Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eindelijk is het zover! yuki is er :) foto's pagina 3

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: eindelijk is het zover! yuki is er :) foto's pagina 3

Ongelezen bericht door renee-uk »

frank-bobby schreef:
tollerlover schreef:als 1e gefeliciteerd met jullie pup.
als de pup nu in een huis zal komen zonder andere honden en geen ervaring vind ik het een ander verhaal. maar in dit verhaal komt de pup in een huis bij andere honden en bij mensen met ervaring.

renee de 7 weken is een wettelijk richtlijn zowel voor puppen als voor kittens, maar never nooit dat mijn kittens met 7 weken weggaan. dit is voor kittens veel te vroeg.
ellen
dit dus
die frank :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

als de pup nu in een huis zal komen zonder andere honden en geen ervaring vind ik het een ander verhaal. maar in dit verhaal komt de pup in een huis bij andere honden en bij mensen met ervaring.

renee de 7 weken is een wettelijk richtlijn zowel voor puppen als voor kittens, maar never nooit dat mijn kittens met 7 weken weggaan. dit is voor kittens veel te vroeg.
ellen
Het is geen wettelijke richtlijn, ze mogen wettelijk gezien niet voor zeven weken weg :wink:
Loek
Zeer actief

frank-bobby schreef:

ellen
dit dus
nee frank bobbie en dat zou jij als fokker toch echt horen te weten :mrgreen:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Jessica3787 schreef:Volgens mij zijn het vier dagen, en dan hebben we het over de minimale leeftijd die een pup moet hebben als hij weg gaat bij de moeder... Ik vind het niet zo gek hoor, je doet ontzettend blij over het ophalen van een veel te jonge pup. Vervolgens ben je niet in staat uit te leggen waarom zij dan perse nu al weg moest, want dat is dan 'privé'. Leg dan gewoon uit wat er in jullie ogen zo vreselijk mis ging dat de pup tegen de wet in bij de moeder (en heel belangrijk uit de vertrouwde roedel) weg moest :19: Misschien is het best te begrijpen, maar dit is gewoon een vaag verhaal en daarbij vind ik het hele slechte reclame voor zowel boevierpoedel zijn kennel als voor jullie als verantwoordelijke hondeneigenaren.
en dat moeten we uitleggen omdat jij dat zo graag wilt weten? ik ben niemand verantwoording verschuldigd en verantwoordelijk genoeg om keuzes te maken :ok: maar bedankt voor je interesse :mrgreen: oh en daarbij zijn er genoeg hier die al een mening hebben over kees als fokker zijnde.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

succes ermee...
renee-uk schreef:dat is makkelijk, maar maakt het nog niet waar.
je legt niks uit en dat het in het belang van de pup is is ook niet zo.
die 7 weken regel is er niet voor niks.

zoals ik al zei, volgende keer is het een pup van 4 weken, absoluut in het belang van de pup natuurlijk maar alleen als ie bij een forumfokker vandaan komt :ok:
:ok: :ok:
Afbeelding
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Browny schreef:
Jessica3787 schreef:Volgens mij zijn het vier dagen, en dan hebben we het over de minimale leeftijd die een pup moet hebben als hij weg gaat bij de moeder... Ik vind het niet zo gek hoor, je doet ontzettend blij over het ophalen van een veel te jonge pup. Vervolgens ben je niet in staat uit te leggen waarom zij dan perse nu al weg moest, want dat is dan 'privé'. Leg dan gewoon uit wat er in jullie ogen zo vreselijk mis ging dat de pup tegen de wet in bij de moeder (en heel belangrijk uit de vertrouwde roedel) weg moest :19: Misschien is het best te begrijpen, maar dit is gewoon een vaag verhaal en daarbij vind ik het hele slechte reclame voor zowel boevierpoedel zijn kennel als voor jullie als verantwoordelijke hondeneigenaren.
en dat moeten we uitleggen omdat jij dat zo graag wilt weten? ik ben niemand verantwoording verschuldigd en verantwoordelijk genoeg om keuzes te maken :ok: maar bedankt voor je interesse :mrgreen: oh en daarbij zijn er genoeg hier die al een mening hebben over kees als fokker zijnde.
:E:
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Leuk hondje heel veel plezier ermee.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Wat een leukerd!
Geniet ervan
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Re: eindelijk is het zover!

Ongelezen bericht door Mit »

Browny schreef:
Mit schreef:Tsuki en Yuki! Ik voorzie een droomcombi :I: :mrgreen:
:LOL: denk je dat je dat aandurft met zo een beer die boven op je prinsesje gaat zitten, ik denk nu al zo groot als Tsuki :LOL: maar die namen vind ik echt leuk :mrgreen:
Kind, die is al veel groter. Hoeveel weegt ze? Tsuk 2,5 kilo :mrgreen:
Maar Frank ziet het niet, die is vast bang dat Tsuki Yuki beschadigt :pffff: :mrgreen:

Het is echt een prulkje. Kussenvulling :I:
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

echt als mensen net zo geselecteerd werden als dieren voor de fok
nou geloof dat er dan heel wat minder leden op het forum waren :roll:
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Gewoon heel veel plezier ermee.Lekker bolletje wol.
Maar wat is het voor ras? Heb ik gemist denk ik.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Mit
Zeer actief

frank-bobby schreef:echt als mensen net zo geselecteerd werden als dieren voor de fok
nou geloof dat er dan heel wat minder leden op het forum waren :roll:
Dat zou op zich wel prettig zijn.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Mit schreef:
Browny schreef:
:LOL: denk je dat je dat aandurft met zo een beer die boven op je prinsesje gaat zitten, ik denk nu al zo groot als Tsuki :LOL: maar die namen vind ik echt leuk :mrgreen:
Maar Frank ziet het niet, die is vast bang dat Tsuki Yuki beschadigt :pffff: :mrgreen:

Nou heb je die poten van yuki gezien?
Die slaan dwars door tsuki heen.
Hoe gaan we dat op het forum uitleggen?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

LongFields schreef:Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst, die zo te zien ook nog eens een goede hulp in de huishouding is.

Ik had haar alleen pas opgehaald als ze 7 weken oud was. Hoe je het ook wendt of keert, wettelijk gezien hebben jullie nu iets gedaan wat niet toegestaan is. Dan kun je van alles en nog wat aanvoeren waarom het beter was en best wel kon, maar dat doet eigenlijk helemaal niet terzake natuurlijk. Volgens de wet mag je ook pas in een auto rijden als je 18 jaar oud bent en je rijbewijs gehaald hebt. Dat je misschien ook op je 17e al prima in staat zou zijn om een auto te besturen en wellicht al stiekem geoefend hebt, al dan niet met medeweten van een volwassene, doet ook niet terzake. Wettelijk niet toegestaan is wettelijk niet toegestaan.

Denk niet dat de pup er iets aan over zal houden hoor, maar ik begrijp de mensen wel die in dit topic kritische kanttekeningen maken. Een nieuwkomer was met de grond gelijk gemaakt als hetzelfde gebeurd was met een pup van een onbekende fokker.
Scheelt weer typen dit Suzanne.
En buiten de wet is er natuurlijk ook een reden waarom dit vastgelegd is ,en die reden heeft wel degelijk met de belangen van een pup te maken.
Laatst gewijzigd door tineke op 06 jan 2013 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mit
Zeer actief

frank1985 schreef: Hoe gaan we dat op het forum uitleggen?
"Ze moeten het samen uitzoeken."
"Je had je hondje aan de lijn moeten houwe."
"Zij begon."
"Je voert zeker vers? Als ze eenmaal bloed hebben geproefd.."
"Dat doet ie anders echt nooit."

Gewoon. Zoals altijd eigenlijk :LOL:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Mit schreef:
Browny schreef:

:LOL: nu zo een 6kg denk ik al :engel: nou ik ben ook bang dat ons design dog kapot gebeten wordt zo zo een klein vel dinkie heur :pffff: :engel:
Afbeelding
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Gefeliciteerd met puppe ding. Er zijn wettelijke richtlijnen, maar kom op nou mensen.
We hebben het hier over Kees en Mieke he, Mieke die, hoelang had je ook alweer voor Tallie gepost? Hoeveel lastpakken krijg je langs die anders nergens terecht kunnen? Net alsof die zonder reden/ aanleiding doodleuk die pup vroeg gaat halen. Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.

Wettelijke richtlijnen zijn wettelijke richtlijnen. Godzijdank kan je daar in sommige situaties van afwijken als de aanleiding ervoor is.

Dat een nieuwkomer kritiek over zich heen krijgt is nogal simpel he. Die ken je namelijk niet :19:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

frank1985 schreef:
Mit schreef:
Browny schreef:

Nou heb je die poten van yuki gezien?
Die slaan dwars door tsuki heen.
Hoe gaan we dat op het forum uitleggen?
Zoekt alvast een paar stenen om te gooien ehmmmm hoe was het ook alweer, hij die zonder zonden is werpe de eerste steen?
Shoot tsss zo kom ik nooit van mijn restpartij bakstenen af :Q:
Ben ook bang dat de prinses een rollebollerij met deze berin niet overleefd :schrik:
Edit: pfff moet toch écht eens sneller leren typen, inmiddels alweer tig berichten erbij :mann:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Loek
Zeer actief

Asta schreef: Dat een nieuwkomer kritiek over zich heen krijgt is nogal simpel he. Die ken je namelijk niet :19:
Beetje dom, vind je dat zelf niet ?
Browny
Zeer actief

Asta schreef:Gefeliciteerd met puppe ding. Er zijn wettelijke richtlijnen, maar kom op nou mensen.
We hebben het hier over Kees en Mieke he, Mieke die, hoelang had je ook alweer voor Tallie gepost? Hoeveel lastpakken krijg je langs die anders nergens terecht kunnen? Net alsof die zonder reden/ aanleiding doodleuk die pup vroeg gaat halen. Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.

Wettelijke richtlijnen zijn wettelijke richtlijnen. Godzijdank kan je daar in sommige situaties van afwijken als de aanleiding ervoor is.

Dat een nieuwkomer kritiek over zich heen krijgt is nogal simpel he. Die ken je namelijk niet :19:
:neenee: straatschoffies mag je hier niet mee vergelijken. maar ik vind het wel gescheten hoor :E: ik heb mijn zegje gedaan en als Kees er nog verder over wilt uitweiden is hem dat goed recht. maar zou er niet meer woorden aan vuil maken, ik ga er geen sensatie verhaal van maken het is zoals het is en we hebben er voor ons gevoel goed aan gedaan :wink:

en ach soms passen bepaalde situaties niet binnen de voorgeschreven wetten, zo ook een hond die afgespoten moet worden en een 2e kans krijgt.. ook al zo krankjorum :LOL:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Zeg. Ze is een Dogo gewend.
Ben ook wel benieuwd wat voor vacht ze krijgt maar het zal geen zijdenzachtje worden. Jammer :mrgreen:
Eind van de maand heb ik als het goed is wél een geschikte speelmaat voor haar :tongue:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Mit schreef:Zeg. Ze is een Dogo gewend.
Ben ook wel benieuwd wat voor vacht ze krijgt maar het zal geen zijdenzachtje worden. Jammer :mrgreen:
Eind van de maand heb ik als het goed is wél een geschikte speelmaat voor haar :tongue:
Ik heb al weken een hele theorie over de vacht gehoord. Maar al sla je me dood. Ik snap er geen zak van!
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

nathalie schreef:
frank-bobby schreef:wat een drama weer zeg
oke goed oficieel mag het niet :blah:
maar eerlijk ik zie het nut niet om de pup nog langer bij moeder te houden die het echt zat is en nest genootjes had ze ook niet
en het is ook nog is zo dat ze met meen 4 anderen honden komt te zitten dus alleen is ze ook niet
soms kan je ook te moeilijk doen hoor :U:
Tuurlijk ben jij het er mee eens, broodfokker die je bent!
Inderdaad.

De pup is gewoon te vroeg weggehaald, maar omdat die van Kees komt is het niet erg. Hoezo meten met twee maten. :wink:
Browny
Zeer actief

Loek schreef:
Asta schreef: Dat een nieuwkomer kritiek over zich heen krijgt is nogal simpel he. Die ken je namelijk niet :19:
er wordt soms nou eenmaal kortzichtig gereageerd en mensen meegetrokken om te reageren. en nieuwkomers waar nog niets van bekend is zijn dan inderdaad sneller de pineut. en mensen mogen ook zeker kritiek op mij hebben hetzij opvoeding, zwerf honden in huis halen of andere honden een 2e kans geven en op de rit proberen te krijgen. genoeg daarvoor over mij heen gekregen, ieder zijn/haar mening en kan wel tegen een stootje. ik heb ook een mening waar andere het misschien niet mee eens zijn. prima toch :ok:

al voelt het van sommige als persoonlijke vijandigheid, maar ook dat kan ik verkeerd interpreteren. vooralsnog iedereen mag zeggen wat hij/zij vind daar hoor je mij niet over klagen :wink:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Browny schreef:
Loek schreef:
er wordt soms nou eenmaal kortzichtig gereageerd en mensen meegetrokken om te reageren. en nieuwkomers waar nog niets van bekend is zijn dan inderdaad sneller de pineut. en mensen mogen ook zeker kritiek op mij hebben hetzij opvoeding, zwerf honden in huis halen of andere honden een 2e kans geven en op de rit proberen te krijgen. genoeg daarvoor over mij heen gekregen, ieder zijn/haar mening en kan wel tegen een stootje. ik heb ook een mening waar andere het misschien niet mee eens zijn. prima toch :ok:

al voelt het van sommige als persoonlijke vijandigheid, maar ook dat kan ik verkeerd interpreteren. vooralsnog iedereen mag zeggen wat hij/zij vind daar hoor je mij niet over klagen :wink:
Waarom persoonlijk vijandig ? Ik vind het in alle oprechtheid gewoon niet kunnen, wie het ook is en dat staat los van personen :wink:
Ik vind dat jullie een heerlijk pupje hebben maar dat neemt niet weg dat wettelijke bepalingen ook voor jullie gelden ook al schijnen jullie om welke reden dan ook te denken dat dit niet zo is.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wàt een droppie!! Heel veel plezier met en van Yuki!!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zo'n enig pupje heeft geen nestgenoten dus die kan wel wat opvoeding gebruiken.
Zeker als de rest van de thuisroedel het af laat weten.
Ik heb er ook eens een gehad, een enig pupje, wat een ramp! De moeder werd en stapelgek van en was wel zo betrokken dat ze er achteraan kon hobbelen, maar die raakte er bijna van in een burn-out, het arme beest.
En de roedelgenoten corrigeerden toen dus ook niet.
Hij kwam godlof bij een andere hond anders was dat niet goed gekomen. Wat een draken worden pups zeg, in hun up! De meesten dan, he.

Dus ja, ik snap wel iets van dit verhaal. Ook al is het tegen de wet, inderdaad.
Nouja, we kunnen ze altijd nog aangeven, toch?

Ik vraag me af hoe lang deze vacht gaat worden trouwens. Vind het er best lang uitzien.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Browny schreef: al voelt het van sommige als persoonlijke vijandigheid, maar ook dat kan ik verkeerd interpreteren. vooralsnog iedereen mag zeggen wat hij/zij vind daar hoor je mij niet over klagen :wink:
Dat is van mijn kant niet het geval hoor.
Ik ken je niet eens ;)
Dus mocht je dat zo lezen. Fout :mrgreen:
Browny
Zeer actief

Muk schreef:
nathalie schreef:
frank-bobby schreef:wat een drama weer zeg
oke goed oficieel mag het niet :blah:
maar eerlijk ik zie het nut niet om de pup nog langer bij moeder te houden die het echt zat is en nest genootjes had ze ook niet
en het is ook nog is zo dat ze met meen 4 anderen honden komt te zitten dus alleen is ze ook niet
soms kan je ook te moeilijk doen hoor :U:
Tuurlijk ben jij het er mee eens, broodfokker die je bent!
Inderdaad.

De pup is gewoon te vroeg weggehaald, maar omdat die van Kees komt is het niet erg. Hoezo meten met twee maten. :wink:
ik denk eerder hoe kees als fokker hier bekend staat, dit juist tegenover gesteld is. maar vooralsnog ga ik niet ontkennen dat ze 3 of 4 dagen voor de wettelijke richtlijn is opgehaald en dat wisten we allebei donders goed :wink: maar soms lopen bepaalde dingen nou eenmaal anders als gepland en daar hebben wij onze keuze op gebaseerd.

val ik toch weer in herhaling, wordt saai antwoorden zo :LOL:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Marjoleine schreef:Zo'n enig pupje heeft geen nestgenoten dus die kan wel wat opvoeding gebruiken.
Zeker als de rest van de thuisroedel het af laat weten.
Ik heb er ook eens een gehad, een enig pupje, wat een ramp! De moeder werd en stapelgek van en was wel zo betrokken dat ze er achteraan kon hobbelen, maar die raakte er bijna van in een burn-out, het arme beest.
En de roedelgenoten corrigeerden toen dus ook niet.
Hij kwam godlof bij een andere hond anders was dat niet goed gekomen. Wat een draken worden pups zeg, in hun up! De meesten dan, he.

Dus ja, ik snap wel iets van dit verhaal. Ook al is het tegen de wet, inderdaad.
Nouja, we kunnen ze altijd nog aangeven, toch?

Ik vraag me af hoe lang deze vacht gaat worden trouwens. Vind het er best lang uitzien.
Ben jij besodemieterd, dat geef je toch niet aan :piew:
Gesloten

Terug naar “Algemeen”