Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk bot het beste?
Moderator: moderatorteam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Welk bot het beste?
Mijn nieuwe hond heeft de tweede nacht dat ze bij mij was mijn leren etui gesloopt die aan mijn sleutelbos zat, ook de knopen die op haar kussen zitten heeft ze eraf geplukt, gelukkig is dat makkelijk te herstellen.
De gouden tip was om haar een dino bot te geven, nou dat werkt inderdaad en dan laat ze mijn spulletjes met rust.
Alleen ze kauwt zo veel dat het me straks een rib uit mijn lijf gaat kosten aangezien dino botten niet goedkoop zijn in de dierenwinkel.
Nu zat ik zelf te denken of ik haar misschien schapenkoppen kan gaan geven als ze alleen thuis moet blijven, of moet je die echt alleen geven onder toezicht?
Of misschien hebben jullie nog wel andere tips met iets waar ze heeeeel lang mee doet en goedkoper is.
De gouden tip was om haar een dino bot te geven, nou dat werkt inderdaad en dan laat ze mijn spulletjes met rust.
Alleen ze kauwt zo veel dat het me straks een rib uit mijn lijf gaat kosten aangezien dino botten niet goedkoop zijn in de dierenwinkel.
Nu zat ik zelf te denken of ik haar misschien schapenkoppen kan gaan geven als ze alleen thuis moet blijven, of moet je die echt alleen geven onder toezicht?
Of misschien hebben jullie nog wel andere tips met iets waar ze heeeeel lang mee doet en goedkoper is.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Welk bot het beste?
Hertengewei misschien?
Is niet echt heel goedkoop maar goed misschien hebben de volgenden nog goeie tips.
Is niet echt heel goedkoop maar goed misschien hebben de volgenden nog goeie tips.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik dacht ook aan een hertengewei. Die zijn harder dan een dinobot, ook wel duurder maar misschien dat ze daar langer over doet?
Alhoewel ik ook gelezen heb dat sommige honden ze ook zo weg werken
En een kong of een voerbal? Is dat niks?
Alhoewel ik ook gelezen heb dat sommige honden ze ook zo weg werken
En een kong of een voerbal? Is dat niks?
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik zou ook zeggen een hertengewei, ik weet natuurlijk hoeveel een gemiddeld dino bot kost.
Het mooie aan de geweien is dat ze er echt lang op moeten kauwen om er kleine stukjes vanaf te kunnen eten. Dat zorgt voor lang kauwplezier en geeft ook geen vlekken in je huis.
Zelf zou ik niet zo snel een schapenkop gaan halen en geven
Het mooie aan de geweien is dat ze er echt lang op moeten kauwen om er kleine stukjes vanaf te kunnen eten. Dat zorgt voor lang kauwplezier en geeft ook geen vlekken in je huis.
Zelf zou ik niet zo snel een schapenkop gaan halen en geven
- Lisette1985
- Zeer actief
Een kong moet ik inderdaad ook nog voor haar aanschaffen, een voerbal word ook gesloopt denk ik
Een hertengewei is wel het proberen waar, die hebben ze bij de dierenwinkel wel waar mijn ouders wonen.
Een hertengewei is wel het proberen waar, die hebben ze bij de dierenwinkel wel waar mijn ouders wonen.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- dagmar88
- Zeer actief
Lisette1985 schreef:Een kong moet ik inderdaad ook nog voor haar aanschaffen, een voerbal word ook gesloopt denk ik![]()
Kun je toch wel proberen. Charlie sloopt qua speelgoed zo ongeveer alles, maar dingen waar ze echt mee bezig moet zijn niet.
Je zou ook kunnen proberen om wat intelligentiespelletjes te doen voor het slapen.
En voor Charlie bied ik vaker wat te slopen aan voor ik weg ga.
Laat bijvoorbeeld expres een leeg pak vla staan. Of een pringles doos met wat snoepjes snoepjes.
Dat wordt dankbaar versnipperd en de rest van het huis blijft heel.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik had zelf ook al aan een hertengewei gedacht, maar voordat ik dat kon aanschaffen, was ze alweer weg 
Tip van Dagmar88 vind ik ook een goeie: iets wat haar even goed bezighoudt. En een Kong inderdaad, maar dan wel zo'n grote, stevige. Mila's puppykong had ze ook binnen een minuut kapot
Tip van Dagmar88 vind ik ook een goeie: iets wat haar even goed bezighoudt. En een Kong inderdaad, maar dan wel zo'n grote, stevige. Mila's puppykong had ze ook binnen een minuut kapot
- Lisette1985
- Zeer actief
Ja dan moet ik echt zo'n zwarte kong nemen.DeDiana schreef:Ik had zelf ook al aan een hertengewei gedacht, maar voordat ik dat kon aanschaffen, was ze alweer weg
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- DeDiana
- Zeer actief
Ja precies. Ik heb ook zo'n rode en die bleef wel heel. En daar is ze toch een uurtje erg fanatiek mee bezig geweest 
- dagmar88
- Zeer actief
Die puppykongetjes zijn hier ook zo stuk.
Had er één met een pieper omdat Charlie dol is op piepspeeltjes, die heeft precies een paar seconden geleefd.
De rode kongs leven hier jaren.
De rode kongs leven hier jaren.
- dagmar88
- Zeer actief
Een wobbler is trouwens ook leuk.
- Lisette1985
- Zeer actief
Ik ben al bezig met lege wc rolletjes verzamelen, koekjes in verstoppen en dichtproppen met papier.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wobblerkong is ook erg leuk idd. En die krijgt ze denk ik niet heel snel kapot. En anders een gewone kong, ik heb altijd de zwarte, en die hebben inmiddels al meerdere honden overleefd, waaronder slopers. Nou ja, als er iets eetbaars in zat moest het kapot. De voerballen blijven tot nu toe ook heel, behalve die kleintjes, die sloopte Zarah wel.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- dagmar88
- Zeer actief
moosje schreef:Wobblerkong is ook erg leuk idd. En die krijgt ze denk ik niet heel snel kapot. En anders een gewone kong, ik heb altijd de zwarte, en die hebben inmiddels al meerdere honden overleefd, waaronder slopers. Nou ja, als er iets eetbaars in zat moest het kapot. De voerballen blijven tot nu toe ook heel, behalve die kleintjes, die sloopte Zarah wel.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een Nylabone, zou dat niet werken? En als ze van hout houdt, vriendin van me heeft een eikenhouten blok uit het haardhout gevist en gegeven. Die hond (Tervuerense) heeft daar zes jaar op geknaagd, ging niks noemenswaardigs van af.
Ik heb wat gemist trouwens, want voor hond is het?
Ik heb wat gemist trouwens, want voor hond is het?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Beter vastdraaien dan.dagmar88 schreef:moosje schreef:Wobblerkong is ook erg leuk idd. En die krijgt ze denk ik niet heel snel kapot. En anders een gewone kong, ik heb altijd de zwarte, en die hebben inmiddels al meerdere honden overleefd, waaronder slopers. Nou ja, als er iets eetbaars in zat moest het kapot. De voerballen blijven tot nu toe ook heel, behalve die kleintjes, die sloopte Zarah wel.
De corgi van mijn buurvrouw draait hem wel open.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- DeDiana
- Zeer actief
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute

verder; gewone Kong die je vult,
hertengewei idd werkt ook goed
ik heb overigens in de grote Kong voerbal nog een stuk steen ingedaan..dat schuift dan ook regelmatig voor dat gat zodat niet snel alle brokjes eruit vallen.
Laatst gewijzigd door Wolf77 op 05 jan 2013 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, ik weet het, ik ben te voorzichtig
maar zo'n Dinobot vind ik verschrikkelijk.
Het is te groot, te hard en daarbij nog 's bewerkt (namelijk gerookt) waardoor het NOG harder wordt.
Dit soort botten is naar mijn mening absoluut ongeschikt om te geven als kauw iets.
Denk ook 's aan een (grote) bullepees of spullen van geperst buffelhuid. En, vooral ook: haal het weg als je er niet bijbent. Dit soort dingen gaat heus 99% van de gevallen fout maar als het misgaat wil je het kunnen zien en ingrijpen (uit de keel halen). Bovendien zouden de honden er ruzie om kunnen krijgen en dat maakt het er ook niet handiger op.
Zo'n hertegewei is ook goed, maar ervaring leert dat niet elke hond dit pakt.
Suzanne
Het is te groot, te hard en daarbij nog 's bewerkt (namelijk gerookt) waardoor het NOG harder wordt.
Dit soort botten is naar mijn mening absoluut ongeschikt om te geven als kauw iets.
Denk ook 's aan een (grote) bullepees of spullen van geperst buffelhuid. En, vooral ook: haal het weg als je er niet bijbent. Dit soort dingen gaat heus 99% van de gevallen fout maar als het misgaat wil je het kunnen zien en ingrijpen (uit de keel halen). Bovendien zouden de honden er ruzie om kunnen krijgen en dat maakt het er ook niet handiger op.
Zo'n hertegewei is ook goed, maar ervaring leert dat niet elke hond dit pakt.
Suzanne
- Lisette1985
- Zeer actief
heb net een hertengewei gekocht en een gedroogde poot van 1 of ander dier.
Er word hier niet geknokt om een bot
Als ze een bot krijgen dan gaan Balou en Beleza de bench in en dat vinden ze prima.
Vanavond maar eens kijken of de nieuwe botten ook in de smaak vallen en ik geef haar voor vannacht ook een oude spijkerbroek waar ik koekjes in ga verstoppen.
Er word hier niet geknokt om een bot
Als ze een bot krijgen dan gaan Balou en Beleza de bench in en dat vinden ze prima.
Vanavond maar eens kijken of de nieuwe botten ook in de smaak vallen en ik geef haar voor vannacht ook een oude spijkerbroek waar ik koekjes in ga verstoppen.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- DeDiana
- Zeer actief
Toevallig, ik heb net ook een hertengewei gekocht. Mila ziet of hoort niks meer. Ik wel trouwens, want af en toe loopt ze ermee te slepen en gooit het met een harde bonk op het laminaat.
Ben benieuwd of het bij Beleza net zo in de smaak valt!
- Lisette1985
- Zeer actief
Beleza laat die Dino botten ook weleens op mijn parketvloer vallen....DeDiana schreef:Toevallig, ik heb net ook een hertengewei gekocht. Mila ziet of hoort niks meer. Ik wel trouwens, want af en toe loopt ze ermee te slepen en gooit het met een harde bonk op het laminaat.![]()
Voor degene die het aanraadde: een nylabone heb ik al, maar kijken ze alle 3 niet zo naar om.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
waar koop je dat dan, hertengewei? Ook gewoon bij de dierenwinkel? Hier een berner van ruim een jaar wat heel veel sloopt en gek is op botten!
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- Lisette1985
- Zeer actief
Ik ben gaan googlen op hertengewei en vond toen een site waar je je postcode in kon voeren en dan liet hij zien bij welke dierenwinkels ze te koop zijn bij jou in de buurt.linda-bakker schreef:waar koop je dat dan, hertengewei? Ook gewoon bij de dierenwinkel? Hier een berner van ruim een jaar wat heel veel sloopt en gek is op botten!
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, je kunt verkoopadressen vinden op de site van Farmfood. Ze hebben het niet bij elke dierenwinkel.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ja ik vraag me ook af waar ze hertengeweien verkopen
Sorry kon het even niet laten 
- Lisette1985
- Zeer actief
Sarah5 schreef:Ja ik vraag me ook af waar ze hertengeweien verkopenSorry kon het even niet laten
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Lisette1985
- Zeer actief
Maar wel goedkoper als waar ik hem gekocht heb!Sarah5 schreef:Ja ik vraag me ook af waar ze hertengeweien verkopenSorry kon het even niet laten
Maar als ik de volgende keer bij jou bestel dan komen er verzendkosten bij en ben ik nog evendeel kwijt.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Dinobotten kunnen hele nare verstoppingen veroorzaken. Ik zou ze liever niet geven, en al helemaal niet zonder toezicht.
Ik heb sinds enige tijd hertengeweien in huis en die bevallen erg goed. Ze worden wel na verloop van tijd steeds kleiner.
Voordat de geweien verkrijgbaar waren, zweerde ik altijd bij nylabones. Voor mijn oudste ACD had ik de Galileo, een flink groot en dik bot waar hij echt jaren mee deed. Ze zijn niet goedkoop, maar wel heel duurzaam en veilig.
Ik heb sinds enige tijd hertengeweien in huis en die bevallen erg goed. Ze worden wel na verloop van tijd steeds kleiner.
Voordat de geweien verkrijgbaar waren, zweerde ik altijd bij nylabones. Voor mijn oudste ACD had ik de Galileo, een flink groot en dik bot waar hij echt jaren mee deed. Ze zijn niet goedkoop, maar wel heel duurzaam en veilig.
groeten,
Caroline

Caroline

- Lisette1985
- Zeer actief
De kong is inmiddels ook in huis.
Er kwam een mevrouw langs die allerlei dingen verkocht.
En die had ook een kong bij zich (wel ander merk) dus die heb ik ook genomen.
Die vul ik vannacht en dan krijgt ze die in dr bench.
Er kwam een mevrouw langs die allerlei dingen verkocht.
En die had ook een kong bij zich (wel ander merk) dus die heb ik ook genomen.
Die vul ik vannacht en dan krijgt ze die in dr bench.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,