Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pro plan light
Moderator: moderatorteam
-
chuckie
- Zeer actief
pro plan light
wie van jullie voert er pro plan light?
ik zou dit voer graag proberen, maar mijn hond is errrrug kieskeurig.
ik hoop via dit forum ervaringen over dit voer te horen, en als het mogelijk is zou het heel fijn zijn als iemand bijv. een handje op kan sturen in een enveloppe zodat ik het kan testen.
ik hoop via dit forum ervaringen over dit voer te horen, en als het mogelijk is zou het heel fijn zijn als iemand bijv. een handje op kan sturen in een enveloppe zodat ik het kan testen.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Re: pro plan light
Het is niet zo'n goede brok!
Net zoals vele brokken, er zit veel graan en zout in.
Arcana, orijen en wolfsbut schijnen wel goede merken te zijn.
Het beste is nog om kvv te voeren (kompleet vers vlees) is ook niet duur.
Wij betalen 30 euro per maand.
Net zoals vele brokken, er zit veel graan en zout in.
Arcana, orijen en wolfsbut schijnen wel goede merken te zijn.
Het beste is nog om kvv te voeren (kompleet vers vlees) is ook niet duur.
Wij betalen 30 euro per maand.
-
chuckie
- Zeer actief
dank je voor je reactie, een goede brok is nog altijd een brok waar je hond het goed op doet.
ik zou het graag eens willen proberen, omdat ik er ook veel goede verhalen over lees,
vandaar dat ik eerst graag is een klein beetje zou hebben om te kijken of het wel gegeten wordt.
ik zou het graag eens willen proberen, omdat ik er ook veel goede verhalen over lees,
vandaar dat ik eerst graag is een klein beetje zou hebben om te kijken of het wel gegeten wordt.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
- Aantal honden: 1
Kip (14%), maïsgluten, maïs, tarwe, gedehydreerd gevogelte-eiwit, gedroogde bietenpulp, maïsgries, rijst (7%), visolie, mineralen, dierlijk vet, autolysaat.
dat zit er dus in.... ik heb altijd vragen bij de eerste ingredienten in het lijstje. Maisgluten???
Anyway ik heb zo eens een klein zakje gekregen als staal van dat spul. Hond aan de diarree... Maar goed ligt misschien aan mijn hond ..
dat zit er dus in.... ik heb altijd vragen bij de eerste ingredienten in het lijstje. Maisgluten???
Anyway ik heb zo eens een klein zakje gekregen als staal van dat spul. Hond aan de diarree... Maar goed ligt misschien aan mijn hond ..
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Tja ik vergelijk brok altijd met junkfood(mac donnalds)
Zit ook weinig voeding in,net zoals een slechte brok met veel graan zoals sas&billy beschrijft.
Ik kan ook leven op elke dag mac donnalds of afhaal chinees.
Ik word er niet dik van omdat ik daar geen aanleg voor heb. De ander weer wel.
Of het gezond is, nee.. Maar ik blijf er wel van in leven, en kan me ding doen.
Dus of je hond er goed op doet, is er puur mazzel mee hebben. Maar of het echt gezond is voor je hond, dat is vraag 2.
Als ik voor brok zou kiezen, zou ik voor een variant gaan waar echte goede voedingsstoffen in zouden zitten.
En niet voor pro plan, pedigree,royal canin.. Enz.
Maar ik heb voor kvv gekozen. En daar weet ik zeker van dat hij alle voedingsstoffej binnen krijgt, en niet mee gerotzooid is.
Zit ook weinig voeding in,net zoals een slechte brok met veel graan zoals sas&billy beschrijft.
Dus of je hond er goed op doet, is er puur mazzel mee hebben. Maar of het echt gezond is voor je hond, dat is vraag 2.
Als ik voor brok zou kiezen, zou ik voor een variant gaan waar echte goede voedingsstoffen in zouden zitten.
Maar ik heb voor kvv gekozen. En daar weet ik zeker van dat hij alle voedingsstoffej binnen krijgt, en niet mee gerotzooid is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik voer ook kvv maar als je hond het goed op een brok doet, is het een goede brok voor die hondsemmyboy schreef:Tja ik vergelijk brok altijd met junkfood(mac donnalds)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
chuckie
- Zeer actief
precies... ik hoef verder geen discussie over of het in iemands ogen een goede brok is of niet,
ik wil het gewoon graag eens uitproberen, zodat ik zelf kan beoordelen hoe mijn hond erop reageert.
ik wil het gewoon graag eens uitproberen, zodat ik zelf kan beoordelen hoe mijn hond erop reageert.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
voor mij is pro plan het beste merk dat er is.
de light heb ik ook al eens een tijd gegeven bij mijn hond die toen door blessure niets mocht doen, ik had er geen klagen van, integendeel.
Nu staat ze al weer geruime tijd op de zalm en rijst. (en paar maaltijden per week eens iets anders ook)
de light heb ik ook al eens een tijd gegeven bij mijn hond die toen door blessure niets mocht doen, ik had er geen klagen van, integendeel.
Nu staat ze al weer geruime tijd op de zalm en rijst. (en paar maaltijden per week eens iets anders ook)
-
Elien
- Actief
- Mijn ras(sen): American Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier staat neela ook op pro plan en ze doet het er erg goed op. Ze krijgt de zalmvariant.
Dit is trouwens het enige dat ze wil eten. Ze moet niks weten van al die KVV, terwijl mijn drie andere honden alleen KVV krijgen.
Dit is trouwens het enige dat ze wil eten. Ze moet niks weten van al die KVV, terwijl mijn drie andere honden alleen KVV krijgen.
-
Loek
- Zeer actief
je kan de fabrikant mailen en een proefzakje vragenchuckie schreef:wie van jullie voert er pro plan light?
-
chuckie
- Zeer actief
heb net het contactformulier via de website ingevuld om een proefverpakking aan te vragen,
hoop dat ze er snel een opsturen!
hoop dat ze er snel een opsturen!
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik ben erg tevreden over proplan. ik gebruik de zalm rijst brok en ken de light variant dus niet. daar kan ik je dus niks over zeggen.
en zoals al gezegd wordt: voeding is goed als de hond het er goed op doet. wat de versmaffia of de brokkenmaffia daar verder ook over roept
en zoals al gezegd wordt: voeding is goed als de hond het er goed op doet. wat de versmaffia of de brokkenmaffia daar verder ook over roept

-
yvonne1961
- Actief
Hier ook goede ervaringen met pro plan, alleen geen light versie gebruikt. Dus in die zin kan ik niks toevoegen.
Wil alleen even ingaan op dat het zout genoemd wordt wordt, want dat is onjuiste informatie.
Het natriumgehalte varieert (afhankelijk van welke versie) van 0,3 tot 0,4 %
Dit is een heel normaal gehalte, en natrium is zelfs nodig voor een hond in voor hun normale hoeveelheden.
Wil alleen even ingaan op dat het zout genoemd wordt wordt, want dat is onjuiste informatie.
Het natriumgehalte varieert (afhankelijk van welke versie) van 0,3 tot 0,4 %
Dit is een heel normaal gehalte, en natrium is zelfs nodig voor een hond in voor hun normale hoeveelheden.

[/url]