Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dan toch maar schoentjes
Moderator: moderatorteam
- Stewie
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson russel terriër
Dan toch maar schoentjes
Stew krijgt schoenen. Meneer heeft nu voor de 3de keer 1 van zijn voetzooltjes opengehaald en nu echt behoorlijk.
Hij loopt al 2 dagen op 3 voeten. En het begint nu wat te ontsteken dus morgen toch maar even naar de da.
Maar goed iemand ervaring met schoenen voor de hond? Ik zit op het moment de denken aan deze http://www.natteneuzen.nl/categories/Ho ... -Skyliner/
En dit leek me ook wel wat
http://petshopperspalace.com/SportDOG-S ... s---4-pack
Graag meningen of andere opties alles is welkom
Hij loopt al 2 dagen op 3 voeten. En het begint nu wat te ontsteken dus morgen toch maar even naar de da.
Maar goed iemand ervaring met schoenen voor de hond? Ik zit op het moment de denken aan deze http://www.natteneuzen.nl/categories/Ho ... -Skyliner/
En dit leek me ook wel wat
http://petshopperspalace.com/SportDOG-S ... s---4-pack
Graag meningen of andere opties alles is welkom
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Dan toch maar schoentjes
Let er vooral goed op dat je de breedte van zijn pootjes goed op meet!
Vooral ruff wear bark'n boots zijn voornamelijk voor grotere honden.
Ze waren afgeprijsd, nog duur. Maar i.v.m. de vele pekel hier toch besloten ze mee te nemen.
Niet naar de afmetingen gekeken maar alleen de letter.
Dacht met een XS voor billy en een S/M voor kid wel goed te zitten. Maar ze vallen enorm groot uit.
Vooral ruff wear bark'n boots zijn voornamelijk voor grotere honden.
Ze waren afgeprijsd, nog duur. Maar i.v.m. de vele pekel hier toch besloten ze mee te nemen.
Niet naar de afmetingen gekeken maar alleen de letter.
Dacht met een XS voor billy en een S/M voor kid wel goed te zitten. Maar ze vallen enorm groot uit.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ik heb hier de kleinste maat van die ruff wear schoentjes liggen maar die zijn als nog te groot, en vallen uit tijdens het wandelen. en ik vermoed dat stuw ongeveer even groot is als onze nien.
ik zou ze dus niet via internet kopen maar via een winkel en ze zeker passen en een stukje mee wandelen
ik zou ze dus niet via internet kopen maar via een winkel en ze zeker passen en een stukje mee wandelen
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
De Ruffwear-schoenen vallen inderdaad groot uit. Voor Cyntha - kleine border collie teef - heb ik de Ruffwear Grip Trex schoentjes. Eerst maat S gekocht maar die waren te groot met als gevolg dat ze ze verloor. Maat XS is qua pasvorm veel beter voor haar, maar zelfs met sokjes aan krijgt ze snel wondjes door wrijving als ze de schoentjes draagt. Helaas dus toch niet ideaal, maar Cyntha heeft dan ook zeer kwetsbare pootjes. De schoentjes geven haar wel de nodige bescherming bij pijnlijke wondjes aan de onderkant van haar voetzooltjes, waardoor ze in zo'n geval de betreffende poot gewoon neerzet in plaats van 'm omhoog te houden.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Er zijn ook internetwinkels waar je kunt komen passen.bellabeest schreef:ik heb hier de kleinste maat van die ruff wear schoentjes liggen maar die zijn als nog te groot, en vallen uit tijdens het wandelen. en ik vermoed dat stuw ongeveer even groot is als onze nien.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Weet je je waardoor de poten openhaald? Ik heb hierover ooit advies op het forum gehad/gelezen. Kay had ook continu stukke voetzolen. Nu staat hij altijd in water en daardoor worden zijn (witte) voetzooltjes erg zacht en kwetsbaar. Iemand vertelde over insmeren met zinkzalf. Zeker in periodes dat hij veel zwemt en dan nog gaat fietsen ofzo, dan smeer ik de pootjes ermee in. Of als we op vakantie bij de zee zijn, dan zijn zijn voetjes ook erg kwetsbaar. Ik pas ook erg op met hem laten rennen over harde ondergrond zoals tegels en asfalt. Al een tijd zijn de voetzooltjes op deze manier niet meer stuk geweest en heb ik geen schoenen hoeven te kopen. Ruffwear heeft hij gepast, maar waren veel te groot. Ik leen wel eens een ouder paar van mijn zus en die blijven wel redelijk zitten, maar zijn ook te groot. Moeilijke pasvorm, grote voet met een smal pootje.

- Stewie
- Actief
Dankjulliewel allemaal voor de reacties.
Stew heeft vooral hele smalle voeten, volgens de maattabel van ruffwear kom ik uit op een xs maar dan heb ik voornamelijk naar de lengte van de voet gekeken. Misschien dan toch 1 of 2 maten kleiner? Of zou het dan te krap worden in de lengte?
Waar stew z'n voet aan open gehaald heeft weet ik niet hij heeft buiten geen kik gegeven, we lopen naar binnen en meneer stond op 3 poten. Dit is geen oppervlakkig wondje dit is gewoon een stuk van 1cm bij een halve cm wat volledig ontvelt is.
Dan zijn die schoentjes uit de 2de link misschien toch geschikter
Stew heeft vooral hele smalle voeten, volgens de maattabel van ruffwear kom ik uit op een xs maar dan heb ik voornamelijk naar de lengte van de voet gekeken. Misschien dan toch 1 of 2 maten kleiner? Of zou het dan te krap worden in de lengte?
Waar stew z'n voet aan open gehaald heeft weet ik niet hij heeft buiten geen kik gegeven, we lopen naar binnen en meneer stond op 3 poten. Dit is geen oppervlakkig wondje dit is gewoon een stuk van 1cm bij een halve cm wat volledig ontvelt is.
Dan zijn die schoentjes uit de 2de link misschien toch geschikter
- krullie
- Zeer actief
ik heb toen deze gekocht.
want de zooltjes lopen ze heel snel stuk.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... jes/205297
deze zijn nog steeds heel en je kunt er, als ze te breed zijn, een randje watten inleggen.
bleef hier prima zitten.
sterkte ermee.
want de zooltjes lopen ze heel snel stuk.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... jes/205297
deze zijn nog steeds heel en je kunt er, als ze te breed zijn, een randje watten inleggen.
bleef hier prima zitten.
sterkte ermee.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb voor Dino muttluks, blijven heel goed aan.
- Stewie
- Actief
Iedereen bedankt voor de adviezen, tips en inbreng.
Ik heb toch besloten voor deze schoen te gaan.

Puur omdat het alleen maar als extra beschermlaagje is, en die dichte schoentjes lijken mij nou niet echt prettig zitten voor een hond
Ik heb toch besloten voor deze schoen te gaan.

Puur omdat het alleen maar als extra beschermlaagje is, en die dichte schoentjes lijken mij nou niet echt prettig zitten voor een hond
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
De muttluks zitten prettig voor de hond, dit zie ik aan Dino: hij rent ermee rond, traint er gehoorzaamheid mee, springt overal over, kortom gewoon hetzelfde als zonder. Maar hopelijk bevalt je keuze