Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup bleek al verkocht.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Pup bleek al verkocht.

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als ik een reu wil, wil ik een reu en geen teefje. De fokker van mijn volgende pupje weet ook dat ik alleen een teefje wil, als er dat geen bij zit, neem ik geen pup uit dat nest. Zou wat zijn dat me dan een reutje in mijn handen wordt geduwd? Zeker als ik er €2000 voor moet betalen, zou ik al helemaal niet iets nemen dat ik eigenlijk niet wil :piew:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mijn vrienden zijn een vriendschap armer en hebben van de koop van het teefje afgezien. De vrouw van de fokker wilde het teefje alleen voor 2500 verkopen, ze wilde haar anders zelf houden om ter zijner tijd een nestje van te krijgen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Antonetta schreef:Mijn vrienden zijn een vriendschap armer en hebben van de koop van het teefje afgezien. De vrouw van de fokker wilde het teefje alleen voor 2500 verkopen, ze wilde haar anders zelf houden om ter zijner tijd een nestje van te krijgen.

Tja... je wilt dat hondje graag of niet. Vind het van beide kanten maar een rare bedoeling.
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Raar :19: ja wat moet je er nog meer over zeggen? :U: :engel:
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Antonetta schreef:Mijn vrienden zijn een vriendschap armer en hebben van de koop van het teefje afgezien. De vrouw van de fokker wilde het teefje alleen voor 2500 verkopen, ze wilde haar anders zelf houden om ter zijner tijd een nestje van te krijgen.
heel verstandig van die vrienden...
Bij Giorgio stonden wij op de wachtlijst met een voorkeur voor een teefje, er werd er maar 1 geboren en die was niet voor ons...we warene r wel bij als we voor een reu gingen en wij hebben toen idd voor een reu gekozen (geen seconde spijt van)...
Geen van mijn twee honden heeft een halve euro meer gekost als hun nestgenootjes en beiden zijn ingezet in de fok...
onze eigen pups hadden ook alle zes dezelfde prijs, niemand heeft een aanbetaling gedaan, er is betaald bij afhaling wat trouwens op afspraak gebeurde...er was frequent contact met alle pupkopers ook trouwens...
dagmar88
Zeer actief

carine schreef:
Bij Giorgio stonden wij op de wachtlijst met een voorkeur voor een teefje, er werd er maar 1 geboren en die was niet voor ons...we warene r wel bij als we voor een reu gingen en wij hebben toen idd voor een reu gekozen (geen seconde spijt van)...
Geen van mijn twee honden heeft een halve euro meer gekost als hun nestgenootjes en beiden zijn ingezet in de fok...
onze eigen pups hadden ook alle zes dezelfde prijs, niemand heeft een aanbetaling gedaan, er is betaald bij afhaling wat trouwens op afspraak gebeurde...er was frequent contact met alle pupkopers ook trouwens...

:80: Nou moe. En jullie hebben niet eens korting geëist?!
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Ach, met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig :roll: . Een wijs besluit van je vrienden.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

dagmar88 schreef:
carine schreef:

:80: Nou moe. En jullie hebben niet eens korting geëist?!

euh neen...moet dat dan :denken:
we hadden en hebben nog steeds een zeer goede verstandhouding met de fokker van mijn honden...alles is eerlijk verlopen met enkel mondelinge afspraken...(yups, kan blijkbaar toch)
mijn man is een kampioen in afdingen maar op de honden heeft hij géén centje korting gevraagd :lol1:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

~Suzanne~ schreef:
Corneliana schreef:
~Suzanne~ schreef:No Way dat ik een teefje nam ipv reutje en al helemaal niet op deze manier.

Steek die maar ergens, en "tot nooitmeerziens"!

Suzanne
nou ik vind jullie wel erg onaardig tegenover dat teefje :80:
heb nou al 3x gelezen dat ze ergens ingestoken moest worden :LOL:

:goeie:
Dat staat er ook, maar bedoel dat niet zo (geloof ik) ;-)

Suzanne
:wink: ik ben het er trouwens volledig mee eens vooral nu ik de laatste posts gelezen heb... ;)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik geloof niet dat je dit vrienden kunt noemen, die kun je beter kwijt dan rijk zijn.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nou, dat was me een beste vriendschap dan.... De portemonnee niet willen spekken met een heel ander bedrag dan voor het reutje afgesproken was blijkbaar te veel om de vriendschap in stand te houden.
Zulke vrienden kun je beter kwijt dan rijk zijn lijkt mij.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ik vind het zelf ook allemaal maar erg vreemd, vandaar dat ik het hier heb gepost.
Het mannetje koste bij een mondelinge afspraak (dus niet bindend voor zowel de koper als verkoper) 1500 euro en de teefjes 2500, 1000 euro duurder. Dat de afspraak niet is door gegaan heeft met de tussenkomst van de fokker zijn vriendin van doen. Zij heeft de verkoop van de pups op zich genomen en is terug gekomen op de mondelinge afspraak, ze gaat alleen voor de hoofdprijs.
Afbeelding.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Als dit allemaal waar is, lijkt het mij een stel geldwolven die over de rug van de pups zoveel mogelijk geld willen binnenharken. Lekkere mensen dus.

Maar het doen van een aanbetaling vind ik overigens niet zo vreemd. Er zijn genoeg fokkers bij wie pups zijn gereserveerd, potentiële kopers worden afgeweerd omdat de pup(s) besproken zijn en op het allerlaatste moment bedenken de mensen zich. Zit je dan als fokker met pups die al oud genoeg zijn om weg te kunnen en kan je weer opnieuw pupkopers zoeken.
Ik heb dus de laatste twee keer dat ik een pup kocht zelf aangeboden om een (symbolische) aanbetaling te doen. Iets in de orde van 10 of 15%. Werd ook met graagte aanvaard. Gewoon een zakelijke overeenkomst die zekerheid biedt aan beide partijen.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief

[quote="lieke"]Als dit allemaal waar is, lijkt het mij een stel geldwolven die over de rug van de pups zoveel mogelijk geld willen binnenharken. Lekkere mensen dus.

Dit was in ieder geval nooit zo. Maar als je nagaat dat op een vrouwtje na dat ze zelf houden de pups verkocht zijn, laat de verkoop de kassa wel rinkelen.
Afbeelding.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik vind een aanbetaling ook niet zo vreemd. Heb ik voor Floor ook gedaan. Maar voor de rest heb ik er geen goed gevoel bij. Het draait allemaal wel erg om de centen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik heb bij de 5 nesten die hier tot nu toe geboren zijn geen aanbetaling gevraagd bij de pupkopers, pas bij het laatste nest heb ik dat gedaan bij de buitenlandse pupkopers die pas bij het ophalen van de pup voor het eerst "live" contact met mij zouden hebben. Een ervan heeft de aanbetaling niet op tijd gedaan (met een lulsmoes) dus die heeft ook geen pup gekregen.
Bij de pupkopers die al kennis gemaakt hadden voordat de pups opgehaald werden heb ik geen aanbetaling gevraagd, ik vind dat niet nodig en houdt op deze manier zelf nog de vrijheid om een ander besluit te nemen. Daarbij wil ik ook niet dat een pupkoper zich verplicht voelt een pup bij me af te komen halen terwijl die misschien liever van de koop af zou zien om wat voor reden dan ook. Die verplichting omdat er al geld betaald is kan natuurlijk zowel in het voor- als in het nadeel werken, van zowel de fokker als de nieuwe eigenaar.
Ik houd liever een pup "over" en zoek er een ander baasje voor dan dat er een pup naar iemand toe gaat die omdat er aanbetaald is de pup maar neemt, terwijl daar eigenlijk vanuit de kant van de pupkoper twijfels over zijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het nog steeds maar een raar verhaal en dat zwartmaken van die fokkers ook niet zo tof.
we weten helemaal niet hoe het gegaan is en als die mensen in eerste instantie wel bereid waren zoveel geld te betalen voor een pup en die prijs nu opeens tegen die fokkers gebruikt wordt om ze nog zwarter te maken, krijg ik daar een nare smaak van in mijn mond.
ik hou niet zo van conclusies verbinden aan een verhaal uit de derde hand.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Inge O schreef:
LongFields schreef: Ik houd liever een pup "over" en zoek er een ander baasje voor dan dat er een pup naar iemand toe gaat die omdat er aanbetaald is de pup maar neemt, terwijl daar eigenlijk vanuit de kant van de pupkoper twijfels over zijn.
absoluut, zo denk ik er ook over.

ik hou er voor mezelf ook altijd al rekening mee dat er wachtlijstmensen zullen afvallen, daar doe je toch niks aan en het laatste wat ik wil is dat ze zich enkel om het geld aan mij/mijn pup gebonden voelen.

mensen die zelf persé graag een aanbetaling doen omwille van een zekerder gevoel kan ik weer wel begrijpen en dat aanvaard ik ook maar dat is nog maar één of twee keer gebeurd.
In principe mee eens maar bij mijn vorige nest had ik een teefje gereserveerd voor iemand die al vanaf het begin van de geboorte regelmatig contact had gezocht, zowel telefonisch als per email, en ik dacht met een zeer serieuse koper van doen te hebben. Toen ik toen de pups 7 weken waren hem vroeg per mail of hij vast wilde aangeven wanneer hij dacht te komen (hij woonde in Zwitserland) kreeg ik de vraag of hij wat later mocht komen dan gebruikelijk want zijn huidige hond had net een flinke operatie gehad (tumor verwijderd) en stond nog niet zo vast op de benen en die wilde hij nu nog niet meenemen in de auto of op dit moment of de hele dat alleen thuislaten (heen en weer naar ons was minimaal 12uur). Heel begrijpelijk dus en ik antwoorde hem of hij dan kon aangeven wanneer en dat was over 3 weken...........prima, dus nog een mailtje naar hem met de vraag of hij dan vast wilde aangeven naar welke pup zijn voorkeur ging zodat ik de andere kon vergeven en daarna NOOIT meer iets van de goede man gehoord !!!!
Uiteindelijk een geweldig baasje voor die pup gevonden maar misschien had deze man eerder afgehaakt als ik een aanbetaling had gevraagd en hadden we dus geweten dat hij wellicht niet echt geïnteresseerd was ???????
Sandra
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

empyree schreef: In principe mee eens maar bij mijn vorige nest had ik een teefje gereserveerd voor iemand die al vanaf het begin van de geboorte regelmatig contact had gezocht, zowel telefonisch als per email, en ik dacht met een zeer serieuse koper van doen te hebben. Toen ik toen de pups 7 weken waren hem vroeg per mail of hij vast wilde aangeven wanneer hij dacht te komen (hij woonde in Zwitserland) kreeg ik de vraag of hij wat later mocht komen dan gebruikelijk want zijn huidige hond had net een flinke operatie gehad (tumor verwijderd) en stond nog niet zo vast op de benen en die wilde hij nu nog niet meenemen in de auto of op dit moment of de hele dat alleen thuislaten (heen en weer naar ons was minimaal 12uur). Heel begrijpelijk dus en ik antwoorde hem of hij dan kon aangeven wanneer en dat was over 3 weken...........prima, dus nog een mailtje naar hem met de vraag of hij dan vast wilde aangeven naar welke pup zijn voorkeur ging zodat ik de andere kon vergeven en daarna NOOIT meer iets van de goede man gehoord !!!!
Uiteindelijk een geweldig baasje voor die pup gevonden maar misschien had deze man eerder afgehaakt als ik een aanbetaling had gevraagd en hadden we dus geweten dat hij wellicht niet echt geïnteresseerd was ???????
Deze persoon zou bij mij dus gevallen zijn onder de buitenlandse pupkopers waar ik nog niet persoonlijk kennis mee gemaakt had van tevoren, en bij hem had ik dan ook om een aanbetaling gevraagd. Overigens heb ik een dergelijk geval gehad in het laatste nest, de aanbetaling (vanuit de USA) was netjes gedaan maar ook daar gingen ze lopen te klooien over de ophaaldatum, en kon ineens niet persoonlijk naar Nederland gereisd worden maar kreeg ik het verzoek om de pup op het vliegtuig te zetten.
Daar ben ik toen niet mee akkoord gegaan, wat me een hoop gezeur van die mensen heeft opgeleverd. Omdat ik inmiddels een fijn ander adres had gevonden voor de pup heb ik toen uit beleefdheid/coulance alsnog de aanbetaling minus de extra kosten die ik aan de pup had gehad (entingen en vliegtuigkennel).
Ik hoef niet te verdienen aan aanbetalingen als een pup niet verhuist naar degene die de aanbetaling heeft gedaan, maar hoef er ook niet bij in te schieten, vandaar dat ik het toen zo gedaan heb.
Antonetta
Zeer actief

renee-uk schreef:ik vind het nog steeds maar een raar verhaal en dat zwartmaken van die fokkers ook niet zo tof.
we weten helemaal niet hoe het gegaan is en als die mensen in eerste instantie wel bereid waren zoveel geld te betalen voor een pup en die prijs nu opeens tegen die fokkers gebruikt wordt om ze nog zwarter te maken, krijg ik daar een nare smaak van in mijn mond.
Hoe zo zwart maken, heb ik ze hier bij naam genoemd of hun woonplaats bekent gemaakt?
De vrienden zijn mijn ex en zijn vriendin en ook de fokker is een kennis van mij, ik heb geen enkele reden om hem zwart te maken en heb ook aangegeven dat het zeker niet om een broodfokker gaat. Wel vind ik de gang van zaken op zijn minst gezegd, vreemd en oneerlijk.
Mijn vrienden zijn nooit van plan geweest om de pup voor 2000 euro te kopen, dit vonden ze gelijk te veel. Vandaar het bod en de afspraak met de fokker waar die uiteindelijk op terug gekomen is.
Wat ze er van geleerd hebben is, dat ze na een mondelinge afspraak deze beter ook even op papier kunnen laten zetten.
Ze zoeken nu rustig verder naar een geschikte (waakhond)pup.
Afbeelding.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Er zijn genoeg soorten die als waakhond kunnen dienen die nog eens goedkoper zijn. Ksnap niet eens waarom ze perse een pup willen maar niet de gevraagde prijs willen betalen.
Ik ga bij een porchedealer ook de deur voor men neus krijgen als ik ga afdingen.
dagmar88
Zeer actief

Antonetta schreef: Mijn vrienden zijn nooit van plan geweest om de pup voor 2000 euro te kopen, dit vonden ze gelijk te veel. Vandaar het bod en de afspraak met de fokker waar die uiteindelijk op terug gekomen is.
Wat ze er van geleerd hebben is, dat ze na een mondelinge afspraak deze beter ook even op papier kunnen laten zetten.

Nou, dat vind ik dus al heel erg raag.
Je wilt zo'n pup of niet en dan houd je rekening met de normale prijs die voor het ras betaald wordt :19:
Afdingen op een hond :piew:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Antonetta schreef:
renee-uk schreef:ik vind het nog steeds maar een raar verhaal en dat zwartmaken van die fokkers ook niet zo tof.
Hoe zo zwart maken, heb ik ze hier bij naam genoemd of hun woonplaats bekent gemaakt?
De vrienden zijn mijn ex en zijn vriendin en ook de fokker is een kennis van mij, ik heb geen enkele reden om hem zwart te maken en heb ook aangegeven dat het zeker niet om een broodfokker gaat. Wel vind ik de gang van zaken op zijn minst gezegd, vreemd en oneerlijk.
Mijn vrienden zijn nooit van plan geweest om de pup voor 2000 euro te kopen, dit vonden ze gelijk te veel. Vandaar het bod en de afspraak met de fokker waar die uiteindelijk op terug gekomen is.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als vrienden van mij zouden proberen om op die manier het vel over mijn oren te trekken dan zou ik heel even afstand nemen ( zeg de komende eeuw :Q: )
een BB is een prachtig hond, maar er komen ook nogal wat gebreken en types in voor, en echt voor dat bedrag, en dan op die manier handelen , niet duidelijk geen communicatie dikke dag dag :lekkerpuh: :zwaai met zulke vrienden heb je geen vage kennissen nodig :F:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Antonetta schreef:
ach het hondenwereldje is klein en zoveel boerboelfokkers met pups waarvan de details ook nog eens bekend zijn, zullen er op dit moment niet zijn.
we horen het verhaal alleen van jouw kant, uit de derde hand dus, en hetgeen je hier allemaal neerzet over die fokkers vind ik toch echt in de richting van zwartmaken gaan.
bovendien zie ik het nut niet van prijzen veroordelen als die van te voren bekend zijn.
wil je het niet betalen ga je een deurtje verderop, maar niet achteraf lopen zeuren over een prijs die je van te voren al weet.
ik vind het nog steeds niet tof wat je hier allemaal neerzet en het van a tot z geloven doe ik ook niet, daar is het allemaal net een beetje te gekleurd voor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Antonetta
Zeer actief

Mickie schreef:
Antonetta schreef:Het mannetje koste bij een mondelinge afspraak (dus niet bindend voor zowel de koper als verkoper) 1500 euro en de teefjes 2500, 1000 euro duurder. Dat de afspraak niet is door gegaan heeft met de tussenkomst van de fokker zijn vriendin van doen. Zij heeft de verkoop van de pups op zich genomen en is terug gekomen op de mondelinge afspraak, ze gaat alleen voor de hoofdprijs.
Een mondelinge afspraak is wel degelijk bindend!
Dacht ik ook altijd, maar de afspraak op papier laten vast leggen geeft meer zekerheid.
Afbeelding.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik lees dat het over een boerboel gaat. Vooropgesteld: Ik weet niet over welke fokker het gaat.

Maar boerboelpups met stamboom kosten in Nederland echt geen 2000/2500 euro. Dat varieert per fokker tussen de 1000 en 1500 euro.
De boerboel heeft een zeer goed georganiseerd stamboek in ZA, daar kan de FCI/RvB nog wat van leren. Dat ze niet FCI erkend zijn heeft te maken met het feit dat de zuid-afrikanen hun erfgoed zelf in de hand willen houden, niet omdat erkenning niet mogelijk zou zijn.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Tulp
Zeer actief

Oh ja, met een ontwikkelingsregister voor vers bloed :goeie:
* * *
Antonetta
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Antonetta schreef: Mijn vrienden zijn nooit van plan geweest om de pup voor 2000 euro te kopen, dit vonden ze gelijk te veel. Vandaar het bod en de afspraak met de fokker waar die uiteindelijk op terug gekomen is.

Nou, dat vind ik dus al heel erg raag.
Je wilt zo'n pup of niet en dan houd je rekening met de normale prijs die voor het ras betaald wordt :19:
Afdingen op een hond :piew:
Is 2000/2500 euro dan een normale prijs, vind ik eigenlijk niet. Maar het is maar net wat je voor een pup over hebt of er voor kunt missen.
Er word voorbij gegaan aan het fijt dat de fokker en mijn vrienden, vrienden zijn. Het is niet zo dat ze gereageerd hebben op een advertentie waarin een pup voor een vaste prijs word aangeboden. Er is gevraagd wat de fokker voor de reu hebben wilde, mijn vrienden vonden dit te veel en kwamen met een tegen bod dat geaccepteerd is.
Afbeelding.
Tulp
Zeer actief

Ik schreef al dat het geen normale pupprijs is.
* * *
Tulp
Zeer actief

Als het de fokker is die ik vermoed dan klopt het verhaal van het laatste teefje ook niet want daar zijn er nog twee van te koop.
Laat deze pupkoper gerust kontakt opnemen want er zijn genoeg leuke reutjes te koop voor minder dan 1500 euro. En als ze voor een jonge herplaatser willen gaan dan ik ze zelf helpen :lol1: .
* * *
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”