Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TV tip voor vanavond...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: TV tip voor vanavond...

Ongelezen bericht door sirene »

yvette_van_alert schreef:Gezocht met spoed.. rashondenfokker die wat wil vertellen over de verkoop van honden.. waar loop je als fokker tegen aan. Er is nu veel ruimte voor de kant van de koper.. en zijn verhaal maar hoe zit het als verkoper?Welke fokker durft zijn kant van het verhaal te vertellen. Waar loop je tegen aan het met zoeken naar goede puppyeigenaren? hoe zit het afspraken die je maakt etc?

live uitzending vanmiddag tussen 16 en 17 kan telefonisch interview worden. 055-3121086
Het gaat dus voornamelijk om dingen waar je tegenaan loopt qua pupkopers ? Niet de regelgeving in het algemeen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
yvette_van_alert
Actief
Mijn ras(sen): duits herder, mechelse herder, corgi, dingo, hannoveraanse zweethond, kaukasische owcharka.

Ongelezen bericht door yvette_van_alert »

het is gelukt. en vanaf 16 uur te beluisteren via www.rtv-apeldoorn.nl :)
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

En vanavond doen ze het nog eens dunnetjes over bij editie.nl.
Dus mensen, fok geen rashond meer, koop geen rashond meer, maar pak de boomer van je buurman/vrouw. Als fokker zijnde kan je dan niet meer aansprakelijk worden gesteld, maar niet te vergeten dat kruisingen ook erfelijk dan wel aangeboren gebreken bij zich dragen. Maar helaas is daar nog steeds geen databank voor :LOL:

Zie site Dier & Recht.
40% van alle rashonden hebben erfelijke gebreken en ook rashonden zonder stamboom :scratch:
Waarschijnlijk heb ik ook het IQ van een garnaal, maar een hond zonder stamboom is in mijn ogen geen rashond!!!
Canto
Zeer actief

18.00 of 18.10 uur :wink:
Canto
Zeer actief

Trouwens misschien is het wel een optie voor Editie.nl om ook eens een oproep te plaatsen voor fokkers die evt hun kant van het verhaal willen vertellen.
En dat dus ook eens de fokker centraal staat om een positief woord te doen, dan alleen maar kopers centraal te stellen met hun vreselijke verhalen.

Ik ben het ermee eens dat als je als fokker zijnde willens en wetens met honden fokt, waarvan je weet dat ze bepaalde afwijkingen vererven, deze keihard aangepakt moeten worden. Maar ook deze mensen gaan gewoon door hoor, met of zonder stamboom.
Ook het feit dat sommige mensen ontzettend veel pech hebben met hun gekochte hond, vind ik vreselijk. Maar er is geen één fokker die alleen maar gezonde honden fokt of gefokt heeft. Dat is toch precies hetzelfde met het menselijk ras? We hebben het wel over een gigantische DNA poule, waar wij als mens zijnde nog steeds geen beroep op kunnen uitoefenen wie of welke pup wat krijgt.

Beetje jammer dat rashonden bestempelt worden als allemaal ongezond :roll:
Canto
Zeer actief

Tara schreef:
Canto schreef:18.00 of 18.10 uur :wink:
Ik zal wel even gaan kijken, maar het zal ongetwijfeld wel weer hetzelfde niks zijn.
Wat is trouwens de meerwaarde om twee dagen achter elkaar hetzelfde 'nieuws' te gaan brengen? :U:
Het wordt gewoon een HYPE :O:
yvette_van_alert
Actief
Mijn ras(sen): duits herder, mechelse herder, corgi, dingo, hannoveraanse zweethond, kaukasische owcharka.

Canto schreef:
Tara schreef:
Canto schreef:18.00 of 18.10 uur :wink:
Ik zal wel even gaan kijken, maar het zal ongetwijfeld wel weer hetzelfde niks zijn.
Wat is trouwens de meerwaarde om twee dagen achter elkaar hetzelfde 'nieuws' te gaan brengen? :U:
Het wordt gewoon een HYPE :O:

daarom wilde ik een ander geluid laten horen! :) Het interview met de fokker is terug te luisteren via www.rtv-apeldoorn.nl onder beestenboel uitzending gemist
Canto
Zeer actief

Echt super van jullie!
Ik zal het straks eens gaan beluisteren...,ben heel benieuwd :wink:
yvette_van_alert
Actief

Er is een storing waardoor het programma nu nog niet op uitzending gemist staat maar ze zijn er mee bezig. Er over bellen met de omroep heeft geen zin. Wel leuk om te horen dat er al heel veel gebeld is waarom het nog niet terug te luisteren is. :)
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Tara schreef:Nou, ik heb zojuist editieNL bekeken, en het was dezelfde eenzijdige, onvolledige niks als gisteren.
Martin Gaus aan het wijsneuzen, Dier en Recht aan het wijsneuzen, een vrij gezond ras (Cairn terrier) aanwijzen als ernstig ziek, weer een hoop onrust stoken en nog niks zeggen.
Geweldige journalistiek weer... :roll:
Ik vond het eigenlijk wel jammer dat ze die MG niet lieten uitpraten het is natuurlijk een mafkees maar de uiterlijke kenmerken aanduiden als oorzaak van problemen klopte natuurlijk wel. Wat hij verder zei zullen we nooit weten :roll:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Dalmarieke
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dalmarieke »

Tara schreef:
YvetteJ schreef:
Tara schreef:Nou, ik heb zojuist editieNL bekeken, en het was dezelfde eenzijdige, onvolledige niks als gisteren.
Martin Gaus aan het wijsneuzen, Dier en Recht aan het wijsneuzen, een vrij gezond ras (Cairn terrier) aanwijzen als ernstig ziek, weer een hoop onrust stoken en nog niks zeggen.
Geweldige journalistiek weer... :roll:
Ik vond het eigenlijk wel jammer dat ze die MG niet lieten uitpraten het is natuurlijk een mafkees maar de uiterlijke kenmerken aanduiden als oorzaak van problemen klopte natuurlijk wel. Wat hij verder zei zullen we nooit weten :roll:
En zo wordt keer op keer op keer gefocust op zaken die het voor de argeloze kijker nog niet duidelijker maken.
Want in plaats van nou eens ècht uitleg te geven over de verbanden tussen bepaalde raskenmerken en problemen, wordt alleen maar keer op keer herhaald dat 'de rashond' zo ongezond is.
Iedere nuance ontbreekt, en alles wordt voor het gemak maar over één kam geschoren.
Ik herken mij als fokker absoluut niet in de gestelde profielen, en het irriteert me mateloos dat het hebben van een stamboom onderhand tot een contra-indicatie wordt gemaakt.
Als je de broodfok toch èrgens mee wilt promoten, dan moet je het vooràl zo doen... :gvd:
AMEN!
http://www.dalmindys.nl
Afbeelding
Besmet met het spikkelvirus
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Jion schreef:
Tara schreef:een vrij gezond ras (Cairn terrier) aanwijzen als ernstig ziek,
Vrij gezond zou ik toch niet zeggen als ik dit zie :schrik:

http://www.rashondenwijzer.nl/rashond/Cairn_Terrier/19
Ik weet niet onder welke steen jij hebt gezeten, maar die rashondenwijzer is waardeloos.
Als je een beetje thuis was geweest in de materie, en hier op het forum had gelezen, had je dat al lang geweten.
Volgens de rashondenwijzer kunnen we allemaal met een gerust hart een Japanse Spaniel nemen. :roll:
Zolang ze alleen maar mensen uitnodigen die enquete in te vullen als je een zieke hond hebt krijg je nooit een reel beeld ook natuurlijk... Maar goed, zal wel aan mij liggen, ik durf iig bijna met m'n ogen dicht een Cairn te kopen.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Jion schreef:

Ja, de Cairn Terrier is een heel gezond ras. De informatie die hier wordt vermeld klopt van geen kanten. Ik mag toch aannemen dat je de rashondenwijzer niet heel serieus neemt? Sorry, zolang de Bordeauxdog, waarvan de gemiddelde leeftijd geloof ik niet hoger ligt dan 6, als gezonder wordt afgeschilderd dan een Cairn, die gemiddeld 12 jaar of ouder worden, kan ik er niks mee. Er staan aandoeningen in waarvan ik bij de Cairn nog nooit heb gehoord met 3 driehoekjes vermeld en Portosystemische Shunt daar staat weer helemaal niks achter, terwijl dat laatste het meest bekende erfelijke gebrek is bij de Cairn. Nee, ik durf een Cairn, van een goede fokker, echt aan te bevelen wat betreft gezondheid.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
YvetteJ schreef:
Tara schreef:
Jion schreef: Vrij gezond zou ik toch niet zeggen als ik dit zie :schrik:

Ik weet niet onder welke steen jij hebt gezeten, maar die rashondenwijzer is waardeloos.
Als je een beetje thuis was geweest in de materie, en hier op het forum had gelezen, had je dat al lang geweten.
Volgens de rashondenwijzer kunnen we allemaal met een gerust hart een Japanse Spaniel nemen. :roll:
Zolang ze alleen maar mensen uitnodigen die enquete in te vullen als je een zieke hond hebt krijg je nooit een reel beeld ook natuurlijk... Maar goed, zal wel aan mij liggen, ik durf iig bijna met m'n ogen dicht een Cairn te kopen.
Die rashondenwijzer kon alleen maar ingevuld worden door mensen met zieke rashonden, niet door mensen met gezonde rashonden, niet door mensen met zieke kruisingen, en ook niet door mensen met gezonde kruisingen.
Dat is net zoiets als bevolkingsonderzoek laten doen, en dan alle vrouwen buitensluiten van deelname.
De kans dat de onderzoeksresultaten zeggen dat de bevolking alleen uit mannen bestaat is dan vrij groot. :roll:
Ja dat klinkt wel als een mooie vergelijking :LOL:
Ik heb hem net overigens wel ingevuld voor mijn kerngezonde Cairn. Ik kon eenmaal in de enquete wel aangeven dat hij gezond is namelijk. :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Canto
Zeer actief

En die van Dier & Recht dan?
Ik heb nog wel een stukje ducttape liggen voor de volgende keer en anders is het misschien beter dat ze zijn stembanden verwijderen :oops:

Het is toch niet normaal wat ze eisen?
Dat als je een hond hebt die al drie of vier jaar is en een erfelijke dan wel aangeboren afwijking heeft, dat je dan alsnog de fokker aansprakelijk kan stellen voor de geleden schade en evt dierenarts kosten?
Tot waar geldt je garantie dan nog? Kom op zeg :boos: .....

En dan dat stukje over erfelijke afwijkingen dat dat door de zovele inteelt komt :denken:
Blijkbaar is hij daar een voorbeeld van....hij komt zeker van een bepaald dorp af :slaap:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jion schreef:
Tara schreef:
Jion schreef:

Want de mening van de fokkers die hier hun eigen hachje beschermen telt zwaarder dan een overzicht dat is gebaseerd op onderzoek?

Of is die hele bronvermelding onderaan de pagina volgens jou uit de duim van Dier&Recht gezogen?
Dat er bronvermeldingen bij staan, wil nog niet zeggen dat die ook allemaal deugen. Veel bronnen zijn van Amerikaans onderzoek, en dat is niet altijd één-op-één te gebruiken in de Nederlandse situatie.
Bovendien is het beeld inderdaad vertekend van hoe vaak bepaalde aandoeningen in een ras voorkomen. Als ik kijk bij de Schotse Herdershond staan daar aandoeningen hoog die helemaal niet zo veel voorkomen en staan er veel aandoeningen (CEA/PRA) waar echt iedere fokker op test. De Schotse Herdershond zou volgens deze rashondenwijzer even ongezond zijn als de Berner Sennenhond - en toch worden ze gemiddeld zeker twee keer zo oud :denken:
Canto
Zeer actief

Tsja... Je hebt fokkers en fuckers :LOL:
Alleen jammer dat alle fokkers als fuckers worden afgeschilderd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jion schreef:
Tara schreef:
Jion schreef:

Want de mening van de fokkers die hier hun eigen hachje beschermen telt zwaarder dan een overzicht dat is gebaseerd op onderzoek?

Of is die hele bronvermelding onderaan de pagina volgens jou uit de duim van Dier&Recht gezogen?
Nou Jion, als je dit onderaan je site zet:

Heeft u een rashond die vaak ziek is of pijn heeft? Of heeft u zo'n rashond gehad?

En daar dan de link naar de enquete doet, dan lijkt het me niet dat de mensen met gezonde honden dit gaan invullen...

Verder staat bij de mechelaar epilepsie bovenaan met 3 uitroeptekens, dit komt bij de mechelaars heel veel minder voor, wel bij de langharen maar niet bij de mechelaars. Wat niet wil zeggen dat het nooit voorkomt natuurlijk, maar bij lange na niet de waarschuwing die ze erbij geven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jion schreef:
Tara schreef:
Jion schreef:

Dit leggen ze uit over hun bronnen:
Door de rasstandaarden van de FCI zijn rashonden over de hele wereld vrijwel gelijk aan elkaar. Daarom zijn uitkomsten van buitenlands wetenschappelijk onderzoek waar in Nederland nog geen onderzoek naar is gedaan waarschijnlijk ook voor de Nederlandse situatie relevant. Naarmate een land geografisch dichterbij ligt, zullen de overeenkomsten met Nederland waarschijnlijk groter zijn.
Voor mijn gevoel zijn er veel te veel vooronderstellingen die vervolgens toch wel als betrouwbare cijfers worden gepresenteerd :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Canto
Zeer actief

En zolang mensen niet met bewijzen komen of de officiële rapporten toevoegen, kan iedereen wel roepen mijn hond heeft dit of mijn vorige hond heeft dat gehad.
Hebben hun een databank met alle zwart op wit gegevens van de honden, waarvan de eigenaren de enquete hebben ingevuld en deze rapporten hebben ingestuurd?

Dier & Recht....nou ik veeg m'n r**t ermee af.
Wat een mediahysterie zeg om fokkers tot fuckers te genereren.
Ze draaien overal omheen en proberen op deze manier hun eigen wet te schrijven. Blijkbaar hebben ze een snelcursus bij de LOI gevolgd......pfffffff rechten en juristen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zie ook de kritiek van oa Universiteit van Utrecht over de wetenschappelijke onderbouwing van de Rashondenwijzer: http://www.schnauzer.nl/rashondenwijzer/, en zo zijn er via google nog veel meer artikelen te vinden waarin de betrouwbaarheid van de rashondenwijzer ernstig ter discussie wordt gesteld.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Hoe kan een DNA databank nou een goed overzicht gaan geven ? Ik juich alle goede onafhankelijke info toe hoor, maar DNA testen zijn er voor zo weinig aandoeningen. Dat zegt nog helemaal niets.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ranetje
Zeer actief

Jion schreef:Zou er wellicht een betrouwbaarder overzicht ontstaan als alle dierenartsen in NL hun (geanonimiseerde) gegevens over rashonden, ziektes en leeftijd zouden vrijgeven? En zo ja, waarom gebeurt dat dan niet?
Dat zou best eens kunnen :ok:

Waarom dat niet gebeurt?
Kweenie :U:

Ik ga het eens aan mijn DA vragen als ik er toch moet zijn . :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

ranetje schreef:
Jion schreef:Zou er wellicht een betrouwbaarder overzicht ontstaan als alle dierenartsen in NL hun (geanonimiseerde) gegevens over rashonden, ziektes en leeftijd zouden vrijgeven? En zo ja, waarom gebeurt dat dan niet?

Waarom dat niet gebeurt?

Omdat de DNA-vastlegging zoals het nu gedaan kan worden alleen maar informatie geeft over afstamming en niet over gezondheid. Zoals Sonja ook al schrijft zijn er voor lang nog niet alle erfelijke afwijkingen DNA-markers gevonden. En zo lang die er nog niet voor al die afwijkingen zijn, kan je DNA dus niet inzetten om dragers en lijders van alle ziekten vast te stellen. Helaas, was het maar zo simpel.

Bij de Belgische Herder langhaar komt bovengemiddeld veel maagkanker voor. Er is door fokkers, de rasvereniging en leden van de RV en door diverse benefiet-activiteiten behoorlijk wat geld ingezameld om het onderzoek hiernaar (uitgevoerd door Paul Mandigers in samenwerking met de Diergeneeskundige Universiteit in Utrecht) te bekostigen. Dit onderzoek loopt inmiddels al een aantal jaren, de DNA marker voor maagkanker is helaas tot op heden nog niet vastgesteld. Daarvoor wordt naast de inventarisatie van dieren die gestorven zijn aan deze aandoening ook bloed ingezameld van gezonde langhaar-Belgen van 12 jaar en ouder. Er is van minimaal 150 gezonde honden bloed nodig om de kans dat de marker gevonden wordt zo groot mogelijk te maken.
Dit is een erfelijke afwijking waar nu onderzoek naar gedaan wordt, hopelijk wordt de marker gevonden en kan er heel bewust uitgesloten worden, ook op dragers van het gen voor maagkanker.
Maar er komt bij de langharen ook erg veel epilepsie voor, en daar is ook geen marker voor gevonden tot op heden. En er is ook geen geld beschikbaar om momenteel ook daarnaar onderzoek te doen.

Soms is de wil er best bij fokkers en liefhebbers, maar ontbreken eenvoudigweg de middelen.
En ik kan me zo voorstellen dat dat niet alleen bij de Belgische Herder zo is.
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:Aan waarschijnlijkheden heb je geen zak, het gaat om feiten.
Dat bedoel ik :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

LongFields schreef:
ranetje schreef:

Waarom dat niet gebeurt?

Omdat de DNA-vastlegging zoals het nu gedaan kan worden alleen maar informatie geeft over afstamming en niet over gezondheid. Zoals Sonja ook al schrijft zijn er voor lang nog niet alle erfelijke afwijkingen DNA-markers gevonden. En zo lang die er nog niet voor al die afwijkingen zijn, kan je DNA dus niet inzetten om dragers en lijders van alle ziekten vast te stellen. Helaas, was het maar zo simpel.

Bij de Belgische Herder langhaar komt bovengemiddeld veel maagkanker voor. Er is door fokkers, de rasvereniging en leden van de RV en door diverse benefiet-activiteiten behoorlijk wat geld ingezameld om het onderzoek hiernaar (uitgevoerd door Paul Mandigers in samenwerking met de Diergeneeskundige Universiteit in Utrecht) te bekostigen. Dit onderzoek loopt inmiddels al een aantal jaren, de DNA marker voor maagkanker is helaas tot op heden nog niet vastgesteld. Daarvoor wordt naast de inventarisatie van dieren die gestorven zijn aan deze aandoening ook bloed ingezameld van gezonde langhaar-Belgen van 12 jaar en ouder. Er is van minimaal 150 gezonde honden bloed nodig om de kans dat de marker gevonden wordt zo groot mogelijk te maken.
Dit is een erfelijke afwijking waar nu onderzoek naar gedaan wordt, hopelijk wordt de marker gevonden en kan er heel bewust uitgesloten worden, ook op dragers van het gen voor maagkanker.
Maar er komt bij de langharen ook erg veel epilepsie voor, en daar is ook geen marker voor gevonden tot op heden. En er is ook geen geld beschikbaar om momenteel ook daarnaar onderzoek te doen.

Soms is de wil er best bij fokkers en liefhebbers, maar ontbreken eenvoudigweg de middelen.
Maar waarom zou dat een reden zijn om ziektes niet door te geven en/of te verzamelen?
Van bepaalde ziektes is toch bekend dat ze erfelijk zijn?
Ook bij de mens kunnen nog niet alle erfelijke ziektes via DNA gevonden worden toch?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

ranetje schreef:
LongFields schreef:
ranetje schreef:

Waarom dat niet gebeurt?

Maar waarom zou dat een reden zijn om ziektes niet door te geven en/of te verzamelen?
Ook bij de mens kunnen nog niet alle erfelijke ziektes via DNA gevonden worden toch?
Ik zeg toch niet dat dat een reden is om ze niet door te geven en/of te verzamelen?
Maar DNA kan daarbij op dit moment, behalve dat de afstamming ermee bekeken kan worden, nog niets toevoegen.
Ik heb de indruk dat mensen denken dat als het DNA wordt afgenomen, daar een soort lijstje van gemaakt kan worden met waar een dier allemaal drager van is. Dat is gewoonweg niet het geval.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Het zou al veel beter zijn als alle afwijkingen bij rashonden gewoon in één database geplaatst zouden kunnen worden.
Gewoon openbaar. De verplichte testen ook verplicht erin, de overige testen en afwijkingen (waar geen testen voor zijn) gewoon vrijwillig door de eigenaar of fokker ingestuurd.
Van mij mogen alle stamboomloze honden en kruisingen er ook in, in een database is dan meteen duidelijk welke honden er gezonder zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
ranetje schreef: Maar waarom zou dat een reden zijn om ziektes niet door te geven en/of te verzamelen?
Dat zegt ze toch niet? Ze zegt alleen dat DNA niet hèt middel is om alle erfelijke gebreken boven water te krijgen.
Oh?
Ik dacht dat ze antwoord gaf op mijn "kweenie :U: "
Dat wordt n.l. gequote :wink:
En daar wordt nog nergens over DNA gesproken.

@Longfields, kennelijk een misverstand?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

ranetje schreef:
Tara schreef:
ranetje schreef: Maar waarom zou dat een reden zijn om ziektes niet door te geven en/of te verzamelen?
Dat zegt ze toch niet? Ze zegt alleen dat DNA niet hèt middel is om alle erfelijke gebreken boven water te krijgen.
Oh?
Ik dacht dat ze antwoord gaf op mijn "kweenie :U: "
Dat wordt n.l. gequote :wink:
En daar wordt nog nergens over DNA gesproken.

@Longfields, kennelijk een misverstand?
Ik heb per ongeluk jouw tekst gequote terwijl mijn reactie hierop was:
Jion schreef:
En die DNA databank die in dat artikel wordt genoemd? Verwacht je daar wel een betrouwbaar resultaat van?

Foutje van mijn kant dus, excuus. :W:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”