Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nagels knippen noodzakelijk?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Nagels knippen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Fizgig »

Shelly's duimpje moet worden geknipt, en dat vindt ze leuk! Niet dus. Bruno kauwt ze zelf kort, maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n goed idee, want één van zijn duimpjes is daardoor een half kussentje kwijt. Beetje teveel geknabbeld. Dus als we Shelly's teentje doen, doen we die van Bruno ook meteen even. Voor de rest knip ik niks, we lopen vooral op stoepen namelijk. Shelly's nagels hoor je wel tikken maar haar leven loopt ook heel ver door in de nagel dus daar blijf ik liever af. Ze heeft er geen last van, volgens mij, ze zjn ook geen dracula lengte ofzo.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Luna's nagels knip ik nooit, bij Xavi alleen de duimen. Hij houdt niks zelf bij, kerels he... :wink:
Heb nu het idee dat ik zijn nagels aan de voorpoten ook iets bij moet knippen, maar ik ben er niet zo'n held in.
Wie bied? :mann: (en ja dat meen ik serieus. Ik ben als de dood dat ik verkeerd knip, dus als iemand meer lef heeft...? :oeps: )
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Crista
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crista »

Ik knip Mitch zijn nagels wel, gewoon heel voorzichtig met hele kleine stukjes.. Hij gaat er ook heel relaxed voor liggen dus dat helpt :wink:
Als ze echt op hun nagels gaan lopen vind ik het wel verstandig om ze bij te knippen.

@Iris: Je kan ze het beste knippen als ze op hun zij liggen te slapen, dan kijk je tegen de onderkant van zijn nagels aan en kan je beter zien wat er afgeknipt kan worden.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

bij 1 van mijn honden moet ik echt de nagels 3x per jaar knippen.
die groeien als kool.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Crista schreef: @Iris: Je kan ze het beste knippen als ze op hun zij liggen te slapen, dan kijk je tegen de onderkant van zijn nagels aan en kan je beter zien wat er afgeknipt kan worden.
Klopt inderdaad, opzich zie ik ook wel wat er af kan. Maar ik ben als de dood dat ik mis knip. Of raak, 't is maar net hoe je het bekijkt. :Q:
Lijkt me zo pijnlijk voor ze.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

Bij Kyra moet ik haar nagels regelmatig laten knippen. Bij Pixie af en toe die aan haar voorvoeten. Die van Dexter zijn prima.

Ik knip ze niet zelf. Kyra vindt het vreselijk en gilt alsof ze vermoord wordt. Gelukkig woont de trimster bij ons aan het eind van de straat en doet die het graag even voor me :mrgreen: .

Ik betwijfel of het aan het gewicht ligt, meer aan de stand van de voeten denk ik. Van mijn Yorkshire heb ik alleen de laatste twee jaar af en toe zijn nagels geknipt. De eerste 14 jaar van zijn leven hoefde ik daar niets aan te doen. Die woog ongeveer 4 kilo, Kyra weegt 7 kilo en Pixie maar 2,5 kilo :19: .

Van mijn Golden heb ik nooit de nagels hoeven knippen en die is bijna 13 geworden. Die liep op het laatst ook minder lange afstanden toch bleven zijn nagels wel netjes.
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
BaasInOpleiding
Actief
Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen!

Ongelezen bericht door BaasInOpleiding »

Dit was ook mijn vraag bij de dierenarts, want ik had gelezen dat bij Fox Terriers regelmatig de nagels geknipt moeten worden.
Toen werd mij geleerd dat het normaal is om tikkende nagels te horen bij het lopen, maar dat je ze niet mag horen als de hond gewoon stil staat, want dan zijn ze te lang.

Volgens mij kluift ie zelf aan zn duimen want er hing er laatst 1 voor ongeveer n derde op half zeven, kan ook zijn dat ik hem bij een Frolic drol heb weggetrokken en dat ie m zo is kwijtgeraakt.

Voor de rest lijkt het helemaal vanzelf te slijten, heb in een maand tijd iig nog geen verschil in lengte gezien, hij zet zich nog wel eens schrap als ie persé iets van de straat wil eten (mensen in de buurt hebben nogal de neiging brood her en der neer te gooien, zouden ze ratten de winter door willen helpen vraag ik me dan af, ik zie er niet zo gauw n pimpelmees ofzo op landen, naja misschien een merel?) dus dan werkt de straat als provisorische nagelvijl :D
Onderzoek alles en behoud het goede
Helster
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Huskyherdervuilnikbakje

Ongelezen bericht door Helster »

het knippen van nagels is soms wel nodig,
het schijnt ook dat sommige nagels van honden sneller groeien als dat van n andere hond,
als de nagels ver onder de 'poten vandaan komen' dan is het wel nodig dat je ze knipt,
ik knip de nagels van mijn hond ook wel eens, puur omdat het lijkt alsof ze niet voldoende slijten tijdens de wandelingen,
haar nagels groeien dan ook wel heel erg hard.
je moet iid wel altijd goed kijken waar de bloedlijn loopt en bij honden met zwarte nagels is dat wel een stuk moeilijker,.
Afbeelding
.. .. .. Bij problemen groot of klein ,. ik zal er altijd voor jullie zijn !!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Die van Black lijken ook zo lang maar de DA heeft ze geknipt en korter kon niet.
En die mutsen lopen hier bijna alleen maar in het gras ze slijten niet zo goed dan
Afbeelding
Gerarda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatiër en Golden retriever

Ongelezen bericht door Gerarda »

De nagels van onze golden doe ik denk ik zo'n 2 keer per jaar.
Toen ze pup was knipte ik ze. Ik had er zo'n speciale nagel schaar voor, die durf ik niet meer te gebruiken daar ik niet goed kan zien waar ik knip en zij bewegelijk word. Ik doe haar nu met de dremel, en dat gaat prima sterker nog: ze gaat gewoon lekker luieren.
(de DA schroeit het inderdaad met een soldeer bout dicht, je kan het bloeden ook stelpen met maismeel)
Groetjes Gerarda

Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”