dat het net geen pijn doet. Terwijl ik met de andere voet tegen haar bek duw en krijs "Pas OP hoor! Ik TRAP je voor je BEK!".
Ge-wel-dig spel vindt ze dat
Soms komt ze er om vragen. Dan duwt ze met zo'n blije bek tegen mijn voet. Meestal zeg ik dan dat ze moet opzouten, maar héél af en toe gaat het van "Wat moet jij nou? Nou? Nou? Moet jij soms een trap tegen je bek?" en dan gaat ze heel dom blij om me heen dansen en springen.
Come to think of it......het is geloof ik ook mijn favo spel
Favo spel dat ze alleen doet is kongbal. Dat is voetballen terwijl ze op een kong kauwt.
Hondjesgolf vindt ze ook leuk, dan mept ze de bal met haar zwartrubberen kongbot door de kamer.
Dan krijs ik "Mot ik je voor je bék trappen?" en dan wordt ze helemaal blij. Ik duw haar hoofd weg met mijn voeten, en zij mag in mijn sloffen bijten. Dat doet ze ook, en ze doet me nooit pijn. Ze pakt ook echt alleen het gedeelte van de voet waar de slof zit. Precies zó hard dat het net geen pijn doet. Terwijl ik met de andere voet tegen haar bek duw en krijs "Pas OP hoor! Ik TRAP je voor je BEK!".
Ge-wel-dig spel vindt ze dat
Soms komt ze er om vragen. Dan duwt ze met zo'n blije bek tegen mijn voet. Meestal zeg ik dan dat ze moet opzouten, maar héél af en toe gaat het van "Wat moet jij nou? Nou? Nou? Moet jij soms een trap tegen je bek?" en dan gaat ze heel dom blij om me heen dansen en springen.
Come to think of it......het is geloof ik ook mijn favo spel
Favo spel dat ze alleen doet is kongbal. Dat is voetballen terwijl ze op een kong kauwt.
Hondjesgolf vindt ze ook leuk, dan mept ze de bal met haar zwartrubberen kongbot door de kamer.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Safari
Wasbeer gooien
ik heb ooit eens zo'n platte wasbeer knuffel gekocht met piepje. Het was meteen het eerste waar Sliert mee in zijn bek liep. Inmiddels zijn het twee stukken wasbeer en met beide wordt rondgeslingerd. De piepjes zijngesloopt.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Plastic flesjes worden standaard gepikt. negen van de tien keer als ik een flesje water wil meenemen voor onderweg blijkt meneer hem al vakkundig gesloopt te hebben.
Verder is het leuk om als een zombie achter hem aan te lopen of al gillend en krijsend door de kamer achter hem aan te sjezen, dikke lol hebben we dan. Jammer dat hij dan wel op een gegeven moment vooral rondjes om de tafel gaat rennen, daar wordt het baasje duizelig van.
Buiten is het altijd leuk om achter balletjes aan te rennen. Of als het beest een lekker grote stevige tak gevonden die aan mij te geven en dan moet ik hem vast houden en doorlopen terwijl hij aan die tak hangt te sjorren.
Verder is het leuk om als een zombie achter hem aan te lopen of al gillend en krijsend door de kamer achter hem aan te sjezen, dikke lol hebben we dan. Jammer dat hij dan wel op een gegeven moment vooral rondjes om de tafel gaat rennen, daar wordt het baasje duizelig van.
Buiten is het altijd leuk om achter balletjes aan te rennen. Of als het beest een lekker grote stevige tak gevonden die aan mij te geven en dan moet ik hem vast houden en doorlopen terwijl hij aan die tak hangt te sjorren.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Apporteren, maakt niet uit waarmee, en voetballen (Mila is dan de keeper).
Als ik geen zin heb om mee te doen, is het vaak een flostouw rondzwiepen of eindeloos op een piepspeeltje duwen.
Als ik geen zin heb om mee te doen, is het vaak een flostouw rondzwiepen of eindeloos op een piepspeeltje duwen.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Bo is ook helemaal gek van apporteren en van voetballen. Maar dat valt allemaal in het niet als we gaan speuren, echt leuk!DeDiana schreef:Apporteren, maakt niet uit waarmee, en voetballen (Mila is dan de keeper).
- dagmar88
- Zeer actief
Miranda schreef:Favo speelgoed is De! Bal!
Ge-wel-dig spel vindt ze dat![]()
Come to think of it......het is geloof ik ook mijn favo spel![]()
Charlie's favoriete spel is mij voor de gek houden
Pjotr doet 'Net als Niko' en gaat er iedere keer dat hij z'n bal voor me legt om te gooien snel mee aan de haal.
Die bal interesseert hem niks, maar Niko plagen
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Als ik rondjes om de tafel ren met hem achter me aan, dan gaat hij helemaal uit zijn dak (Nando).
Hij wordt er ook steeds beter in, want hij heeft nu ontdekt dat hij me met zijn schijnbewegingen de andere kant op kan laten rennen.
Hij wordt er ook steeds beter in, want hij heeft nu ontdekt dat hij me met zijn schijnbewegingen de andere kant op kan laten rennen.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Misty is niet zo'n spelerd, dat is beneath her...maar Shadow maakt het liefst overal een spel van. Die krijgt Misty zover om krijgertje te spelen en verstoppertje en met ons doet hij graag een trekspelletje of even lekker stoeien, dan kijkt hij je aan met een blije bek en een kwispel onderweg en dan moet er aan de riem gesjord worden. Balletje gooien kan ook wel een paar keer, het zijn immers geen retrievers, dus het kan zijn dat ze de bal vergeten.
Speelgoed is hier geen lang leven beschoren, of alles is voor Misty conform Misty en dan blijft het heel want er wordt niet mee gespeeld!
Speelgoed is hier geen lang leven beschoren, of alles is voor Misty conform Misty en dan blijft het heel want er wordt niet mee gespeeld!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Voor Cena een tennisbal! Of een fleece/flowtouw met daaraan een tennisbal! Trekspelletjes vindt ze leuk, met ons of met Henk samen.
Henk vindt knuffeltjes leuk, maar Cena vermoordt ze altijd
Lege puddingbakjes vindt Henk ook enig. Daar sjeest hij de hele kamer mee door!
Henk vindt knuffeltjes leuk, maar Cena vermoordt ze altijd
RIP Cena
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Tallie is groot fan van sokken jatten
Mijn vriend doet altijd zijn sokken uit in huis en hij heeft nooit door wanneer ze sneaky onder de tafel kruipt om zijn sokken te pikken. Dan loopt ze zwierend en al spelbuigingen makend door de kamer, heeft de grootste lol en vooral wanneer vriendlief doorheeft dat ze ze weer heeft. Enorme pretbek krijg je dan
Verder leeft ze voor haar frisbees, lege frisdrankflessen en trekspelletjes
Verder leeft ze voor haar frisbees, lege frisdrankflessen en trekspelletjes
Laatst gewijzigd door Tallie op 10 jan 2013 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto: apporteren, trekspelletjes, speurspelletjes, even een potje stoeien, pak-me-dan.
Jet: is niet heel erg van het spelen. Ze gaat per ongeluk wel eens achter de smurf aan als ik die door de kamer gooi.
Mies: vindt alles leuk als ik het maar weggooi, dan kan ze het vangen en slachten.
Jet: is niet heel erg van het spelen. Ze gaat per ongeluk wel eens achter de smurf aan als ik die door de kamer gooi.
Mies: vindt alles leuk als ik het maar weggooi, dan kan ze het vangen en slachten.

Groetjes,
Sandra
- Wolf77
- Zeer actief
Het is met Mo-yi al heel wat als we met training iets moeten apporteren..sta je dan tussen veel border collies..haha
Ze vindt t geweldig als er iets wordt weggegooid en rent er graag achteraan, pakt t ook nog op, maar terugbrengen..hmm..nou ja als ik achterlijk sta te springen yoehoe!!! dan heb ik wel eens geluk dat ze het ook meeneemt, maar eenmaal bij mij gaan de oortje wat naar achter en vindt t ze een leuker spel als ik t zou gaan afpakken. Zo komt ze ook vaak met dr flostouw naast me staan als ik achter pc zit, dan hoef ik af en toe maar richting die flos te graaien en dan wordt ze zo blij..oew oew oew..je krijgt m niet hoor...of wil je m wel? haha..nee ik houdt m zelf! of wil je m toch? Kan ze best een tijd volhouden.
edit; overigens hadden we met de training eens een opdracht, de trainer had een hele stapel aan knuffels, stokken, staven etc bij elkaar gelegd. En dan kijken hoeveel je je hond kon laten apporteren. Mo kreeg t spel wel door en ik had mn armen vol, zowel ik als de rest met super verbaasde blik
en de borders hielden t standaard bij hun eigen apporteerblok, en bleven raar staan kijken als ze werden terug gestuurd.
Ze vindt t geweldig als er iets wordt weggegooid en rent er graag achteraan, pakt t ook nog op, maar terugbrengen..hmm..nou ja als ik achterlijk sta te springen yoehoe!!! dan heb ik wel eens geluk dat ze het ook meeneemt, maar eenmaal bij mij gaan de oortje wat naar achter en vindt t ze een leuker spel als ik t zou gaan afpakken. Zo komt ze ook vaak met dr flostouw naast me staan als ik achter pc zit, dan hoef ik af en toe maar richting die flos te graaien en dan wordt ze zo blij..oew oew oew..je krijgt m niet hoor...of wil je m wel? haha..nee ik houdt m zelf! of wil je m toch? Kan ze best een tijd volhouden.
edit; overigens hadden we met de training eens een opdracht, de trainer had een hele stapel aan knuffels, stokken, staven etc bij elkaar gelegd. En dan kijken hoeveel je je hond kon laten apporteren. Mo kreeg t spel wel door en ik had mn armen vol, zowel ik als de rest met super verbaasde blik
en de borders hielden t standaard bij hun eigen apporteerblok, en bleven raar staan kijken als ze werden terug gestuurd.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Buiten als hij los loopt gaat hij met zijn speelgezicht staan wachten en als ik dan ineens zeg 'moet ik je pakken?!' Gaat hij heel hard weg rennen
En dat herhaalt zich de hele tijd totdat een van ons geen zin meer heeft.
Binnen een piepspeeltje
Binnen een piepspeeltje

- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
De bal is hier favoriet. Alles van stof (knuffelbeesten) is okee.
Samen stoeien op de grond is een feest.
Davey gaat dan op zijn rug liggen en rolt met allerlei geluiden naar mij toe.
Samen stoeien op de grond is een feest.
Davey gaat dan op zijn rug liggen en rolt met allerlei geluiden naar mij toe.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Hmm... Ollie speelt niet echt in zn eentje eigenlijk
heel soms met een bal of zn Kong, maar hij komt wél met regelmaat zn favo speelgoed in mn handen duwen, hij wil mét mij spelen
en dat favo speelgoed is momenteel een leeggelopen waterpolobal
maar dat wisselt 
Verder vinden we t erg leuk om "pakdebaassss!" Te spelen, dan zit ik op de bank en vriendje aan tafel en dan roep ik "pakdebaassss!" En dan rent ie als een malle naar mn vriend voor stoei en kroelwerk, en dan komt ie keihard terugrennen voor stoeien en kroelen en dan roep ik weer "pakmdan!" En dat herhaalt zich dan een paar keer
Maar het aller aller allerleukst is apporteren
Verder vinden we t erg leuk om "pakdebaassss!" Te spelen, dan zit ik op de bank en vriendje aan tafel en dan roep ik "pakdebaassss!" En dan rent ie als een malle naar mn vriend voor stoei en kroelwerk, en dan komt ie keihard terugrennen voor stoeien en kroelen en dan roep ik weer "pakmdan!" En dat herhaalt zich dan een paar keer
Maar het aller aller allerleukst is apporteren
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Nou gewoon een schoen van de baas en dan voor je komen staan, uitdagend grommen en heel hard wegrennen hopend dat 1 van ons achter hem aan gaat rennen, dat is toch wel het mooiste spelletje voor Napoleon, reageert je niet dan is het ook niet zo leuk meer natuurlijk 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- *tweety*
- Zeer actief
Rollenbollen over zijn bedje, die de hele gang door slepen en dan met het kauwbotje spelen, weggooien en weer oppakken en als hij zin krijgt gaat hij ermee eten.
Meneer rent niet echt achter speeltjes aan, want door wordt je moe van, maar kleppen al is het de hele dag lust meneer wel pap van.
Meneer rent niet echt achter speeltjes aan, want door wordt je moe van, maar kleppen al is het de hele dag lust meneer wel pap van.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
Corneliana
- Zeer actief
dansen met mij
muziek aan en ik zeg "op"en daar komen die pootjes...
of dat vanwege het dansen is of de knuffel erna weet ik niet 
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ohja, haha, met dekens/manden/kussens slepen. En die dan bij je voeten leggen en als je niet reageert er op gaan slapen
Beau speelt ook niet echt alleen.. Af en toe gooit hij iets door de lucht, maar als ik dan alleen al kijk staat hij al bij mr. Als ik niet met hem wil spelen stopt hij zelf ook altijd.
Beau speelt ook niet echt alleen.. Af en toe gooit hij iets door de lucht, maar als ik dan alleen al kijk staat hij al bij mr. Als ik niet met hem wil spelen stopt hij zelf ook altijd.

- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Timo speelt absoluut niet, die ligt alleen 'smorgens op bed te raggen.
Sjakie speelt het liefst met de tennisbal, zowel binnen als buiten.
Nu hij zo slecht is , is het teruggebracht naar binnen de tennisbal verstoppen..Wat hij het liefste deed was met de zwiepbal apporteren en achter de eenden aanjagen...
Wat Sjaak ook heel graag deed was zijn latexkip vermoorden...wàt een lol...alle andere speeltjes werden in no time gemold...
Sjakie speelt het liefst met de tennisbal, zowel binnen als buiten.
Nu hij zo slecht is , is het teruggebracht naar binnen de tennisbal verstoppen..Wat hij het liefste deed was met de zwiepbal apporteren en achter de eenden aanjagen...
Wat Sjaak ook heel graag deed was zijn latexkip vermoorden...wàt een lol...alle andere speeltjes werden in no time gemold...
-
Ήυs
Tennisballen.. Tennisballen en eh
Tennisballen!