Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lage weerstand?
Moderator: moderatorteam
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Lage weerstand?
Omdat Loki erg vatbaar schijnt te zijn voor dingen ben ik benieuwd of honden net zoals wij mensen ook een lagere weerstand kunnen hebben?
Bij Loki denk ik dat het komt doordat hij dus de eerste 4 maanden niet buiten is geweest en hierdoor dus geen imuumsysteem heeft kunnen opbouwen. Kan zoiets of is dat anders bij mensen dan bij dieren?
Kan ik hem dan iets geven zodat hij een betere weerstand krijgt zoals probiotica of iets in die richting (vitaminen)?
Op het moment ligt hij namelijk dus al weer zielig naast mij in bed omdat hij rommelende darmen/buikje heeft en hij van gekheid niet weet hoe hij moet liggen. Ik vind het zo zielig voor hem en behalve met hem knuffelen kan ik op het moment niet veel doen.
Had hem al wat yoghurt aangeboden (ik at zelf yoghurt en hij scheen geinteresseerd) maar dat wilde hij ook niet.
Bij Loki denk ik dat het komt doordat hij dus de eerste 4 maanden niet buiten is geweest en hierdoor dus geen imuumsysteem heeft kunnen opbouwen. Kan zoiets of is dat anders bij mensen dan bij dieren?
Kan ik hem dan iets geven zodat hij een betere weerstand krijgt zoals probiotica of iets in die richting (vitaminen)?
Op het moment ligt hij namelijk dus al weer zielig naast mij in bed omdat hij rommelende darmen/buikje heeft en hij van gekheid niet weet hoe hij moet liggen. Ik vind het zo zielig voor hem en behalve met hem knuffelen kan ik op het moment niet veel doen.
Had hem al wat yoghurt aangeboden (ik at zelf yoghurt en hij scheen geinteresseerd) maar dat wilde hij ook niet.
- Hailfall
- Zeer actief
Re: Lage weerstand?
Okay duidelijk 
Wat bedoel je precies met fysieke kwalen? Zijn dat dingen waar ik achter zou kunnen komen en hoe? (even gewoon heel dom gevraagd) Ik bedoelde dus omdat bij de DA hij laatst gezond was verklaard.. vandaar..
Wat bedoel je precies met fysieke kwalen? Zijn dat dingen waar ik achter zou kunnen komen en hoe? (even gewoon heel dom gevraagd) Ik bedoelde dus omdat bij de DA hij laatst gezond was verklaard.. vandaar..
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
- Aantal honden: 2
Ik heb Suus haar weerstand opgekrikt met echinaforce, tabletjes, werkte super snel!
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- Hailfall
- Zeer actief
Hm.. het kan wel.. hij krijgt het al sinds hij bij ons was maar de ontlasting was altijd wel gewoon goed (mooie nette drolletjes) alleen soms heeft dan hij ineens een "terugval" en dan voelt hij zich belabberd wat na een paar dagen ofzo weer over gaat.Inge O schreef:
ja, haha, als ik straks naar de dokter ga word ik vast ook gezond verklaard terwijl mijn lijf toch echt niet perfect is hoor.
ik bedoel (bij je hond) dan zoiets als zwakke maag en darmen (waarbij 'zwak' ook weer een verzamelnaam is voor verschillende mogelijke problemen of probleempjes).
maar misschien doet hij het niet goed op zijn huidige voeding?
Hij staat op een KVV van Rund omdat hij het andere gewoon niet eet (vind hij niet lekker)
Dit zit erin:
Zusammensetzung:
47% Muskel-, Kopf-, und Schlundfleisch vom Rind (davon Schlundfleisch 2%), 30% gemahlene Hühnerhälse und Karkassen, 15% verschiedene saisonale Gemüse (Karotten, Brokkoli, Zucchini, Stangensellerie, Salate), 6,5% grüner Pansen, 1% kaltgepresstes Flachsöl (Leinöl), 0,5% Seealgen- und Kräutermischung (Brennessel, Johanniskraut, Qeckenwurzel, Beinwell u.a.)
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Toen Sjakie hier net was had hij ook veel last van gerommel in zijn darmen en buikpijn. D.a gevraagd en die vroeg hoe vaak hij eten kreeg...mijn honden kregen altijd 1 keer eten per dag, maar Sjaak krijgt nu 's morgens ,'smiddags en 'savonds 1/3 portie en sindsdien gaat het prima...ander darmstelsel blijkbaar...
Succes met Loki
Succes met Loki
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
Bianca1971
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Shih Tsu
begin ik nu gek te worden of lijken er opeens meer gevallen te komen van honden/puppy's die darmklachten krijgen, rommelende buikjes, overgeven, diarree, piepen/janken, niet weten hoe te gaan liggen????
Lijkt wel een virus..............
Lijkt wel een virus..............
- Hailfall
- Zeer actief
Kan inderdaad zijn, er lopen hier ook een paar hondjes rond die hoesten etc maar die hebben we ontweken.
Hij had iig nu wel iets gegeten maar loopt nog steeds beetje verloren rond (helemaal ingedoken) en zijn buikje was net beetje opgezet maar nu weer normaal. Hij is echt een beetje miserabel vandaag.
Hij had iig nu wel iets gegeten maar loopt nog steeds beetje verloren rond (helemaal ingedoken) en zijn buikje was net beetje opgezet maar nu weer normaal. Hij is echt een beetje miserabel vandaag.
-
Bianca1971
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Shih Tsu
aaahh gossie hoop dat ie ook snel opknapt
ik ontwijk met Kwiebes nu ook contact met andere honden, aangezien het onduidelijk is wat ze heeft, wil ik niet dat andere honden ook ziek worden
ik ontwijk met Kwiebes nu ook contact met andere honden, aangezien het onduidelijk is wat ze heeft, wil ik niet dat andere honden ook ziek worden
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Knoep heeft na 2 darmoperaties waarbij in totaal 13 cm. darm is weg gehaald sneller last van misselijkheid en buikpijn. In principe moet ze die 13 centimeter prima kunnen missen maar er is duidelijk iets veranderd in haar spijsvertering.
Na wat onderzoeken om dingen uit te sluiten heeft de DA het idd als 'gevoelig' afgedaan. Ik moest haar probiotica gaan geven, mocht dit eerst met Yakult oid gaan proberen en als dat niet afdoende zou werken zou hij wel iets voor me hebben aan pillen of poeders ofzo.
Ze krijgt nu al een maand of 6-7 dagelijks een flesje probioticadrank van de Lidl en heeft vrijwel nooit meer last van misselijkheid en buikpijn!
Na wat onderzoeken om dingen uit te sluiten heeft de DA het idd als 'gevoelig' afgedaan. Ik moest haar probiotica gaan geven, mocht dit eerst met Yakult oid gaan proberen en als dat niet afdoende zou werken zou hij wel iets voor me hebben aan pillen of poeders ofzo.
Ze krijgt nu al een maand of 6-7 dagelijks een flesje probioticadrank van de Lidl en heeft vrijwel nooit meer last van misselijkheid en buikpijn!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ben geen ijverig ontwormerHailfall schreef:Kan inderdaad zijn, er lopen hier ook een paar hondjes rond die hoesten etc maar die hebben we ontweken.
Maar zou Loki wormen kunnen hebben?
Dat soort niet lekker zijn had een van mijn vroegere honden als hij wormen had.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
om de weerstand teverhogen geef ik gewoon echinaforce tabletjes van het kruidvat of je kan ook die kinderkauw tabletten geven...probiotica yoghutjes...
- Hailfall
- Zeer actief
Ik ben ook niet van het ontwormen maar ik weet het niet. Hij heeft nog niet gepoept vandaag, hij "vergeet" het steeds als hij wordt afgeleid door alles op straat. Hij schuift ook niet met zijn kont over de vloer ofzo...ranetje schreef: Ik ben geen ijverig ontwormer![]()
Maar zou Loki wormen kunnen hebben?
Dat soort niet lekker zijn had een van mijn vroegere honden als hij wormen had.
Hij voelt zich vandaag wel weer beter want hij heeft gegeten en kan ook weer als een idioot in crazy 5 minutes rond rennen.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
probiotica hielp voor mij én voor mijn hond