Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te veel verwachten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Te veel verwachten

Ongelezen bericht door Hilde »

Van een hond. Ik heb de neiging ontzettend veel te verwachten van Beau. En ik geef toe dat het af en toe best lastig is dat een beetje los te laten. :oeps: Beau is natuurlijk een beagle, maar ik heb een tijd lang verwacht dat hij luisterde als tierelier en alles precies deed zoals ik het wilde. Geen sloom gedoe, geen middelvingers, geen gevreet van straat, niks. Ongeveer een jaar/half jaar geleden ben ik tot het besef gekomen dat we door die instelling niet veel beter werden. Elke keer als hij me een middelvinger liet zien, raakte ik hartstikke gefrustreerd en hij weer door mij :ugh: Misschien moest ik hem gewoon eens hond laten wezen en dan konden we wel weer verder zien, gewoon trainen op dingen en als hij een 'fout' maakte, moest ik daar maar mee leven. Frustratie was nog nooit een goede oplossing geweest.. En hoe meer ik het los laat.. Hoe beter hij luistert :cheer: En wat is het heerlijk; gewoon wandelen zonder frustraties, zonder gedoe en zelfs zonder riem :F: Ik merk dat hij steeds vrijer wordt, steeds makkelijker. Ik kan hem bijna overal mee naar toe nemen en hij denkt er niet over zich te misdragen. En frustraties? Die zijn niet meer nodig.. Want hij luistert gewoon, steekt geen middelvingers meer op, eet eigenlijk niet van straat of loopt bij een simpel 'nee' er weer van weg en als ik bij de B van Beau ben om hem te roepen staat hij al naast me.

Moraal van dit verhaal: Hoe heerlijk is het om zonder frustraties een fijne hond te hebben :cheer: En het enige wat er voor hoefde te gebeuren was loslaten. Ik ben d'r iig blij mee!
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Te veel verwachten

Ongelezen bericht door M@rleen »

:ok:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Nou prima toch?! :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

:ok: Knap hoor dat je bij jezelf zo die knop om hebt kunnen zetten.

Had gister nog zo'n frustratie momentje met Kiwi, en inderdaad als ik gefrustreerd raak maakt dat het alleen maar erger. Maar soms.... :gvd:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Haha dit is wel toevallig. Afgelopen week liep ik met Nilo en betrapte ik me er ook op dat alles de laatste tijd zoveel relaxter gaat. Hij loopt gewoon lekker los, maakt rustig kennis met andere honden en loopt daarna vanzelf weer mee. En eigenlijk ook omdat ik niet meer zulke hoge eisen aan hem stel :idea: Soms duurt het even voordat wij het leren :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

geweldig dat het zo kan werken :ok:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hoe simpel eigenlijk hé! Super mooi dat je dan resultaat ziet.
Zo zie je maar weer, in het algemeen bedoelt, dat je eigen gedrag zo ontzettend veel impact heeft op je hond.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Haha absoluut waar. Door je te frustreren lijkt het gedrag wat je niet graag ziet vaker/erger voor te komen (was bij mij wel het geval).. en inderdaad minder hoge verwachtingen en verdumd ze doen ineens wat je wil :) Fijn he!
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Maeve schreef:Haha dit is wel toevallig. Afgelopen week liep ik met Nilo en betrapte ik me er ook op dat alles de laatste tijd zoveel relaxter gaat. Hij loopt gewoon lekker los, maakt rustig kennis met andere honden en loopt daarna vanzelf weer mee. En eigenlijk ook omdat ik niet meer zulke hoge eisen aan hem stel :idea: Soms duurt het even voordat wij het leren :mrgreen:
Hahaha! Zo herkenbaar! Waar ik eerst gefrustreerd probeerde hem te pakken zodat hij maar niet bij de andere hond zou komen, is het nu gewoon kennis maken als dat van de andere kant ook goed is. En 9 van de 10 keer loopt Beau gewoon door zónder kennis maken. Hoe harder ik probeerde hem bij me te houden, hoe harder hij weg liep :LOL:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Heel herkenbaar!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hilde schreef:
Maeve schreef:Haha dit is wel toevallig. Afgelopen week liep ik met Nilo en betrapte ik me er ook op dat alles de laatste tijd zoveel relaxter gaat. Hij loopt gewoon lekker los, maakt rustig kennis met andere honden en loopt daarna vanzelf weer mee. En eigenlijk ook omdat ik niet meer zulke hoge eisen aan hem stel :idea: Soms duurt het even voordat wij het leren :mrgreen:
Hahaha! Zo herkenbaar! Waar ik eerst gefrustreerd probeerde hem te pakken zodat hij maar niet bij de andere hond zou komen, is het nu gewoon kennis maken als dat van de andere kant ook goed is. En 9 van de 10 keer loopt Beau gewoon door zónder kennis maken. Hoe harder ik probeerde hem bij me te houden, hoe harder hij weg liep :LOL:
Ja precies. En ik moet ook nog bekennen dat als de tegenpartij aangeeft geen kennismaking te willen, Nilo ook gewoon met een boogje er omheen loopt. Dus waar ik me zo druk om maakte? :19: Met sommige individuen kan hij niet goed overweg maar nu het zo relaxed gaat komt hij haast automatisch naar me toe om aangelijnd te worden als we die tegen komen :80:

Ik moet wel zeggen dat een tweede hond hierbij geholpen heeft. Want twee stuks zo tot in de details onder controle houden is gewoon niet te doen en dan moet je wel wat relaxter zijn :mrgreen: En dat gaat prima, ik krijg regelmatig complimenten over hoe beleefd ze samen zijn naar andere honden :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”