Ingding schreef:
Ik vind het ook een beetje apart dat je een eerste eigen hond aanschaft puur met het idee om te fokken. Wat is er mis met een hond aanschaffen als huishond, daar van te genieten en als ze echt een aanvulling is voor het ras en gezond is, dan pas te gaan kijken naar een eventueel nestje? Ik zie het nut niet van al dat gehaast.
Zo dachten wij er ook over bij onze mechel teef. "wie weet over een tijdje, als het een stabiele hond is" en "eerst even van haar als huishond genieten, daarna zien we wel verder". Vlak na haar eerste loopsheid werd ze behoorlijk schijnzwanger met als gevolg een schede ontsteking en beginnende baarmoeder ontsteking. Huppakee, direct onder het mes.
Geen moment aan getwijfeld of wat dan ook. Het feit dat TS haar hond heeft gekocht met het idee om te fokken geeft mij ook een beetje de kriebels.
Wat nou als er iets gebeurd met de teef waardoor sterilisatie de beste, maar niet de enige oplossing kan zijn. Zal ze dan wel voor de beste keuze gaan? Of toch voor de tweede optie omdat ze "zo graag wil fokken"..
Edit:Ik ben dolblij dat mijn grote knuffelkont er nog is, en zou de keuze zo weer maken. Denk ook nooit terug met het idee van "balen dat ik geen nestje meer van haar kan krijgen in de toekomst" en ik ben bang dat TS dat wel zou hebben..