OkBrowny schreef:daarom was dit topic ook, enkel voor updates en foto's omdat er meer mensen oprecht benieuwd naar haar zijn. maar het moet niet steeds een topic worden over de fokker die niet mee kan praten en dingen die totaal niet waar zijn uit de lucht komen vallenDee schreef: Maar ik ben wel benieuwd naar hoe Yuki opgroeit.
edit: sorry Frank, quote verkloot.daar pas ik voor dan ga ik ook liever verder op facebook
![]()
vanaf het begin sta ik al open voor kritiek en kan daar zelfs begrip voor tonen, maar het kan ook te ver gaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eindelijk is het zover! yuki is er :) foto's pagina 3
Moderator: moderatorteam
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: eindelijk is het zover! yuki is er :) foto's pagina 3
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
wat een topic
het enige wat ik wilde zeggen was dat ik hoop dat jullie heel veel plezier mogen hebben van Yuki
het enige wat ik wilde zeggen was dat ik hoop dat jullie heel veel plezier mogen hebben van Yuki
-
silvester
Is ook een beetje logies, ik persoonlijk ben fel tegen broodfok, als iemand dan op een forum doodleuk komt vertellen dat ie een hondje bij een broodfokker heeft gekocht, en die dan ook nog tevroeg heeft opgehaald, wat wettenlijk niet is toegestaan, dan gaan mijn haren toch echt recht overeind staan.Dipsy20 schreef:Browny schreef:daarom was dit topic ook, enkel voor updates en foto's omdat er meer mensen oprecht benieuwd naar haar zijn. maar het moet niet steeds een topic worden over de fokker die niet mee kan praten en dingen die totaal niet waar zijn uit de lucht komen vallenDee schreef: Maar ik ben wel benieuwd naar hoe Yuki opgroeit.
edit: sorry Frank, quote verkloot.daar pas ik voor dan ga ik ook liever verder op facebook
![]()
vanaf het begin sta ik al open voor kritiek en kan daar zelfs begrip voor tonen, maar het kan ook te ver gaan.
Ik snap wat je bedoelt
Je wilt hier ook maar je nieuwe aanwinst laten zien en dan zo afgekraakt te worden is niet niks
Vind het jammer dat het zo moest gaan
Hoop echt dat jullie veel plezier aan haar beleven want het lijkt me echt een pittige dame
Maar ontzettend lief
Als dan ook nog blijkt dat er een heleboel "vrienden" van deze fokker hier op het forum zitten die hem dan ook nog gaan verdedigen, ondanks ze andere broodfokkers het liefste doodschieten, dan wordt ik wat giftig, ik neem aan dat je dat toch wel logies vindt?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Wat een topic!
Er wordt stevig gevallen door de forumleden over het feit dat de pup een paar dagen eerder is gehaald, een onbekende met een anale obsessie kickt erop deze obsessie met de rest te delen (hoe volwassen) en er wordt flink geïnsinueerd over de reden waarom de pup door BP nu al is meegegeven.
Ook over BP zelf vliegen de insinuaties over de tafel, mi niet zo netjes aangezien hij zelf niet kan reageren hier.
Numa kwam vorig jaar ook 3 of 4 dagen eerder... daar heb ik alleen Carmen op het forum over gehoord.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Kijk, dit klinkt al heel anders dan 'kontjeneuken'. Ik neuk niemand z'n of h'r kont.silvester schreef: Is ook een beetje logies, ik persoonlijk ben fel tegen broodfok, als iemand dan op een forum doodleuk komt vertellen dat ie een hondje bij een broodfokker heeft gekocht, en die dan ook nog tevroeg heeft opgehaald, wat wettenlijk niet is toegestaan, dan gaan mijn haren toch echt recht overeind staan.
Als dan ook nog blijkt dat er een heleboel "vrienden" van deze fokker hier op het forum zitten die hem dan ook nog gaan verdedigen, ondanks ze andere broodfokkers het liefste doodschieten, dan wordt ik wat giftig, ik neem aan dat je dat toch wel logies vindt?
Je hebt broodfok en broodfok. Ik heb er geen bezwaar tegen als een fokker winst overhoudt aan een nestje, als hij er verder voor zorgt dat de hondjes stabiel het nest verlaten, en als hij ervoor zorgt dat de lijnen koosjer blijven. Tussen dit en de stereotiepe broodfok waarbij teefjes nest op nest krijgen van vaders, zoons en broers, en nooit daglicht zien, zitten zeg maar 50 tinten grijs.
Ik heb meerdere malen bij Kees gezien hoe de pups daar opgroeien, weet e.e.a. over de ouderhonden, en van een aantal ben ik ook op de hoogte over hoe ze zijn opgegroeid. Daarop kan ik mijn oordeel baseren of hij wel of geen goede fokker zou zijn.
De keuze om deze pup een paar dagen eerder naar de nieuwe baasjes te laten vertrekken is een keuze die Kees, Frank en Mieke gezamenlijk hebben gemaakt. Dat is iets dat aan hen is en niet aan ons. Met broodfok heeft dat niets te maken, evenmin met de vraag of Kees een broodfokker zou zijn of dat zijn huidige omstandigheden daarin een rol zouden spelen. En dat laatste is ook niet aan ons.
Laatst gewijzigd door [Sandra] op 07 jan 2013 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Groetjes,
Sandra
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
silvester schreef:Is ook een beetje logies, ik persoonlijk ben fel tegen broodfok, als iemand dan op een forum doodleuk komt vertellen dat ie een hondje bij een broodfokker heeft gekocht, en die dan ook nog tevroeg heeft opgehaald, wat wettenlijk niet is toegestaan, dan gaan mijn haren toch echt recht overeind staan.Dipsy20 schreef:Browny schreef:daarom was dit topic ook, enkel voor updates en foto's omdat er meer mensen oprecht benieuwd naar haar zijn. maar het moet niet steeds een topic worden over de fokker die niet mee kan praten en dingen die totaal niet waar zijn uit de lucht komen vallenDee schreef: Maar ik ben wel benieuwd naar hoe Yuki opgroeit.
![]()
Ik snap wat je bedoelt
Je wilt hier ook maar je nieuwe aanwinst laten zien en dan zo afgekraakt te worden is niet niks
Vind het jammer dat het zo moest gaan
Hoop echt dat jullie veel plezier aan haar beleven want het lijkt me echt een pittige dame
Maar ontzettend lief
Ik heb liever dat ik buiten de qoutes word gelaten.
Ik heb me met niemand bemoeit, en dat ben ik ook niet van plan ook.
Ik ken al deze mensen persoonlijk niet. Daarom geef ik er ook geen oordeel over. Ik ben alleen maar oprecht geïnteresseerd in Yuki.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik denk dat het voor de meeste wel duidelijk is dat BP een broodfokker is in de ware zin van het woord.
Dat geeft hij ook gewoon toe, dus ik vind dat verder ook geen probleem.
Niet iedere broodfokker is een slechte fokker en ik denk dat Kees een groot hart heeft voor zijn honden en zeker niet slecht voor ze is.
Niet iedere broodfokker is een slechte fokker en ik denk dat Kees een groot hart heeft voor zijn honden en zeker niet slecht voor ze is.
Daar zit het probleem denk ik, dat is nl niet zo. Het is wettelijk bepaald dat een pup niet voor de 7 weken weg mag. Dus ook Kees en Frank en Mieke hebben zich daaraan te houden. En het is dan ook wel vreemd dat sommige daar dan zomaar overheen stappen omdat het leden van het HF zijn.[Sandra] schreef:Kijk, dit klinkt al heel anders dan 'kontjeneuken'. Ik neuk niemand z'n of h'r kont.silvester schreef: Is ook een beetje logies, ik persoonlijk ben fel tegen broodfok, als iemand dan op een forum doodleuk komt vertellen dat ie een hondje bij een broodfokker heeft gekocht, en die dan ook nog tevroeg heeft opgehaald, wat wettenlijk niet is toegestaan, dan gaan mijn haren toch echt recht overeind staan.
Je hebt broodfok en broodfok. Ik heb er geen bezwaar tegen als een fokker winst overhoudt aan een nestje, als hij er verder voor zorgt dat de hondjes stabiel het nest verlaten, en als hij ervoor zorgt dat de lijnen koosjer blijven. Tussen dit en de stereotiepe broodfok waarbij teefjes nest op nest krijgen van vaders, zoons en broers, en nooit daglicht zien, zitten zeg maar 50 tinten grijs.
Ik heb meerdere malen bij Kees gezien hoe de pups daar opgroeien, weet e.e.a. over de ouderhonden, en van een aantal ben ik ook op de hoogte over hoe ze zijn opgegroeid. Daarop kan ik mijn oordeel baseren of hij wel of geen goede fokker zou zijn.
De keuze om deze pup een paar dagen eerder naar de nieuwe baasjes te laten vertrekken is een keuze die Kees, Frank en Mieke gezamenlijk hebben gemaakt. Dat is iets dat aan hen is en niet aan ons. Met broodfok heeft dat niets te maken, evenmin met de vraag of Kees een broodfokker zou zijn of dat zijn huidige omstandigheden daarin een rol zouden spelen. En dat laatste is ook niet aan ons.
- [Sandra]
- Zeer actief
Re: eindelijk is het zover!
Anja schreef:Ik denk dat het voor de meeste wel duidelijk is dat BP een broodfokker is in de ware zin van het woord.
Daar zit het probleem denk ik, dat is nl niet zo. Het is wettelijk bepaald dat een pup niet voor de 7 weken weg mag. Dus ook Kees en Frank en Mieke hebben zich daaraan te houden. En het is dan ook wel vreemd dat sommige daar dan zomaar overheen stappen omdat het leden van het HF zijn.[Sandra] schreef:Kijk, dit klinkt al heel anders dan 'kontjeneuken'. Ik neuk niemand z'n of h'r kont.silvester schreef: Is ook een beetje logies, ik persoonlijk ben fel tegen broodfok, als iemand dan op een forum doodleuk komt vertellen dat ie een hondje bij een broodfokker heeft gekocht, en die dan ook nog tevroeg heeft opgehaald, wat wettenlijk niet is toegestaan, dan gaan mijn haren toch echt recht overeind staan.
Ik kreeg Otto overigens mee met 6 weken en 6 dagen.frank1985 schreef:Oh dat weet ik hoor. Dat het pas met 7 weken mag. We zijn 3 dagen te vroeg. Nou ja de keuze is wel overwogen gemaakt.
Staat er een sanctie op?

Groetjes,
Sandra
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat vind ik grote onzin, als ze daar niks over willen horen hadden ze het niet op het forum moeten zetten.[Sandra] schreef: De keuze om deze pup een paar dagen eerder naar de nieuwe baasjes te laten vertrekken is een keuze die Kees, Frank en Mieke gezamenlijk hebben gemaakt. Dat is iets dat aan hen is en niet aan ons.
en ik vind het ook flauwekul om het zo makkelijk af te doen met 'een paar dagen eerder'
het is wel een paar dagen eerder dan de minimale tijd dat een pup bij de moeder moet blijven en dat is bij de wet zo geregeld.
dat is niet voor niks mag ik toch aannemen.
ik heb nog nooit anders gereageerd op puppen die eerder dan wettelijk is toegestaan bij de moeder worden weggehaald dan dat ik nu doe en ik ben ook niet van plan om dat te veranderen omdat er toevallig nu een forumfokker en forumpupkopers in het spel zijn.
het hele zaakje deugt niet en door er ik weet niet wat voor verzachtende omstandigheden bij te halen gaat het niet opeens wel deugen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
zoals inge al zei 'is het minder erg dat je iemand vermoordt omdat iemand anders 5 mensen vermoord heeft?[Sandra] schreef: Ik kreeg Otto overigens mee met 6 weken en 6 dagen.
Staat er een sanctie op?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Dees of Geen
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Tjonge jonge.... 
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Vast niet, maar ook 1 dag vind ik 1 dag te vroeg. En wat is het probleem nou om een pup tot minimaal 7 weken bij zijn moeder te laten? Er zijn wat mij aangaat geen uitzonderingen mogelijk.[Sandra] schreef: Ik kreeg Otto overigens mee met 6 weken en 6 dagen.
Staat er een sanctie op?
- [Sandra]
- Zeer actief
Dat is ook geen probleem.Anja schreef:Vast niet, maar ook 1 dag vind ik 1 dag te vroeg. En wat is het probleem nou om een pup tot minimaal 7 weken bij zijn moeder te laten? Er zijn wat mij aangaat geen uitzonderingen mogelijk.[Sandra] schreef: Ik kreeg Otto overigens mee met 6 weken en 6 dagen.
Staat er een sanctie op?
Bij het nest van Otto had de dierenarts akkoord gegeven. Ze hadden de eerste enting gehad en waren ontwormd. Moeder van het gezin was hoogzwanger en trok de zorg voor de pups niet meer.

Groetjes,
Sandra
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Wauw. Vijftien pagina's. Ik heb ze niet gelezen maar dat hoeft ook niet want de strekking is me wel duidelijk. Waarom lijkt niemand hier te snappen dat je niet over een ander kunt oordelen? Je kunt vragen stellen, zelfs kritische vragen, maar je kunt iemand niet verwijten dat ze niet alles van hun priveleven en privebeslissingen op internet gooien. Alsjeblieft zeg. Ik wil het niet eens allemaal precies weten. Ik heb al genoeg problemen van mezelf en ik probeer anderen te helpen als ze een probleem hebben. Maar ik word echt moe van alle mensen die denken te weten hoe het zit zonder dat ze de mensen in kwestie überhaupt kennen. Het zijn maar wat stukjes tekst hoor! Je krijgt wat dingen te horen over iemand en je mag blij zijn dat die iets vertelt.
Als er een dier in de problemen zit, hoor je iedereen meteen over bemoeizucht. Waar bemoeien we ons eigenlijk mee, want je weet niet precies hoe het zit. Maar bij deze topics bemoeit iedereen zich erop los, waarom mag het dan wel? Omdat het dan dient voor eigen amusement, bah! Bemoeien jullie je maar met ècht onrechtvaardig zaken en echte dierenmishandeling. Want dan is iedereen ineens heel erg correct, jaja, gewoon lafheid vind ik dat. Want bemoeien zijn sommige mensen hier heel erg goed in. Steek die neus van je maar eens in zaken die ècht niet deugen, en die komen op het forum vaak genoeg voorbij. Maar dan krijg ik een grote mond omdat ik het raar vind als je weet dat er een hond zonder beschutting hele dagen buiten in de gietende storm moet zitten, dat je er niks aan doet. Want met dat soort zaken bemoei ik me dan weer wel. Dan heb je wel kans dat iemand je gaat bedreigen ed. Maakt mij geen hol uit. Maar jezus, wat een kromme redenering, wil niemand voortaan meer tegen me zeggen dat ik me ergens niet mee mag bemoeien, alstumblieft? Dankuwel! Want anders verwijs ik gewoon naar dit topic, bemoeizucht zit hier velen in het bloed namelijk.
Nou, dan wat ik eigenlijk wilde zeggen: veel geluk samen met jullie prachtige pup, dat ze maar een grote, pittige, vrolijke meid mag worden. Jullie moeten haar wel laten plukken zeker he? Bruno hier is ook een ruwharige en ik pluk hem zelf. Maar Kees zal dat wel voor jullie doen, neem ik aan. Kees, als je dit berichtje leest, hoop dat alles goed is gegaan met verhuizen en wanneer ben je weer op het forum? Veel sterkte met alles iig.
Als er een dier in de problemen zit, hoor je iedereen meteen over bemoeizucht. Waar bemoeien we ons eigenlijk mee, want je weet niet precies hoe het zit. Maar bij deze topics bemoeit iedereen zich erop los, waarom mag het dan wel? Omdat het dan dient voor eigen amusement, bah! Bemoeien jullie je maar met ècht onrechtvaardig zaken en echte dierenmishandeling. Want dan is iedereen ineens heel erg correct, jaja, gewoon lafheid vind ik dat. Want bemoeien zijn sommige mensen hier heel erg goed in. Steek die neus van je maar eens in zaken die ècht niet deugen, en die komen op het forum vaak genoeg voorbij. Maar dan krijg ik een grote mond omdat ik het raar vind als je weet dat er een hond zonder beschutting hele dagen buiten in de gietende storm moet zitten, dat je er niks aan doet. Want met dat soort zaken bemoei ik me dan weer wel. Dan heb je wel kans dat iemand je gaat bedreigen ed. Maakt mij geen hol uit. Maar jezus, wat een kromme redenering, wil niemand voortaan meer tegen me zeggen dat ik me ergens niet mee mag bemoeien, alstumblieft? Dankuwel! Want anders verwijs ik gewoon naar dit topic, bemoeizucht zit hier velen in het bloed namelijk.
Nou, dan wat ik eigenlijk wilde zeggen: veel geluk samen met jullie prachtige pup, dat ze maar een grote, pittige, vrolijke meid mag worden. Jullie moeten haar wel laten plukken zeker he? Bruno hier is ook een ruwharige en ik pluk hem zelf. Maar Kees zal dat wel voor jullie doen, neem ik aan. Kees, als je dit berichtje leest, hoop dat alles goed is gegaan met verhuizen en wanneer ben je weer op het forum? Veel sterkte met alles iig.
-
tineke
Het geouwehoer van Silvester laat ik even voor wat het is ,dat vind ik echt te min voor woorden om daar energie aan te verspillen.
Ik ken Kees niet persoonlijk op een telefoontje na maar geloof wel dat hij hart voor dieren heeft.
Wel vind ik dat Frank en Mieke de ruis ook enigzins aan zichzelf te danken hebben.
Er komen allerlei details boven water maar op de simpele vraag waarom komt dan weer geen antwoord.
Het ligt niet in de privesfeer zeggen ze , wat wel een reden om erover te zwijgen zou zijn imo , en als het iets met de moederhond zou zijn lijkt me dat toch wel gewoon gezegd zou kunnen worden.
Maar nee dan moet er plots een waas van geheimzinnigheid worden opgetrokken en moet Kees het zelf maar komen zeggen.
Kees die toch altijd behoorlijk open is over zijn honden,lijkt me dat hij daar nu juist toch geen bezwaar tegen zou hebben.
Want ja er kunnen redenenen zijn om dit te billijken maar die mogen dan niet worden gezegd.
En nogmaals ik doel daarmee niet op de privesfeer want daar lag het niet aan volgens Frank en Mieke maar als het met de moederhond te maken heeft kan je dat toch gewoon zeggen.
Daar zou namelijk dan toch begrip voor zijn.
Ik ken Kees niet persoonlijk op een telefoontje na maar geloof wel dat hij hart voor dieren heeft.
Wel vind ik dat Frank en Mieke de ruis ook enigzins aan zichzelf te danken hebben.
Er komen allerlei details boven water maar op de simpele vraag waarom komt dan weer geen antwoord.
Het ligt niet in de privesfeer zeggen ze , wat wel een reden om erover te zwijgen zou zijn imo , en als het iets met de moederhond zou zijn lijkt me dat toch wel gewoon gezegd zou kunnen worden.
Maar nee dan moet er plots een waas van geheimzinnigheid worden opgetrokken en moet Kees het zelf maar komen zeggen.
Kees die toch altijd behoorlijk open is over zijn honden,lijkt me dat hij daar nu juist toch geen bezwaar tegen zou hebben.
Want ja er kunnen redenenen zijn om dit te billijken maar die mogen dan niet worden gezegd.
En nogmaals ik doel daarmee niet op de privesfeer want daar lag het niet aan volgens Frank en Mieke maar als het met de moederhond te maken heeft kan je dat toch gewoon zeggen.
Daar zou namelijk dan toch begrip voor zijn.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Jij zegt toch dat hij het voor het geld heb gedaan,en jij komt toch met een bedrag aanzetten wat niet klopt,als de discussie niet over de pupprijzen gaat moet jij hem niet vermelden.silvester schreef:De discussie gaat ook helemaal niet over de pupprijs, dat maken andere er van, de discussie gaat hier over het te vroeg verkopen van een pup als dat wettenlijk is toegestaan.Pepie schreef:Een feit is dat jij met je pupprijzen al fout zit,tel daar je rare praat bij op dan kom je bij mij al niet meer geloofwaardig over.silvester schreef:Ah, weer eentje die de feiten probeert te verdraaienPepie schreef: Lekker wazig bezig ben je wel.Je pup prijs klopt niet daarnaast sla je rare taal uit,met elk berichtje wordt je voor mij steeds minder geloofwaardig![]()
Ga zo door, je hebt genoeg meelopers die je wel zullen geloven.
En dat is strafbaar, punt.
Dat jij allerlei andere dingen ziet vliegen, nha, moet jij weten, vandaar dat je voor mij bij die andere kontekrikkers hoort.
Je kontekrikkers opmerking laat ik maar voor wat die is,daar ga ik nog geeneens verder opin

-
Loek
- Zeer actief
Dat heeft Kees zelf geschreven hoorfrank1985 schreef:Het was een oeps nest. Dat weet je?Melanie 74 schreef:Sorry hoor, maar had de fokkert niet kunnen bedenken dat hij geen stabiele omgeving heeft voordat hij de honden op elkaar zet?
Ik vind het onverantwoord om op deze manier honden te fokken.
Ook weet ik dat eenlingen idd echte terreurpupjes kunnen zijn, maar ik had dan gezocht voor een nest pups in dezelfde leeftijd om verder te laten ontwikkelen dan alvast de deur uit te zetten.
-
Loek
- Zeer actief
Walgelijk type ben jijsilvester schreef: Nee, ik vermoed dat ie de "pupkopers" ook even stevig veegt, de stofnestjes er af neuken, zal maar zeggen.![]()
Anders heb ik er geen verklaring voor dat diegene die altijd moord en brand schreeuwen als het over broodfok gaat, nu wel heeeeeeel erg diep in hem kruipen.![]()
-
Loek
- Zeer actief
Is in ieder geval eerlijk, dat ontkennen dat er geld op verdiend wordt vind ik altijd erg domMachie schreef:Mwah, Kees heeft zelf ooit gezegd dat hij voor t geld foktMiezemuis schreef:laster ook.....
edit: quoten ging mis
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Pffff heb me even hier doorheen geworsteld zeg.
Zo jammer dat mensen maar over elkaar heen staan te wurmen met hun (ver)oordelen.
De een weet het nog beter dan de ander .
Ken je nog het gezegde van de eerste steen werpen?
Feit is dat oké de pup is te vroeg van haar moeder af is ja.
Feit is dat het van de wet niet mag.
Maar er zijn altijd nog omstandigheden die een situatie anders kunnen maken, ik kan daar niet over oordelen en dat doe ik ook niet .
Van Kees weet ik niet hoe hij functioneert als fokker want daar ken ik niet genoeg feiten van en heb ik ook niet genoeg kennis over maar ik weet wel dat ie veel hart voor zijn dieren heeft en de honden die ik ken van hem zijn stuk voor stuk aardige stabiele honden.
Heb zelf ook wel eens gehad dat ik vooraan stond met mijn (ver)oordeel over mensen die iets gedaan hadden en ja ik werd er voor afgestraft, kwam voor het zelfde te staan en deed ik precies hetzelfde omdat ik toen niet anders kon.
Stom???
Ja hartstikke stom maar slecht??
Nee we hebben allemaal wel iets waardoor we voor onverwachte situaties komen te staan
Verder kunnen we beter met (ver)oordelen wachten tot Kees terug is op het forum, iemand afbranden die er niet bij is en ook niet reageren kan is zó min.
Zo jammer dat mensen maar over elkaar heen staan te wurmen met hun (ver)oordelen.
De een weet het nog beter dan de ander .
Ken je nog het gezegde van de eerste steen werpen?
Feit is dat oké de pup is te vroeg van haar moeder af is ja.
Feit is dat het van de wet niet mag.
Maar er zijn altijd nog omstandigheden die een situatie anders kunnen maken, ik kan daar niet over oordelen en dat doe ik ook niet .
Van Kees weet ik niet hoe hij functioneert als fokker want daar ken ik niet genoeg feiten van en heb ik ook niet genoeg kennis over maar ik weet wel dat ie veel hart voor zijn dieren heeft en de honden die ik ken van hem zijn stuk voor stuk aardige stabiele honden.
Heb zelf ook wel eens gehad dat ik vooraan stond met mijn (ver)oordeel over mensen die iets gedaan hadden en ja ik werd er voor afgestraft, kwam voor het zelfde te staan en deed ik precies hetzelfde omdat ik toen niet anders kon.
Stom???
Ja hartstikke stom maar slecht??
Nee we hebben allemaal wel iets waardoor we voor onverwachte situaties komen te staan
Verder kunnen we beter met (ver)oordelen wachten tot Kees terug is op het forum, iemand afbranden die er niet bij is en ook niet reageren kan is zó min.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tussen fokken voor het geld en iets aan een nest overhouden zit een verschil volgens mij?Loek schreef:Is in ieder geval eerlijk, dat ontkennen dat er geld op verdiend wordt vind ik altijd erg dom
Het eerste lijkt me structureel, het tweede incidenteel.
Maar goed, dat is mijn gedachte.
-
Loek
- Zeer actief
Ik ben het inderdaad wel met je eens dat het binnen deze omstandigheden misschien inderdaad het beste is dat het pupje bij Brownie en Frank zit nu. In dit geval zou voor mij het belang van de pup ook gaan boven de wetMarjoleine schreef:Geloof dat we mekaar niet snappen? Ik bedoel dat het achteraf praten is. Het is nou eenmaal zoals het is en die pup is denk ik beter af waar ie nu is.Melanie 74 schreef:Is niet napraten, dat hij zijn huis uit moest is ook niet van de laatste weken, dat was veel langer bekend. En nee BP is voor mij geen verantwoorde fokker, zo pak je het niet aan.
Nee, het is niet van de laatste weken, maar je kan het beest niet terug opdelen in een zaadcel en een ei, he
Ik deed het ook anders maar ik had dus ook niet zo'n nest.
En dat nest was er dus wel. In deze omstandigheden denk ik dat dit de minst slechte oplossing is.
-
Loek
- Zeer actief
Apart want Silvester komt op mij over als iemand met een enorme anale fixatie en dan toch een vriendinnetje hebben, nou ja alles in het leven is mogelijkLongFields schreef:Volgens mij is Silvester de partner van Melanie74.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Tjemig wat een verhaal weer. Gefeliciteerd met jullie pup.
Dat het voor de pup niets uitmaakt dat ze nu al bij jullie is ben ik van overtuigd, wellicht zelfs beter omdat er geen sprake is van nestgenoten en dat moeder niet meer in de buurt is. Ook dat is hier niet raar, vaak zijn de dames hier met een week of 6 ook wel klaar met het grut.
Zelf zou ik het gezeik er niet voor over hebben dat ik de wet overtreden zou hebben maar voor de rest zie ik geen probleem.
Dan blijft "men" maar zeuren over wat nu de echte reden zou zijn. Maakt dat iets uit? Is er een reden waarom ook maar 1 fanatiekeling zijn mening gaat bijstellen over de 7-weken regeling?
Natuurlijk wordt er hier gemeten met twee maken, maar dat is toch geen verrassing?
Dat het voor de pup niets uitmaakt dat ze nu al bij jullie is ben ik van overtuigd, wellicht zelfs beter omdat er geen sprake is van nestgenoten en dat moeder niet meer in de buurt is. Ook dat is hier niet raar, vaak zijn de dames hier met een week of 6 ook wel klaar met het grut.
Zelf zou ik het gezeik er niet voor over hebben dat ik de wet overtreden zou hebben maar voor de rest zie ik geen probleem.
Dan blijft "men" maar zeuren over wat nu de echte reden zou zijn. Maakt dat iets uit? Is er een reden waarom ook maar 1 fanatiekeling zijn mening gaat bijstellen over de 7-weken regeling?
Natuurlijk wordt er hier gemeten met twee maken, maar dat is toch geen verrassing?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Jemig, wat een topic
FB volg ik niet,'wil ik ook niet volgen.
Mieke en Frank, heel veel plezier met en van Yuki!
Aan de naam moet ik even wennen, maar aangezien het niet mijn pup is
Ik ben erg benieuwd hoe ze uitgroeit, zou graag foto's blijven zien. Ook van de andere honden trouwens, wat een leukerd die kleine!
FB volg ik niet,'wil ik ook niet volgen.
Mieke en Frank, heel veel plezier met en van Yuki!
Aan de naam moet ik even wennen, maar aangezien het niet mijn pup is
Ik ben erg benieuwd hoe ze uitgroeit, zou graag foto's blijven zien. Ook van de andere honden trouwens, wat een leukerd die kleine!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Er wordt altijd en overal gemeten met twee maten.Tulp schreef:Natuurlijk wordt er hier gemeten met twee maken, maar dat is toch geen verrassing?
Door rood rijden mag niet maar als je partner dood ligt te gaan doet de halve wereld het (en misschien wel de hele).
En toch mag het niet.
Ik ken de redenen niet hier, ik weet alleen dat die teef niet in orde is, dat de rest van de roedel die pup blijkbaar negeert en dat de hele boel daar is opgesplitst door verhuizingen en ander gedoe.
Dan zit het pupje in Lelystad stukken stabieler denk ik.
Nee, het mag niet maar langer blijven lijkt me zeker niet beter voor dat beestje.
-
Loek
- Zeer actief
Ach joh, ze roddelen daar wat af Kit en haar clupjeMuk schreef:Je moest eens weten waar ik mij mee bezig houd.Asta schreef: dus als ik facebook open hou jij je bezig met kontjes geneuk, met kit en andere zaken![]()
Alleen staat dat niet op fb. Met kontjesgeneuk en Kit Schipper houd ik mij niet bezig, maar wel als zij hier ineens als een idioot tekeer gaat én de boel op fb nog eens zit op te ruien (over dit topic, dat wordt daar gewoon besproken) door te roepen dat er hier klapen gaan vallen. En daarna ook nog eens op fb over mij en anderen door te roddelen. Wees dan zo stoer om het in mijn gezicht te zeggen, maar dat durft Kit niet, die denkt dat zij lekker stiekum op fb kan lopen trashen.
-
Loek
- Zeer actief
Mee eens hoor maar er wordt altijd harder geschreeuwd dat men er niets aan overhoud dan dat men toegeeft er wel een zakcentje aan over te houden.Marjoleine schreef:Tussen fokken voor het geld en iets aan een nest overhouden zit een verschil volgens mij?Loek schreef:Is in ieder geval eerlijk, dat ontkennen dat er geld op verdiend wordt vind ik altijd erg dom
Het eerste lijkt me structureel, het tweede incidenteel.
Maar goed, dat is mijn gedachte.
Overigens heb ik er geen moeite mee als een fokker er wat centjes aan overhoud maar dan wil ik ook wel het onderste uit de kan, een super goed gesocialiseerde pup, een fokker waar ik op terug kan vallen en ouders die getest zijn en neem ik geen genoegen met minder.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hoe kom je aan die info? Ik heb nergens iets van die strekking zien staan, en lees als laatste alleen maar dit van Frank:Marjoleine schreef: Ik ken de redenen niet hier, ik weet alleen dat die teef niet in orde is, dat de rest van de roedel die pup blijkbaar negeert en dat de hele boel daar is opgesplitst door verhuizingen en ander gedoe.
Dan zit het pupje in Lelystad stukken stabieler denk ik.
Nee, het mag niet maar langer blijven lijkt me zeker niet beter voor dat beestje.
Ik vraag me nog steeds af wat het belang van de pup is in deze situatie, werd ze dusdanig verstoten door haar moeder dat er gevaar was voor verwondingen of zo?frank1985 schreef:Zal ik maar afsluiten.
Mieke en ik hebben naar eer en geweten en in belang van de pup gehandeld. Ik heb geen reden Kees te wantrouwen en ga er dus vanuit dat hij dit ook heeft gedaan.
Sorry voor mijn speculeren, maar het houdt me gewoon bezig en zo lang er geen duidelijkheid is blijven mensen gissen natuurlijk.
Al met al zal Yuki in de nieuwe situatie vast beter zitten dan in de oude, maar het vage gedoe waaróm ze voor de wettelijke leeftijd al verhuisd is begrijp ik gewoonweg niet.
- Hailfall
- Zeer actief
Even hoor.. waarom is een topic zoals dit nog open met dat gehak wat er hier in gebeurd maar andere topics worden zo snel gesloten als er maar 1 fout woord wordt gezegd..