Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Logboek Vovo

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Logboek Bobo met vragen aan GT diezo komt gaarne reaktie

Ongelezen bericht door renee-uk »

heb je tussen alle projecten en eisen door ook nog tijd om te genieten van je hond en minstens even belangrijk, mag je hond ook nog genieten van het leven?
ik krijg het spaans benauwd van jouw posts, het lijkt me dat je meer met een project bezig bent dan met het leven met een hond en als je het mij vraagt is dat niet de beste uitgangspositie voor een prettige baas-hond verhouding.
je vriend heeft gelijk: zen!!!!!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik ga met de rest mee :mrgreen:
Je wilt te veel, te snel.
Al snap ik het wel, wij hebben jaren geleden met Cas wel huilend
op de bank gezeten omdat we op onze tenen liepen.
Grote Mechelse Herder die terug naar het asiel gebracht was omdat hij
zijn nieuwe eigenares had gebeten.
We kregen vooral veel informatie over de dominantie theorie en zagen ook
ongeveer in alles wat hij deed een poging om de boel over te nemen :wink:

Toen we dat los lieten en veel meer ontspannen met hem omgingen gingen we
met zijn allen sprongen vooruit :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

BaasInOpleiding schreef:Dank voor de reakties!!

Grappig dat eerste reaktie van vriend ook al was van Jezus BIO, chill, relax, Zen, go with the flow, ZEN!

Ben inderdaad n stresskip, maar heb me van 3 jaar straatvrees al opgewerkt tot stukken minder snel in echte stressstand schieten, en in paniek ben ik al heel lang niet geweest, dus toch ff applausje voor mezelf *grijns*

Ik begrijp de reakties, ik zou wel graag willen vragen naar aanleiding van Inge O:

Hoe ziet reeel, eerlijk en constructief eruit volgens jullie?

Heb inmiddels wel begrepen dat "het goed willen doen" niet hetzelfde is als over al een 10 voor halen
:)
Nogmaals dank voor alle feedback, waardeer ik zeer!!!
Ik heb een oude herplaatser. Opgehaald in de zomer van 2011.
Lobbes kan niet tegen veranderingen, heeft een slecht leven achter de rug en heeft daarom moeite met het vertrouwen van vreemden. Ook ons dus. Nu, ruim 1,5 jaar later, vertrouwt hij ons volledig.

Onze vorige hond, ook een oude herplaatser, had daar 1 jaar voor nodig.
Kortom, geef jezelf en de hond de tijd! Dat hebben jullie nodig. Durf fouten te maken, daar leer je van.

Op cursus presteerde ik met mijn vorige hond, maar ook met Lobbes nooit echt goed. Zeker niet invergelijking met een leergierige lab of herder. Maar dat boeit niet. Ik heb (bewust) ook geen slaafs gehoorzamend ras gekozen en ik zie er wel de humor van in. Natuurlijk mag Lobbes niet alles, maar gun het de tijd om je hond dit aan te leren. Nu al een gt inschakelen is goed, maar het zegt wel wat over de verwachtingen die jij van je hond én jezelf hebt. Ik mis het genieten van de hond nog in jouw posts.

Succes, het komt allemaal vast goed, maar geef jezelf en de hond de tijd.
Muk

Inge O schreef:
BaasInOpleiding schreef: Hoe ziet reeel, eerlijk en constructief eruit volgens jullie?
voor mij wil dat vooral zeggen : genieten van en vooral ook met elkaar, loslaten dat er in al zijn acties een dubbele bodem zit om boven je uit te groeien en de gewone hondse dingen die je hem echt wil leren stapje voor stapje aanpakken en vooral : al de rest uit je hoofd zetten.
Dát dus. En lees het boek hondencultuur van Jean Donaldson.
Een hond is niet bezig met de rangorde, maar kijkt wat hij mag en niet mag. Niet om de boel over te nemen, maar omdat de hond dat leuk vind om te doen.

Mijn vorige hond mocht in onze woonwijk nooit in de prutsloten. Dat wist hij best goed, maar af en toe probeerde hij het toch. Keek hij mij aan op een bepaalde manier en trok een sprint. Inclusief schijnbewegingen om mij (erachteraan hollend) om de tuin te leiden. En dan lukte het vaak ook nog. Schitterend was dat! Daar kon ik zo van genieten. Zeker als ik die voldane pretbek van hem zag. Echt, mijn hond was niet bezig met rangorde, maar keek gewoon tot hoever hij kon gaan. Zonder bijbedoelingen, want zo denkt een hond niet.
BaasInOpleiding
Actief
Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen!

Ongelezen bericht door BaasInOpleiding »

Wederom dank voor de reakties, nog even aanvullen waarom er zo snel een GT is ingeschakeld, dit had te maken met dat ik zo onzeker was dat ik dit met name voor mijzelf wilde, en niet zozeer voor de hond. Vandaag hele goede sessie gehad, en waarschijnlijk voorlopig even de laatste.

Heb uit de bieb een trits boeken geleend, helaas zit die in een van de posts genoemde titel er niet bij. Ben nu het boekje "Hondentaal" aan het lezen :)

Genieten en ontspannen en mijn hoofd stil zetten zijn lastige dingen voor mij.

Zou echter niet graag de indruk willen wekken dat de hond "een project" is!

Voorbeeldje: Als ik hem aan mn voeten heb liggen, en hij tilt zijn achterpoot op zodat ik bij zn buikje kan, dan springen de tranen me in de ogen van het vertrouwen wat hij me geeft, en ook als ik een likje op/onder mn kin krijg, beetje terloops, alsof het ongezien een kusje stelen is, dan ben ik vereerd, en als hij buiten loopt en keffers aan de andere kant van de straat straal negeert en naar mij luistert, dan ben ik zo trots op hem, en als mensen zeggen "wat een mooie hond" ben ik ook trots, en als ik wegga en hij heeft zn jankminuut dan zou ik het liefst gewoon niet weggaan want het klinkt zo ontzettend treurig, en ik heb tegen vriend gezegd dat ik het nog niet hardop durf te zeggen maar dat ik af en toe denk dat deze hond het beste is wat me ooit is overkomen.

Hm had me nog zo voorgenomen om me niet te gaan zitten verdedigen op het forum, naja ik weet hoe het van binnen bij me zit en dat is genoeg, maar wou bij die reaktie van "project" en "waar is genieten van hond?" toch even een reaktie geven.

Nu zit ik nog met rotgevoel naar kat toe.

Net even via de voordeur naar buiten gegaan met kat. Maar die bleef bij mij in de buurt en ging toen de trap weer op naar boven, halverwege mauwend, zo van: Kom mee naar de slaapkamer want ik wil met je op bed.

Nu even wandelingetje maken :)
Onderzoek alles en behoud het goede
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Inge O schreef:ik heb er bewondering voor hoe je doorzet en er alles aan doet om er het beste van te maken
Ik heb ook bewondering voor het doorzettingsvermogen van TS. Dat gecombineerd met de wil om te leren maakt dat het vast goedkomt.

@TS: laat je ook niet uit het veld slaan als het een periode minder gaat, ook dat kun je (al dan niet met hulp) :ok:
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

Loslaten is ook een proces en van wat ik zo lees wil je heel graag leren en ben je op de goede weg :E:
Hier heeft het bijna 2 jaar gekost om de rust er echt goed in te krijgen en dan zijn er nog steeds dingetjes die ik graag anders zie.
Geef het de tijd dan komt alles goed
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Dank voor de reakties, ik twijfelde zo of ik het allemaal wel goed deed, zocht een beetje bevestiging hier denk ik...

GT zei ook "je doet het goed", en toen vroeg ik waar ze dat op baseerde, en toen zei ze: "Dat zie ik aan je hond".

Omdat het zo'n slimme hond is, die iets in 1x keer leert en het dan nooit meer vergeet, was ik een beetje bang dat hij zich zou gaan vervelen omdat ie in zn koppie niet genoeg wordt uitgedaagd. Maar dat is me nu duidelijk, dat dat voorlopig niet iets is om mee bezig te zijn, want hij heeft prikkels en uitdaging zat in zn nieuwe leefgroep/leefomgeving.

Wandelingen zijn voor ons samen, en hij hoeft niet alles meteen perfect te doen omdat ik dat wil, maar het leek me handig om niet te lang te wachten met oefenen om toch een beetje op mij te letten, omdat ik anders wel eens op zn poot sta omdat hij even lijkt te vergeten dat ik rechtdoor loop, dan ruikt ie iets, gaat ie schuin voor me langs, en soms blijft ie in die houding stil staan, sta ik dus geblokkeerd door hond, dat wou ik m toch wel graag zo snel mogelijk duidelijk maken dat als hij links van me loopt en ik ineens linksaf sla, dat hij dan wel even oplet anders krijgen we n botsing (heb nu in maand tijd twee keer op zn tenen gestaan, auw... Sorry Vovo....
Gelukkig leeft een hond in het nu en als ik er 5 minuten later nog mee bezig ben, kijken of ie niet toch anders dan anders loopt, dan weet hij het allang niet meer, wat een geweldig voorbeeld van Mindfulness! Leven in het moment, wat nou ballast van verleden en dagdromen over toekomst! Ik begin een diepe liefde voor hem te ontwikkelen. Voel me gezegend met deze gevoelige intelligente nieuwsgierige zachtaardige enthousiaste eigenwijze beetje gekke hond!!
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Re: Logboek Vovo

Ook maar ff aan het eind neerzetten:

Toevoeging 9 januari: Heb zn naam even veranderd in de titel, het is een Koreaanse artiestennaam van de gitarist van een van de de beste rockbands uit Zuid-Korea (vinden vriend en ik dan), uitgesproken als Boh-Boh, en de B is zacht, beetje richting V, de Koreanen zelf schrijven het 부부, en in abc letters schrijven ze Vovo, vandaar!
Nu schrijf ik nog Bobo en Vovo door elkaar, maar hij heet gewoon Vovo :)
Muk

Het komt vast goed tussen jullie. Je bent serieus bezig en niet te beroerd om hulp in te schakelen als het nodig is. Als je deze berichten over een jaar terug leest, dan denk je "was dit alles?". Kortom, het is even doorbijten nu, maar straks pluk je daar de vruchten van. :ok:
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Thanks Muk :)

Gevoel van doorbijten heb ik niet, meer gevoel dat ik heel erg zoekende ben, naar houvast, zekerheid, terwijl ik dus juist al die verstandelijke houvast (theorie) moet leren loslaten en gewoon maar doen, en niet bang zijn om op mn bek te gaan want dat gebeurt sowieso wel eens een keer, ik vergeet steeds dat een hond geen streepjes zet iedere keer als zn baasje een niet al te slimme beslissing neemt of ergens te laat bij is, maar gewoon doorgaat met waar ie mee bezig was, namelijk gewoon ZIJN. :)

Ow en gyanty wat een mooi en inspirerend verhaal, bedankt voor het opschrijven!!

Zometeen komt vriend thuis van nachtdienst en gaan we met zn drieen op pad, eten ligt al op kamertemperatuur te komen.

Heb nu ook van die mega rollen van Kivo, zit n kilo in, zagen jullie dat bevroren doormidden en dan portioneren of kan dat gewoon 48 uur in de koelkast aangebroken blijven liggen tot gebruik?

Op de een of andere manier gaat n zoekspelletje in de tuin Vovo stukken makkelijker af dan binnenshuis.
Gisteravond was ie even alleen in de tuin, had ik in de woonkamer in wat hoekjes wat brokken neergelegd, en vanochtend bij het spelen met n tennisbal zag ik dat ie ze nog niet allemaal had getraceerd, dat gaat in de tuin wel anders!

Maar vriend vond het niet zo'n goed plan om het in de tuin te doen, want als hij met Vovo gaat wandelen dan staat ie dus mooi te wachten tot de tuin doorgesnuffeld is op eventueel lekkers ;)

Ach moet vriend maar zorgen dat ie iets NOG leukers en lekkerders heeft om m sneller bij m te laten komen, ja toch :p

Zit eraan te denken om een Nina Ottenson (ofzoiets) Dog Pyramyd voor m te kopen, misschien een goed idee om daarmee alleen in de bench te laten spelen. (Met deur open, deur dicht van bench vindt ie heel erg niet tof)

Zojuist moest ik m wel even snel terugroepen uit de tuin (ik was even aan de telefoon, meestal is ie niet alleen buiten) want hij was aan het graven geslagen. Nou vind ik dat niet erg, ben toch geen tuinierder, maar het was onder de schutting tussen onze tuin en die van de buren, en dat lijkt me geen goed plan! Eens even kijken of daar iets van kippengaas ofzo tegenaan te maken is, want als ie eenmaal aan het graven slaat dan gaat het supersnel!!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

BaasInOpleiding schreef:omdat ik anders wel eens op zn poot sta omdat hij even lijkt te vergeten dat ik rechtdoor loop, dan ruikt ie iets, gaat ie schuin voor me langs, en soms blijft ie in die houding stil staan, sta ik dus geblokkeerd door hond, dat wou ik m toch wel graag zo snel mogelijk duidelijk maken dat als hij links van me loopt en ik ineens linksaf sla, dat hij dan wel even oplet anders krijgen we n botsing (heb nu in maand tijd twee keer op zn tenen gestaan, auw... Sorry Vovo....
Ik loop dwárs door honden heen die me blokkeren. Als ik op een poot sta, en een yelp hoor, mopper ik er nog even overheen "Ja, let dan ook óp, muts!".
Leren ze opletten van.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Miranda schreef:
BaasInOpleiding schreef:omdat ik anders wel eens op zn poot sta omdat hij even lijkt te vergeten dat ik rechtdoor loop, dan ruikt ie iets, gaat ie schuin voor me langs, en soms blijft ie in die houding stil staan, sta ik dus geblokkeerd door hond, dat wou ik m toch wel graag zo snel mogelijk duidelijk maken dat als hij links van me loopt en ik ineens linksaf sla, dat hij dan wel even oplet anders krijgen we n botsing (heb nu in maand tijd twee keer op zn tenen gestaan, auw... Sorry Vovo....
Ik loop dwárs door honden heen die me blokkeren. Als ik op een poot sta, en een yelp hoor, mopper ik er nog even overheen "Ja, let dan ook óp, muts!".
Leren ze opletten van.
:mrgreen:
Zo doe ik het ook :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ook ik heb buster als herplaatser, hij zat al meer dan een half jaar in het asiel met een heel verhaal.

Maar al -- buster is de 4e--- onze honden zijn herplaatsers dus enige ervaring had ik al wel.
Ik heb ook direct een gt ingeschakeld omdat ik het goed wilde doen met hem

Met de handvatten die zij gaf kon ik heel veel en wat hebben wij nu een leuke hond in huis.
Maar zelfs na een jaar deed hij nog dingen waarvan ik dacht ---oh dus zo ben jij ook-- en gaf hij zich zelf steeds meer

Ik heb nu een clown eerste klas in huis waar ik elke dag enorm van geniet :cheer:

Dus ik wil maar meegeven dat het best goed kan komen maar het heeft tijd nodig en niet binnen nu en een maand moet het goed zijn , dat idee moet je laten varen.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Update:

De tweede sessie met de GT buiten geoefend, ze had het over eventueel een halti gebruiken tegen het trekken maar op de een of andere manier spreekt me dat niet aan. Hij houdt al niet van gedoe aan zn koppie, en buiten is alles al zo spannend.
Dus gewoon heel veel stilstaan, zigzaggen, achtjes lopen, af en toe een "pas op" als ie schuin gaat lopen en me de pas afsnijd, of ik ga even wat langzamer lopen met mn benen overdreven vooruit gegooid, dat ie er even aan herinnerd wordt dat ik er ook nog ben met mijn gewicht en zware klosschoenen :D

Sneeuw vindt ie helemaal geweldig! Hij heeft nauwelijks oog voor wat er om m heen gebeurt (dus ook stuk minder oog voor mij... Dit los ik op door hem af en toe met lekkers te belonen als ie naar me toe komt als ik m roep, ipv verder te gaan met waar ie mee bezig was, namelijk speuren speuren snuffelen teefjespies likken krabben op de grond en nog meer speuren en snuffelen.

Hij eet nog af en toe een drol, en ik vind het ontzettend vervelend om te doen maar ik trek m dan toch echt weg, ik ben er nog niet zo over uit hoe schadelijk het is om anderhonds poep te eten, ik dacht dat het kwam omdat ie tekort kwam, maar hij krijgt nu zat te eten, (Kivo KVV en Healthy Dog brok, af en toe een gekookt eitje, wat vette vis, gister n paar broccoli roosjes) is een beetje aangekomen, staat m goed :D

Van die brok krijgt ie van die droge harde poep die eenmaal in het poepzakje uiteenvalt door de "poederigheid" van de poep.
Vandaag had ie dunne, geen idee hoe dat nou ineens komt.

Spelen gaat steeds beter, hij vermaakt zichzelf nu zowaar! Niet zo vaak, liefst speelt ie met ons, maar af en toe ligt ie bij me lekker te kloten met een bal. Commando "los" gaat ook steeds beter, hij doet het alleen nog niet direct, maar al wel sneller dan eerst.

Vanochtend was ik heel vroeg wakker en lag ie nog helemaal suf van de slaap opgekruld op zn plaats. Ik kon hem toen een kus op zn koppie geven (zo lekker zacht, en ik vind m stiekem ook heel lekker ruiken)

Vanavond weer geprobeerd, toen hoorde ik toch het begin van een grommetje, een heel zacht bromgeluidje, en ik zag zn lippen een klein beetje bewegen. Dus ik verder gegaan met aaien, maar niet meer met mn hoofd zo ontzettend dichtbij zn koppie.

Vanmiddag was mn vriend met m aan het wandelen, en hij liep opeens een beetje mank, toen heeft vriend tussen zn kussentjes van achterpoot gevoeld, dat mocht! Wat er nou precies aan de hand was, geen idee, maar daarna liep hij weer normaal.

Vanavond wilde ik nog even naar zn achterpoot kijken maar dat vond ie toch niet zo'n goed idee.

Zaterdag gaan we uit eten en nu zitten we te dubben of we m alleen thuis laten of meenemen in de auto met deken, kruik, enz.
Want als ie alleen gelaten wordt dan gaat ie zo hartverscheurend janken, een buurvrouw zei dat ze het wel vaker hoort dan wat ik dacht, nl 1 minuut huilen en dan zich erbij neerleggen. Zou ik eens moeten uittesten. Het leek me alleen zo vreemd om eerst een minuutje te janken, dan stil te zijn (heb ik gecheckt door aan eind van de straat te blijven wachten, kijken hoe lang het duurt) en dan vanuit stilte weer te beginnen...? Op de een of andere manier klinkt dat zo niet logisch, maar ja, ik ben dan ook geen hond ;)

Gelukkig hoeven we nooit midden in de nacht opeens weg ofzo, want zijn volumeknop staat op HARD als ie jankt...!

Inmiddels een beetje mn eigen "methode" ontdekt, bestaande uit de woorden liefde geduld en humor. Want wat je met liefde doet gaat altijd goed zei mn moeder altijd, maar niet als het om een eigengereide hond als Vovo gaat, en dan heb je dus geduld en humor nodig. Hem uitlaten als je opgefokt bent of haast hebt is geen goed idee! (komt gelukkig zelden voor)

Volgens sommige hondenkenners heeft ie Stafford bloed, moet echt eens een foto plaatsen hier, ben benieuwd wat voor mix men er in meent te zien, puur Fox Terrier is het iig niet, is ie beetje te groot en te hoog voor, en ook ogen en kaken zijn duidelijk anders dan bij n 100% Fox.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende update!
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ha, je bent lekker bezig!
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

40 lezers en 1 reaktie.... *pruil* :(
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Corneliana ja jij ook zo te lezen! (weet niet meer waar maar ik kom je berichten regelmatig tegen bij het doorspitten van forum zoekopdrachten)

Corneliana
Zeer actief

BaasInOpleiding schreef:Corneliana ja jij ook zo te lezen! (weet niet meer waar maar ik kom je berichten regelmatig tegen bij het doorspitten van forum zoekopdrachten)

:wink: ja maar ik heb een makkelijke hond. dus dan is het al makkelijker. dus dat telt niet echt he?
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Zodra je de juiste gebruiksaanwijzing te pakken hebt zijn alle honden toch makkelijk? ;)
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Klinkt al veel meer ontspannen dan de eerste berichten :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Ja dat is ook weer zo, enerzijds wil ik me niet laten afschrikken, maar juist langzaam proberen zijn grens wat op te schuiven (hij is nogal snel met zn neus rimpelen/bromgeluidjes) anderzijds ligt ie niet voor nix te dutten.

Hij heeft ook een grote bench, in hoek van de kamer, dik kussen dr in, doeken er om en overheen, zou m eigenlijk willen aanleren dat als ie echt rust wil/met rust gelaten worden dat ie dat dan daar doet en niet op zn plaats die open en centraal gelegen is.

Als ik een DIY Kong achtig ding met wat lekkers vul leg ik die ook achterin zn bench, kan ie zich helemaal concentreren op alles eruit zien te krijgen (dat lukt m steeds beter) zonder dat er mensen langslopen of iets uit de boekenkast achter hem pakken.

Zodadelijk weer de sneeuw in, ow wat is ie dan druk!! Teveel geuren en te weinig tijd lijkt wel, als een dolle loopt ie van de ene gele spetters in de sneeuw naar de andere. Hij heeft al een paar dagen geen poep gegeten, hoera!

Vriend heeft nu ook zn eerste lik onder de kin te pakken, mooi moment :)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou een hond die slaapt ook met rust laten, juist daar gebeuren heel veel ongelukken, trouwens degene die mij wakker maakt krijgt ook een roei - waar ik hem/haar raken kan, en dat is geen bewuste reactie.
kan me zo voorstellen dat je de hond laat reageren, terwijl hij dat helemaal niet wil of onder controle heeft :U:
en waarvoor.
ach en fijn dat je verder buiten vooruit gaat, kan me voorstellen dat poep eten een hele overwinning is - als dat definitief over is :wink:
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Hij sliep trouwens niet maar had zn ogen open, is het dan nog steeds een no no om m aan te halen?
Hij was wel heel erg moe denk ik, na enerverende dag.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik ken je hahahah.

Heb Vovo laatst nog een snoepje gegeven. :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
S@ndr@
Zeer actief

tja, voor mij is dat ook een No go, ik respecteer dat , en die van mij kan het hebben hoor ( van mij) ,
maar waarom, waarvoor als hij er niet blij van wordt
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Zijn grenzen zo dwangmatig opschuiven heeft, denk ik, alleen maar een negatief effect. Dan zou hij zijn wensen en grenzen helemaal overboord moeten zetten, dat voelt vast niet lekker en veilig voor een hond. Ik zou andersom denken dat als jij hem met rust laat als hij in rust is, dat hij dan beter en meer kan ontspannen en je op die manier juist minder grommetjes krijgt. Stukje wederzijds vertrouwen.
Corneliana
Zeer actief

BaasInOpleiding schreef:Ja dat is ook weer zo, enerzijds wil ik me niet laten afschrikken, maar juist langzaam proberen zijn grens wat op te schuiven (hij is nogal snel met zn neus rimpelen/bromgeluidjes) anderzijds ligt ie niet voor nix te dutten.

Hij heeft ook een grote bench, in hoek van de kamer, dik kussen dr in, doeken er om en overheen, zou m eigenlijk willen aanleren dat als ie echt rust wil/met rust gelaten worden dat ie dat dan daar doet en niet op zn plaats die open en centraal gelegen is.

Als ik een DIY Kong achtig ding met wat lekkers vul leg ik die ook achterin zn bench, kan ie zich helemaal concentreren op alles eruit zien te krijgen (dat lukt m steeds beter) zonder dat er mensen langslopen of iets uit de boekenkast achter hem pakken.

Zodadelijk weer de sneeuw in, ow wat is ie dan druk!! Teveel geuren en te weinig tijd lijkt wel, als een dolle loopt ie van de ene gele spetters in de sneeuw naar de andere. Hij heeft al een paar dagen geen poep gegeten, hoera!

dan moet je van die bench zijn plaats maken.
zijn plaats is zijn plaats.
daar moet je van af blijven als je geen narigheden wil en zeker met zo'n hondje wat het al "moeilijk" heeft oftewel "afwijkend gedrag" vertoont.

btw... waarom wil je een slapende hond eigenlijk aaien?
S@ndr@
Zeer actief

tja, mijn hond ligt ook gewoon overal waar hij wil en de ongeschreven regel is gewoon dat als hij maft dat iedereen,
dus ook onze kinderen hem met rust laten.
en dan lopen we ook ruim om hem heen, niet uit angst, maar gewoon "zo" doen we dat. en als hij wakke moet worden dan roep ik hem, zal nooit zomaar aan hem zitten dan , is gewoon niet handig om dat te doen :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Corneliana schreef:
BaasInOpleiding schreef:Ja dat is ook weer zo, enerzijds wil ik me niet laten afschrikken, maar juist langzaam proberen zijn grens wat op te schuiven (hij is nogal snel met zn neus rimpelen/bromgeluidjes) anderzijds ligt ie niet voor nix te dutten.

dan moet je van die bench zijn plaats maken.
zijn plaats is zijn plaats.
daar moet je van af blijven als je geen narigheden wil en zeker met zo'n hondje wat het al "moeilijk" heeft oftewel "afwijkend gedrag" vertoont.

btw... waarom wil je een slapende hond eigenlijk aaien?
Omdat hij er dan zo lief uit ziet? :idea:
Op zich geen vreemde neiging.
Gewoon menselijk.
Zou het alleen zeker voorlopig bij dit hondje nog niet doen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”