Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips nodig .... acute incontinentie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Tips nodig .... acute incontinentie

Ongelezen bericht door Carmen »

Sinds een uur geleden is Kira incontinent, ze lekt continu urine aan één stuk door. Ze is er helemaal nat van. Dit heeft ze eerder gehad en toen was het een blaasontsteking.
Ze mag nu niet bij de dierenarts langskomen want het is niet spoedeisend. Hij wil geen kuur uitschrijven omdat hij op basis van het verhaal niet zeker weet of het een blaasontsteking is. Ik mag wel urine langs brengen, maar opvangen lukt niet :roll: Ze lekt continu dus doet geen hele plassen. Ik heb al met een lepel onder haar proberen druppels op te vangen maar dat lukt ook niet. Iemand nog een goueden tip?

Daarnaast lukt ook het aandoen van een broekje slecht. Ze heeft nu een luier voor dit ik met een slip heb vastgeknoopt. Maar ze loopt telkens onder de stoelen te bonken tot het los schiet.

Waarom gebeuren dit soort dingen altijd in het weekend als de da er niet is en de winkels dicht zijn :boos:
dagmar88
Zeer actief

Re: Tips nodig .... acute incontinentie

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heb je duct tape?

Tijdens de loopsheid doe ik dan rond de taille om Charlie's luier, dan zakt hij niet af.

:roll: Wat ontzettend stom dat je niet langs kunt komen.
Carmen
Zeer actief

dagmar88 schreef:Heb je duct tape?

Tijdens de loopsheid doe ik dan rond de taille om Charlie's luier, dan zakt hij niet af.

Ohaha dat is nog wel een idee
Ik heb trouwens carporal voor haar in huis dat ga ik haar gewoon geven. Heeft ze in ieder geval geen last en werkt toch ook ontstekingsremmend. Een zoektochtje op Google leerde me net dat mensen dit ook voorgeschreven krijgen voor hun hond bij blaasontsteking
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Ik heb geen tips, maar wil Kira wel veel beterschap wensen. En jou veel dweilplezier :lol1:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat vervelend zeg, dat je niet langs kan komen..
Hier ook geen tips, ik heb er niet eerder van gehoord. Hopelijk helpt de medicatie die je in huis hebt en de ducttape is een goede; Boomer heeft wel eens een sok moeten dragen ivm continu likken aan z'n poot wat helemaal stuk ging en toen heb ik ook de sok vastgezet met tape.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat vreemd dat je niet langs kunt komen, er is toch wel een da die weekenddienst heeft?
Sterkte ermee hoor, raad heb ik niet voor je...
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Geen tips, maar wat vervelend dat je niet langs mag komen.
Hopelijk is het geen gevolg van iets dat erger is.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Carmen schreef:

Ik heb trouwens carporal voor haar in huis dat ga ik haar gewoon geven. Heeft ze in ieder geval geen last en werkt toch ook ontstekingsremmend. Een zoektochtje op Google leerde me net dat mensen dit ook voorgeschreven krijgen voor hun hond bij blaasontsteking
Ik vind het wel als een blaasontsteking klinken, Nozem heeft het in het verleden ook wel eens gehad en die kon ook van het ene op het andere moment haar plas niet ophouden en trok hele sporen door het huis.
Zelf heb ik van mijn dierenarts de keren dat Nozem (en Sjefke ook 1x) een blaasontsteking had geen carporal gehad van de dierenarts, wel een kuurtje clavubactin (dacht ik, in ieder geval was het een AB) en daarnaast carprodyl. Misschien dat dit laatste wel hetzelfde is als carporal bedenk ik me nu trouwens ineens.
Carmen
Zeer actief

LongFields schreef:
Carmen schreef:

Ik vind het wel als een blaasontsteking klinken, Nozem heeft het in het verleden ook wel eens gehad en die kon ook van het ene op het andere moment haar plas niet ophouden en trok hele sporen door het huis.
Zelf heb ik van mijn dierenarts de keren dat Nozem (en Sjefke ook 1x) een blaasontsteking had geen carporal gehad van de dierenarts, wel een kuurtje clavubactin (dacht ik, in ieder geval was het een AB) en daarnaast carprodyl. Misschien dat dit laatste wel hetzelfde is als carporal bedenk ik me nu trouwens ineens.
Ik ben er ook van overtuigd hoor, ik snap ook niet waarom hij geen kuur wil voorschrijven :roll: De vorige keer was dit precies zo.
Ik dacht dat Carporal en Carprodyl een vergelijkbare werking had, maar ik weet het niet zeker. Het is ook nu bedoeld om deze dagen door te komen terwijl ze zich dan hopelijk goed voelt en mogelijk remt het de ontsteking al wat.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

He wat naar.

Wat mij betreft andere dierenarts bellen overigens. Het zou toch wel lekker wezen als er wat ernstigs aan de hand is, en je kunt niet langskomen omdat de dierenarts telefonisch denkt dat het wel mee valt.
Als het inderdaad blaasontsteking is, zou ik zo snel mogelijk met medicatie willen beginnen, spoedeisend of niet. Je gaat toch niet nog ruim een dag (anderhalf tot maandagochtend) afwachten, als een dier zich niet goed voelt.

Ik zou het in ieder geval niet prettig vinden als mijn DA zo reageerde.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Carporal en dyl is inderdaad hetzelfde alleen de ene is de naam van het merk en de andere is de werkzame stof.

Ik snap wel dat hij het niet zomaar voor schrijft. Zou mooi zijn.
Wel is het vervelend dat je nu niks kunt omdat je geen urine opgevangen krijgt.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Kan je haar met met snoepjes niet verleiden om voor je te blijven staan zodat jij of een ander even rustig met een pollepel of bakje druppels urine op kan vangen?
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Carmen
Zeer actief

Habibi schreef:He wat naar.

Wat mij betreft andere dierenarts bellen overigens. Het zou toch wel lekker wezen als er wat ernstigs aan de hand is, en je kunt niet langskomen omdat de dierenarts telefonisch denkt dat het wel mee valt.
Als het inderdaad blaasontsteking is, zou ik zo snel mogelijk met medicatie willen beginnen, spoedeisend of niet. Je gaat toch niet nog ruim een dag (anderhalf tot maandagochtend) afwachten, als een dier zich niet goed voelt.

Ik zou het in ieder geval niet prettig vinden als mijn DA zo reageerde.
Op zich heeft hij wel gelijk hoor, ik ga zelf ook niet met een blaasontsteking naar de weekendarts, maar een kuurtje was fijn geweest
Carmen
Zeer actief

Sanne!! schreef:Carporal en dyl is inderdaad hetzelfde alleen de ene is de naam van het merk en de andere is de werkzame stof.

Een ab kuur was wel handig geweest. Electronisch patiëntendossier voor honden :idea: :mrgreen:
Carmen
Zeer actief

Tanja Simba&Bella schreef:Kan je haar met met snoepjes niet verleiden om voor je te blijven staan zodat jij of een ander even rustig met een pollepel of bakje druppels urine op kan vangen?
Ze blijft keurig staan maar er loopt niet genoeg uit. Maar ze ligt nu lekker te slapen, ik hoop dat de carporal haar werk een beetje doet
Ze oogt ook niet ziek, hoewel dat bij een staff zeker niet alles zegt
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

geef dr een grote dosis vitamine c. dat wil ook nog weleens helpen en laat haar veel drinken.
ellen
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Kun je niet op één of andere manier een schoon zakje/plasticje in of aan haar broekje vast maken en daar proberen urine in te krijgen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Carmen schreef:
Sanne!! schreef:Carporal en dyl is inderdaad hetzelfde alleen de ene is de naam van het merk en de andere is de werkzame stof.

Een ab kuur was wel handig geweest. Electronisch patiëntendossier voor honden :idea: :mrgreen:
Ja snap ik.
Ik werk zelf op een kliniek en je moest eens weten HOEVEEL mensen er bellen die gewoon ff wat pillen willen voor het een of het ander.
Nou zul jij er heus verstand van hebben maar hoeveel mensen weten er niks van?

Ik noem maar wat een kater met blaasontsteking krijgt AB. De keer erop weer blaasontsteking maar nu met struviet. Dan kan zij wel AB willen maar stel dat er dus meer aan de hand is waar AB niet voor helpt is het een beetje zonde.

Maar ik kan jou ook begrijpen hoor. Tis ook vervelend dat je niks krijgt....

Edit: En dan hebben we het nu over een blaasontsteking maar er worden voor ergere dingen gewoon "wat pillekes" gevraagd.....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Carmen schreef:
Tanja Simba&Bella schreef:Kan je haar met met snoepjes niet verleiden om voor je te blijven staan zodat jij of een ander even rustig met een pollepel of bakje druppels urine op kan vangen?
Ze blijft keurig staan maar er loopt niet genoeg uit. Maar ze ligt nu lekker te slapen, ik hoop dat de carporal haar werk een beetje doet
Ze oogt ook niet ziek, hoewel dat bij een staff zeker niet alles zegt

Dat herken ik wel. Mijn bullendame heeft het onlangs ook gehad. Ze gaf geen krimp. Ze begon ineens in huis te plassen en na een dag zat daar bloed bij. Gelukkig had ik al gelijk een afspraak kunnen maken bij de da. Sterkte en hopelijk is het snel weer over!
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Carmen
Zeer actief

Kira heeft vannacht een luier om gehad en dit ging heel goed. Deze leek aardig droog en nadat deze af was vanmorgen heeft ze niet meer gedruppeld, ook hoeft ze niet vaker uit dan normaal, wat ze nu heeft gehad, gekke hond :piew:
Mogelijk dat de Carporal aanslaat of toch iets anders? Morgen maar even met de dierenarts bellen...
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Carmen schreef:Kira heeft vannacht een luier om gehad en dit ging heel goed. Deze leek aardig droog en nadat deze af was vanmorgen heeft ze niet meer gedruppeld, ook hoeft ze niet vaker uit dan normaal, wat ze nu heeft gehad, gekke hond :piew:
Mogelijk dat de Carporal aanslaat of toch iets anders? Morgen maar even met de dierenarts bellen...
Het kan inderdaad zijn dat de Carporal wat doet. Het hondje van mijn ouders had een paar weken geleden hetzelfde......toen we naar de da gingen druppelde ze niet meer. Ze plaste de dag ervoor wel urine met bloed erdoor. Bij de da hebben we toch nog wat urine op kunnen vangen. En het bleek inderdaad een blaasontsteking te zijn. Ze heeft nu een kuur voor een paar weken(!?)Ik weet helaas de naam van het medicijn niet. Dat zou ik even na moeten kijken bij mijn ouders. Onze da zegt dat blaasontsteking hardnekkig kan zijn, vandaar deze lange kuur. Het is een "boomerhondje". Deze zijn ook gevoeliger om blaasstenen/nierstenen te ontwikkelen, zei onze da. Over een week moeten we weer wat urine opvangen en na laten kijken. Ze is nu weer haar oude zelf gelukkig. Ik hoop dat Kyra snel weer opknapt! :J: Beterschap!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”