Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer hond in de opvang

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: weer hond in de opvang

Ongelezen bericht door iones »

Vandaag teruggeweest naar de dierenarts.
Haar hechtingen moesten er uit. Dat ging gemakkelijk en de dierenarts was ook tevreden over het resultaat. Het ziet er netjes uit. Het is kaal rond de ogen, ik denk van al het zalven.

Haar ogen hoeven niet meer gehandeld te worden met CAF (bevat antibiotica, maar de wondjes zijn dicht dus die zijn niet meer nodig). Ze moet echter haar kap nog wel om houden, want door de genezing jeukt het als de ziekte. Daarvoor heeft ze een mooi zalfje meegekregen met cortico's, deze moet ik 3x per dag in doen. Dat helpt tevens tegen de jeuk, ook weer een hele winst.

Ik ben net binnen met de honden, ben met vriendin en haar twee honden (en kind) wezen lopen, en ze hebben gerend en gespeeld (met tennisracket en tennisbal, vindt Luka leuk). Nu ligt ze rustig en tevreden hier op de tuinbank in de serre.

Ik ben heel blij dat ik dit tot een goed einde heb weten te brengen. Dit voelt goed!
Beter dan al die frustraties vroeger als ik wilde helpen en het niet kon....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:
iones schreef:het is gelukt! Ik heb geschikte mensen gevonden voor Luka. Binnen de ons-kent-ons kringen, namelijk mensen die in de jachthondenwereld zitten. Dat zijn mensen die er zelf intensief mee aan de gang gaan. Ze zal in huiselijke kring gaan leven en ze gaan er mee op training. En tennissen, want dat vindt Luka leuk. D.w.z. je moet de bal zo ver mogelijk weg slaan en zij haalt de bal enthousiast op. En daar krijgt ze de nodige beweging mee. Ze wordt er echt rustiger van.
Deze mensen zijn van het soort dat als ze aan een hond beginnen, dan zorgen ze er voor dat het gaat werken. Die doen ze niet meer weg.

verder is Luka nu wel wat meer gewend om in huis te zijn en ze vindt nu haar plek en gaat ergens liggen, net als de andere honden.

Ik ga de vorige eigenaar ook inlichten en ik denk dat hij ook blij en opgelucht zal zijn dat luka een goed adres krijgt.

Het zal me nog niet gaan meevallen als ze weggaat vrees ik. Deze hond doet me wel wat.
Super, dat klinkt goed. :ok:
Ik hoop dat Luka een mooi hondenleven tegemoet mag zien.
:ok: Wat fijn!
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat heerlijk voor Luka :cheer: Zo te horen krijgt ze bij haar nieuwe baasjes een mooi en actief leventje :ok: Dat zal een fijn gevoel zijn!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gefeliciteerd, wat een goed nieuws! :cheer:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Fijn dat het gelukt is Iones :ok:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ze is weg.
Ze is net opgehaald. En dat viel me eigenlijk nog niet mee. Ik had het vorig jaar niet moeilijk toen de tibetaanse spaniel wegging die even lang bij mij in de opvang heeft gezeten als Luca. Maar nu wel dus.
Maar ik moet gewoon blij zijn dat ik haar heb kunnen helpen, en dat ben ik ook.

Hier nog één foto van haar:
Afbeelding

Het viel ze op dat ze nu al rustiger was dan de vorige keer. Ze is al veel meer gewend.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”