billyboy2 schreef:Wat lijkt het mij heerlijk als kat en hond samen in harmonie op de bank liggen.
Kid houdt wel van katten, maar dan als avondeten.
En paps heeft een grote kat van 7 kilo.
Als pup vond ze hem wel interessant, maar dat was het. Tot haar vader kwam logeren en de kat wel even uit elkaar zou trekken, was echt helemaal wild en hysterisch aan het gillen toen ik hem van de kat trok.
En dat heeft kid op ideeën gebracht.
En die niet zo'n slimme kat ging voor dat schatje van toen nog 3 kilo aan de loop i.p.v. een beste ram verkopen, wat het nog mooier maakt natuurlijk. En heeft hem ook 2 keer bij zijn achter poten te pakken gehad toen hij over hekje sprong. Maar tegen zwaartekracht kan ze niet op gelukkig.
Inmiddels snapt de kat dat hij beter stil kan blijven zitten/liggen en dat ik die teckel echt wel een schop verkoop als ze aandacht aan hem besteed, en hij rent dus niet meer voor haar weg.
Wel leven ze gescheiden. Honden in de woonkamer/achtertuin/mijn slaapkamer. Kat leeft in de keuken(wat hij niet erg vindt, want daar is het vreten) en de rest van het huis/ en overal buiten behalve achtertuin daar ligt hij niet zo vaak.
Billy heeft heilig respect voor katten. Hij durft ze amper aan te kijken zonder dat het angstzweet uitbreekt.
Wat jij beschrijft is zo'n beetje de situatie die ik hier thuis met stew had voor Gerrit kwam.
Behalve dan dat hij geen voorbeeld heeft gehad van hoe het moet.
Dus uit eindelijk opzoek naar een kat die zijn mannetje zou kunnen staan tegenover de hond, met beleid natuurlijk, en toen kwam Gerrit op ons pad.
Gerrit is als enigste kitten in het nest geboren en heeft de 3jarige leonberger des huises als speelmaatje gehad.
Hij was 8maanden oud toen hij hier kwam en al bijna net zo groot als stew toen 1,5jaar. Stew kwam er al na een paar dagen achter dat met katten niet te sollen valt en je ze maar beter te vriend kunt houden, ik stond erbij

.
Gerrit pakte hem goed in z'n nekvel vast en heeft hem op z'n rug gegooid. Als ik het niet gezien had had ik het niet gelooft. Hierna was al het gesodemieter naar alle eigen katten over en zijn die 2 beste maatjes.
Lijkt net een sprookje als ik het zo terug lees