Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Werparm
Moderator: moderatorteam
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Re: Werparm
Waarom mag hij geen tennisballen meer? Zuiver belangstelling hoor...
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik ben ook zo'n dramatische gooier, dus heb ik zo'n werparm gekregen. Tessa blij, ik iets minder, want ik kom nog steeds niet ver en moet nog uitkijken dat ik niet dat hele ding wegsmijt. 
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb er een stuk of 8 momenteel... Bowie sloopt de stok nog wel eens
Vind het prettig dat ik de bal lekker ver kan werpen en dat ze dan flink stukje kan renne, door schouder problemen en slechte motoriek ben ik een zeer belabberde werpen maar met de stok gaat het een stuk beter!
Vind het prettig dat ik de bal lekker ver kan werpen en dat ze dan flink stukje kan renne, door schouder problemen en slechte motoriek ben ik een zeer belabberde werpen maar met de stok gaat het een stuk beter!
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ik zou er 1 moeten gebruiken, want ik kon al niet goed gooien, maar nu met 2 frozen shoulders gaat het helemaal niet meer. Maar.....mevrouwtje vindt niks aan ballen, dus niet nodig.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Vorig jaar zo eentje in Frankrijk gekocht, ik kan er totaal niet mee overweg, doe vast iets fout. Ik kan er maar een paar meter mee gooien, het veert totaal niet meedagmar88 schreef:Kan niet veel kracht zetten, daarom is deze heel fijn.LongFields schreef:Schietbal? FarFlung?
Wasda?
Licht en je gooit er makkelijk ver mee. Zelfs ik
Een gewone werper wordt hier erg gewaardeerd al gebruik ik het niet meer voor verre worpen op open veld bij mijn oudje want dan gaat ze voor haar doen hard rennen en dan op het laatst vol in de ankers, niet zo goed met haar artrose/spondylose.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ja heb ik, maar heb het ding vergeten in de caravan en die staat in de stalling.
Is me niet in dank af genomen. Inmiddels is ze gewend aan mijn slechte gooien.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- dagmar88
- Zeer actief
annemick schreef: Vorig jaar zo eentje in Frankrijk gekocht, ik kan er totaal niet mee overweg, doe vast iets fout. Ik kan er maar een paar meter mee gooien, het veert totaal niet mee![]()
Een gewone werper wordt hier erg gewaardeerd al gebruik ik het niet meer voor verre worpen op open veld bij mijn oudje want dan gaat ze voor haar doen hard rennen en dan op het laatst vol in de ankers, niet zo goed met haar artrose/spondylose.
Ze zijn stijf in het begin. Ik doe het balletje losjes er in en dan hoog mikken en op tijd los laten.
Anders gooi je kraters
Zelfs Punzel heeft haar werpdiploma er mee gehaald
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Wij hebben er ook 1 voor Roxy. Ik kan echt dramatisch gooien, en van iedere x maar 4 meter rennen raakt ze haar energie niet kwijt..
Dus als we met een balletje lopen, gaat de werpstok mee. Ze vind het geniaal, kan nu even heerlijk sprinten voordat de bal "land"
Soms heb ik zelfs spierpijn van het vele gebruiken ervan.. beetje TE enthousiast misschien?!
Dus als we met een balletje lopen, gaat de werpstok mee. Ze vind het geniaal, kan nu even heerlijk sprinten voordat de bal "land"
Soms heb ik zelfs spierpijn van het vele gebruiken ervan.. beetje TE enthousiast misschien?!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
lieke schreef: (Ik heb mijn zoon er een keer bijna bewusteloos mee geslagen?)
Het is toch niet een ding dat onder verboden wapenbezit valt hedagmar88 schreef:Ik doe het balletje losjes er in en dan hoog mikken en op tijd los laten.
Anders gooi je kraters![]()

Groetjes,
Sandra
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Maar zo'n ding kost bijna niks...DjockPuck schreef:Ja heb ik, maar heb het ding vergeten in de caravan en die staat in de stalling.
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
HIer hebben we er een, omdat als ik hem zo gooi hij nog geen 5 meter ver komt..en dat staat kiara te kijken van....was dit het..als ze kon zou ze me uitlachen 

- dagmar88
- Zeer actief
[Sandra] schreef:lieke schreef: (Ik heb mijn zoon er een keer bijna bewusteloos mee geslagen?)
Het is toch niet een ding dat onder verboden wapenbezit valt hedagmar88 schreef:Ik doe het balletje losjes er in en dan hoog mikken en op tijd los laten.
En niet eens die van mezelf
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hier ook een werparm!
En het is ideaal! Ik kan er een stuk verder mee gooien zodat Bo haar ei kwijt kan zonder dat ik daarna een pijnlijke schouder heb.
Moet wel zeggen, het kan níet tippen aan haar frisbee! Die is heilig!
Maar balletje gooien is een goede tweede haha
En het is ideaal! Ik kan er een stuk verder mee gooien zodat Bo haar ei kwijt kan zonder dat ik daarna een pijnlijke schouder heb.
Moet wel zeggen, het kan níet tippen aan haar frisbee! Die is heilig!
Maar balletje gooien is een goede tweede haha
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
dagmar88 schreef:[Sandra] schreef:lieke schreef: (Ik heb mijn zoon er een keer bijna bewusteloos mee geslagen?)
Had er gisteren nog op een haartje na een hond mee mishandeld.
En niet eens die van mezelf
Ik durf het amper te zeggen, maar ik heb in mijn enthousiasme een keer mezelf er mee voor het hoofd geslagen.
Dus ja, wat mij betreft valt het onder verboden wapenbezit. Hoewel ik vermoed dat ik hiermee eerder een gevaar ben voor mij mezelf en mijn dierbaren dan voor slecht volk....

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh het is voor Wolle haar fundamentele levensbehoefte vindt ze...de bal is het allerleukste in haar leven.. en mijn gooi techniek is het allerslechtste in haar leven , maar de gooiarm compenseert heel veel.. als ik zonder arm gooi krijg ik last van mijn schouder.. het bukken om bal op te rapen kost mij teveel energie dus met gooiarm zijn we allebei gelukkig.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik heb geen werparm, niet van plastic en ook mijn natuurlijke arm is niet een goede werparm. Soms denk ik aan om er een aan te schaffen maar ik vraag me af of dat een verbetering is voor mijn gooikwaliteiten, en een vermindering. 

Groetjes Marja
- kipo
- Zeer actief
de balletjes die je met zo'n werparm gooit, blijven niet in de boom hangentycha schreef:Ik heb geen werparm, niet van plastic en ook mijn natuurlijke arm is niet een goede werparm. Soms denk ik aan om er een aan te schaffen maar ik vraag me af of dat een verbetering is voor mijn gooikwaliteiten, en een vermindering.
- [Sandra]
- Zeer actief
Nou, ik ben om hoor.
Vanmorgen terwijl het regende liep me iemand met zo'n werparm voorbij, en ik maar balletjes uit de blubber vissen.
'Wat een weer he?', zei ze.

Vanmorgen terwijl het regende liep me iemand met zo'n werparm voorbij, en ik maar balletjes uit de blubber vissen.
'Wat een weer he?', zei ze.

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
kipo schreef:de balletjes die je met zo'n werparm gooit, blijven niet in de boom hangentycha schreef:Ik heb geen werparm, niet van plastic en ook mijn natuurlijke arm is niet een goede werparm. Soms denk ik aan om er een aan te schaffen maar ik vraag me af of dat een verbetering is voor mijn gooikwaliteiten, en een vermindering.

Groetjes,
Sandra
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vraag ik me af. En als ze dan niet in een boom blijven hangen, dan wil ik niet weten waar ze dan wel terecht komenkipo schreef:de balletjes die je met zo'n werparm gooit, blijven niet in de boom hangentycha schreef:Ik heb geen werparm, niet van plastic en ook mijn natuurlijke arm is niet een goede werparm. Soms denk ik aan om er een aan te schaffen maar ik vraag me af of dat een verbetering is voor mijn gooikwaliteiten, en een vermindering.

Groetjes Marja
-
Sita
- Zeer actief
Hier ook een groot fan van de werparm. Ik gooi echt recht voor mijn voeten als ik zonder gooi of zo uit de richting dat de honden eerst wachten en dan pas gaan. Met werparm gaat het echt stukken verder en meer in de richting. Vind de originele van chuck it wel de fijnste. De nepperds zijn vaak erg stug.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Frouke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Ik heb ook een werparm, meerdere zelfs, gewoon de nepperds van de Action ofzo
.
Ontsteking in mijn schouder overgehouden aan gooien met de bal, dus als ik ga gooien is dat bijna alleen nog maar met de werparm.
Ontsteking in mijn schouder overgehouden aan gooien met de bal, dus als ik ga gooien is dat bijna alleen nog maar met de werparm.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Die heb ik hier liggen (Chuckit Sport 12, ze hebben ook andere kleinere modellen maar daar passen geen normale ballen in) en ik vind 'm ideaal! Hij past in de dummyzak op de rug van mijn jas dus op wandelingen heb ik nergens last van. Zo ver als de lange werpstok kom je er niet mee, maar wat mij betreft nog ver zat!LongFields schreef:Zag vandaag toevallig zo'n korte werp-arm. Zou dat misschien wat zijn? Die neem je een stuk gemakkelijker mee lijkt mij. Maar ik weet niet of je daarmee net zo ver kunt gooien.
-
blondie
- Zeer actief
Kun je misschien wel makkelijker een bal of flexlijn mee uit een boom tikkentycha schreef:Ik heb geen werparm, niet van plastic en ook mijn natuurlijke arm is niet een goede werparm. Soms denk ik aan om er een aan te schaffen maar ik vraag me af of dat een verbetering is voor mijn gooikwaliteiten, en een vermindering.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je gezien hoe hoog die bomen zijn bij onsblondie schreef:Kun je misschien wel makkelijker een bal of flexlijn mee uit een boom tikkentycha schreef:Ik heb geen werparm, niet van plastic en ook mijn natuurlijke arm is niet een goede werparm. Soms denk ik aan om er een aan te schaffen maar ik vraag me af of dat een verbetering is voor mijn gooikwaliteiten, en een vermindering.

Groetjes Marja
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nee ik heb er geen. Ik ben ontzettend onhandig en voorzie grote ongelukken met zo'n ding
En de dames zijn niet zo ballengek dus heeft het sowieso weinig nut.
En de dames zijn niet zo ballengek dus heeft het sowieso weinig nut.
-
blondie
- Zeer actief
Heb er 1 maar die ligt in de auto en daar ligt hij al jaren zonder te gebruiken. Ik gooi zelf best ver. Vond het onhandig met twee honden aan de lijn ergens heen lopen en dan die werparm nog mee ook. En Bluf liep toen helemaal te stuiteren om me heen "gooi nou gooi nou
".
-
blondie
- Zeer actief
Heb er 1 maar die ligt in de auto en daar ligt hij al jaren zonder te gebruiken. Ik gooi zelf best ver. Vond het onhandig met twee honden aan de lijn ergens heen lopen en dan die werparm nog mee ook. En Bluf liep toen helemaal te stuiteren om me heen "gooi nou gooi nou
".
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
ik heb zo'n klein werpding. Silla vindt dat namelijk hélemaal geweldig.
maar het is zo lastig meenemen vind ik. en een cairnterrier de hele wandeling als een BC naast je hebben lopen want dááááár is die werparm,dááááár is die bal-bal-bal loopt ook zo ongelukkig.
en opbergen zodat ze dat ding niet ziet lukt me niet echt.
maar het is zo lastig meenemen vind ik. en een cairnterrier de hele wandeling als een BC naast je hebben lopen want dááááár is die werparm,dááááár is die bal-bal-bal loopt ook zo ongelukkig.
en opbergen zodat ze dat ding niet ziet lukt me niet echt.
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Heb ze wel,gebruik ze zelden. Ik zal wel een miep zijn maar vind het niet zo goed voor gebit en lijf om dagelijks met tennisballen te gooien. Vooral mijn aus maakt rare hoge sprongen om te vangen bij mijn werptechniek en heb ik het ding in de hand heb ik een plakhond voor de voeten lopen.....