Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Infectie aan poot?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

James87
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Infectie aan poot?

Ongelezen bericht door James87 »

http://img221.imageshack.us/img221/6618/photonc.jpg

Zelf denken we aan een infectie. Er is net ook voor het eerst wat pus uitgekomen.
Hij likt er ook regelmatig aan, maar het is ook niet zo dat hij er niet vanaf kan blijven.
Het is alleen zijn linker achterpoot.

Als iemand tips heeft dan hoor ik het graag. Zelf dachten we aan Hydrocortiderm.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Infectie aan poot?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

James87 schreef:http://img221.imageshack.us/img221/6618/photonc.jpg

Zelf denken we aan een infectie. Er is net ook voor het eerst wat pus uitgekomen.
Hij likt er ook regelmatig aan, maar het is ook niet zo dat hij er niet vanaf kan blijven.

Als iemand tips heeft dan hoor ik het graag. Zelf dachten we aan Hydrocortiderm.
De foto kan ik niet zien maar met dit soort dingen moet je vind ik gewoon even langs de DA; die kan het zien. Via een beeldscherm een diagnose en behandeling voorstellen lijkt me nou niet de bedoeling.

Suzanne
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

~Suzanne~ schreef:
James87 schreef:http://img221.imageshack.us/img221/6618/photonc.jpg

De foto kan ik niet zien maar met dit soort dingen moet je vind ik gewoon even langs de DA; die kan het zien. Via een beeldscherm een diagnose en behandeling voorstellen lijkt me nou niet de bedoeling.

Suzanne
Dat dus, er kan ook nog iets in zitten, een grasaar bijvoorbeeld. Wat je wel al thuis kunt doen is de poot in een sopje van badedas of biotex (groen, beide) zetten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

In veel van dit soort gevallen zit er inderdaad iets in de poot, zoals al gezegd een grasaar, of een doorntje, stukje glas o.i.d.
Ik zou daarmee ook even langs de dierenarts gaan.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Het lijkt mij een tussenteencyste, vrij gebruikelijk bij Bullen. In een badje met iets ontsmettends, vaak verdwijnt het vlotjes zodra het open is. Komt het vaak terug, dan wel naar de dierenarts.
James87
Actief

ZorroMax schreef:Het lijkt mij een tussenteencyste, vrij gebruikelijk bij Bullen. In een badje met iets ontsmettends, vaak verdwijnt het vlotjes zodra het open is. Komt het vaak terug, dan wel naar de dierenarts.
Adviseer je t ook nog in te smeren met iets (sudocrem, hydrocortiderm)?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

James87 schreef:
ZorroMax schreef:Het lijkt mij een tussenteencyste, vrij gebruikelijk bij Bullen. In een badje met iets ontsmettends, vaak verdwijnt het vlotjes zodra het open is. Komt het vaak terug, dan wel naar de dierenarts.
dit is de enige waar je op reageert??? had je dan niet gelijk kunnen zeggen: "ik wil even horen dat dit niks is" . Ik hoop voor je dat ZorroMax gelijk heeft, want als er wel een grasaar in zit, kan die zomaar tot aan de elleboog opkruipen en gaan fistelen.
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Ik zou ook eerst even een bezoekje aan de dierenarts brengen.
Je weet niet wat er aan de hand is.....en om er nou zomaar iets van een zalf op te smeren,lijkt me niet slim.
Wie weet doet dat meer kwaad als goed.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kipo schreef:
James87 schreef:
dit is de enige waar je op reageert??? had je dan niet gelijk kunnen zeggen: "ik wil even horen dat dit niks is" . Ik hoop voor je dat ZorroMax gelijk heeft, want als er wel een grasaar in zit, kan die zomaar tot aan de elleboog opkruipen en gaan fistelen.

Nou. En je kunt beter een grasaar oid hebben dan tussenteenontstekingen.
Een allergie gaat je heel veel meer kosten, zowel qua tijd als geld.
Dat is niet even over met sudocrem :schrik:
James87
Actief

We gaan vanavond naar de DA, vertrouw het toch niet helemaal.
En meteen maar kijken voor een hondenverzekering, want ik heb het gevoel dat dit niet de laatste keer zal zijn. Iemand een tip voor een hondenverzekering?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

James87 schreef:We gaan vanavond naar de DA, vertrouw het toch niet helemaal.
En meteen maar kijken voor een hondenverzekering, want ik heb het gevoel dat dit niet de laatste keer zal zijn. Iemand een tip voor een hondenverzekering?
Goed dat je naar de DA gaat; met dit soort dingen moet je niet vertrouwen op de kundigheid van een forum; door een beeldscherm heen KUN je geen diagnose stellen!!!
We weten veel maar juist daarom vind ik in dit soort dingen : gewoon naar de DA!

Als een hond al iets mankeert hoef je daarvoor geen verzekering meer af te sluiten; dat kan niet eens; alles wat een hond mankeert bij aanvang van de verzekering is uitgesloten.
Veel verzekeringen zijn ernstig "uitgekleed" zeker waar het gaat om een hondenras wat veelvuldig iets mankeert, zoals helaas, het bulletje. Kijk ernaar, maar vooral: zorg voor een spaarrekening van een goede 1000 euro; daar heb je denk ik meer aan. Verzekeren, als dat al lukt zal een paar honderd euro per jaar gaan zijn, met diverse uitsluitingen en eigen risico's.

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

James87 schreef:We gaan vanavond naar de DA, vertrouw het toch niet helemaal.

Daar ben je dan te laat mee voor dit probleem, ook wanneer het zich vaker mocht herhalen.
Franse bullen worden sowieso niet overal toegelaten.
En verder gewoon even hier zoeken, er zijn talloze topics over huisdier verzekeringen.
James87
Actief

Ik heb het ook niet over dit probleem, maar over de toekomst. Zoals ik al aangaf, ik heb niet het gevoel dat dit de laatste keer is.
dagmar88
Zeer actief

James87 schreef:Ik heb het ook niet over dit probleem, maar over de toekomst. Zoals ik al aangaf, ik heb niet het gevoel dat dit de laatste keer is.

Als het (waarschijnlijk) om een allergie gaat, vraag ik me af of alles wat daar bij hoort vergoed wordt en het zich nog loont.
Ook in combinatie met de ontstoken huidplooi waarvoor je naar de DA bent geweest.
Dan is het probleem niet alleen die ontstekingen. Dat zijn symptomen.
Zou dus even goed naar de voorwaarden informeren.
James87
Actief

Oke, bedankt voor de tip.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”